EMDR

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:41

Ik vind de berichten niet echt hoopvol. :=
Een psycholoog heeft onlangs tegen mij gezegd dat EMDR voor mij zou kunnen werken omdat je daar niet (veel) bij hoeft te praten. Maar als ik lees wat het allemaal kost, dan pas ik daar liever voor. Ik ben nu al maanden weer een gelukkig mens en ga dat echt niet op het spel zetten. :n

Veel succes TS, ik vind het heel knap van je!

Janski

Re: EMDR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:48

Hmm verbaast mij eigenlijk. EMDR doe je als het goed is in combinatie met andere therapieën. Ik ben er heel erg van op geknapt. Misschien dat het mensen helpt om de theorie erachter beter te kennen (en die is vrij eenvoudig en vast op Google te vinden)

Ik heb ivm acceptatie van een ziekte vrij lang bij een psych gelopen, maar na 4 EMDR sessies was het resultaat echt wonderlijk goed. het is zwaar en je meot je er aan kunnen overgeven denk ik.. het je laten gebeuren accepteren welke dingen er bij je opkomen.

Veel succes hoe dan ook. Ik ben er erg positief over.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:55

Na wat angst te hebben overwonnen, om hier te posten. Toch maar een post van mij. :=

Ik heb momenteel ook EMDR. Ik vind het ontzettend zwaar. Bij mij doen ze emdr door middel van oogbewegingen.
Door oog bewegingen worden bepaalde gedeelte van je hersenen geactiveerd waardoor je makkelijker leert omgaan met je trauma's.

Door aanleiding van bepaalde vragen lijsten en gesprekken weten ze al aardig snel waar jou problematiek ligt. Of jou traumatische ervaringen. Wat mij is uit gelegd word een traumatische ervaring een traumatische ervaring doordat je er het er niet over wil hebben. Daarom blijft het pijnlijk. Door het er over te hebben komt het los, waardoor het inderdaad pijnlijk is. Je krijgt soms ook wel behoorlijke duwen. Om het er over te hebben.

Om over mezelf te hebben. (wat ik lastig vind) Ik heb hersenletsel, hierdoor moet het allemaal net iets trager gaan. Ik heb buiten inr volg ik ook nog inr (intensieve neuro revalidatie) op het revalidatie centrum in Amsterdam. Dit duurt zo'n 2 dagen in de week, nu nog tot 15 juli. Daarnaast heb ik dus ook nog zo'n 1 keer in de week EMDR.

Emdr maakt bij mij behoorlijk wat los. Het lijkt net een kaarten huis die ik met man en macht omhoog probeer te houden, maar die nu toch stukje voor stukje word afgebroken. Dit doet enorm veel pijn. En dat uit zich vaak bij mij de dagen erna. Voel me er dan echt heel erg rot om.

Ik lees hier ook van wachtlijsten. Maar bij mij had mijn persoonlijke coach van het INR gebeld op een woensdag, en die dag erna de donderdag had ik al mijn intake. En een week later begon ik. Dit is in Amsterdam. Vind de snelheid erg fijn.

Ik kan nog niet zeggen of emdr echt voor mij werkt. Ik krijg van hun wel inzichten die ik anders zie. Maar of mijn trauma's er minder door worden weet ik nog niet. Ook heb ik meer medicatie erbij, wat ook zou kunnen dat ik me nu aardig stabiel kan blijven.