auwauw.. aften en ..?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:13

Ik heb voor aften buccalsone.
Tabletten die je tegen de aft aanlegt en dan net zo lang in je mond houd totdat ie is opgelost, verdoofd de pijn zoiezo en geneest sneller.
Kost wel rond de 17 euro en je hebt een verwijzing nodig van de huisarts voordat je die kan halen bij de apotheek.

Toveren

Re: auwauw.. aften en ..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:22

wat bij mij helpt is aanstippen met eginaforce (van A vogel) Doet redelijk wat pijn maar werkt als een tierelier!
en daarnaast ook druppels nemen van eginaforce om je weerstand omhoog te halen, want dat is de oorzaak van aften!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:27

oow, ik hoop niet dat het soor tomaten komt. want ik eet ook veel tomaten en heb ook aften.

ik slik nu al 2 maanden b12 (foliumzuur) bij voor mijn reuma, maar heb nu weer 2 aften, dus dat werk bij mij zoizo niet.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:37

Ik doe 'Teejel' erop :)
Helpt heel goed :D

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:43

ik heb ze ook erg vaak gehad
wat bleek dat ik besmet was met het herpes virus
ik kreeg naar verloop van tijd steeds meer aften en grotere,
ook op intieme plekken wat overigens waanzinnig pijnlijk is !

ik heb een kuur gekregen hier tegen en sindsdien heb ik geen aften meer gehad!

ik zou toch eens bij je HA langsgaan en hierna informeren.
ik had overigens ook van mijn tandarts een goedje gekregen om mee te spoelen
binnen 3 dagen waren ze weer weg, kom even niet op de naam was een rode fles met een rood spul erin
noet verkrijgbaar bij een kruidvat of zo enkel bij een apotheek
Laatst bijgewerkt door onley op 20-06-10 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:44

Ik heb ze ook vaak!

Komt omdat ik zelf m'n lip openbijt aan de binnekant. Vaak zijn ze bij mij na 5/6 dagen wel redelijk weg :j

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:48

Ik had ze ook altijd, ik smeerde der altijd tandpasta op.. Brand wel ff maar daarna is ie verdoofd . Bij mij ging ie altijd na 5 a 6 dagen weg.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 23:03

Pyralvex doet wonderen :j

Ligt het aan mij of hebben alleen de mensen die met paarden werken hier last van? :o?

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 07:16

phormicola schreef:
Ligt het aan mij of hebben alleen de mensen die met paarden werken hier last van? :o?

Nee hoor, mijn nichtje heeft ze ook wel eens en mijn moeder ook en die hebben niks met paarden te maken.
Zo zijn er nog meer mensen die ik ken die niks met paarden doen/te maken hebben en toch aften hebben.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 07:24

Ik heb dit ook regelmatig, helaas. Mijn moeder en opa ook(hebben niks met paarden ;-) ).
Het is vooral erg vervelend en heel pijnlijk, wat je kunt doen is spoelen met corsodil, dit bijt wel maar het werkt. Zelf heb ik er nu nog extra last van door mijn beugel, zo blijven die aften steeds open schuren en dat doet piiijjjn.

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 09:07

onley schreef:
ik heb ze ook erg vaak gehad
wat bleek dat ik besmet was met het herpes virus
ik kreeg naar verloop van tijd steeds meer aften en grotere,
ook op intieme plekken wat overigens waanzinnig pijnlijk is !

ik heb een kuur gekregen hier tegen en sindsdien heb ik geen aften meer gehad!

ik zou toch eens bij je HA langsgaan en hierna informeren.
ik had overigens ook van mijn tandarts een goedje gekregen om mee te spoelen
binnen 3 dagen waren ze weer weg, kom even niet op de naam was een rode fles met een rood spul erin
noet verkrijgbaar bij een kruidvat of zo enkel bij een apotheek

hm ik heb ook last van het herpesvirus, word toch ook onder koortslip verstaan? ik gebruik nu ook dat spul geloof ik corosodyl? ga vanmiddag langs HA neus is nou nog erger geworden namelijk

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 09:09

Om het volgende keer te voorkomen moet je met bepaalde tandpasta poetsen volgens mij iets van zendium. Het komt vaak te weinig vitaminen of weerstand vermindering.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 09:12

Wat meerdere hier al zeiden;idd. Pyralvex.
Dit spul werkt echt,ik stipte het zo vaak mogelijk aan en na 1 dag al verbetering.Je mag dan een half uur nix eten of drinken,anders spoel je het spul zo weer weg.
Ik heb nooit meer last gehad van aften na veelvuldig gebruik van Pyralvex.

Taj_Mahal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 09:13

wow, jij lijkt wel een beetje op mij, haha!
maar ik heb ook vaak aften, en dan spoel ik met kamillethee,
kamille kopen bij de drogist, gekookt water erover, kamille eruit zeven en spoelen maar! (niet doorslikken, is niet lekker ;))
en dan ben je er over een tijdje vanaf.

en over die rode vlekken, dit heb ik ook een aantal keer gehad, vooral in het voorjaar.
schrik niet, ik denk dat je ringworm hebt, dit zijn rode, droge plekjes die erg jeuken en zich met een knipper met je ogen verspreiden. erg vervelend en je gaat er in je gezicht inderdaad als een clown uitzien. het is een soort schimmelinfectie die je van paarden en konijnen kunt krijgen (dieren waar ik constant mee in aanraking ben). als de plekjes weggaan worden ze huidkleurig van binnen, waardoor er een soort rode 'ring' overblijft, die ook weer wegtrekt.
wat je ertegen kunt doen is in een heet bad van tea-tree olie liggen, en daarna ook de plekjes met tea-tree olie insmeren, dit is ontsmettend en ontstekingsremmend. en het helpt bij mij!
met schimmelcreme als lamisil wordt het bij mij alleen maar erger, weet niet of dat bij jou ook zo is.

succes ermee! ;)
Laatst bijgewerkt door Taj_Mahal op 21-06-10 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 09:14

Pyralfex helpt geweldig ja! Of bosbessensap. Maar dat moet je altijd wel net even bij de hand hebben. En is snel bedorven.

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 09:17

een avond op tijd naar bed doet wonderen! bij mij is hij een dag later dan vaak veel minder pijnlijk en 3 dagen later weg..

heeft bij mij puur te maken met slaaptekort, niets geen te weinig fruit of bacterieen ofzo.
een tip van de Ha is 2x per dan aanstippen met een droog wattenstaafje maar geen idee of dat werkt, bij mij helpt vroeg naar bed goed genoeg :D

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 09:18

Spoelen met kamillethee wil nog wel eens verzachtend werken :)

Maar voor de rest zou ik even naar de dokter gaan. Klinkt toch als een soort bacterie ofzo :(:)

Wie er trouwens vaak last van aften heeft let dan op waar je van eet en uit drinkt ;) Ik heb er bijna nooit last van, maar als ik bijv uit iemands glas heb gedronken of uit "vuile" bekers heb gedronken dan krijg ik last van aften. Met dat vuile bedoel ik trouwens bekers die niet goed zijn afgewassen bijv in de vaatwasser of in warm water met zeepsopje :(:) Ik had namelijk tijdens het ponykampen leiden (waar ze dus de bekers meer afspoelen als echt afwassen) echt veel last van aften :o

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 09:19

Je hebt ook last van uitslag? Ook op je handen/voeten?

Ik heb als kind hand-, voet- en mondziekte gehad, waarbij ik zelfs in het ziekenhuis gelegen heb omdat mijn mond zo vol aften stond dat ik nietmeer kon eten.. Lijkt erg op wat jij verteld. http://www.rivm.nl/cib/infectieziekten- ... /index.jsp

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 18:49

Vanmiddag bij HA geweest, onze ha zegt nooit zoveel maar ben doorgestuurd naar dermatoloog dus morgen ochtend naar ziekenhuis toe, hij dacht aan het herpesvirus (heb ook last van koortslippen enz.) maar wist het niet zeker, verder heeft hij niet veel over de aften gezegt maar doet weer erg pijn.. :(

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 19:13

Had hier paar jaar geleden ook erg last van gehad, ben met Zendium tandpasta gaan poetsen en heb er nooit meer last van gehad. Ben sinds een paar weken weer overgestapt op een andere tandpasta en nog steeds geen last gehad :)

Om bacteriën te doden kun je altijd met (zee)zout spoelen. Succes! Ben benieuwd wat ze in het ziekenhuis zeggen...

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 19:17

Plien91 schreef:
Mijn tandarts raadt Zendium aan als je veel last hebt van aften. :)

Mijn tandarts ook. Je moet trouwens wel gewoon de standaard Zendium hebben.
Ik weet trouwens hoe je je voelt. Ik heb het paar jaar geleden ook gehad.
Had er soms zoveel in mijn mond, dat ik gewoon een week thuis ziek ben gebleven. (Van de zeurende pijn word ik altijd zo moe... ;() Veel slapen, en 2-3 keer poetsen met Zendium tandpasta helpt bij mij.
Binnen 2-3 dagen is het weg!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 19:17

Ik had het ook heel erg. Nu heb ik het aangegeven bij de tandarts en hebben ze mijn tanden heel goed schoongemaakt en heb ik andere tandpasta. Nu heb ik ze sinds een paard maanden al niet meer gehad

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 19:21

Ik loste dit altijd op met zendium.. :=
2x poetsen en die dingen gingen weg :))

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 19:22

Zendium helpt daar zitten enzymen in. Aftamed helpt ook goed, dat heb ik zelf in huis als ik een keer een afte heb (vind zendium geen fijne tandpasta ;) )

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 19:23

dan toch ook maar overstappen op zendium tandpasta, maar dit is de eerste keer dat ik het heb, krijg je het ook vaker daarna?

@charice, ik word er idd ook gek van ik ben niet ziek maar word gewoon gek dat het zo zeer doet, bijna niet kan praten en eten wil ook niet .. ;(