Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Meliaforever schreef:Je moet ongesteld worden en dat ben je niet geworden?
Denk niet dat je aan de pil bent op 13 jarige leeftijd.
Menstruatie kan onregelmatig zijn als je de pil niet slikt, maar het kan ook uitgesteld worden door bijv. stress of ondergewicht.
Floortje88 schreef:Dat kan soms heel verschillend zijn. Laatste keer was ik ook 2 weken te laat! En bij mij zou het na (ong.) 5 jaar toch wel een keer regelmatig moeten zijn..
Maak je maar geen zorgen
marimba schreef:Floortje88 schreef:Dat kan soms heel verschillend zijn. Laatste keer was ik ook 2 weken te laat! En bij mij zou het na (ong.) 5 jaar toch wel een keer regelmatig moeten zijn..
Maak je maar geen zorgen
helaas na 16 jaar menstruatie is het bij mij nog niet regelmatig dus sommige mensen hebben pech, de pil bied uitkomst
woofie schreef:Nu wil ik niet vervelend doen ts, maar dit is al het derde topic in korte tijd.....
Ik krijg een beetje het vervelende gevoel dat je aandacht zoekt......

Het is heel normaal dat je menstruatie lang uitblijft als je het nog niet lang bent, zéker na de eerste keer. Gewoon niet druk om maken, en wees voor nu even blij dat je weer een dagje rondloopt zonder dat gerommel. 
moniek131 schreef:maar als ik bijvoorbeeld de pil neemt..heb ik gehoord van een meisje bij mij in de klas,dat je dan zelf kan weten waneer je ongesteld bent,is dat waar?*bloos*
Als je aan de pil bent, slik je 3 weken de pil en 1 week niet..In die week wordt je ongesteld
Die week komt gewoonlijk na je 3 "slikweken", maar als je dat niet uitkomt, kun je de pil bijvoorbeeld nog 3 weken doorslikken (en dus niet ongesteld worden) en daarna je stopweek (ongesteldheidsweek) inlassen
De pil is in de eerste plaats een voorbehoedsmiddel om niet zwanger te worden

wist niet dat je in 1e zat