Vage klachten wat kan het zijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Axel_Clauw

Re: Vage klachten wat kan het zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 05:43

Ik heb ook een blaas (en nier bekken ontsteking) tegelijk gehad omdat ik er te lang mee wachtte.

Dat zou het inderdaad ook nog kunnen zijn, toen had ik inderdaad ook dezelfde symptomen!
Heb je ook steeds het gevoel alsof je moet plassen, en wanneer je plast, dat er maar een beetje komt en dat dat ook pijnlijk is om te plassen?

Oohjah, en misselijkheid hoeft niet sóchtends te zijn bij zwangerschap, het komt wel vaak voor, maar ik was het sóchtends en s'avonds/s'nachts. Alleen smiddags viel het wel wat mee.

Ik zal dus als ik jou was je urine laten testen op HCG(zwangerschapshormoon) eventueel een bloedtest. En je urine laten testen op blaasontsteking.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 06:41

Ik zou gewoon een testje halen en ong. vanaf 3/4 weken vanaf die keer sex doen. Als je namelijk zwanger bent is het dan wel te zien, normaal kan je ong. 2 weken na je eisprong die test doen.
Als dat niks oplevert kan je altijd de dokters assistente bellen, die wl toch eerst horen wat je klachten zijn. Voordat je bij de dokter komt.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 06:46

Wel eens aan een SOA gedacht?
Dat geeft ook vage klachten en aangezien jij het ná de sex hebt gekregen...

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 06:52

Ik zal als ik jou was ook je bloed laten controleren.
Ik had namelijk ook vage klachten:
Moe, veel slapen, verdwijnende eetlust, verhoging die af en toe erbij kwam, hangerig, benauwd, hoesten.

Het eerste waarvoor ze me prikten was onderandere Pfeifer. Dit bleek ik niet te hebben en na nog wat onderzoeken bleek ik Q-koorts te hebben(gehad aangezien ik toen wel uit mijn diepte punt weer terug aan het krabbelen was).

Ik zal in iedergeval niet te lang wachten met alle testjes.

s_spikker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 13:53

Noukje schreef:
Soa!

Wat voor een soa heeft zulke klachten ?

heb net een test gedaan en alleen de controlestreep aan dus niet zwanger.
of misschien nog te vroeg voor een uitslag?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:07

Lynske78 schreef:
Lynske78 schreef:
Ik snap niet dat die deur bij de HA altijd plat gelopen moet worden. Was laatst ook op het nieuws dat mensen te vaak naar de Ha gaan.
De meesten klachten verdwijnen binnen 6 weken wel. Je gaat echt niet zomaar dood. En als je komt wordt je toch weer weggestuurd. Want als het niet echt nodig is moet je echt geen antibiotica slikken. Je lichaam kan een hoop dingen zelf oplossen.
Mijn huisarts suggereert altijd als je geen koorts hebt en geen bloed (urine, ontlasting) dan is het meestal niet zo erg.
Ik zou zeggen kijk het even aan en koop een zwangerschapstestje.

Lang leve het vragenuurtje van de assistente!
Toch kun je maar beter geen 6wkn wachten als je een blaasontsteking hebt. Je lichaam kan veel, maar die medicijnen zijn er niet voor niks.

Idd blaasonsteking kan een nierbekkenonsteking worden en dat kan zelfs dodelijk zijn. Maar je merkt vanzelf als het slechter met je gaat. Dan ben je echt wel doodziek.
Maar ik zou voor een simpele blaasontsteking geen antibiotica willen. Maar dat moet ieder voor zich weten natuurlijk en iedere situatie is ook anders.
Je kunt ook iets nemen met cranberry's erin.
Als je geen medicijnen neemt en je lichaam overwint z'on onsteking zul je in de toekomst er beter tegen bestand zijn.
Antibiotica zou een laatste redmiddel moeten zijn en nu wordt het vaak als regel voorgeschreven bij dit soort dingen. Omdat mensen niet met lege handen bij de dokter weg willen gaan.

Vandaag op het nieuws;

5 van de meest gevaarlijke schimmels voor mensen zijn inmiddels resistent voor antibiotica.(met andere woorden als je een zwakke weerstend hebt en je hebt z'on schimmel opgelopen heb je gewoon pech) Ik wil wel eens weten waar dat naar toe gaat over 50 a 100 jaar met die schimmels, bacterieen en virussen.[/quote]

Das niet zo verwonderlijk, een schimmel gaat niet dood van antibiotica. Dus wss bedoel je bacterien die resistent zijn geworden voor antibiotica.

Tja als ik een blaasontsteking voel opkomen kan ik hem soms nog verijdelen door 5 x per dag een pil D-Mannose te slikken. Maar als ik dat niet doe dan moet ik meteen aan de antibiotica. Een opkruipende ontsteking is nog veel gevaarlijker en een blaasontsteking kan je lichaam vrijwel niet zelf "tegen gaan". Helaas pindakaas.

TS: het kan zijn dat het nog te vroeg is, en iemand hier op bokt (weet even niet meer iemand) had zelfs iets van 3 testen gedaan (zelfs testen bij de HA) en daarop zou ze niet zwanger zijn, maar ze was het mooi wel.

s_spikker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 14:18

Heb naar mijn idee ook niet echt klachten als bij blaasontsteking. Heb dat al eens eerder gehad.
Moet nu wel meer naar de wc lijkt het :? of het komt omdat ik er nu de hele tijd op let.
Maar geen brandend gevoel en ook niet dat je bijna niet moet plassen.
Ook heb ik gister en vandaag de pil niet ingenomen. maar echt ongesteld ben ik nog niet alleen soms een heel klein beetje bloed met afvegen. tot nu toe

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:19

Ik word altijd wel 4 dagen na de laatste pil pas ongesteld. (Dus woensdag laatste pil, zondagochtend of soms pas avond ongesteld). Dus op zich zou je het nog kunnen worden, ik weet niet of je normaal het altijd heel snel wordt?

SunnyBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:21

Het zou van alles kunnen zijn. Maar dat kan alleen je huisarts je vertellen. Ik zou nog even afwachten, misschien nog een test doen voor de zekerheid en anders toch even langs de dokter.

Bij mij duurt het trouwens ook een dag of 3 a 4 voordat ongesteld wordt na de laatste pil.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:23

Ik heb deze klachten ook altijd als ik ongesteld moet worden: zeurende onderrug, krampen in onderbuik, hoofdpijn, hangerig/moe en zin in eten :D

Ik slikte ook altijd de pil veel door, stopte 1 keer in de zoveel maanden. Sinds ik langer aan de pil ben OF sinds ik aan een zwaardere pil ben, dat weet ik niet meer precies, komen de klachten ook als ik doorslik, dus niet pas als ik met mijn stopweek begin.
Het lijkt wel of mijn lichaam dan wil zeggen: zeg het wordt weer eens tijd :+ ! Dus dan las ik een stopweek in en daarna is het over!

Bij mij komt 'het' in de stopweek trouwens ook laat op gang, soms is het pas echt 'flink doorgegebroken' als ik zowat alweer moet beginnen met een nieuwe strip!
Laatst bijgewerkt door Yucca op 18-06-10 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:23

Klachten bij een SOA;
http://www.soaaids.nl/soa/soa_klachten_en_gevolgen
Klachten
Soms heb je een soa, maar nauwelijks of geen klachten. Of ze zijn zo vaag dat je er geen last van hebt. Vooral vrouwen merken vaak niet dat ze een soa hebben. Als er klachten zijn, gaat het meestal om:

Afscheiding (soms pus) uit penis, vagina of anus. Bij vrouwen is de afscheiding vaak meer dan normaal. De afscheiding kan waterig, melkachtig, gelig of groenig van kleur zijn en apart ruiken.
Branderig gevoel, irritatie, pijn tijdens of na het plassen of kleine beetjes moeten plassen.
Zweertjes, wratjes of blaasjes op penis, vagina, anus of mond.
Jeuk in het schaamhaar, aan eikel, schaamlippen of anus
Gezwollen klieren in de liezen.
Pijn in één of beide (bij-)ballen.
Pijn in de onderbuik.
Pijn bij het vrijen of onregelmatig en abnormaal bloedverlies, bijvoorbeeld na het vrijen of tussen twee menstruaties in. Deze klachten kunnen ook een symptoom zijn van andere ziekten.

Let op, je kan ook maar 1 van de klachten hebben, of zelfs helemaal geen klachten bij een SOA!

edit; als je onveilige sex hebt gehad, waarom laat je dan geen test doen?
Was het je vriendje is weet je 100% zeker dat hij SOA-vrij is? Heeft hij of jij vaker onbeschermde sex gehad?
Denk niet dat je het niet kan overkomen, zelfs als jij maar 1 keer met een jongen onbeschemd naar bed bent geweest, kan het al raak zijn. Cijfers geven aan dat je maar liefst 50% kans hebt om besmet te raken bij iedere vrijpartij met een besmette partner. En ook al is je partner maar slechts met 1 meisje naar bed is geweest vóór jou, misschien heeft dat vorige meisje al een stuk of 10 jongens 'gehad'.
Neem dus echt geen risico, je kunt onvruchtbaar worden.

s_spikker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 14:32

bedankt voor de antwoorden.
misschien binnenkort toch maar een soatest doen voor alle zekerheid. je weet nooit natuurlijk
al zei die jongen wel dat hij er pas 1 gedaan had en nix had.
maar het is al heel lang geleden dat ik een stopweek genomen heb dus weet het precies niet meer
slik hem al jaren door eigenlijk en heb daar nooit deze klachten van gehad.

ik heb nu 2 testen gedaan 1e keer een paar dagen na de sex
en vandaag en bij beide alleen de controle streep vandaag was het 17 dagen

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:34

Zwanger zul je dan niet zijn denk ik...
Het kan ook zijn dat je al langer een SOA hebt (misschien een eerder vriendje?) en nu pas tot uiting komt.
Veel succes, ik hoop dat het loos alarm is.

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 19:35

@foccused

Vandaag op het nieuws;

5 van de meest gevaarlijke schimmels voor mensen zijn inmiddels resistent voor antibiotica.(met andere woorden als je een zwakke weerstend hebt en je hebt z'on schimmel opgelopen heb je gewoon pech) Ik wil wel eens weten waar dat naar toe gaat over 50 a 100 jaar met die schimmels, bacterieen en virussen.[/quote]

Das niet zo verwonderlijk, een schimmel gaat niet dood van antibiotica. Dus wss bedoel je bacterien die resistent zijn geworden voor antibiotica.

Tja als ik een blaasontsteking voel opkomen kan ik hem soms nog verijdelen door 5 x per dag een pil D-Mannose te slikken. Maar als ik dat niet doe dan moet ik meteen aan de antibiotica. Een opkruipende ontsteking is nog veel gevaarlijker en een blaasontsteking kan je lichaam vrijwel niet zelf "tegen gaan". Helaas pindakaas.

TS: het kan zijn dat het nog te vroeg is, en iemand hier op bokt (weet even niet meer iemand) had zelfs iets van 3 testen gedaan (zelfs testen bij de HA) en daarop zou ze niet zwanger zijn, maar ze was het mooi wel.[/quote]

Idd geen antibiotica maar Azolen :?

http://nos.nl/artikel/165167-doden-door ... mmels.html

s_spikker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 17:19

Vandaag is dus de 3e dag dat ik de pil niet heb ingenomen. maar ben dus nu wel goed ongesteld bahbah
vanmorgen ook lekker buikkrampen erbij.
Ik werd vannacht wakker gebeld om kwart over 5 en ging toen naar de wc en was toen dus ook erg misselijk. En ben nog steeds heel erg moe. Zou zo de hele dag kunnen slapen. :S
Ook blijf ik het dus telkens koud hebben.
Maar zwanger niet denk ik omdat ik nu ik de pil gestopt ben wel ongesteld word/ of is dit een valse bloeding door de pil?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 17:23

s_spikker schreef:
Vandaag is dus de 3e dag dat ik de pil niet heb ingenomen. maar ben dus nu wel goed ongesteld bahbah
vanmorgen ook lekker buikkrampen erbij.
Ik werd vannacht wakker gebeld om kwart over 5 en ging toen naar de wc en was toen dus ook erg misselijk. En ben nog steeds heel erg moe. Zou zo de hele dag kunnen slapen. :S
Ook blijf ik het dus telkens koud hebben.
Maar zwanger niet denk ik omdat ik nu ik de pil gestopt ben wel ongesteld word/ of is dit een valse bloeding door de pil?

Valse bloeding. Wanneer je de pil slikt vormt zich een bloedprop voor de baarmoedermond, zodra de hormonen niet toereikend zijn, breekt deze prop vanzelf af :)
Elke stopweek is een valse bloeding.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 17:26

Heb je geen klachten over je darmen? Ik was dus ook altijd heel moe, en misselijk en echt niet fit. Kwam uit me bed om te werken, en als ik klaar was ging ik weer naar bed. Tot ik opgenomen werd in het ziekenhuis in februari, en ze me gingen onderzoeken, toen bleek ik de ziekte van Crohn te hebben..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 17:28

Ik zou zeker van de week even naar de dokter gaan, je klachten voorleggen en vertellen dat je onveilige sex hebt gehad.

De kans op een soa is zeer zeker aanwezig, zeker met deze vage klachten.

s_spikker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 17:32

Bedankt voor de antwoorden

Dus dat ik ongesteld ben nu betekend dus niet : niet zwanger doordat ik de pil slik word je altijd ongesteld?

Ik heb geen last van mijn darmen. Al moet ik wel zeggen dat ik sinds een week wel vaker naar de wc moet. Normaal hoefde ik niet elke dag voor een grote boodschap maar nu meerdere keren op een dag.

Ik ga zeker even naar de huisarts. Maar hoop dus niet op een soa :o Ik denk dat ik daarmee moet wachten tot ik niet meer ongesteld ben ?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 17:36

De kans dat je een soa hebt, lijkt me vrij klein hoor... Gezien je klachten...

Dat je ongesteld bent betekend inderdaad vrij weinig, omdat door de pil ook een minimale hoeveelheid baarmoederslijmvlies aangemaakt wordt... Het is gewoon die prop die loslaat en weer naar buiten komt. Begin je weer met de pil, vormt die prop zich weer...

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 18:29

Ik zou er bij de huisarts gewoon op aandringen dat je bloed wilt laten prikken. De vermoeidheid moet gewoon verklaard kunnen worden, het hoeft geen bloedarmoede te zijn. Want bloedarmoede is haast onmogelijk als je aan de pil bent. Het zou ook Pfeiffer kunnen zijn, of er zit toch ergens een ontsteking in je lichaam.

s_spikker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 18:31

Wietsje92 schreef:
Ik zou er bij de huisarts gewoon op aandringen dat je bloed wilt laten prikken. De vermoeidheid moet gewoon verklaard kunnen worden, het hoeft geen bloedarmoede te zijn. Want bloedarmoede is haast onmogelijk als je aan de pil bent. Het zou ook Pfeiffer kunnen zijn, of er zit toch ergens een ontsteking in je lichaam.

pfeifer heb ik al gehad toen ik 15 was en dat kan je geloof ik maar 1 keer krijgen toch.
ik zal volgende week even een afspraak maken en mijn klachten eens voorleggen als ik er nog zo'n last van heb. wat ik eigenlijk niet hoop.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 18:33

s_spikker schreef:
Wietsje92 schreef:

pfeifer heb ik al gehad toen ik 15 was en dat kan je geloof ik maar 1 keer krijgen toch.
ik zal volgende week even een afspraak maken en mijn klachten eens voorleggen als ik er nog zo'n last van heb. wat ik eigenlijk niet hoop.

Dat is een fabeltje, je kan prima vaker Pfeiffer krijgen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 18:38

Ik heb van de huisarts begrepen, dat als je Pfeiffer hebt gehad, en je weerstand minder is (verkoudheid of zo) de klachten van Pfeiffer dan weer opspelen en ook terug zijn te zien in je bloed.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 18:42

Ongesteld zijn doet het hier nog hartstikke goed, maar ik heb laatste tijd ook veel last misselijkheid. Verder ben ik echt veel te druk, slaap ik veelste laat en te kort, beetje verkouden en licht astmatisch en veel slijm in mijn keel. Ik denk dat vooral dat laatste (slijm) meespeelt met die misselijkheid, en nu heb ik er eigenlijk geen last van dus het zal wel meevallen. Maar zie dat jij het allemaal erger heb, dus maar effe na laten checken..

Succes ermee!