het lucht in mijn darmen probleem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karnaval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:13

Ik heb het ook heel erg gehad! Dat ik ook echt krampen kreeg en gasvorming wat ik bijna niet in kon houden.. vreselijk. Opgezette buik ook. Ik ben hiervoor naar de dokter geweest en nu heb ik medicijnen wat ik elke dag 2 keer moet innemen. werkt perfeckt!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:14

dit moetbij menswelzijn. ik tem even.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:15

Yes, ik ben niet de enige!
Ik heb het met koolzuur(bier, cola, ijsthee, spa rood etc.) vooral heel erg. Moet er dan ook soms van overgeven aangezien ik ook een soort luchtbel in mijn keel krijg die er met geen mogelijkheid meer uitgaat behalve dmv kokhalzen(laatst achter gekomen := ) Dat duurt wel maar even, daarna komt het vaak snel weer terug. Waar ik het verder van krijg weet ik nog niet, ook geen idee hoe ik erachter moet komen? Wil het wel graag weten, want wordt er ook niet goed van..

Alive

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:15

Ik lees even mee, heb er ook last van. Ik weet nu in ieder geval zeker dat ik er last van krijg als ik cola drink, bij sinas dan weer niet. Maar het is echt heel vervelend en voel me ook opgeblazen, heb er ook meestal s'avonds last van..

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 21:15

dankje lonneke ik zat te twijfelen tussen die 2 :)
@karnaval: oh echt wat geniaal! ik heb niet perse kramp maar wel dat de lucht er gewoon uit MOET en dan hou ik het heel hard in en dan maakt mijn buik echt heeel hard lawaai

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:16

Mijn huisarts adviseerde mij om 's ochtends muesli te eten en een glas jus d' orange. Maar ik mis mijn een na laatste kiezen achter onderin, dus muesli eten is voor mij erg pijnlijk. Gelukkig krijg ik over 2 weken een frame zodat dat weer opgevult is. Hopelijk helpt het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:16

Misschien wat meer vezels eten, dan krijg je een betere stoelgang. Veel water drinken en vezeltabletten nemen.

Wat jij hebt zijn gassen die onstaan door rottenden etensresten in je darmen...

Ga eens heel goed op je voeding letten...vezels, vezels, vezels. Dus bv roggebrood, veel fruit, verse groente, salades, weinig dierlijk eiwit, maar probeer sojamelk te drinken, weinig vlees.

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 21:17

vezels eet ik al heel veel :( sochtends kellogs met yoghurt en smiddags gewoon brood..
ik ga nu eerst lekker slapen en hopelijk is mijn buik morgen weer dun ;) ik zal morgen verdere reacties bekijken, echt top iedereen super bedankt!!

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:18

nee hoor ze borrelen hier ook zo hard heb vandaag me te buiten gegaan aan een pizza met 3 soorten kaas (die van zit niet te treuselen jongen eet je pizza)
en ja dan hebben we bal zeg maar!

o en ja ik heb nu ook uw darmen reinigen hahaha

@crazycactus: ja uiteten is echt een ramp veel vrienden weten dat ook en aangezien ik best lekker kan koken eten we meestal gewoon thuis maar als het echt niet anders kan ga ik wel mee.

@arwennn: ik ben er achter gekomen doordat ik geen olie meer had maar van het taarten bakken nog wel gewone boter dus dat op gaan gebruiken en na een week begon t echt al te beter dus ff door gezet.

na 4 weken was t beheersbaar toen weer olie gebruikt en de zelfde avond was ik in ene "4 maanden zwanger"

dus probeer wat dingen uit of schrijf op wat je eet en probeer op die manier een patroon te vinden waar je opreageert!

Alive

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:18

Ik eet ook veel vezels en probeer elke dag ook 2 stuks fruit te eten, maar heb er toch nog steeds last van. En als ik me dan probeer in te houden krijg ik echt gewoon pijnlijke kramp.

crazycactus

Re: het lucht in mijn darmen probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:20

MMm zal eens opletten met olijfolie, maar volgens mij heb ik daar nou net weer geen last mee. Dat gebruik ik bijna dagelijks.

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 21:20

@goldynf: dankjewel! zo ben ik er idd achtergekomen dat ik niet tegen muesli bollen/brood met pitjes etc kan omdat ik dat niet ging eten en het goed ging en ik at het wel en het ging echt bizar mis! maja dat eet ik dus al niet meer en nog steeds :+ dus ja effe uitproberen :)
olie gebruik ik ook veel... hmmm

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:41

Ik heb overigens gemerkt dat ik het juist krijg van fruit en dan met name appels. Dat voel ik eerst in mijn maag en daarna in mijn darmen.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:02

LZP --> MW

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:44

Arwennn schreef:
vezels eet ik al heel veel :( sochtends kellogs met yoghurt en smiddags gewoon brood..
ik ga nu eerst lekker slapen en hopelijk is mijn buik morgen weer dun ;) ik zal morgen verdere reacties bekijken, echt top iedereen super bedankt!!

Dan waarschijnlijk toch niet genoeg, heb je de reportage over Kellogs niet gezien.. :D ?

Ik had een mooie site gestuurd, maar ik zie dat hij er niet op staat......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:45

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:48

Frisdrank :)) Gruwelijk! Kwam erachter toen ik in een restaurant ging werken en ineens veel meer prik dronk.. Steeds last van! Doe nu vaak zonder prik drinken (appelsap) maar moet ook zeggen dat het wel heel goed gaat met bv Spa en Fruit (met minder dan 1 calorie :D )

Nu nog erachter komen waarom ik soms na tien minuten mijn avondeten alweer kwijt ben ^) ook via mijn darmen..

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 04:26

Emytje schreef:
Ik heb overigens gemerkt dat ik het juist krijg van fruit en dan met name appels. Dat voel ik eerst in mijn maag en daarna in mijn darmen.

Ik heb PDS, en bij mij begint de pijn ook meestal in m'n maag en zakt dan naar m'n darmen (vaak linksonder zit de pijn) maar echt met vrijwel alles.
Ik heb echt heel de dag door pijn, en 's avonds een enorme buik en last van veel lucht :o
Van de dokter moet ik er maar mee leren leven, maar dat is niet zo makkelijk als je constant pijn hebt :\

edit; vezelrijk eten gaat bij mij finaal mis.. dan blijf ik heel de dag naar het toilet rennen.. dus ik eet zo vezelarm mogelijk. (niet dat dat helpt, maar iig een beetje..)

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 05:44

Ik zou eens wat venkeltinctuur proberen, dat wil nog weleens helpen tegen een "luchtprobleem".
(venkel ontgast). En chlorella tabletjes zouden misschien ook wel wat kunnen doen.

Maarrr, wat ik eigenlijk belangrijker vind is hoe het komt. Je eet veel vezels zeg je bijvoorbeeld. Een opgeblazen buik ontstaat nogal eens door glutenallergie of lactoseintolerantie. Je zou eens moeten proberen om een paar weken gluten- en lactosevrij te eten, als dat het probleem is merk je heel snel dat de klacht minder wordt.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:42

Ik heb het dus ook... Ik heb al heel serieus naar mn eetpatroon gekeken maar eet echt gezond, drink eigenlijk nooit frisdranken en snoep zelden. Ik kan echt de hele dag door scheten laten :o Voor mijn omgeving niet echt prettig, het ruikt echt alsof ik van binnen onwijs rot ben :P

drd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:50

Sinds ik af en toe een klisma doe heb ik hier veel minder last van :D

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 15:12

@HannahFrouk: bedankt voor de tip. En toch vind ik het wel lastig omdat hier iedereen een ander probleem heeft wat het veroorzaakt.. dus ik denk dat ik er gewoon wat mee ga spelen en ga kijken wat de grootste oorzaak is..
@russel: haha nee geen reportage over gezien, niet goed voor een mens kellogs? :P vind het namenlijk erg lekker :o

petroushka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:21

Ik heb er ook regelmatig last van en gebruik dan Rennie Deflatine! Met de Rennie Deflatine (geel pak) 2 tabletjes tegelijk en dan gaat het bij mij een stuk beter. De opgeblazen buik hou ik wel een beetje, maar ik word er voornamelijk erg misselijk van van al dat overtollige lucht en dat gaat weg met de tabletjes.

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:30

wel lastig heb dit ook regelmatig , pijn doet het dan niet echt maar t voelt zo vervelend..

Maare misschien gekke vraag hoe is je ontlasting hierbij ( hard , gewoon , breierig , dun , water ) of wisseld dit per keer af..?

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 15:38

is geen rare vraag hoor dat hoort ook bij je darmen ;)
in het begin kon ik niet goed naar de wc, toen ik van die yakult achtige troep ging gebruiken ging dat gelukkig weer goed, en nou kan ik ook wel gewoon naar de wc elke dag maar het is niet echt hard... al een hele tijd zo dat het bijna altijd wat zacht is..