De tip tegen stemmingswisselingen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 21:55

Citaat:
quote="Ukkiee"]Veel dingen die als 'psychisch' worden aangekaart zijn uiteindelijk ook lichamelijk. Veel psychische stoornissen kunnen worden terug gevoerd op een tekort of te veel aan neurotransmitters of andere hormonen.

Waarom wordt er bij de huisarts dan altijd de stempel 'psychisch' opgeplakt. Er zijn veel mensen die last hebben van angsten. Nu las ik laatst dat dat veroorzaakt kan worden door een teveel aan een bepaald eiwit wat de hypofyse uitscheidt(iets in die richting) en dat het dus eigenlijk een lichamelijke oorzaak heeft. (even aangeleerde angst en trauma's opzij gezet).
Maar je wordt wel in het hokje 'psychisch' gezet.
Ik denk ook dat veel psychische aandoeningen een lichamelijke oorzaak hebben. En als de (huis)arts geen verklaarbare oorzaak kan vinden. Plak ie er toch gewoon het labeltje 'stress' op.
Ik denk dat men hier over 100 jaar anders tegenaan kijkt als nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 22:11

Ukkiee schreef:
Veel dingen die als 'psychisch' worden aangekaart zijn uiteindelijk ook lichamelijk. Veel psychische stoornissen kunnen worden terug gevoerd op een tekort of te veel aan neurotransmitters of andere hormonen.

Daarnaast heb je natuurlijk ook de echte psychische dingen, dus dat wat je denkt, voelt, wat je leert en wat je associeert met elkaar. Veel angsten zijn bijvoorbeeld psychisch, omdat ze zijn aangeleerd, en daarom met gedragstherapie te verhelpen. Dingen waarvoor men al gauw naar psychofarmaca grijpt, hebben dus vooral een fysische oorzaak.

Wat betreft de voeding.. Ik geloof daar niet zo helemaal in. Voeding beïnvloed natuurlijk wel veel, het is wel een grote energiebron inderdaad, maar niet dusdanig dat je er zulke stemmingswisselingen van krijgt. Een collega van mij heeft een soortgelijke 'voedselovergevoeligheid' als wordt genoemd, die veranderd dan ook in stemming, maar niet zo heftig dat het zich uit in woedeaanvallen. Denk dat je het dan toch meer in moet zoeken in een psychische oorzaak (ook omdat TS het heeft over een verleden waar ze niet over wilt praten) of in de manische depressiviteit/Borderline. Al is dat nog wel heftiger, maar kan natuurlijk niet van een internetpagina aflezen hoe heftig het bij de TS is en vooral Borderline kan nog in een ontwikkelende staat zijn. Ik wil verder niemand bang maken, hoor, maar het lijkt me verstandig om toch 'diepere' hulp te zoeken dan enkel tips hier op Bokt.

Ik denk ook wel dat het combinatie is van dingen, ik heb even gegoogled, mensen met autisme schijnen vaak baat te hebben bij een glutenvrij dieet. Autisme is een psychische stoornis, met uiteindelijk een genetische oorzaak waar voedsel invloed op kan hebben (Het schijnt dat mensen met autisme bv. peptide anders uitscheiden ofzo?). Daar geloof ik wel in. Ik ga 't wel proberen iig zo'n gluten- / lactosevrij dieet. Ik heb toen ik 8/9 was een hele fase gehad waarin ik tegen iedereen zei dat ik allergisch was voor eiwitten en melk :+ Best bizar, misschien dat ik ergens in mijn onderbewuste slimmer was dan ik dacht :D

Mijn HA heeft het ook altijd op stress gehouden, erg vervelend omdat ik van die stemmingswisselingen en gedragsveranderingen (waar stemmingswisselingen dus een erg groot onderdeel van is) inderdaad stress kreeg, aangezien niets lukte... Maargoed Oorzaak>Gevolg-dingetje en erg makkelijk van mijn HA. '

Pollewoppy

Re: De tip tegen stemmingswisselingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 22:27

Interessant topic.
Ik heb ook erg last van stemmingswisselingen. Ben nu te moe om alles te lezen, maar dat ga ik van de week zeker doen!

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 22:59

@ Lynske78; Ik ben ook geen huisarts, hé ;) Denk dat veel huisartsen niet geloven in 'de psyche' en daarom veel dingetjes afdoen als dat het tussen je oren zit. Denk dat je een goede huisarts moet treffen die zich bijvoorbeeld wat meer heeft verdiept in psychische stoornissen.

Ik heb een hele tijd terug last gehad van een depressie, ben daarvoor toen ook bij de HA geweest. Elk kwaaltje waarvoor ik dáárna bij de HA kwam werd als psychisch afgeschreven. Ben inmiddels veranderd van HA en met deze kan ik veel beter praten, voel me er ook meer op mijn gemak. Dus denk dat dat heel erg afhankelijk is van je kijk op dingen.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 09:39

Red_Savage schreef:
LecyTinker schreef:
sint jans kruid werkt bij mij heel goed. Ik wil ook niet aan de anti depressiva. Ik had er erger last van toen ik aan de pil was. Het laatste anderhalf jaar ben ik pil vrij en heb ik het beter in de hand. Maar sint jans kruid is homeopatisch en werkte voor mij heel erg goed. Je moet het wel een tijdje nemen in een hoge dosis voordat je het gaat merken. Het is geen wondermiddel, maar het geeft je net dat beetje extra´s waardoor je net de edge eraf hebt, de rest moet je dan wel op karakter doen.

Aha! Dat klinkt wel fijn. Waar kun je het krijgen, en heeft het eventuele bijwerkingen?

Je kan het bij je huisarts of de apotheek halen. Geloof dat de lichte versie gewoon zonder recept te halen is.
Ik heb een merk waarin de dosis vrij hoog is, maar die kan je alleen in belgie halen geloof ik Zibrine.
Het heeft geen bijwerkingen. Het is geen wondermiddel hoor!
Het werkt niet als anti depressiva. Je moet wel je hoofd ernaar zetten dat het allemaal beter gaat. Het blijft een gevecht, maar voor mij is het MET Zibrine net een stuk beter haalbaar dan zonder.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 09:48

Vraagje: heb je meer last van stemmingsdips (somberheid of boosheid) als je moe bent, dus vaak 's avonds laat? Of bijvoorbeeld als je honger hebt, of juist heel vol zit...

Kortweg: dips juist op momenten dat je weinig energie hebt (door honger, of juist de moeheid direct na een flink maal, of als je gewoon eigenlijk zou moeten slapen)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 09:51

als het hormonale stemmingswisselingen zijn omdat je bijv.ongesteld moet worden dan helpt Teunisbloemolie erg goed.
Na een maand merk je al dat je veel lekkerder in je vel zit en het allemaal niet meer "zo nauw" neemt!
Probeer het maar eens.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 11:48

Zo, wat een hoop fijne reacties!
Menino, je kaapt mijn topic helemaal niet hoor! Uiteraard ben ik ook benieuwd naar mensen die het herkennen, en jij stelt ook een hoop nuttige vragen waar ik zelf niet eens op gekomen was! :)

@Ukkiee: Ik ben 17, en word over ong een maand 18. Er zijn ook wel dingen opgekropt en niet verwerkt. Maar ik ben zelf doodsbang om dit te verwerken, en liever doe ik dit ook niet. Door het weg te stoppen kan ik weer lachen, en heb ik weer 'emoties'. Het heeft heel lang geduurd voordat ik dit weer allemaal kon. En ik wil dat wat ik heb meegemaakt niet herbeleven, daarom heb ik er zo'n moeite mee om naar een psych te gaan. Zo er oppervlakkig een verhaaltje over typen, of gewoon iemand de grote lijnen vertellen omdat het 'praktisch' is kan ik wel, zolang ik daarbij mijn gevoelens uitsluit. Maar verder durf ik echt niet.
Is borderline niet een stuk extremer? Ik heb wel eens wat symptomen opgezocht, en in sommige punten herkende ik mezelf wel. Maar ik ben bijvoorbeeld absoluut niet levensmoe o.i.d.

@sallandval: Dat is wel interessant zeg wat je dar typt! Ik herken mezelf er wel in, maar dan nog algemener. Ik heb zelf het gevoel dat ik verslaafd ben aan elk soort eten. Ik heb zelf ook een tijd Atkins dieet gedaan, dus alle koolhydraten weglaten. Maar daar draaide ik zo van door. Ik heb in die 2 weken ook de grootste woede aanval ooit gehad (en daarbij dus ook 2 kasten gesloopt, mezelf open gehaald en de hele buurt bij elkaar gekrijst :=)
Dus het klinkt wel redelijk logisch dat ik overgevoelig ben voor bepaalde stoffen! Niet eens zo'n slecht idee om die stoffen die jij vermeldt eens weg te laten.
Naar mijn gevoel ben ik verslaafd aan elk soort eten, en word ik dus down als ik niet kan/mag eten van mezelf. maar omdat ik ook weer doodsbang ben om aan te komen krijg ik dus meestal weer een enorme stemmingswisseling als ik heb gegeten. het is dus heel dubbel bij mij, en echt heel irritant.
Het liefst zou ik niet of zo min mogelijk willen eten, maar dat gaat dan weer niet omdat ik er zo 'verslaafd' aan ben. Dus ik krijg weer van allebei een grote stemmingswisseling. Erg verwarrend.

@Ukkiee: Nouja, ik zoek het op bokt omdat ik er zelf helemaal niet zo 'serieus' tegen op keek. naar mijn idee lag het helemaal niet dieper en zijn stemmingswisselingen gewoon een vervelend verschijnsel waar iedereen wel eens last van heeft. Al begin ik na jullie reacties wel te twijfelen.

@Rosieposie: Die vind ik wel moeilijk te beantwoorden. Want meestal krijg ik de grootste klap op het eind van de dag als ik alleen boven zit. Maar ik heb het idee dat dit meer ligt aan het alleen zijn zelf, en gewoon het feit dat ik niet meer bezig wordt gehouden. Maar ik weet het niet zeker, want het kan natuurlijk goed liggen aan moeheid of stress.

@Funnyhorses: Bedankt voor die handige tip! Ik heb er nog nooit over gehoord maar het klinkt wel als een goed middel! Ik denk dat ik daar maar eens voor ga kijken. :)

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 12:09

Ik heb het topic niet doorgelezen dus sorry als je dit al is verteld.
Ik zelf heb een hele nare periode gehad en ben hierbij voor meerdere psygologen geweest.
Heb onder andere een EMDR therapie gehad maar dit heeft voor mij weinig geholpen.
Heel veel psyologen hebben geprobeert om mijn verleden een plekje te geven, maar dat kan ik niet. Nu in iedergeval niet, maar ik zeg nooit nooit.

Bij de zoveelste psyoloog heb ik een ander soort methode gehad "tip voor je dip" een andere versie hiervan is "grip op je dip"
Ik heb hier geleerd om mn buien te voorkomen. Natuurlijk lukt dit niet altijd, daarom heb ik ook geleerd hoe je je stemming snel weer wat beter kunt krijgen.
Verder ook hoe ik met confontatie's, ruzie's, en mn eigen gevoelens moest omgaan.

Ik wil hier trouwens niet mee zeggen dat je psygisch helemaal in de knoop zit, maar ik denk dat het voor niemand kwaad zou kunnen om dit eens te doen.

Ik denk dat het voor jou zeker zal kunnen helpen, misschien kan je via je huisarts wat regelen.
Als je nog vragen hebt mag je me natuurlijk pb-en.

Heel veel succes!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 12:14

@Dagmar_1995: Die "grip voor je dip" klinkt wel erg handig inderdaad. maar het lijkt me dat het veel zwaarder is dan het klinkt, en dat het erg confronterend is.
Ik moet zeggen dat ik mijn verleden denk ik zeker wel een plek heb gegeven. Ik heb zelf het idee dat ik er nu toch los van sta, en ik volgens zit hij me ook echt niet dagelijks in de weg ofzo. naar mijn idee heb ik dat ergens ver weggestopt, en kan het geen kwaad zolang ik die "doos" niet opnieuw open maak.
Daarom koppel ik mijn stemmingswisselingen daar ook niet direct aan, en ben ik zelf eigenlijk niet helemaal overtuigd dat het daar iets mee te maken heeft.
Bedankt voor je reactie!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 13:04

Ik had ook erge last van stemmingswisselingen, bij mij was het een combinatie van voedselintolerantie en hypoglykemie. Door de voedingsmiddelen waar ik niet tegen kan niet meer te eten, en op regelmatige tijden te eten heb ik hier bijna geen last meer van. Bij mij gaat het trouwens niet om gluten of bepaalde eiwitten, maar om geraffineerde suiker in alle vormen die er zijn (ook glucose, dextrose). Maar als ik jou verhaal zo lees zit er bij jou meer achter je stemmingswisselingen en denk ik dat het goed is als je dit eens helemaal uit laat zoeken. Misschien eerst eens bij je HA langs gaan om aan te geven waar je mee zit, zodat je samen met je HA op zoek kan naar een passende behandeling hiervoor.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 13:05

je kunt teunisbloemolie gewoon bij het kruidvat kopen.
Is een potje met van die gelbolletjes erin en kost tussen 2 en 3 euro en er zitten zo'n 60stuks in.
Teunisbloemolie is heel gezond voor lichaam en geest.
Trouwens wil vit.B12 ook nog goed helpen tegen stemmingswisselingen!

Inwendig is teunisbloemolie (oenothera) te gebruiken bij de volgende klachten: menopauze, reuma, overgewicht door stofwisselingsstoornissen, hart en vaatziekten, hoge bloeddruk, astma, hooikoorts, allergieën, leverklachten door alcohol, hyperactiviteit, geïrriteerdheid, huidklachten, ontwenningsverschijnselen (alcoholisme), katers. Gebruik van teunisbloemolie is af te raden bij manische depressiviteit of epilepsie.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 13:08

Ik ga dan maar eens naar de kruidvat voor die olie denk ik! Zoiets kan volgens mij iig geen kwaad. :) Vitamines slik ik sowieso al bij.

@SusanH: Toch zet die voeding me wel aan het denken hoor. natuurlijk is zoiets per persoon verschillend. Maar ik weet wel dat eten echt ontzettende invloed kan hebben op mijn stemming.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 13:16

de ene vitamine kan zn werk niet goed doen zonder de ander.
Dus ja voeding is héél erg belangrijk!!!
Maar waar zitten tegenwoordig nog echte vitamines in?
Al het fruit is bespoten de groentes worden de grond uit gejaagd en het vlees word zo opgejaagt dat het eigenlijk geen vlees meer is(meer water met zout!)
Maar die teunis is echt het proberen waard,ik had er goede baat bij(heb geen maandelijkse "moordneigingen" meer hahaha)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 13:18

Ik eet trouwens wel gezond en gevarieerd! Maar ik moet vitamines bij slikken omdat ik veel tekorten heb. Met name Vitamine D. :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 13:18

Ja, maar bij mij kwam het alleen door de voeding, heb alleen het idee dat er bij jou meer speelt. Kan geen kwaad om het ook mee te nemen natuurlijk.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 13:38

Heb je ook lichamelijke klachten zoals bijvoorbeeld hoofdpijn?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 14:06

Als je écht wilt weten wat goed en niet goed voor je is qua eten moet je eens het eliminatiedieet doen. Maar dat is bijna niet te doen zonder professionele hulp.

Zelf ben is achter mijn gevoeligheid voor melk gekomen doordat ik steeds zo misselijk werd in de week voor mijn ongesteldheid. Toen ik een spiraaltje kreeg ging het helemaal mis; misselijk; drie dagen lang niets binnen houden, hyperventileren etc. Volgens de dokters was het psychisch. Maar het leek me toch ook iets met mijn cyclus te maken hebben; je bent toch niet één week per maand psychisch niet in orde. ik ben me gaan inlezen op pms. En wat bleek. PMS (en adhd symptomen, waar ik dus last van heb) kunnen komen door voedselovergevoeligheid.

De symptomen uiten zich bij iedereen andersl Misselijkheid, autistische trekken, veel slapen, boosheid etc... hoe je met je rotgevoel van binnen omgaat is een karakterkwestie.

Ik ben melk en gluten gaan mijden en mijn pms is een stuk minder geworden. én het chronisch exceem wat ik in mijn oren had én mijn adhd symptomen.

Als ik nu een glas melk drink komt het er al snel vanzelf weer uit. En gezien mijn verslaving aan brood ga ik nog vaak genoeg in de fout. Maar dat wordt meteen afgestraft gezien de jeuk in mijn oren die dan dezelfde avond weer opspeelt.

Ach, al met al eet ik nog best wel eens de dingen die niet goed voor mij zijn, alleen nu met mate. Maar met name in de week voor mijn ongesteldheid moet ik echt geen gluten of melk binnen krijgen, dus dan maak ik lekker nasi of iets anders gezonds voor mezelf... houdt mijn gewicht ook op peil.

Mensen durven niet meer naar hun lichaam te luisteren heb ik het idee.. omdat artsen zeggen dat het onzin is. Maar als je je gaat verdiepen in neurologie en de opbouw van het lichaam is het juist heel logisch dat je de juiste bouwstoffen nodig hebt.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 17:29

@SusanH: Ik lees inderdaad dat er natuurlijk meer achter kan zitten. Maar die voeding zal ik toch wel even in de gaten houden. :j
@saar4: Dat soort klachten heb ik niet, alleen veel moeheid. En ik ben sowieso lichamelijk niet helemaal in orde, ik heb veel last van mijn spieren (hoog spierafbraakgehalte). Ik ben hier al 5 jaar voor in onderzoek maar we hebben nog niet veel gevonden, behalve een vitamine D tekort, wat ik nu dus bijslik. :)

@Sallandval: Zo, dat is wel een duidelijk voorbeeld ja! Wat vervelend dat jij daar zo sterk op reageert, maar het is natuurlijk wel veel prettiger nu je weet wat je hebt. Ik heb nooit iets gemerkt van misselijkheid trouwens. Wel heb ik het idee dat ik aan elk soort eten wel 'verslaafd' ben, ik denk ook de hele dag nergens anders aan. Ik merk dan ook niets van eten waar ik dus misselijk van word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:06

sallandval schreef:
Als je écht wilt weten wat goed en niet goed voor je is qua eten moet je eens het eliminatiedieet doen. Maar dat is bijna niet te doen zonder professionele hulp.

Zelf ben is achter mijn gevoeligheid voor melk gekomen doordat ik steeds zo misselijk werd in de week voor mijn ongesteldheid. Toen ik een spiraaltje kreeg ging het helemaal mis; misselijk; drie dagen lang niets binnen houden, hyperventileren etc. Volgens de dokters was het psychisch. Maar het leek me toch ook iets met mijn cyclus te maken hebben; je bent toch niet één week per maand psychisch niet in orde. ik ben me gaan inlezen op pms. En wat bleek. PMS (en adhd symptomen, waar ik dus last van heb) kunnen komen door voedselovergevoeligheid.

De symptomen uiten zich bij iedereen andersl Misselijkheid, autistische trekken, veel slapen, boosheid etc... hoe je met je rotgevoel van binnen omgaat is een karakterkwestie.

Ik ben melk en gluten gaan mijden en mijn pms is een stuk minder geworden. én het chronisch exceem wat ik in mijn oren had én mijn adhd symptomen.

Als ik nu een glas melk drink komt het er al snel vanzelf weer uit. En gezien mijn verslaving aan brood ga ik nog vaak genoeg in de fout. Maar dat wordt meteen afgestraft gezien de jeuk in mijn oren die dan dezelfde avond weer opspeelt.

Ach, al met al eet ik nog best wel eens de dingen die niet goed voor mij zijn, alleen nu met mate. Maar met name in de week voor mijn ongesteldheid moet ik echt geen gluten of melk binnen krijgen, dus dan maak ik lekker nasi of iets anders gezonds voor mezelf... houdt mijn gewicht ook op peil.

Mensen durven niet meer naar hun lichaam te luisteren heb ik het idee.. omdat artsen zeggen dat het onzin is. Maar als je je gaat verdiepen in neurologie en de opbouw van het lichaam is het juist heel logisch dat je de juiste bouwstoffen nodig hebt.

Is dt zo'n PGM dieet?
Ik heb ook ADHD, en ik wil eigenlijk wel een eliminatie dieet gaan volgen. Het vermoeden dat het met voedsel te maken heeft is toch wel groter aan 't worden. En de situatie nu is gewoon niet echt 'dragelijk' in mijn mindere periodes... -O- Ik heb ook zware PMS, maar ook last van vermoeidheid tijdens en na mijn menstruatie wat dan weer niet zo zeer PMS is, maar wel verband houdt met je cyclus. Ik vind het ineens zo typisch dat ik toen ik 8 was tegen iedereen riep dat ik een koemelk en eiwit allergie had (en dat ook op school invulde op allergieformulieren) en dat mijn ouders toen ineens aan kwamen zetten dat dat helemaal niet zo was. Ik denk dat het best zou kunnen dat ik toen zelf al door heb gehad dat ik er niet fijn op reageer. Melk spuugde ik ook altijd uit, dus 't is logisch dat dingen waar melk inzit, maar die ik niet uit spuug ook niet zo goed voor me zijn :+ Maar moeilijk om een dieet te gaan volgen als je nog thuis woont. Ik ga Dinsdag naar de HA...

Red_Savage, ik zit praat ook bij een psych zo nu en dan. Omdat ik zulke zware 'karaktertrekken' heb, en onwijs veel last van vermoeidheid ed. is er een hoop mis gegaan wat ik volgens psych allemaal niet verwerkt heb. In ieder geval psych zei wel dat als je je trauma's niet goed verwerkt en het gevoel dat je er bij hebt 'ontkent' als het ware (afweersysteem) dat je dan een chaoot ed. wordt. En stemmingswisselingen passen er ook wel bij denk ik. Ik weet zeker dat als je naar een psych gaat dat die het daar op ' gooit ' ... En als het niet lichamelijk is, zou 't natuurlijk een verklaring kunnen zijn :)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 20:08

Nou ik kan wel zeggen dat ik een behoorlijke chaoot ben. :+

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:40

Ik dacht ook altijd dat stemmingswisselingen oorzaakloos waren, maar als ik het uit elkaar ging pluizen met mijn psycholoog was er eigenlijk altijd wel een trigger of oorzaak.

Verleden wordt eigenlijk nauwelijks naar gekeken, het is hier en nu. En ik kan het je zeker aanraden om naar een psych te gaan.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 16:28

Goh ik moet wel zeggen dat het wat minder eng klinkt als ze het verleden met rust laten. In grote lijnen vertellen wil ik dan nog net wel (vind ik nog steeds doodeng). Maar als het meer dan dat is, dan kies ik voor stemmingwiselingen. :n

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 16:34

Red_Savage schreef:
@Eleionomae: Vervelend dat je dat stofje mist! Ik heb wel het idee dat ik me over het algemeen in de winter wat rotter voel, maar dat lijkt me een redelijk normale winterdip. :+
Dus bij jou is het licht vooral van invloed? Ik weet niet zeker of dat bij mij invloed heeft, misschien moet ik toch eens wat beter opletten. :D Iig heb ik wel een vast slaapritme.

Helaas slaap ik thuis heel slecht, waardoor ik hele periodes heb en ik om 4 uur 's nachts alweer wakker word en wakker blijf liggen, maar dat is momenteel wel wat minder. :j

Beetje late reactie: ja licht heeft bij mij veel invloed, vooral die vitamine die zonlicht en die lampen afgeven. Ik sliep ook heel slecht, maar sinds het gebruik van de lamp in de winter is dit wel verbeterd, omdat de hoeveelheid vitamines dan ook constanter is en nu zit ik gewoon het liefst de hele dag buiten haha.
Ik voel me zoveel beter met dit warme weer :)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 16:35

Ligt het alleen aan de vitamines die er in zitten? Want dan zal het wel Vitamine D zijn, dat slik ik sowieso al bij. :)