voor het eerst de silk-epil gebruikt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Neej

Re: voor het eerst de silk-epil gebruikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:27

LZP > MW

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:41

Hels! Maar ik probeer m'n benen er nu wat vaker mee te doen (eens per 3 weken ofzo, tussendoor beetje scheren). En bikinilijn doe ik nu al zo lang met dat ding, die pijn valt nu wel mee :D Dus heb goede hoop dat de benen op den duur ook niet zo veel pijn meer doen!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 00:39

Ik heb een paar maanden geleden een epilator van Philips gekocht en ik kan je vertellen dat ik nooit meer ga scheren. Ik werd ook gek van de irritatie en het feit dat er de volgende dag alweer een mooi vachtje begon te groeien. Ik epileer benen, bikinilijn en oksels en ben elke dag weer happy wanneer ik me bedenk dat ik m'n oksels al dáágen niet onder handen heb genomen en ze nog steeds spiegelglad zijn :Y)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 07:25

Aangezien hier zoveel mensen zijn die eplieren of een poging hebben gewaagd vroeg ik me af wat het verschil is in pijn in verhouding tot de dikte van de haren. Ik heb namelijk het idee dat hoe dikker/donkerder de haren hoe pijnlijker het is. En als dat waar ik ben ik gedoemd, want ik heb alleen maar dikke/donkere haren -O-

Oftewel :D:
Hoe dik/donker zijn jullie haren en vonden jullie het wel meevallen of ben je (net als ik) maar halverwege gestopt ?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 07:36

Ik heb echt van die dikke, zwarte mannenharen en epileer ook alles.

Tips voor de beginners: Scheer je vantevoren!! Echt waar, die lange haren doen je alleen maar meer pijn. Bij sommige epileerapparaten zit een opzetkopje, zodat je kan scheren en meteen erna epileren. Het scheelt zo'n eind in de pijn, dus echt doen!
Verder, epileer als je lekker warm bent. Ikzelf epileer meestal als ik net onder de douche weg kom. Reden: Je porien staan mooi open en de haartje laten makkelijk los. Er zijn apparaten met een koelelement, maar ik vind het juist meer pijn doen en helemaal logisch is het niet. Goed, het verdooft je huid, maar dat is enkel de bovenste laag. Niet daar waar je haartjes vastzitten. Bovendien krijg je kippenvel, wat betekend dat de spiertjes rond de haren aanspannen en alles dus alleen maar vaster zit. Meer moeite om ze eruit te krijgen dus.
Verder, gewoon doen en in het begin regelmatig bijhouden. Niet wachten tot alle haar terug is of weer lang geworden is, maar gewoon even wat vaker dat ding eroverheen halen.
En tot slot natuurlijk volhouden. Het word écht beter na verloop van tijd!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 08:12

Ik heb het één keer geprobeerd..en ik heb best een hoge pijngrens maar deze pijn vond ik echt onwijs naar. En ik wil het nog wel een keertje proberen om te kijken of het nou echt zo erg is, maar ik durf niet meer :+

Misschien moet ik de eerste 10 keer gewoon een verdovend middeltje gebruiken..:P

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 08:16

Zelf ben ik laatst begonnen met epileren 'downstairs', met de epilady. Wat bij mij heel fijn werkt, is een bad vol laten lopen, met warm water. Er even 10 minuten inliggen, en 10 minuten epileren, dan weer in bad, weer epileren, etc. In 1x doorgaan trek ik niet, maar zo word de huid ook nog ontspannen. :)

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 08:20

Ben ik dan zo'n uitzondering?
Ik heb ook zo'n ding gekocht en was voorbereid op behoorlijk pijn...
Maar uhm....ik dacht...is dit het nou?
Stelt echt niks voor!
Okay...je voelt het wel....maar een drama vind ik het zeker niet!
Zeker niet als je met je andere hand je huid een beetje strak trekt op je kuiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 08:22

Epileren doet echt een stuk minder pijn als de haren kort zijn. Lange haren zijn heel erg pijnlijk om er uit te trekken. Net uit de douch of bad zodat je warm bent maakt het ook een stuk makkelijker. De haren gaan er dan makkelijker uit.

Het is even door zetten maar na een aantal keer wordt het steeds minder pijnlijk. En de haren blijven ook langer weg, vind het echt een stuk fijner dan scheren. :)

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 08:36

Allemaal verschillende verhalen hier zie ik.
Respect voor de mensen die de bikinilijn en de oksels ermee doen.
Ik heb gisteren een nieuwe gekregen, m'n oude wilde niet meer opladen en ging met scheren een beetje hakken.
Hij ligt nu in de lader, dus ik ben benieuwd. Ik heb de Silk-épil xpressive, is een combinatie van ladyshave en epileer apparaat in één en je kunt er ook mee onder de douche werken volgens de omschrijving, ik ben benieuwd. Er zit zelfs een lampje op waarmee je de kleine haartjes beter kunt zien :oo .

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:25

Ik vindt het ideaal!!! doe m'n benen en oksels er altijd mee... bikini-lijn doet wel heel erg veel zeer ook na het vaker te doen dus die scheer ik gewoon

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:45

Nou, oksels en bikinilijn doe ik echt niet met de silk epil, maar benen wel. Ik vind het absoluut geen pijn doen.

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:50

Gewoon ff doorbikkelen! Ik doe het al jaren. De eerste paar keer doet het pijn, nu helemaal niet meer. Oksels scheer ik gewoon.

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 10:00

Ik heb vaak overwogen er één te kopen, wel, niet, wel, niet, en gisteren dus wel :-) Als het goed is wordt hij morgen of overmorgen bezorgd! Ik heb wel gelijk een duurdere gekocht (van Braun, kan ook onder water, met een lampje zodat je alle haren goed ziet) en ben benieuwd! Ben scheren beu (bikinilijn raakt altijd geirriteerd en is nooit mooi glad) en zelf harsen vind ik ook niet alles; niet alles gaat mooi mee, zit ik nog met een pincet te kloten!
Ben heel benieuwd!! Met name voor oksels en bikinilijn want mijn beenhaar is zo dun & blond en stelt weinig voor dat ik dat rustig kan scheren.

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 10:12

En vooral bijhouden ook in de winter!!!! Ik heb het vorig jaar zomer de hele tijd gedaan en toen deed het niet zo’n zeer meer. Maar in de winter was ik toch weer overgestapt op scheren.. Nu eergisteren toch maar weer mijn silk epil te voorschijn getoverd en…. AAAUUUUWWW!!!! Haha dus goeie leer voor de volgende keer: ook vooral blijven doen :P heb niet eens 1 been afgemaakt. Mijn haartjes waren denk ik ook niet iets te lang dus heb het maar met een scheermesje afgemaakt. Over een paar dagen doe ik wel weer een nieuwe poging.

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 14:13

Ik heb de groene besteld :j
Iemand ervaring?
Krijg hem morgen binnen!

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 14:19

Ik ga er zometeen even 1 halen. Ik word echt helemaal gek van die ingegroeide haren. Van sommige berichtjes krijg ik de bibbers maare ik ga het gewoon proberen!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 14:25

auch........................... heb het 1 keer geprobeerd en geloof me, ik kan wel wat pijn aan... maar dat ding is echt hels!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 14:31

De eerste keer is even doorbijten, maar ik vind het nu super werken voor mijn benen! Ze blijven ook een paar weken lekker zacht. Ik kan ook niet meer tegen scheren op mijn benen, allemaal rode bultjes etc.

justmenatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 14:34

Leedebee schreef:
Hou moed! De pijn wordt vanzelf minder! De haartjes gaan nl. steeds losser zitten en worden ook dunner naarmate je het vaker doet. (niet na 2x ;)
Ik doe ook mn oksels en bikini-lijn er mee! Nooit meer last van bultjes en zo! *\o/*

op me benen voel ik er ook niks meer van maar heb de moed niet hem op de andere plekken te zetten :+

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 14:50

Heb ook zo'n geval, en vond het de eerste paar keer wel pijnlijk maar niet zo erg dat ik het hels vond.
Heb nu in de winter even verwaarloosd, dus nu doet het de eerste paar keren weer pijn, maar daarna valt het wel mee. Binnenkort maar weer even een pijnig-uurtje instellen dus, haha!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:53

Ik ben nu wel heel benieuwd hoe lang je benen glad blijven. :P

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 17:47

Ik denk dat dat per persoon verschilt. Het is afhankelijk van het haar, maar ook afhankelijk van het feit of de haartjes netjes geepileerd worden of dat ze afbreken.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 17:57

Ik vraag me af welk apparaat ik nou het beste kan aanschaffen, iemand suggesties?

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 18:00

Ik moet nog weer beginnen met mn benen, armen doe ik ook, dat gaat goed, al is het wel even lekker hard de muziek opzetten en je daarop concentreren.

Bikikinilijn durf ik nog niet zo goed, en ook mn okkels waag ik me niet aan, heb een keer dat ding op mn oksel gezet, er ging een haartje uit en toen dacht ik van hmmm laat ik dat maar niet meer doen :') (Zijn er nog mensen met tips om de oksels te epileren?)