hernia, wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

snoopieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 08:45

lonneke schreef:
pfffik moet er niet aan denken. ieder jaar een operatie. brrrr.... nou ja, ik wacht eerst de scan maar af donderdag. ik hoop dat het gunstig uitvalt en dat ik niet onder het mes hoef. maar datis dus nog afwachten.

opereren doen ze niet makkelijk of het moet een ernstige hernia zijn. dus een uitstulpsel die heel de dag 24 uur op je zenuw zit te drukken. dit heb ik dus wel en daarom operatie. hernia operatie blijkt nogal zwaar te zijn en er werd ook duidelijk tegen mij gezegt dat het niet wil zijn dat je rug pijn weg gaat!!!!
wel gedeeltelijk natuurlijk. het gaat er meer om dat die uitstulpsel van je zenuw word verwijderd en je zenuw weer vrij komt.
tussen wevels blijven gescheurd dus daar valt niks meer aan te doen.
ook kan een hernia gewoon weer terug komen.
succes met de uitslag en hopelijk valt het mee

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 08:50

Ik heb zelf geen hernia gehad, maar ben fysio en bekijk het dus van de andere kant.
Het is belangrijk om niet in bed te blijven, maar ook niet lang lopen en lang zitten. Je kunt het beste veel afwisselen, lopen, zitten (zo min mogelijk, erg belastend), liggen.

Als je incontinent wordt moet je wel direct naar je huisarts toe!

Veel mensen lopen lang rond met een hernia, maar omdat een operatie ook weer voor littekenvorming kan zorgen die dezelfde klachten geeft, zijn ze daar terecht heel voorzichtig mee.

Heel veel sterkte en succes!

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 09:07

Ik heb een nekhernia, sinds anderhalf jaar. Kreeg het acuut, ws mijn rug al minder goed en door een val van een paard paar jaar geleden is die er langzaam in geslopen. Mede hoop stress en ellende op dat moment. Ik hielp op dat moment mijn vorige instructrice met haar paarden door veel uit te mesten.. Foute boel dus..

Kreeg zoveel pijn, dat mijn lijf zo verstijfde dat ik krampaanvallen in mijn nek en armen kreeg die wel anderhalf tot twee uur duurde.. Was ondertussen al paar keer bij chiro geweest maar het verbeterde niet en werd alleen maar erger.. Toen kreeg ik tramadol en andere rotzooi om maar enigszins de dag door te komen en te kunnen slapen s'nachts.. Want zolang ik zat rechtop mijn stoel ging het wel, maar zodra ik ging liggen kreeg ik zoveel pijn dat de krampaanvallen terug kwamen.. Een hel was het! Toen moest ik ook nog lang wachten (volgens de neuroloog was pijn geen reden om eerder behandeld te worden!) en uiteindelijk met bemiddeling van bevriende arts een mri.. Inderdaad een nekhernia. Hierop kreeg ik een pijnblok, er is in eerste instantie wel gesproken over een operatie, maar de risico's zijn redelijk hoog voor wat betreft littekenweefsel en dan zou je weer met pijn kampen.. De pijnblok was echt een verlichting!! Ik kon weer mens zijn, kon weer bewegen en kon weer zonder pijn door het leven gaan.. en gelukkig de pijnstillers laten liggen.. deze pijnblok werkte een kleine vier maanden.. Hierna kwam de pijn weer terug... de tintelingen in nek en armen.., mijn blaas die weer raar deed (voelde dat ik moest plassen, maar het plassen zelf voelde ik niet)het doodse gevoel in mijn arm en hand..

Hierop weer een pijnblok gekregen maar nu iets lager.. De eerste ging via mijn hals (erg moeilijk om te prikken vanwege de bloedsomloop, denk dat ik wel tien/15 geprikt werd) en de tweede pijnblok ging gemakkelijk en snel..

Tot nu toe, vanaf vorig jaar september gaat het goed! Ben een gelukkig mens dat ik alles weer kan. Heb nog wel een cursus Ismakogie gedaan, dat is je bewust worden van je lijf en je houding die je neemt met langdurig stil staan...

Hoop dat ik niet meer met zulke pijnen als toen te maken krijg.. Dit is iets wat je niemand toewenst!

Topicstarter hoop dat je snel weer opknapt!

ninaricci85

Re: hernia, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 09:30

ik heb zelf ook behoorlik veel pijn. ondanks de morfine word ik toch iedere nacht wakker van de pijn. ik doe het nu heel rustig aan. veel liggen en af en toe even achter de pc, maar ook dat levert pijn op. ik vind het wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. nu maar afwachten wat de scan donderdag zegt.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:06

Ik ben 02 december 2009 opgenomen in het ziekenhuis met een acute hernia. Eerst heb ik geprobeerd te revalideren met fysiotherapie, maar het ging steeds slechter. Op 08 april 2010 heb ik weer een MRI gehad en daar kwam uit dat de hernia een heel stuk groter was geworden en nu aan twee kanten uit stak. Naar aanleiding hiervan heb ik een gesprek met de neurochirurg gehad en 02 juni 2010 ben ik geopereerd. Rechts op L5/S1 had ik een hele grote hernia en links op L5/S1 een normale. Deze zijn beiden verwijderd en toe ik wakker werd uit de operatie voelde ik al veel verlichting!

Mijn ervaring is dat een hernia niet vast te stellen is zonder MRI. Sommige mensen hebben alle symptomen, maar geen hernia, andere mensen hebben maar een paar symptomen en wel een hernia.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:48

Ik schreef het voorheen al ;) :
Als je niet meer weet hoe je moet liggen/staan/zitten, probeer onderstaande dan eens:
Citaat:
Als je pijn hebt, helpt het vaak als je met je benen in een hoek ligt.
Het prettigste is als je plat op de grond ligt, met je kont tegen (bijv.) de bank en vanaf je knieholtes óp de bank (je buik/heupen maken dan een hoek van 90° en je bovenbenen/knieen ook).

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 03:27

grrrrr, sinds ik die morfine heb slaap ik snachts niet meer. echt helemaal balen is dit. ik heb vannacht denk ik 3 uurtjes geslapen. zie ook zo op tegen die mri. vind het doodeng in zo'n tunnel. iemand tips hoe ik die scan rustig kan uitliggen in dat apparaat?

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 03:53

Helaas ook ervaring met MRI ivm hernia.
MRI zelf is niet vervelend. Wel hoor je harde geluiden. Bij het ziekenhuis waar ik was, kreeg ik een koptelefoon op met muziek, dat scheelde iets.
Als je dit niet krijgt aangeboden, kan je er denk ik wel om vragen.

Heel veel succes

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 07:19

lonneke....je kunt een mri scan zo spannend/eng mogelijk maken als jezelf wil...mijn inziens is er niets engs aan..

ik vond het gebrom rustigevend en had muziekje er bij... halverwege ben ik er nog een keer uitgeweest omdat ze vloeistof inspoten..het werd heel warm bij mn rug, en dat was ook wel fijn voor mn spieren...ik wou er elke dag wel in.....alleen het geluid is wat luid....

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 07:25

ik hebgeen claustrofobie hoor, maar vind het wel eng. ik weet gewoon niet wat ik moet, ogen open of dicht. maar goed, wat moet dat moet, ik laat het allemaal maar over me heenkomen.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 07:34

nou als je geen claustrofobie hebt dan hoef je je nergens zorgen om te maken.....

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 07:47

zoals ik al zei, dat heb ik niet maar vind het gewoon eng. ik heb dit onderzoek al eens voor mijn heup gehad en vond t toen ook niet prettig. maar ik neem zoizo een lorazepam in voor ik ga. hopenlijk helpt dat een beetje.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:32

lonneke schreef:
grrrrr, sinds ik die morfine heb slaap ik snachts niet meer. echt helemaal balen is dit. ik heb vannacht denk ik 3 uurtjes geslapen. zie ook zo op tegen die mri. vind het doodeng in zo'n tunnel. iemand tips hoe ik die scan rustig kan uitliggen in dat apparaat?

Gewoon dom kijken en gaan liggen :D .
Je krijgt een koptelefoon op en als je mazzel hebt hoor je wat muziek :P . Apparaat zelf maakt een hoop lawaai.
Je krijgt een knop in je handen dat als het niet gaat je daar op kan drukken en dan halen ze je eruit. Verder gewoon je ogen dicht doen en aan iets leuks denken. Door je neus inademen en zachtjes dooor je mond weer uit

Je scan duurt ong 15 a 20 minuten en uit 3 x ervaring kan ik je zeggen dat het personeel erg vriendelijk is. En als je doet wat ik zojuist beschreef is het zo weer voorbij.

Hernia's opereren ze niet zomaar, eigenlijk zou je dat ook niet moeten willen. De boel wordt toch 'beschadigd' en je hebt kans op litteken vorming . Als dat op je zenuw gaat drukken is er niks meer aan te doen op misschien pijnlijke pijnbestrijding na.
Voor een hernia trekken ze zo 6 maanden herstel uit mits je incontinent bent dan wordt je direct geopereerd.

Mijn 1ste duurde 8 maanden, 2e 6 maanden en de 3e ...ja wat zullen we zeggen, de pijn verdween wel na een maand of 3 a 4 maar met de resten loop ik nog steeds rond. Mij wouden ze ook niet echt opereren omdat ik onder de hernia nog een slechte tussenwervel heb en zelf wou ik het ook niet. Ik heb alles bij elkaar 3 jaar fysio gehad, een behandling van de manueel therapeut(wat helemaal fout ging), ben bij een of ander hocus pocus ventje geweest, cesartherapeut thuis gehad(bokken hobby) , pijn bestrijding en heb nu net 4 behandlingen bij de ostheopaat gehad en deze heeft nog het meest geholpen maar ik ben nog niet klaar.
Maar ik ben iegenlijk geen dag klachten vrij en slik nog best veel paracetamol en ibuprofen. Verder sport ik veel en doe ik min 1x per week krachttraining en probeer ik te gaan zwemmen.
Paardrijden heb ik bijna 5 jaar niet kunnen doen maar sinds een week of 8 gaat het weer een beetje mits met mate.
Ik heb nu weer les om de rest van mijn houding aan te pakken.(ben nog scheef)

Ik hoop dat het meevalt voor je.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 19:35

Mijn moeder heeft een hernia gehad. Ze is doen met accupunctuur behandeld. Dat is nu ruim een jaar geleden en ze heeft er nooit meer last van gehad. Aanrader dus!

plien26

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 21:54

Hallo,

Ik heb in dec vorig jaar een acute hernia gehad!!
Ook met kramp verschijnsels steken ondraagbare pijn in linker been,
Kan hier een heel lang verhaal neer zetten maar ik hou het een beetje kort,

Dec 09 een week in het zkh gelegen volgespoten met morfine,en heel veel pijnmedicatie..
5jan mri scan gehad,
29 jan uitslag(neuroloog) bleek dus een fikse hernia te zitten op L5&S1 die niet meer vanzelf over ging.
10 febr naar de neurochirurg geweest operatie was de enigste manier om er vanaf te komen..
Tja en dan de wachttijd in het ziekenhuis was hier 22 weken dus zou ik halve wege juli geopereerd kunnen worden pff...
Maar deze neurochirurg opereerd ook in een ander ziekenhuis en daar was de wachtijd 4 tot 6 weken is ff wat anders dan 22 weken.
5 maart naar de slaapdokter geweest, en daar werd me verteld dat ik die woensdag 10 maart geopereerd word!
Dus had niet zoveel tijd om te stressen haha..
toen ik weer wakker was was de pijn in mijn been helemaal verdwenen gelukkig had wel last van me rug maar ja daar hebben ze bijgezeten.
Tja dag later mocht ik weer naar huis en dan begint het herstel pas nou de eerste 2 dagen waren echt kl*te maar goed daarna ging het echt elke dag beter!!
Nu dik drie maand later gaat het allemaal goed mag en kan alles weer zoals voorheen..
Ben 26jr dacht dat je dan geen hernia kan krijgen had ik dat mooi ff mis pff maar goed ik ben weer volledig hersteld en ben sinds 1 mei weer begonnen met paardrijden ooh dat heb ik zo gemist.. eerste weken mocht ik alleen maar stappen verder niks maar nu ben ik weer volop bezig :+
Zijn er nog meer mensen die zo jong zijn en een hernia hebben gehad en ook geopereerd??

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:35

Mijn moeder heeft een paar jaar terug een hernia gehad.
Die had echt onwijs veel pijn, ze kon op een gegeven moment niet meer plassen, ze kreeg morfine tegen de pijn, en werd echt ontzettend maf hiervan. Ze is toen tijdelijk uit huis geplaatst, omdat het niet te doen was. Ze kon niet meer lopen, stond stijf van de pijn, en als ze 's nachts op de po moest, viel ze. 1 x heeft ze een hele nacht waarschijnlijk op de grond gelegen, kon ze niet meer overeind.
Ze heeft toen in een verzorgingstehuis gelegen.
Op dat moment was ze heel zwaar door medicijnen, nergens wouden ze haar opereren. Uiteindelijk toch een arts gevonden die dit wou, en die heeft haar geopereerd. Ze had een hele zware, zei hij. Inmiddels heeft ze nergens meer last van, en kan ze niks meer herhinneren.

Mijn oom loopt er ook al een tijdje mee en ze hopen dat dat vanzelf overgaat, maar ook hij heeft best veel pijn ..!!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:56

Toen ik 12 (1996) was heb ik mijn eerste hernia gehad. Positie L5 S1. Oorzaken: ik was eerst uitgegleden in de sneeuw.Stuitje gekneusd was de eerste gedachte, daarna was ik uit een klimrek gevallen en uiteindelijk was mijn zusje nog eens op mijn rug gesprongen.
Had uitstralingspijn in mijn rechterbeen. Mijn moeder dacht eerst aan groeipijn. Toen dat toch wel iets te lang duurde werd ik via de huisarts naar de orthopeet gestuurd , gedacht werd dat het aan mijn gewrichten lag, maar op de rontgenfoto's was niks te zien. CT gemaakt voor meer info, het was zeldzaam op die leeftijd, maar de orthopeet gaf de optie dat het wel eens een hernia kon zijn.
CT scan wees idd op een hernia, 10 dagen plat.
Maar na 10 dagen was het vrij slecht, weinig spierkracht nog. Zou snel geopereerd moeten worden omdat de mogelijkheid op incontinentie vrij groot was. Voor de operatie werd voor een goed beeld nog een MRI gemaakt.
Na de operatie ging het snel beter. Meteen de volgende dag mijn bed uit en lopen, weer helemaal zonder pijn!!! Daarna revalideren en fysio.
Aanbevolen werd om te gaan zwemmen. Buren zaten in het wedstrijdzwemmen en heb me daar 4 jaarlang in gestort.

10 jaar later. Niet kunnen slapen. Zitten en liggen was een hel. Had mijn bed in die tijd nog nooit zo gehaat. Heb liggen huilen en schreeuwen waarom ik niet mocht slapen. 3 uur slaap per nacht was echt de max, langer lukte echt niet.
Fysio zag dat het niet goed was, mogelijkheid was er weer voor een nieuwe hernia. Weer een MRI, uitslag: nieuwe hernia zelfde plaats.
10 dagen plat wordt tegenwoordig niet zo snel meer gedaan, omdat het bijna altijd alleen maar erger wordt en niet beter. Bewegen is genezen is nu het motto. Zolang ik bewoog had ik geen pijn en het is beter voor je lichaam.
Om te slapen kreeg ik valium en voor de pijn Paracodeine ( had alle andere reguliere mogelijkheden al gehad en niks hielp), dat werkte super, kon weer de hele nacht slapen. Het was een kleine hernia die vanzelf over zou gaan. Opereren wordt tegenwoordig ook niet zo snel meer gedaan. Maar mijn chirurg vertelde wel dat als ik echt wilde hij me met liefde wilde opereren.
Maar dat was niet nodig. Waar de neuroloog zei dat ik mijn paardrijspullen beter aan de wilgen kon hangen, mocht ik van mijn chirurg alles doen. Zolang ik maar niks forceerde. Bij de een werkt het ene nou beter dan het andere. De ene heeft last van zijn rug bij paardrijden, de andere weer bij zwemmen.
Ik begon het rijden weer op te bouwen, en zat weer bijna huilend van blijdschap op mijn pony. Uiteindelijk is deze hernia dus vanzelf over gegaan.

Oja hierbij nog een goede tip. wat ook fijn is, is een kussentje tussen je benen leggen als je slaapt. Tijdens mijn hernia gebruikte ik er drie tussen mijn hele benen, nu nog steeds eentje tussen mijn knieen. Ligt nog steeds erg fijn.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 00:29

Ik had altijd al last van mijn rug en had al eerder tramadol gehad tege de pijn, maar dan was het na een tijdje rustig aan toch wel weer beter.

in 2007 kreeg ik zoveel pijn opeens en dan ook heel veel uitstraling in het been dat het niet te houden was. Een doof gevoel en een teen die ik niet meer kon bewegen.
De had wilde me eerst weer pijnmedicatie geven, maar niks hielp. Ik was pas in 2006 2x aan mijn buik geopereerd en had al een verleden met zware medicatie, dus zat daar echt niet op te wachten ook.
Er staat 2a3 maanden voor een hernia om te zien wat het doet en evt herstel. Na 2 maanden mocht ik naar het ziekenhuis en de arts dara zette me op de spoedlijst voor een MRI.
Die is week erop gemaakt.
Je mag wat rustgevends vragen, maar ik heb het niet gedaan. dat gedreun is verveldn, maar verder het minst erge onderzoek dat ik ooit heb gehad. ( na tig scopietjes.....) idd muziek op en vooral niet op die knop drukken, want dan moet er een stukje over. Ogen dicht en nergens aan denken.

Met de dvd daarvan zou ik naar een ander zkh moeten, naar een opererende chirurg en dan zou ik op de wachtlijst komen. Dus 2x wachten en ondertussen troep slikken en niks kunnen. Ben moeder, dus kan gewoon niet maanden plat om te zien of de hernia vanzelf overgaat, wat overigens bijna nooit gebeurt.

Ik heb de ziektekostenverzekeraar gebeld en uitgelegd dat ik het wel zat was, al lan ziektebed gehad met medicatie, moeder ben etc. Ik wilde naar Klein Rosendael of Dld. Ze hebben gebeld naar KR en ik kon daar voor intake na paar dagen. Dit was eind december.

De arts daar vond mijn hernia zeer duidelijk en vond het jammer dat ik nog 2 weken moest wachten op een operatie vanwege de feestdagen. Ik woonde in Almere en zij zitten bij Arnhem.

Nog geen 15min thuis werd ik gebeld of ik de volgende dag ertussen wilde....dan lag ik wel met de feestdagen plat, maar dat boeide me echt niet meer.

De operatie werd daar laproscopisch gedaan en ik werd echt pijnvrij wakker. Heb ook geen paracetamol meer genomen, niks. Je krijgt basis uitleg hoe uit bed te draaien, hoelang je uit bed mag etc. Een korset en mag volgende dag naar huis. Wel een nare autorit, maar oke....
Ik had meteen fysio aan huis en je moet je aan hun protocol houden qua rust, opbouw en oefeningen. Dat heb ik best goed gedaan en heeft me echt geholpen.

Ik was best snel weer op de been verder en was ook snel weer gaan paardrijden toen het mocht, dus ongeveer na 2 maanden.

Wat slecht is, is zitten of staan en slenteren. Liggen is prima en wandelen.

Ik heb zelf ook een speciaal matras gekocht en dat scheelt enorm.

Ik ben wat dit betreft pijnvrij en enorm blij met de vlotte afloop en operatie.
Ik blijf altijd rugpatient, omdat ik behoorlijk scheef ben en er te weinig aan doe ook. Heb dus tijdje terug wel wat last gehad van lage rugpijn, maar anders. Ik heb toen tijdje fysio gehad, omdat ik alles aantrek, ook schouders etc en dat is slecht.

Mocht het terugkomen ga ik echt niet maanden wachten en troep slikken. de meeste mensen worden uiteindelijk toch geopereerd en die lichte narcose vind ik minder erg. Er gebeurt tenminste wat en zoals bij Klein Rosendael zijn ze gewoon erg goed! Ik heb een piepklein sneetje ook. Het is een privekliniek en je moet gewoon brutaal zijn om je verz te bellen dat je naar hun wilt. Zij nemen de mensen die in aanmerking komen graag aan, want die chirurg dara is niet erg voor wachten, dus zat ik mee op 1 lijn.
Ben al aardig wat keren geopereerd en als het me helpt zit ik daar niet zo mee meer. Beter dan niks kunnen of als chemische fabriek rondlopen, maar dat is echt mijn mening na jaren zat te zijn geweest van prednison, tramadol, valium etc etc

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 00:53

Plien: ik ben (bijna, maandag) 22 en heb er 1.
Deze is 3 jaar terug eindelijk gevonden na een MRI. Maar ik heb al vanaf mijn 12e veel last.
Had toen een zuinige HA, die een MRI niet nodig vond en ook te duur.
Uiteindelijk was ik zo brutaal om er tegen in te gaan , maar niet op mijn 12e.
Ik ben toch verzekerd? kunnen mij die kosten schelen, als er maar duidelijkheid kwam.
Zodra ik op mijzelf ging wonen, overgestapt naar een andere HA en binnen een week was de afspraak gemaakt.

Wel is waar een kleine, maar hij zit er toch echt en heb er dagelijks last van.
Zoals ik al eerder zei is mijn hernia te klein om te opereren en te groot om verholpen te worden met fysio ed.

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 07:09

Die mri stelt echt niet zoveel voor hoor TS, met al die pijn die je nu moet hebben moet het me juist fijn lijken dat je geholpen wordt..Inderdaad hoop lawaai maar gewoon liggen en je verstand op nul zetten.. Is het zo voorbij...

Beter dat ze er naar kijken dan maanden blijven rondlopen en troep slikken om maar geen pijn te hebben..

plien26

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 08:29

@kimmie..

Jeetje zeg 12 jr pff..
Maar dat is helemaal niet fijn dat jou hernia te klein is om te opereren en te groot voor de fisio, pff
Je hebt er dus wel dagelijks last van
Als ik jou was zou ik er wel op hameren dat ze je helpen om van je hernia af tekomen dit is ja geen doen voor je het belemmerd je dagelijkse bezigheden..

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 08:39

lonneke schreef:

Zelf vond ik het ook niet prettig om erin te gaan, maar ik moest voor m'n bovenbeen, dus dat scheelt weer.

Paps heeft wel claustrofobie, nadat die een keer vast heeft gelegen in de MRI met een gebroken nek + hele stelling om zijn hoofd heen, dus hier gaat er ook altijd een pilltje in..
Het beste kan je dat denk even aan je huisarts vragen.. wat je het beste kan slikken.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 09:13

nou, vanmiddag is het zover. ik zie er niet meer tegenop, want met deklachten die ik nu heb kan het niet langer zo. dus ik wil heelgraag weten hoe ernstig het is. ik ben ook de hele dag door duizelig en misselijk van de morfine. maar zonder kan ik ook niet, dan krijg ik ongelofelijk veel pijn. mijn hele lichaam protesteerd. heb ook last van mijn blaas, snachts moet ik zo vaak mijn bed uit omdat ik dan moet plassen. het is geen blaasontsteking, daar hebben zeal naar gekeken. mijn blaas werkt gewoon niet optimaal momenteel. ben dus erg benieuwd wat er uit gaat komen.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 09:41

lonneke schreef:
nou, vanmiddag is het zover. ik zie er niet meer tegenop, want met deklachten die ik nu heb kan het niet langer zo. dus ik wil heelgraag weten hoe ernstig het is. ik ben ook de hele dag door duizelig en misselijk van de morfine. maar zonder kan ik ook niet, dan krijg ik ongelofelijk veel pijn. mijn hele lichaam protesteerd. heb ook last van mijn blaas, snachts moet ik zo vaak mijn bed uit omdat ik dan moet plassen. het is geen blaasontsteking, daar hebben zeal naar gekeken. mijn blaas werkt gewoon niet optimaal momenteel. ben dus erg benieuwd wat er uit gaat komen.

hopen dat je zo snel mogelijk weet wat het is en wat ze er aan kunnen doen...

want zoveel pijn is niet te doen!! sterkte..

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:36

plien26 schreef:
Zijn er nog meer mensen die zo jong zijn en een hernia hebben gehad en ook geopereerd??

Yup! Zie mijn verhaal paar posts terug. Ik ben 27 jaar. Ook in december opgenomen met een acute (per ambulance afgevoerd, want ik kon echt niets meer) en direct de scan in.
02 Juni ben ik dus geopereerd, dus ik ben nog volop aan het reintegreren.

Ik heb inmiddels zo vaak in een MRI gelegen dat ik oprecht kan zeggen dat je eraan kunt wennen.