Hoe schoon ben jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:38

En een vaatdoek is wel milieu vriendelijker dan elke keer een keukenrol :P Maar inderdaad een vaatdoek is een bron van bacterieën en 'moet' eigenlijk elke dag verschoond worden (en gewassen op 60 graden) heb ik mij laten vertellen :D

Ik ben nog benieuwd naar hoe vaak jullie dweilen? Ik om de dag ivm kruipende baby en 2 eh 3 katten en een hond.

En hoe vaak maken jullie bv de koelkast schoon? En de ramen? Ik eh niet vaak :o

Oh ja en de wc's en de badkamer?

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:39

Handdoek: elke dag 1 schone (maar heb meerdere handdoeken)
>> dag 1 Haar
>> dag 2 Voor mezelf af te drogen
>> dag 3 op dr grond
>> dag 4 om douche mee af te drogen en vervolgens op de hoop om te wassen

Dekbedovertrek + lakens: elke week
>> 1x per 2 maanden was ik de kussens en het dekbed uit

Ondergoed, strings elke dag een schone (en bij iedere 2 strings heb ik 1 bh) dus BH 2 dagen
Sokken dagelijks schone (indien ik sokken aanwil)

Handdoeken, beddegoed, strings en sokken worden ook op minstens 60 graden uitgewassen (liefst 90 graden)

Vaatdoekjes elke dag, ik heb er 3 die in de vaatwasser (60 graden) meekunnen, 1x per week kookwas.
Vaat hebben we dus een vaatwasser voor, die draait meestal om de dag.

Kattenbak, voerbakken e.d. van de katten - elke dag schoonmaken

Gordijnen worden gewassen als ik de ramen zeem - dus eens in de 2 a 3 maanden.

Elke dag hanteer ik een vloerwisser, 2 maal per week wordt er grondig met de stofzuiger gewerkt en de bovenverdieping elke dag vloerwisser en 1 maal per week de stofzuiger. Dweilen doe ik direct na het stofzuigeren.

Badkamer 2 tot 3 maal per week vluchtig, eens in de 14 dagen grondig (grondig is incl. tegels e.d. - vluchtig is wc + wastafel + douche)
Toilet beneden - als er visite komt / is geweest (voor de rest verboden terrein :D )

Keuken dagelijks het gebruikoppervlak, de koelkast 1x per maand - de vriezer 2-3x per jaar, rest van de keuken elke week weer een ander kastje / onderdeel schoonmaken.

Hmmm. zo hebt ik m denk ik wel :D

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:39

Rock schreef:
Nou, die plek voor de aansluiting is hier ook het probleem... Maar ik heb besloten binnenkort iemand te laten komen om dat aan te leggen, mag hij me vertellen wat de handigste plek is en het doen. Mijn moeder heeft al aangegeven dat we dan van haar een afwasmachine krijgen :+:

Heb je een plek in de keuken om hem neer te zetten? Voor een handige harry is een waterleiding zo gelegd :j Afvoer zou zelfs nog de wasbak kunnen zijn ;)
Vaatdoeken ed is het enige wat in de kookwas gaat ;)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:40

Interessant dit. :))

Handdoek: Afdrogen en in de was
Lingerie: 's Ochtends schoon, 's avonds ook schoon ondergoed aan. BH's een dag over 2/3.
Kleding: Shirtje: 1 dag. Trui: 2 dagen, max 3.
Broek: Niet meer dan 4 dagen.
Dekbedovertrek: Elke zondag een fris bed. Ouders, zus en broertje 2 keer per week.
Vaatdoek: Niet langer dan 1 dag. Meestal gebruikt = in de was.
Stofzuigerzak: Tot 'ie vol is
Bank: Sowieso eenmaal in de week er tussen zuigen. Eenmaal per maand gaan de hoezen van de kussens af en worden gewassen.
Gordijnen: Euh.. Om het half jaar ofzo
Luxafles: Wanneer er stof op ligt
Afwas: Alles wat je hebt gebruikt in de vaatwasser, al blijft er af en toe wel wat staan.
Koelkast: Regelmatig, wanneer 'ie niet fris is.
WC's: Elke dag

Huishouden van 6 personen. Waarvan 4 allergisch voor huisstofmijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:40

Ik wissel het doekje af met gewoon keukenpapier ;) Dus ongelukjes van de kat met keukenpapier, maar gewoon een nat aanrecht, tafel afnemen en de grote schoonmaak wel met doekje.
WC pot doe ik trouwens wel met van die wegwerp chloordoekjes..

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:41

handdoek: elke dag een schone (dan worden ze niet zo vuil en hoef ik ze niet zo heet te wassen)
Lingerie: ondergoed elke dag, Bh's meestal een dag of 4-5 (behalve als ik veel zweet)
Dekbed: 1x per 14 dagen en in het weekend hangt hij buiten te luchten
Vaatdoek: elke dag een nieuwe (die kleine gele enzo, droog en handdoeken 1x per week want die worden verder niet zoveel gebruikt)
Stofzuigerzak: wanneer vol en 2x per week beneden stofzuigen en 4x per week boven (beneden hebben we ook nog een veger die elke dag wordt gebruikt)
Bank: 1x per week
Gordijnen: Nooit, we hebben er veel teveel om te wassen, maar er wordt niet gerookt en de vouwgordijnen in de serre bij de keuken worden wel 1x gedaan per jaar.
Afwas: vaatwasser, elke dag
Douchen: elke 2 dagen en elke dag wassen met de hand
Afstoffen: te weinig :+ proberen wel minimaal 1x per 2 week te doen.

BinkieDusty

handoek: elke dag een nieuwe
Lingerie: Elke dag schoon ondergoed en sokken.. BH's 2 dagen
Dekbed: Elke week schone lakens, om de week hele bed
Vaatdoek: Elke dag een schone
Stofzuigerzak: Zodra die minder goed zuigt
Bank: Gelijk met stofzuigen, dus 2/3 keer per week. Heb ergens gelezen dat elke dag absoluut niet effectief is :P
Gordijnen: 3/4 keer per jaar. Heerlijk, die frisse gordijnen :P
Afwas: Elke dag
Wc & badkamer: 1 keer per week helemaal schrobben
Afstoffen etc.: 1 keer per week het hele huis
Kleding: Shirtjes 1 dag, vesten en truien wat langer.. Broeken 2 dagen ongeveer
Ramen was ik elke maand, dan heb ik gelijk een grote schoonmaak waar alles aan de kant gaat en hoge plekken ook meteen gedaan worden..

Werk als huishoudelijke hulp, dus ga je op een gegeven moment echt alles zien.. Daar irriteer ik mij echt aan dus ben een poetsmuts :P

Anoniem

Koelkast en ramen wanneer het nodig is. Ik denk dat dat bij de koelkast gemiddeld elke 2 maanden is en de ramen 3-4 weken.
Badkamer en toilet ongeveer elke 5 dagen.

Ik doe eigenlijk alles wanneer het 'nodig' is. Dat is natuurlijk voor iedereen anders. Ik wil gewoon een leefbaar huis, het is hier niet steriel en een beetje rommelig, maar absoluut niet vies en ongezond.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:43

Talisa schreef:
Handdoek: 3 a 4 dagen.
Lingerie: elke dag schoon ondergoed, maar BH's draag ik wel meerdere dagen, laat ze gewoon even luchten.
Dekbedovertrek: Was ik elke week.
Vaatdoek/kleine handdoekjes bij de wasbak: Ongeveer een week.
Stofzuigerzak: Als ie vol is? :')
Bank: Zuig ik schoon als ik ga stofzuigen, laten we zeggen ongeveer 1 x per week (studentenkamertje van 18m2).
Gordijnen: Heb ik niet :') Heb rolgordijntjes. Maak ik nooit schoon. :+
Afwas: Laat ik niet langer dan 2 dagen staan.

Ieuw! Weetje hoeveel bacterien erin gaan zitten? Vooral als het nat is gaat het broeien. Het liefste pak ik elke dag 3 keer een nieuwe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:43

BinkieDusty schreef:
Werk als huishoudelijke hulp, dus ga je op een gegeven moment echt alles zien..

Ik ook, maar bij mij is het gevolg eerder dat ik dan thuis geen zin meer heb om meer te doen dan noodzakelijk is. :D Ik zie ook wel alles, maar het irriteert me niet.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:44

Talisa schreef:
Handdoek: 3 a 4 dagen.
Lingerie: elke dag schoon ondergoed, maar BH's draag ik wel meerdere dagen, laat ze gewoon even luchten.
Dekbedovertrek: Was ik elke week.
Vaatdoek/kleine handdoekjes bij de wasbak: Ongeveer een week.
Stofzuigerzak: Als ie vol is? :')
Bank: Zuig ik schoon als ik ga stofzuigen, laten we zeggen ongeveer 1 x per week (studentenkamertje van 18m2).
Gordijnen: Heb ik niet :') Heb rolgordijntjes. Maak ik nooit schoon. :+
Afwas: Laat ik niet langer dan 2 dagen staan.

vaatdoekjes gebruik ik 1x en gaan dan de was, of de prullenbak in (afhankelijk wat ik ermee heb schoongemaakt)
Dit komt met mij wel overeen :j alleen moeten wij onze banken iedere dag even stofzuigen (3 katten, waarvan 2 langharig)
En voor de afwas hebben wij een vaatwasser, die iedere avond aangaat.
Laatst bijgewerkt door Mano88 op 21-06-10 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:45

Ik snap niet dat mensen niet elke dag een nieuwe handdoek gebruiken :o. Ik gooi die altijd automatisch bij de was. Maar moet zeggen dat wij als wij gedouched hebben de douche moeten afdrogen dus die handdoeken zijn dan kletsnat. Die ga ik dan niet laten drogen en nog een keer gebruiken.

Ik ga elke morgen en soms ook eind van de middag onder de douche. (Heb dan 2 paarden gereden en vind het dan zo sneu voor mijn vriend om zo het bed in te stappen :+)
Doe dan ook 2x per dag nieuw ondergoed aan. 's Morgens dus en eind van de middag. Bh's draag ik zo'n 2 á 3 dagen.

Het huis wordt hier elk weekend helemaal gedaan en de wc's 2x in de week.

Kleding draag ik 2x
De vaatwasser draait hier elke dag
Mijn bed verschoon ik elke week
En paardenkleren 1 á 2 keer..

Bermudaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:45

Handdoek: 1 a 2 keer.
Ondergoed: Strings e.d iedere dag schoon, een bh doe ik niet zo gauw in de was. Soms doe ik weleens een week dezelfde aan en dan gaat hij nog de was niet in. (zonder sporten/zweten enz) Niemand die hier ook zolang met een BH doet? :+ Ik wissel ook graag elke dag af van BH, maar om iedere dag die BH in de was te doen vind ik te overbodig.
Dekbed: 1x in de week
Stofzuigerzak: pas als die vol is :D

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:48

Jennyxx schreef:
En een vaatdoek is wel milieu vriendelijker dan elke keer een keukenrol :P Maar inderdaad een vaatdoek is een bron van bacterieën en 'moet' eigenlijk elke dag verschoond worden (en gewassen op 60 graden) heb ik mij laten vertellen :D

Ik ben nog benieuwd naar hoe vaak jullie dweilen? Ik om de dag ivm kruipende baby en 2 eh 3 katten en een hond.

Tja... dat kan wel zijn maar is voor mij geen reden om zo'n doek te gaan gebruiken. Treinen is ook milieuvriendelijker dan autorijden en toch ga ik ook graag met de auto naar het werk ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:51

Espoir_ schreef:
Ik ga elke morgen en soms ook eind van de middag onder de douche. (Heb dan 2 paarden gereden en vind het dan zo sneu voor mijn vriend om zo het bed in te stappen :+)
Doe dan ook 2x per dag nieuw ondergoed aan. 's Morgens dus en eind van de middag. Bh's draag ik zo'n 2 á 3 dagen.

Waarom douche je dan niet standaard aan het eind van de dag en sla je 's morgens over? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:54

RedPassion schreef:
Espoir_ schreef:

Waarom douche je dan niet standaard aan het eind van de dag en sla je 's morgens over? :)

Hihi, mijn gedachte :)

Toevallig dit weekend met een vriendin over gehad. Haar ex douchte altijd 2x per dag.. 's Morgens altijd en dan 's avonds ook weer na het sporten.. Dus ik vroeg ook waarom die dan 's morgens nog weer douchte. Vond ie nodig anders kon die niet wakker worden.. :+

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:55

Jennyxx schreef:

WC doe ik 2x per week (zijn met z'n 2-en en werken beide 40 uur p/w en sporten veel 's avonds, dus weinig thuis)
Badkamer 1x per week helemaal. WC daar dus wel 2x en de douche die trek ik droog na het douchen en ga er daarna met een handdoek doorheen.

Koelkast zodra er maar iets in ligt wat lekt doe ik het gelijk. Verder 1x per maand helemaal.
Ramen minimaal elke 4 weken buiten muv de winter. Binnen 4x per jaar waarvan 2x ook de gordijnen worden gewassen.

Dweilen doe ik 1x per week standaard en verder als het nodig is nog ff extra. Maar wij hebben geen huisdieren of kinderen.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:55

Omdat ik 's morgen goed wakker wordt door de douche en 's nachts zweet je toch ook zonder dat je het weet best veel. Én ik voel me dan ook weer een stuk frisser ;).

Oamaru

Re: Hoe schoon ben jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:58

Hier een student op een studentenkamertje. :D

Handdoeken: 1 keer. Gooi 'm daarna altijd op de grond.
Lingerie: Elke dag schoon (meestal 2 keer per dag ivm trainen) elke dag schone BH.
Stofzuigen: 1 keer per week
Beddengoed: 1 keer per week
Stofdoekje: 1/2 keer per week

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:59

Oamaru schreef:
Hier een student op een studentenkamertje. :D

Handdoeken: 1 keer. Gooi 'm daarna altijd op de grond.
Lingerie: Elke dag schoon (meestal 2 keer per dag ivm trainen) elke dag schone BH.
Stofzuigen: 1 keer per week
Beddengoed: 1 keer per week
Stofdoekje: 1/2 keer per week

In een paleis bedoel je. Jij bent een nette en schone student Wai. :j

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:02

Handdoek: Gebruik ik 1 keer.
Lingerie: 's Ochtend schoon en 's avonds als ik naar bed ga. Dus 2 keer per dag schoon.
Dekbedovertrek: 1 keer in de week schoon
Vaatdoek/kleine handdoekjes bij de wasbak: Vaatdoek 2 dagen. Gastendoekjes een week
Stofzuigerzak: Heb ik niet. Heb een zakloze stofzuiger.
Bank: Maak ik schoon als hij er vies uit ziet. Met 2 honden (Die er overigens niet op komen) maak ik hem toch nog 1 keer in de 2 dagen schoon.
Gordijnen: Heb ik niet
Afwas: Gaat direct in de vaatwasser en zodra hij vol zit gaat hij aan.

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:07

Handoek, 1,5 keer *Afentoe maak ik alleen mijn haar nat om het te kunnen doen :+ *
Dekbed, 1 week
Lingerie, iedere dag schoon
Sokken, iedere dag schoon
Kleding, Hoogstens 2 dagen, maar dat haal ik vaak al niet omdat ik veel knoei :P
Douchen, elke dag tot 2 keer per dag
Tandenpoetsen, *Bereid u voor* minimaal 4 keer per dag :o
Vaatdoek, altijd als ik hem gebruikt heb * 1 keer per dag*
Stofzuigen, ongeveer 2 keer per week
Stofzuigerzak, tot die vol is denk ik :P
Afwas, in de vaatwasser, zogauw die vol is *is vrij snel*

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:11

Hoevaak gebruik je een handoek? 2/3x Ik neem aan dat je een douche handdoek bedoeld.
Lingerie? Elke dag schoon, behalve BH's die draag ik wel 2/3 dagen. Ligt er ook aan of ik flink gesport/gezweet heb of niet.
Dekbed? 2 weken
Vaatdoek? 1 week (Gebruik ze nooit, dus liggen er meer voor de sier, haha)
Stofzuigerzak? tot ie vol is
Bank? Uh? Ik weet niet wat je bedoeld, maar we zitten er niet elke dag op, ik stofzuig m 1x per week af, ivm kattenharen
Gordijnen? *tomtiedom* die moeten nog steeds in de was sinds we er wonen...
Afwas? Als de vaatwasser vol is gaat ie aan.

Wat is schone regelmaat bij jullie thuis? En wat zijn regels die thuis écht streng gelden als het gaat om hygiëne?
Ik doe 1x per week het hele huishouden in een paar uurtjes. We zijn heel weinig thuis en als we thuis zijn is het om te eten en te slapen. Ideaal, zo krijg je ook weinig rommel. Ik ben wel van het makkelijke, want ik ga echt niet elke week de badkamer uit staan boenen. Doe 1x per week alles nat af / stofzuigen / dweilen en de grote dingen, zoals ramen zemen, badkamer, koelkast etc. net wanneer het uitkomt en ik het nodig vind.
Verder geen echt strenge regels v.w.b. hygiene. Lijkt me logisch dat je even je handen was als je naar de wc geweest bent voordat je een graai doet in de zak chips. :)
Laatst bijgewerkt door Jibbel op 21-06-10 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:11

Hier gaat alles willekeurig, als ik zin en tijd hebt of als het vies is, de ene keer wat vaker dan de andere keer. Dat geldt voor beddengoed, handdoek, bh's, etc.
WC: 1x per week
doekjes: elke dag
zuigen: als het vies is (3x pw door de kat)
keuken en vaat: elke dag
ondergoed: elke dag

En schrobben van de badkamer, echt niet zo vaak! een keer in de maand goed, alleen de wc en de wastafel vaker.
Waar haalt iedereen de tijd vandaan om elke week alles te doen!!!!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:12

Handdoek: 5 a 6 dagen
Dekbedovertrek: bed verschoon ik elke weer
Vaatdoek/kleine handdoekjes bij de wasbak: Ongeveer een week, handdoekjes en vaatdoekjes net waar ie voor gebruikt is. Hang ze wel uit, als het mooi weer is buiten aan een hoekje van de waslijn als ie leeg is.
Stofzuigerzak: Als ie vol is?
Stofzuigen: dagelijks ivm vogels
Gordijnen: 1x per jaar :+
Afwas: vaatwasser om de dag

ik snap niet dat mensen dagelijks een schone handdoek gebruiken met douchen... je bent toch schoon als je hem gebruikt?!?!
Wij hangen ze over de verwarming of bij mooi weer buiten en de volgende dag kan ie zo weer mee..