Sterilisatie vrouw via Essure methode

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 21:58

KiWiKo schreef:
yep die heb ik ook gehad :D :D

en ik ben echt hermetisch afgesloten :D

en niks narcose of roesje hoor :D :D

IK persoonlijk vond het echt een ingreep van prutteltje, een abortus doet echt veel meer pijn :D

Lijkt me wel fijn idd om echt die bevestiging te hebben dat je echt hermetisch bent afgesloten :D. Het lijkt me inderdaad dat ze liever geen roesje of narcose geven. Maar er zullen vrouwen zijn die zich daardoor juist tegen zouden laten houden. Misschien dat het dan eventueel mogelijk is om een klein roesje te krijgen.

Fijn dat de ingreep bij jou erg meeviel!!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:20

polly2 schreef:
justdiesel schreef:
Ik heb dus de gewone sterilisatie laten doen, de novasure behandeling is het wegbranden van het baarmoeder slijmvlies.
Dit doen ze als je heel veel last van je menstruatie hebt, dit is ook definitief en je kunt dan nooit geen kinderen meer krijgen!
Nou wil ik dus ook nooit geen kinderen meer (heb er 3) en een hele prettige bijkomstigheid is dat ik nooit meer ongesteld word!!
Ik heb een dagbehandeling gehad en op de dag zelf had ik wel behoorlijk last van mijn buik, maar de dag erna al niet meer. Heb nog wel een week of 2-3 lichtjes gevloeid en nu meer als een jaar al niet meer.
Ik heb er nog nooit ook maar een seconde spijt van gehad!

Jazeker...alleen bij het wegbranden van het baarmoederslijmvlies word je niet meer ongesteld

Ja, kijk, daarom snap ik het eventjes niet. justdiesel schrijft dat ze de gewone sterilisatie gehad heeft en dat ze nooit meer ongesteld wordt. Maar juist bij de gewone sterilisatie wordt je toch wél nog ongesteld?

Dat je bij de novasure niet meer ongesteld wordt, is natuurlijk heel prettig, maar die heeft justdiesel toch niet laten doen?

Vandaar mijn verwarring.....

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:23

Abeltje77 schreef:
justdiesel schreef:
Ik heb dus de gewone sterilisatie laten doen, de novasure behandeling is het wegbranden van het baarmoeder slijmvlies.
Dit doen ze als je heel veel last van je menstruatie hebt, dit is ook definitief en je kunt dan nooit geen kinderen meer krijgen!
Nou wil ik dus ook nooit geen kinderen meer (heb er 3) en een hele prettige bijkomstigheid is dat ik nooit meer ongesteld word!!
Ik heb een dagbehandeling gehad en op de dag zelf had ik wel behoorlijk last van mijn buik, maar de dag erna al niet meer. Heb nog wel een week of 2-3 lichtjes gevloeid en nu meer als een jaar al niet meer.
Ik heb er nog nooit ook maar een seconde spijt van gehad!

Is de gewone sterilistatie de laparoscopische sterilisatie? Ik ben even in de war omdat je zegt niet meer ongesteld te worden, maar met een gewone sterilisatie wordt je toch wel nog ongesteld?

Ja dat is de laparoscopische sterilisatie, maar ik heb die novasure behandeling gelijktijdig laten doen.
Vandaar dat ik geen menstruatie meer heb.
Laatst bijgewerkt door justdiesel op 27-06-10 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Abeltje77

Re: Sterilisatie vrouw via Essure methode

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:23

ooooooooooooh zo! dat is dus een aanvullende behandeling?

nu snap ik em weer!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 19:09

Voor mij zou dat ook een overweging zijn om dan voor de Essure methode te gaan! Ik zou het een hemelsgeschenk vinden als ik nooit meer ongesteld zou worden!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 19:12

ponyparadijs schreef:
Voor mij zou dat ook een overweging zijn om dan voor de Essure methode te gaan! Ik zou het een hemelsgeschenk vinden als ik nooit meer ongesteld zou worden!

Je bedoeld de novasure :D
Weet niet hoe oud je bent maar dan kun je nooit geen kinderen meer krijgen, daar moet je wel voor de volle 100% achter staan!

En als je bij de gyn bent je menstruatie een klein beetje overdrijven :o ;)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 20:16

Nee ik bedoel echt de Essure. Omdat je met die behandeling ook niet meer ongesteld wordt (toch?? gaat nu ernstig twijfelen)

En ik wil absoluut geen kinderen en ben inmiddels 38 jaar. Loop al jaren (elk jaar) bij de de huisarts te zeuren of hij me wil door verwijzen. Maar tot nog toe vondt hij me te jong! Alleen nu dus niet meer!!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:21

Met de essure wordt je volgens mij nog steeds ongesteld. Met je hormonen gebeurt namelijk niets, en die geven toch aan dat er in de baarmoederwand iets moet gebeuren.

Zolang je baarmoederwand dus nog intact is (en dat is met essure) zul je nog ongesteld worden.

Bij de novasuremethode gaan ze daadwerkelijk aan de slag met je baarmoederwand/slijmvlies, en dan wordt je dus niet meer ongesteld.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 20:23

En dan kan je ook niet meer zwanger worden?
Want dan zou een novasure behandeling toch voldoende zijn?

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:25

Tja..uuuhh... ik zou zeggen:

'google weet alles'

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:30

ponyparadijs schreef:
En dan kan je ook niet meer zwanger worden?
Want dan zou een novasure behandeling toch voldoende zijn?

Nee want dan is je baarmoederslijmvlies dan wel weg maar je eileiders geven nog steeds eitjes...
Dat is eigenlijk gevaarlijk want als er dan een eitje bevrucht word....
Er moet wel aanvullende anticonceptie bij, bij alleen de essure wordt je naar mijn weten nog gewoon ongesteld...

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:32

hier nog één die hermetisch is afgesloten met deze veren
en zeeeerrr tevreden!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 20:57

terorita schreef:
hier nog één die hermetisch is afgesloten met deze veren
en zeeeerrr tevreden!

Ben jij nog gewoon ongesteld?

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:09

yup´s....maaar m´n maandelijkse klachten, dus de enorme ellende van rugpijn buikpijn zijn 80% verminderd.
ook de menstruatie zelf is een stuk minder, van zeker 7 dagen ellende, naar hooguit 4 dagen.
en de behandeling zelf is mij echt ennorm mee gevallen, idd 15 min later lachend buiten, geen last ect gehad.
ben wel 2x geweest 1ste keer wilde het niet lukken maar het bleek dat m´n baarmoeder gekanteld lag, eileiders een beetje anders lagen dan mij een "normaal" iemand.
maandje aan de pillen gezeten en de 2de keer plopperdeplop 'k had m'n veren
3 maanden later controle en yes eileiders waren mooi dicht

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:16

met essure word je gewoon nog ongesteld :)

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 09:49

Hoe hebben jullie de plaatsingspijn ervaren? Je leest hier zo veel horror verhalen over.