Ik mocht die spuit juist niet in mn buik krijgen omdat ik buik operaties gehad heb, dus bij mij werd ie geprikt in mn bovenbeen, mn been zag wel blauw, liet ook meestal prikken in het zelfde been, maar was verstandig om eens af te wisselen omdat mn been dan geen rust zou krijgen. Ze trekken vanzelf weer weg, heb geen idee waar die blauwe plekjes vandaan komen
itsmi
Geplaatst: 04-11-10 20:54
oh, hahaha dat is waar, bovenste buitenste kwadrant, dat was het!
Durante
Geplaatst: 05-11-10 10:53
Armaris schreef:
Tjeetje: vond het juist erg tof om mezelf te injecteren Heb wel Innohep gehad , is iets anders dan Fraxiparine(is eigenlijk een van de vele antistollingsproducten, bestaan er meerdere van )
Tof?? ik zou zo blij zijn als ik er vanaf zou zijn
Een tip voor iedereen die voor langere tijd fraxiparine/clexane moet spuiten en last heeft van gevoelige plekken; laat een insuflon plaatsen!
Nickytje
Geplaatst: 05-11-10 17:14
Ik heb begin dit jaar zelf nog 10 dagen fraxiparine moeten spuiten na een operatie. Ik deed dit zelf altijd in mijn bovenbeen, en wisselde af per dag. Nooit blauwe plekken ofzo gehad. In het ziekenhuis hebben ze het ook enkele keren in m'n bovenbeen gedaan en in m'n bovenarm. Ging steeds goed
Kaygee
Geplaatst: 05-11-10 17:24
Armaris schreef:
Was dat niet voor de bilspier?
Nee geldt voor bil, bovenarm en bovenbeen
Vind het wel knap dat mensen zichzelf kunnen injecteren Ik werk in het ziekenhuis als verpleegkundige en prik dagelijks mensen maar zou het bij mezelf echt niet kunnen