Ukkiee schreef:Veel dingen die als 'psychisch' worden aangekaart zijn uiteindelijk ook lichamelijk. Veel psychische stoornissen kunnen worden terug gevoerd op een tekort of te veel aan neurotransmitters of andere hormonen.
Daarnaast heb je natuurlijk ook de echte psychische dingen, dus dat wat je denkt, voelt, wat je leert en wat je associeert met elkaar. Veel angsten zijn bijvoorbeeld psychisch, omdat ze zijn aangeleerd, en daarom met gedragstherapie te verhelpen. Dingen waarvoor men al gauw naar psychofarmaca grijpt, hebben dus vooral een fysische oorzaak.
Wat betreft de voeding.. Ik geloof daar niet zo helemaal in. Voeding beïnvloed natuurlijk wel veel, het is wel een grote energiebron inderdaad, maar niet dusdanig dat je er zulke stemmingswisselingen van krijgt. Een collega van mij heeft een soortgelijke 'voedselovergevoeligheid' als wordt genoemd, die veranderd dan ook in stemming, maar niet zo heftig dat het zich uit in woedeaanvallen. Denk dat je het dan toch meer in moet zoeken in een psychische oorzaak (ook omdat TS het heeft over een verleden waar ze niet over wilt praten) of in de manische depressiviteit/Borderline. Al is dat nog wel heftiger, maar kan natuurlijk niet van een internetpagina aflezen hoe heftig het bij de TS is en vooral Borderline kan nog in een ontwikkelende staat zijn. Ik wil verder niemand bang maken, hoor, maar het lijkt me verstandig om toch 'diepere' hulp te zoeken dan enkel tips hier op Bokt.
Ik denk ook wel dat het combinatie is van dingen, ik heb even gegoogled, mensen met autisme schijnen vaak baat te hebben bij een glutenvrij dieet. Autisme is een psychische stoornis, met uiteindelijk een genetische oorzaak waar voedsel invloed op kan hebben (Het schijnt dat mensen met autisme bv. peptide anders uitscheiden ofzo?). Daar geloof ik wel in. Ik ga 't wel proberen iig zo'n gluten- / lactosevrij dieet. Ik heb toen ik 8/9 was een hele fase gehad waarin ik tegen iedereen zei dat ik allergisch was voor eiwitten en melk
Best bizar, misschien dat ik ergens in mijn onderbewuste slimmer was dan ik dacht 
Mijn HA heeft het ook altijd op stress gehouden, erg vervelend omdat ik van die stemmingswisselingen en gedragsveranderingen (waar stemmingswisselingen dus een erg groot onderdeel van is) inderdaad stress kreeg, aangezien niets lukte... Maargoed Oorzaak>Gevolg-dingetje en erg makkelijk van mijn HA. '