Kies trekken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bubble_Gum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 11:18

CaileyS schreef:
Okea bedankt. Het is gewoon een normale kies trekken, hij moet alleen weg omdat er anders geen ander bij kan ofzo..
Heel vaag. Maar met de kies zelf ik gelukkig niks aan de hand.

Ik zie trouwens ook heel erg op tegen de verdoving, als ik het eenmaal gehad heb vind ik de napijn niet zo erg :P

Een normale kies trekken doet eigenlijk geen pijn hoor. je voelt ze een beetje duwen en trekken in je mond en hij is eruit.
Ik kreeg toen hechtingen en een gaasje om op te bijten dat t bloeden stopt. en zodra de verdoving uitgewerkt is kon ik gewoon eten enzo
Geen pijn erna gehad.
De verdoving voel je eigenlijk ook bijna niet. Niet als een gewone spijt zegmaar.
Je proeft soms alleen een beetje het verdovingspul wat vies is en dat was het :)

r_oo_sj_e

Re: Kies trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 11:33

ik zal mijn verhalen maar achterwegen laten met 12 kiezen en tanden (melk- en volwassen) trekken... :o

Het gaat bij jou wel goedkomen ;)! :) en het is alleen maar goed als ie eruit is!

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 11:39

Ik moet komende zaterdag ook, alleen bij mij gaat het om een gebroken kies en 3 verstandskiezen wegsnijden. Gebeurt trouwens onder narcose, dus ik hoef nergens bang voor te zijn(hooguit een beetje napijn)

MaritBR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 11:44

Ik heb vorige zomer mijn kies laten trekken. Eerder ook al mijn 2 hoektanden. Bij mijn tandarts word het meestal eerst met een watje met een licht verdovingsmiddel (kan met of zonder smaakje) en dan de prik, die voel je dan helemaal niet meer, hooguit wat druk. Bij mij waren het na horen zeggen 3 verdovings prikjes.
Bij mijn hoektanden waren het per tand 2 ;)

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 12:26

mijn kiezen wouden er niet uit dus moest het in drie delen worden geboord

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 19:29

Heel erg bedankt voor de reacties. Ik ben nu in de instelling;
laat het allemaal maar over je heen komen, het moet toch gebeuren dus dan liever zonder stress.

Goed ofniet? :P
Hoop dat ik het tot morgen kan volhouden.

Wat ook werkt is; over 24 uur is het voorbij ;)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:27

CaileyS schreef:
Heel erg bedankt voor de reacties. Ik ben nu in de instelling;
laat het allemaal maar over je heen komen, het moet toch gebeuren dus dan liever zonder stress.

Goed ofniet? :P
Hoop dat ik het tot morgen kan volhouden.

Wat ook werkt is; over 24 uur is het voorbij ;)

Niet goed, wel perfect +:)+
Succes!

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 20:29

Thanks. Gaat nu slapen.. Zal morgen voordat ik ga nog wel even al deze topberichtjes doorlezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:31

Ik heb afgelopen woensdag 2 verstandskiezen laten trekken. Ik vond alleen de verdovingsspuiten pijnlijk. Kiezen waren eruit voor ik het door had, hoorde alleen wat gekraak en voelde wat druk :Y) Ohja, en door de verdoving kan je hart opeens heel snel gaan kloppen, moet je dus niet van schrikken :P

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:35

Heb vroeger voor mijn beugel kiezen laten trekken waar ik niks meer van weet dus was prima. Mis inmiddels ook 3 verstandskiezen. Vorige week is de 3e eruit gegaan, verdoving zoals ze zeggen rustig blijven dan is het echt zo voorbij. Trekken was bij mij ook prima nergens last van, Thuis wat gegeten en toen heerlijk gaan slapen merkte ik niet dat de verdoving uitwerkte. Had nogal veel verdoving erin gehad....

Maak je neit te druk, komt goed!

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 12:48

Dank je. Merk toch wel dat ik best misselijk van het idee word, heb het liefste dat het nu is! Dan ben je daarna gewoon klaar...
Maar dat kan nu eenmaal niet. Hoelang duurde de behandeling bij jouw intotaal?
half uurtje of meer richting een uur?

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:50

Ik heb 4 kiezen eruit laten snijden, was zo gebeurt en heb er bijna geen last van gehad. De prikjes voel je even als ze je gehemelte in gaan maar als de verdoving werkt kun je lekker denken aan andere dingen en voel je helemaal niets *D .

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 12:58

Kan iemand toevallig de pijn van de prikken een beetje omschrijven?
Waar het op lijkt?

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:00

Ik heb vorig jaar 2 kiezen laten trekken... 1 voor de zomervakantie en 1 erna.
Ik ben ook nogal 'bang' voor de tandarts en zag er als een berg tegen op...
Eenmaal bij de tandarts was het zo gebeurd...heb er wel 1 dag last van gehad maar niet dat ik kan zeggen dat ik ongelooflijk veel pijn had!

Overigens het verdoven is wel even irritant... Ja hoe omschrijf je dat... T'is gewoon ff npaar seconden een rotgevoel, maar dat is zo voor bij!

Succes...

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:02

Alsof je met een papiertje weer door een klein wondje gaat, je zal er geen traan om laten hoor...

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 13:04

Oke dank je wel. Dus de verdoving is niet zo erg als de meeste mensen zeggen?
En het is dus zo klaar?

(Sorry dat ik zoveel vragen stel)

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:05

Fijn, 6 juli moeten alle 4 mijn verstandkiezen eruit. ;( ;( ;( ;(

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 13:08

TessaVB ; Balen joh!
Misschien heb je ook iets aan de tips in dit topic?

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:10

Ik heb ca een jaar geleden mijn verstandskies laten trekken. Ik zag er als de doods tegenop! Bij de verdoving had ik al helse pijn verwacht, voelde een heel klein prikje en dacht oke... nu komt het.. Maar toen was het dus al klaar :+

Toen de kies trekken, voelde wat gekraak en zette me weer schrap. En voila dat was ook al voorbij. Volgens mij al met al 3 minuten ofz, ging echt zo ontzetten snel en pijnloos.

Enige wat ik heel vervelend vond was het nabloeden. Het heeft bij mij wel 24 uur gebloed. Continu een metaalsmaak in m,n mond en kon de eerste dag ook niet werken aangezien ik continu bloed spuugde (van doorslikken werd ik ontzettend misselijk). En dat gat, ja is even raar maar voordat je het weet is dat ook alweer dicht.

Succes!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:13

goed advies is om twee paracetamol te nemen als je thuis komt (of andere pijnstillers) en in je bed te duiken als dat mogelijk is. Zo kan je eventuele napijnen voor zijn (tenslotte slaap je al) en is het ergste over als je wakker wordt.
Sommige mensen zijn gevoelig voor deze pijn, sommige niet. Zelf danste ik bij mijn verstandkiezen de volgende dag al weer rond. Bij normale kiezen was het helaas niet zo'n feest. In bed gaan liggen en slapen is dan echt de beste oplossing geweest voor mij.

Het trekken zelf voel je niets van als je goed verdoofd bent, laat dit wel controleren! (de horror als het niet goed verdoofd is, is echt onbeschrijfelijk, haha). Ik heb mijn tandarts met zo'n haakje in mijn tandvlees laten porren, tot bloedens toe, tot ik er ECHT niets meer van voelde.

Verdoving vond ik persoonlijk echt waardeloos, maar dat is ook persoonlijk. Ik lig te shaken in die stoel en zet me echt schrap daarvoor, maar ben ook slecht te verdoven, dus krijg altijd een overdosis :P

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:15

Ik zou geen paracetamol nemen, dat verdunt je bloed en dan heeft de wond meer moeite met stollen en dus dicht gaan. Advil is dam beter. Al heb ik dat niet eens nodig gehad, dus eerst maar even afwachten ;) Vaak als je er zo tegen op ziet valt het achteraf mee (hopelijk :) )

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 13:18

Is het volgends jullie verstandig dat ik morgen weer ga paardrijden (rond 1 uur) of niet?

Heb namelijk een priveles gepland. :D
Maar als het echt niet gaat kan ik hem altijd nog afzeggen.
Ik moet om 10 voor 5. Ga van te voren al eten. Ik ga vanavond dr na nog wel even naar de manege maar ik ga niets doen behalve kijken naar mijn zusje op dr verzorgpony.
Ik kan toch nog niet slapen om 7 uur. Ben een hele slechte slaper.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:20

En die tandarts kwam ook nog met het geweldige argument dat mijn vakantie zo leuk zou beginnen. Nou enig. -O-

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:21

rijden kan best als je geen pijn meer voelt ;) is bij iedereen anders!

en inderdaad controleren of je echt goed verdoofd bent! ik heb gehad dat ik een kies (naja 4) met wortel en al moest laten trekken... na 8!!!! prikken op 1 plek was het nog niet verdoofd nou dat deed zooo'n pijn! verder is het bij iedereen anders!

succes en morgen als het gaat gewoon weer lekker gaan rijden hoor ;)

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 13:22

Inderdaad. NOT!
Ik heb eigenlijk al zo goed als vakantie dus das wel k.ut..!