Benodigde slaapuurtjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:55

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 13:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re: Benodigde slaapuurtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:57

Pubers slapen meestal maar een uurtje of 6/7/8, dat is normaal.
Ik kon vroeger ook met gemak functioneren op zo weinig slaap. Sinds een half jaar/jaar merk ik dat ik echt 8 a 9 uur slaap nodig heb.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:38

ik heb al zolang ik me kan heugen 8 uur nodig, minimaal.
9 is fijn, 10 is hemels :D
op 7 uur red ik het, maar geen nachten achterelkaar.

vriendin met dezelfde leeftijd doet het uitstekend op 6 a 7 uur...ook al vanaf pubers....verschilt denk ik heel erg per persoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:46

ik kan het altijd saan mijn wekker zien... Als ik dan naar bed ga en ik stel hem in, is 't altijd ' over 6 uur en 15 minuten gaat de wekker ' ...

Boven de 7 uur zit ik echt nooit := ... En ik ben echt wel een slaap kop, maar om 6 uur gaat mijn wekkertje weer. En 22.00 naar bed red ik niet :D Als ik om half 5 pas thuis ben van school, de paarden nog moet doen en huiswerk :=

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:58

winnietje3 schreef:
Zelf ben ik 20 en ik merk nog steeds dat ik toch echt MINIMAAL 8 uur moet slapen anders ben ik gewoon snel vermoeid
Ben 22 en heb dit ook!

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:06

wacht maar tot je 37 bent...het wordt alleen maar erger :D

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:31

voordat ik de ziekte van pfeiffer kreeg kon ik af met 4,5 uur, dan was ik nog gewoon fit en lekker wakker overdag. Nu moet ik al moeite doen om fit en wakker te zijn met 7 uur slaap :+
Ik probeer altijd rond 22.00 in bed te liggen, zeker als ik de volgende ochtend optijd op moet :+ maar ben dan sowieso al nooit een avondmens geweest dus dat scheelt weer.

Normaal voor jou leeftijd is toch wel minimaal 8 uur :)

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 16:31

Ben 15 en al blij dat ik de 5 haal,
sjongejonge waarom vinden ze dan
zoiets uit als bokt? :o

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 16:38

8/9 uur.

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 08:42

Ik ben 19 maar ik voel me die dag pas echt lekker als ik minstens 8 uur slaap heb gehad het liefste negen.

Dette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 08:47

Als puber heb je ongeveer 8 uur nodig, ik ben ook 15 en ik merk echt dat als ik 8 uur (of langer) slaap ik me de volgende dag veel fitter voel dan als ik maar 6 uur slaap. Ik kan niet zo goed tegen weinig slaap, word ik harstikke chagarijnig van :)).

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 08:52

Een uur of 8 voor gemiddeld persoon.

Daarnaast ligt het helemaal aan hoe diep je slaap en hoe actief je bent geweest voor je gaat slapen.

Als jij een hoop heb beweegt voor je gaat slapen, dan slaap je ook veel beter.

PS: Slaap nooit te lang want dan wordt je juist luier en dat wil je vast niet.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 08:54

Ik ben 19 en al 2 jaar slaap ik rond de 5 uur per nacht. Moet voor mijn werk steeds om 6 of 7 uur beginnen. Dit is veelste weinig en in de weekenden kan ik dan rustig 12 uur achtereen slapen. Neem me iedere keer voor om nu eens op tijd naar bed te gaan en het komt er nooit van :+

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 08:56

Toen ik 13-14 was kon ik makkelijk per nacht 4 uurtjes slapen en was dan gewoon actief overdag, nu ben ik 15 bijna 16 en heb echt wel 7 uur slaap nodig.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:00

ik ben 21 en heb minimaal 8 a 9 uur slaap nodig..als ik een paar dagen achter elkaar minder slaap ben ik helemaal kapot!

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:00

Ik heb minimaal 7 uur slaap nodig, als ik zonder wekker wakker word is dat meestal na een uur of 9 slaap en dan ben ik ook echt wakker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:01

Als ik dit allemaal hoor slaap ik echt heel weinig! :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:14

Eleionomae schreef:
voordat ik de ziekte van pfeiffer kreeg kon ik af met 4,5 uur, dan was ik nog gewoon fit en lekker wakker overdag. Nu moet ik al moeite doen om fit en wakker te zijn met 7 uur slaap :+
Ik probeer altijd rond 22.00 in bed te liggen, zeker als ik de volgende ochtend optijd op moet :+ maar ben dan sowieso al nooit een avondmens geweest dus dat scheelt weer.

Waarom denk je dat je pfeiffer kreeg :x

Voor iemand van 15 is 9 uur slaap ideaal. Het kan wel lijken dat je minder nodig hebt, en je kunt je er best goed bij voelen, maar dat betekent niet dat het goed ís. In je jeugd/puberteit ontwikkel je je volop. Daar is veel groeihormoon voor nodig. Dit hormoon maak je alleen aan als je slaapt. Als je weinig slaapt, kom je dus te kort.
Hetzelfde geld overigens ook voor volwassenen. De hele dag door gaan er eigenlijk dingen stuk in je lichaam. Cellen breken af, spieren die goed gebruikt worden komen kleine scheurtjes in, bindweefsel idem dito. Het groeihormoon herstelt dit allemaal, als je slaapt. Slaap je dus te weinig, herstelt je lichaam niet goed van de dag en op korte termijn zul je daar niet echt wat van merken, maar op lange termijn zit je met de gebakken peren.

x_Melis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:19

Altijd minstens 8 uur ! dit is een normale nachtrust

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:27

@veroootjoo dat van het herstellen van je lichaam heb ik wel gemerkt.

Heb ongv 9 uur geslapen en mijn voeten liepen nog best aardig te bonken van het werk gisternavond.[maja die waren ook eerst lui geweest en moet op kracht komen]

Mensen vergeten inderdaad dat slaap het lichaam herstelt.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:33

Ik ben 18 en heb aan 8 uurtjes slaap echt niet genoeg. Ik moet er minstens9 á 10 hebben per nacht. Hoewel ik daar vaak niet eens aan kom..

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:45

Ik heb echt 8 uurtjes nodig maar dat red ik nooit soms maar 4 of 3 uurtjes

Maar dan sta ik om half 6 op om de paarden tevoeren en dan ben ik rond 6 uur savonds wel echt moe mijn ogen zijn dan echt lui enz
Maar dan savonds om 10 uur ben ik spring levend...
En dan kan ik weer niet slapen en slaap ik weer veelste laat

Nu ik om mezelf woon nog tot september slaap ik echt teweinig
Begin om 8 uur dus om 7 uur opstaan en dan probeer ik altijd om om 11 uur optestaan

Ik heb een tijd gehad dat ik heel veel hoofdpijn had enz

Wat ik aangeraden kreeg is als je naar bed gaat de wekker exact 8 uur later te zetten en dan ook gelijk opstaan
Heb dat een hele tijd gedaan en dat was echt heel fijn ik kreeg eindelijk een ritme

Nu heb ik dat eergistere ook gedaan en wil dat weer gaan doen want het helpt me enorm mede dat ik heel moeilijk mijn bed uit kom vaak is het o ik blijf nog eventjes liggen en dat is juist niet goed

Ik heb een hele poos heel erg veel geslapen van savonds 7/8 uur tot smorgens 6 dat was echt mijn ritme
Nu haal ik dat bij lange na niet en ik merk het wel
Ik ben lang niet zo fit meer maar het is eerder 11 uur savonds voor ik er erg in heb

Thuis heb ik iemand die me om 10 uur zegt he moet je niet eens naar bed anders kom jeje nest morgen weer niet uit ik wil de paarden niet weer alleen voeren
(mijn moeder als ik telaat ga slapen krijg je mij echt niet wakker en dan moet zij alle paarden alleen voeren := )

Nu heb ik dat niet en zit vaak nog rond 11/12 uur op bokt
Moet er toch maar eens op gaan letten

In januari ben ik 17 dagen achter elkaar wakker geweest zonder te eten en een beetje drinken ik kreeg het niet door mijn keel
Maargoed dit was een gevolg van afscheid nemen die ik niet kon nemen na 17 dagen heb ik hem terug gekocht en toen heb ik ook 2 a 3 dagen aan een stuk door geslapen en op dag 20 zonder hem ben ik hem weer gaan halen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 14:34

verootjoo schreef:
Eleionomae schreef:

Waarom denk je dat je pfeiffer kreeg :x

Voor iemand van 15 is 9 uur slaap ideaal. Het kan wel lijken dat je minder nodig hebt, en je kunt je er best goed bij voelen, maar dat betekent niet dat het goed ís. In je jeugd/puberteit ontwikkel je je volop. Daar is veel groeihormoon voor nodig. Dit hormoon maak je alleen aan als je slaapt. Als je weinig slaapt, kom je dus te kort.
Hetzelfde geld overigens ook voor volwassenen. De hele dag door gaan er eigenlijk dingen stuk in je lichaam. Cellen breken af, spieren die goed gebruikt worden komen kleine scheurtjes in, bindweefsel idem dito. Het groeihormoon herstelt dit allemaal, als je slaapt. Slaap je dus te weinig, herstelt je lichaam niet goed van de dag en op korte termijn zul je daar niet echt wat van merken, maar op lange termijn zit je met de gebakken peren.

Maar pfeiffer is gewoon een overdraagbaar virus toch :P Heeft niet zoveel met weinig slapen te maken...

Eerlijk gezegd ben ik veel frisser en allerter als ik 6 uur slaap dan wanneer ik 8 uur slaap en wakker moet worden zit ik er te diep in oid, want dan ben ik de hele dag aan 't wakker worden..!

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 14:37

Menino schreef:
AnnaaX schreef:
Ik denk dat je op 15jarige leeftijd 9 tot 10 uur moet slapen per nacht :j
Als je wat ouder wordt kun je wel met 8 uurtjes slaap per nacht, maar veel minder moet het niet worden...

da's wel veel hoor :oo En volwassen 6 tot 8 uur dacht ik en als jonger persoon moet 8-9 uurtjes toch echt wel ruimschoots! voldoende zijn :)) Volgens mij haalt niemand de 10 uur, dan zou ik zelf om 8 uur 's avonds naar bed moeten :') 't schijnt dat als je minder dan 8 uur slaap je IQ begint te dalen.... :P

Ik ben blij als ik de 6 uur haal iig :o

Ik heb een slaapprobleem en ik slaap gemiddeld 3 a 4 uur per dag.

Dat betekent dat ik een iq van een dop erwt heb haha. .

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 14:39

Ik kan zo 10 uur slapen hoor +o)

om 11 uur naar bed en om 10 uur op ? Ik ben echt een slaapkop :')