Smetvrees?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:04

Ik heb daar ook wel last van :o
Als ik iets ga eten, moet ik perse van te voren mijn handen wassen. Tussendoor was ik mijn handen ook nog. Vind het echt heel smerig dat er mensen zijn die dat niet doen.
Ben ook vies van deurkrukken, trapleuningen, al het openbaar vervoer, hand geven.
Oja een heel nieuw bord eten door 1 haar vind ik wel wat overdreven :=
Laatst bijgewerkt door Anne_Baukje op 15-06-10 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:04

Haha ik lees hier dingen als op vakantie gaan en kamperen, heb ik allemaal geen problemen mee!
Maar moet ik op school op de computer, ergens een deur open doen of mezelf vast houden in de bus, dan komt meneer de zeep zonder water boven! Bahbah wat vind ik dat smerig!
Bij mij is dat eigenlijk ontstaan omdat ze bij ons op school altijd op de deuren slash klinken spugen en sindsdien is dat een beetje geëscaleert. Ook bankautomaten vind ik jakkie jakkie, dan hou ik altijd zo'n vervelend vies gevoel aan mijn handen over!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:07

trekpaardluf schreef:
ik heb daar helemaaal geen last van.. ik begin smorgens om 9 uur ong op stage (pensionstal) ga voeren, theedrinken vervolgens paarden naar het land doen en uitmesten en dan gewoon brood eten.. ik was mn handen pas als ik thuis kom voor het avond eten.. het maakt me echt niks uit..

Dat heb ik ook, maar als ik ergens een losse haar zie/een vies doucheputje ga ik echt over mijn nek :Y). Bij mij is het vooral psychische bij 'losse' dingen van mensen, dieren kots/poep het maakt me niet uit, maar een losse haar, zweet oid ik kan er niet mee om gaan :Y)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:32

Het liefst heb ik altijd handschoenen aan haha.
Als ik bussen overneem van collega´s, je weet nooit wat diegene voor je gedaan heeft. Laatst kwam ik er een tegen die met zijn vinger in zijn neus bijna via zijn oog er weer uit kwam zo ver :+
Dat vind ik dus echt smerig, want daarna pakt iemand anders het stuur weer over en ik kan diegene ook zijn. Daarom zorg ik dat ik altijd natte doekjes mee heb om voor ik ga zitten even alles schoon te maken. Daarnaast kom ik veel met geld in aanraking en soms vraag ik me af wat ze ermee gedaan hebben.. blergh!!
En dan niet te spreken over de toiletten...
Terwijl bij de paarden heb ik nergens last van!
Nee ik heb geen smetvrees, maar vind wel dingen snel vies..

Anoniem

Re: Smetvrees?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:38

Ik ga met ransbakken Sok, Nicole en Tara mee :+
handen wassen doe ik uhm... niet vaak := Na stal als ze zwart zijn :D En lang op de wc zijn, maar als ik na ieder plasje mn handen moet wassen pfff *te lui*
Wat valt eet ik 9vd10 gewoon op.

Maar ziek ben ik zelden.
'Word je hard van' :D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:41

Van dat plassen heb ik nooit zo goed gesnapt (tenzij je over je handen piest :? ) je wordt viezer van de deurknop dan van dat velletje papier...
Laatst bijgewerkt door Nic op 15-06-10 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:42

Geen last van gelukkig. :+ Kan me wel voorstellen dat je gek wordt als je het hebt.

Handen wassen doe ik na toiletbezoek en nadat ik op stal ben geweest. Wat suze ook zegt; Wordt je hard van. Als je altijd alles maar schoon wilt hebben raakt je lichaam daar ook enorm aan gewend.

Maar Klaas, dat pompje wat jij in de auto hebt.. Desinfectiespul bedoel je neem ik aan... Het dood bacteriën en is nóg slechter dan gewoon je handen wassen. Niet teveel gebruiken dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:45

Weet je waar je pas een ransbak van wordt? Van Backpacken. :D Ik douchte toen soms maar 1x per week :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:03

Ik heb smet vrees op een iets andere manier.

Ik kan absoluut niet tegen etensresten en broodkruimels. ik wil het absoluut niet anraken en krijg er zelfs kokneigingen van.. Afwassen doe ik niet.. ben gelukkig gezegend met een vriend die het niet erg vind om af te wassen en het volkomen accepteer dat ik er echt vies van ben. Hetzelfde heb ik met sigaretten, as en asbakken.. Never nooit niet dat ik dát aanraak.
En zo heb ik nog een aantal dingen maar de sigaretten en etensresten zijn toch wel het meest erg en kan ik me ook niet overheen zetten..
in een restaurant kijk ik ook altijd wel of mn bestek er schoon uitziet maar heb er verder geen last van dat ik denk... oh dalijk heeft er een persoon met rotte tanden, van deze lepel gegeten ofzo :P Vind dingen wel gauw vies!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:07

Share, dat heb ik inderdaad ook. Vooral bij etensresten dat kan ik echt niet aanraken of maar zien, mijn vriend gooit het altijd weg. Ik krijg daar ook neigingen van... blergh erg smerig.

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:11

Nicolletje schreef:
Van dat plassen heb ik nooit zo goed gesnapt (tenzij je over je handen piest :? ) je wordt viezer van de deurknop dan van dat velletje papier...

:+ Wat dacht je van de knop om de wc door te spoelen? En inderdaad de deurknop. Zijn veel dingen rondom de wc die je misschien onbewust aan raakt en vies zijn of kunnen zijn. Vind het heel erg smerig als ik, op school bijvoorbeeld, mensen van het toilet af zie komen en gewoon weg lopen zonder handen te wassen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:13

ik heb wel eens bij iemand achterin de auto gezeten die kinderen had... brrrr waar je dan allemaal opzit! ik hield t niet meer!! ze moest ook stoppen want moest spouwen.. heb nooit durven zeggen dat het van al die uigekauwde half natte koek en broodkruimels kwam :=

Fijn om te weten dat ik niet de enige ben.. Ik heb dit overigens al sinds dat ik klein ben.. in groep 2 kregen we 'kantine dienst' maar nadat ze 5x extra werk aan mij haden *spouwde de boel onder* hebben ze het voo mij maar afgeschaft :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:47

Klaasje schreef:
Wat betreft het werken in de zorg: Dat leek mij voorheen altijd super leuk, maar alle 'je weet wel' werkzaamheden hebben me echt tegengehouden.
Sta dan ook bij het minste geringste te kokhalsen :o

Oh ja, ik vind geuren nog viezer dan smerige dingen (ligt eraan wat). Maar ik zou er veel minder problemen mee hebben om kots en diarree op te ruimen als er geen lucht bij aan zit. Gister een client uit de diarree moeten halen, nou ik ging zowat over mijn nek.

Wat je zegt over deurkrukken e.d. heb ik ook wel, vooral bij parkeerplaatsen en algemene ruimtes. Ga daar ook liever niet naar de wc. Maar van het paard ben ik helemaal niet vies, wel was ik mijn handen voordat ik wat ga eten na het rijden.
Hoe doe je dat dan bij de paarden?

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:04

LZP --> MW

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:24

Schijnt dat 80% van de mensen er last van heeft, maar dat 2% van de Nederlanders echt lijdt aan een dwangneurose (wanneer je één uur of meer per dag besteedt aan handelingen waarvan het nut twijfelachtis is maar waaraan je groot belang hecht)

Rituelen bieden houvast, en daar hebben de meeste mensen veel behoefte aan, vaak meer dan ze zelf beseffen. Daarnaast is het ook een behoefte aan beheersing.

Ik heb ook altijd het idee dat ik heel vaak mijn handen moet wassen, en geen roltrappen aan wil raken enz. Maar ach dat zijn maar kleine dingen :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:30

Ik ben ook best een viespeuk, zit eigenlijk bijna de hele dag rondom de paarden en andere dieren en was eigenlijk best weinig mijn handen. Van de wc meestal wel, of ik moet gelijk door naar de paarden (wil ik het wel eens overslaan :oo ).
Wat ik trouwens wel echt TE vies voor woorden vind is gebruikt eetgerei (dus waar net van gegeten of uit gedronken is), blaagh daar walg ik echt van :P

Edit, ben btw ook maar 1 keer in de 2/3 jaar echt ziek. Verder alleen af en toe verkouden, terwijl een vriendin van mij om de haverklap ziek is (hun zijn echt te schoon, met zo'n luchtreiniging ding en bevochtiger en weet ik wel niet wat)

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:41

suze_ schreef:
Ik ga met ransbakken Sok, Nicole en Tara mee :+
handen wassen doe ik uhm... niet vaak := Na stal als ze zwart zijn :D En lang op de wc zijn, maar als ik na ieder plasje mn handen moet wassen pfff *te lui*
Wat valt eet ik 9vd10 gewoon op.

Maar ziek ben ik zelden.
'Word je hard van' :D

Ook ik sluit me hierbij aan!
Maar, als ik heb uitgemest was ik wel even mn handen voordat ik mn broodje eet. Als ik tijdens broodeten toch op de manege nog iets met de paarden moet doen, eet ik daarna wel weer verder zonder ze te wassen, eigenlijk ook een beetje krom :o

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:10

Sok schreef:
Ik heb er helemaal geen moeite mee trouwens, ben een echte ransbak :+ Als er snoep op de grond valt, hebben we altijd de 3 seconden regel nog! Tussen 0 en 3 seconden mag je iets nog weer oppakken om alsnog op te eten :))

:oo Ik dacht dat mijn lief dat had uitgevonden! Maar jij 'kent' dat dus ook :')

Ikzelf ben vrij makkelijk eigenlijk...

Openbare wc's zijn vaak ook gewoon ranzig, dus ok ja, dat vind ik dan niet zo fijn ma goed.

Van een ander zijn drankje drinken hangt er héél erg vanaf wie het is :Y)

Voor het eten was ik mijn handen wel als ik vuil werk heb gedaan.

Katten- of paardenhaar in mijn eten vind ik niet erg, maar 1 mensenhaar en ik heb genoeg :')
Iets van de grond eten doe ik ook niet, sja, zovéél kattenhaar wil ik nu ook niet binnenkrijgen :')

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:14

Poes: mijn vriend kwam er ook mee aanzetten, die regel :j

suze_ schreef:
Weet je waar je pas een ransbak van wordt? Van Backpacken. :D Ik douchte toen soms maar 1x per week :=

Tja... Ook dan ben ik niet vies van mezelf :o Er zijn mensen op de wereld die hébben nieteens een douche en gaan misschien 1x per week naar het badhuis... Maar wassen kan je je toch vaak wel.
Zolang ik me kan wassen (desnoods met babydoekjes, maar liefst gewoon met fris water) voel ik me prima.

babe schreef:
Wat dacht je van de knop om de wc door te spoelen? En inderdaad de deurknop. Zijn veel dingen rondom de wc die je misschien onbewust aan raakt en vies zijn of kunnen zijn.

Zoals de kraan zelf...

Vaak spoel ik me wel af met water als ik ergens anders ben, gewoonte denk ik, maar om me nou na een plasje tot aan mijn ellebogen in te staan zepen alsof ik zojuist een gierput heb staan leegscheppen, om vervolgens de vieze kraan weer dicht te doen, nog even mijn vieze haren voor de spiegel goed te doen, een beduimelde vieze lipstick uit mijn tas te pakken, mijn vieze veters nog even te strikken, de vieze deur open te doen, alvast mijn vieze autosleutels te zoeken, vies geld uit mijn best vieze portemonnee te pakken, mijn vieze autodeur open te doen om vervolgens in de auto met mijn handen een zojuist gekocht hamburgertje te gaan eten.... Mja... :Y)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:18

Nicolletje schreef:
Vaak spoel ik me wel af met water als ik ergens anders ben, gewoonte denk ik, maar om me nou na een plasje tot aan mijn ellebogen in te staan zepen alsof ik zojuist een gierput heb staan leegscheppen, om vervolgens de vieze kraan weer dicht te doen, nog even mijn vieze haren voor de spiegel goed te doen, een beduimelde vieze lipstick uit mijn tas te pakken, mijn vieze veters nog even te strikken, de vieze deur open te doen, alvast mijn vieze autosleutels te zoeken, vies geld uit mijn best vieze portemonnee te pakken, mijn vieze autodeur open te doen om vervolgens in de auto met mijn handen een zojuist gekocht hamburgertje te gaan eten.

In dat geval kun je je handen beter niet afspoelen maar gewoon droog weggaan. Het natte water maakt het namelijk viezer: de bacteriën gaan in dat water zitten, vermenigvuldigen indien fijne omstandigheden en waanzinnig verplaatsbaar doordat je spettert en dingen aanraakt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:22

Ja toch wel he? Ik had ooit weleens zoiets gehoord maar dat bedoel ik dus.
Als ik trouwens iets vies vind is het vaak die goedkope zeep die er hangt. Dan nog liever zo'n flesje antibacterieel spul op zak.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:27

Sok schreef:
Ik heb er helemaal geen moeite mee trouwens, ben een echte ransbak :+ Als er snoep op de grond valt, hebben we altijd de 3 seconden regel nog! Tussen 0 en 3 seconden mag je iets nog weer oppakken om alsnog op te eten :))

De 3 seconden regel! :') Geweldig! _O-

Dankje. Die hou ik er in. :))

Ben ook van de categorie ransbak. Goed voor de weerstand roep ik altijd. Nog nooit over nagedacht wie er voor mij op een stoel gezeten heeft of wie die vork gebruikt heeft. Overtreffende trap is een collega die gerust een uitgekauwd dropje aanneemt als dat het laatste dropje is. Zo ver ga ik dan weer niet. :+

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:33

deurkrikken in wc's vind ik niet fijn de kraan knop gooi ik gewoon een plens water overheen het liefst met mijn bezeepte handen, ik hang vaak op de wc hand tegen de muur achter me en hup.ik eet wel mn brood na het mesten haha. maar van mensen ben ik viezer. ok paardezeik spoel ik ook wel even af als het zichtbaar is. de bankautomaten gebruik ik en dan spuug ik op mn vinger en veeg hem af aan mn broek onderaan. werkt ook

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:33

Nee, uit een ander zijn bord eten doe ik ook niet snel bvb.

Mijn moeder was trouwens niet de nauwkeurigste met eten, en als we ergens gaan en iedereen voelt zich ziek na het eten, ben ik altijd de enige die zich lekker blijft voelen :')

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:35

Nicolletje schreef:

Dat is inderdaad helemaal waar :j De kraan is vies, de deurkruk is vies, dus waarom in hemelsnaam zou je je handen wassen? Overbodig gedoe :P

Share schreef:
ik heb wel eens bij iemand achterin de auto gezeten die kinderen had... brrrr waar je dan allemaal opzit! ik hield t niet meer!! ze moest ook stoppen want moest spouwen.. heb nooit durven zeggen dat het van al die uigekauwde half natte koek en broodkruimels kwam :=

Fijn om te weten dat ik niet de enige ben.. Ik heb dit overigens al sinds dat ik klein ben.. in groep 2 kregen we 'kantine dienst' maar nadat ze 5x extra werk aan mij haden *spouwde de boel onder* hebben ze het voo mij maar afgeschaft :P

Hier kan ik me nou echt helemaal niks bij voorstellen... Dat moet je toch ontzettend belemmeren?

Klijn schreef:
Schijnt dat 80% van de mensen er last van heeft, maar dat 2% van de Nederlanders echt lijdt aan een dwangneurose (wanneer je één uur of meer per dag besteedt aan handelingen waarvan het nut twijfelachtis is maar waaraan je groot belang hecht)

Rituelen bieden houvast, en daar hebben de meeste mensen veel behoefte aan, vaak meer dan ze zelf beseffen. Daarnaast is het ook een behoefte aan beheersing.

Ik heb ook altijd het idee dat ik heel vaak mijn handen moet wassen, en geen roltrappen aan wil raken enz. Maar ach dat zijn maar kleine dingen :)

80% of meer mensen hebben smetvrees? De téring :oo

Nog een leuke trouwens, ik deel gerust een tandenborstel met m'n vriend, geen probleem.