*Zucht* je zal maar zo'n lichte huidskleur hebben!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 14:41

Gelukkig ben ik niet de enige!! :') Ik vind die tip over het vragen van iets voor de zonne allergie ook wel heel fijn! Ik zal morgen meteen de dokter eens bellen om te vragen of ik het zo kan krijgen :)

Konstantine

Re: *Zucht* je zal maar zo'n lichte huidskleur hebben!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:43

Als het goed is zijn de pilletjes tegen zonne-allergie die ik heb homeopathisch en kun je die vrij verkrijgen :j

Urtizon heten ze :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:44

Ik heb ook rood haar en ook ik verbrand altijd. Ik heb me erbij neergelegd, gewoon niet in de zon komen en mocht ik het niet kunnen ontwijken flink smeren met een hoge factor. :) Ik verbrand elke zomer wel een paar keer, dit jaar begon het al in februari - ach, het is nu eenmaal zo. Je moet er maar mee leren leven. ;) Leuk is anders, maar je kan er weinig aan doen. Vooral de zon mijden (nu heb ik al een hekel aan die hitte, dus zo'n ramp is dat niet).
Ook kleur krijg ik nooit, jammer dan. Is nu eenmaal zo en mijn benen blijven melkflessen ^) maar echt niet dat ze na het verbranden bruin kleuren... ach, who cares, een roodharige die bruin is ziet er wss toch niet uit. Volgens mij is dat in combinatie met je haarkleur alleen maar lachwekkend.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 14-06-10 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:45

Tallie1979 schreef:
Heb jij ook zo'n bleke huid? Welke sunblock gebruik jij? En wat doe je eraan om toch kleur te krijgen?

Ik gebruik geen sunblock, maar factor 50 van Roc. Die bevalt erg goed, omdat het niet gaat 'lopen' met zweten en het dus goed blijft zitten.

Kleur kan me niet schelen (heel kort door de bocht geschreven), ik zal dus 's zomers vrijwel altijd iets met een kraagje en mouwtjes dragen (bloesje, polo). Mijn gezicht en onderarmen kunnen wel iets hebben, alhoewel een hele dag buiten gelijk staat aan zonnebrand meenemen. Die zit dan ook standaard in m'n tas.

Ik ben tweemaal in gebieden rond de evenaar geweest, de tropen dus. Daar heb ik dunne kleding gedragen met mouwen (soms zelfs gewoon lang... warm is het toch wel), petje op (liever nog een hoedje, dan heb je ook schaduw in je nek en op/achter je oren), altijd met zonnebrand insmeren. Dat ging goed en ik heb daar ook verder niets aan voorbereid.

popcornlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:46

ik zag van de week bij de drogist Bubbles nieuwe zonnebrand staan, hoge factor, speciaal voor mensen die snel verbranden en last hebben van zonne-allergie e.d.
Maar ben even de naam kwijt.

Jose1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:47

Och sproeten op mijn lippen heb ik ook haha.

Ik ben ook geboren met knalrood haar, de laatste jaren is het iets lichter geworden. Vroeger was bruin worden geen optie (vond het ook niks) en was ik slordig met insmeren dus vaan verbrand. De laatste jaren doe ik voorzichtiger. Ik ben een paar keer in het voorjaar naar de zonnebank geweest en in de zomers daarna werd ik zowaar bruin. Ik heb aan factor 30 genoeg en verbrand daar nagenoeg niet meer van (vermijd wel bakken in de zon tussen 12 en 3). Mijn hoofd, armen, borst en buik worden redelijk bruin als ik het rustig opbouw, benen drama!

Vorig jaar was ik in Tunesie en vond ik mezelf echt superbruin (en mensen die mij kennen later ook) zag ik na de vakantie foto's in het zwembad tussen andere mensen, stak ik nog dik af. Maar die doorgebruinde leren huid van een aantal mensen zag er ook niet echt gezond uit! Dan liever witter met wat sproetjes.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 14:47

Ja, ben nu 31 ( sinds vrijdag ) en ben dus ook niet anders gewend als altijd in de schaduw te willen zitten _O- Ik ga niet eens het strand op als er geen parasols zijn..

En het allerergste is nog dat mijn moeder en mijn zusje van die olijfjes zijn.. 3 zonnestralen en ze zijn zwart!! :+ Mijn vader heeft ook een redelijk lichte huid, maar die kleurt wel zonder verbranden..

Maar ik! :') Ik ben de mekkeraar die in de schaduw wil, die het spaansbenauwd vind in de zon.. ( schaduw is overigens hoe dan ook veul lekkerder om in te liggen _O- )

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 14:52

popcornlover schreef:
ik zag van de week bij de drogist Bubbles nieuwe zonnebrand staan, hoge factor, speciaal voor mensen die snel verbranden en last hebben van zonne-allergie e.d.
Maar ben even de naam kwijt.

Even google geraadpleegd.. :P Kan dat P20 zijn geweest? :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:55

P20 is maar factor 20 dus denk niet dat ze die bedoeld... En die is ook niet nieuw, bestaat al een tijdje.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:56

Ik kom me maar even melden, want ik ken je probleem... :D (Hoewel ik dit jaar opeens wel heel erg bruin ben voor mijn eigen doen, heel apart :D ) Ik gebruik altijd de factor 50 zonnebrandcreme van NO-AD, oa te koop bij het kruidvat. Deze bevalt me erg goed. Naast deze zonnebrandcreme haal ik (via de huisarts, op recept dus) ook altijd een flesje contralum bij de apotheek voor mijn pigmentlozen plek op mijn dijbeen, dat kan ik dus ook echt aanraden :j .

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 14:58

Ik krijg een hoop goede tips hier! Super zeg!! :D

Wat ik altijd zo naar vind is dat plakkerige! Je smeert een hoge factor op en vervolgens is je hele huid dichtgesmeerd :+

Ik heb ook gehoord dat scrubben voor je de zon ingaat verstandig is?

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:02

Scrubben is vooral goed als je je kleurtje (dat jij niet krijgt? :+ ) wil behouden omdat je de dode huidcellen dan al verwijdert... :) De No-AD zonnebrand creme is trouwens zeeeeer betaalbaar, erg prettig :D . (En als je een recept voor contralum kan krijgen, dan wordt dat wellicht gedekt door je verzekering...? )

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:03

Hmm verstandig, dan haal je helemaal alle oude huidcellen van je lijf, en verbrand je denk ik alleen maar sneller...

Geen aanrader is trouwens je laten scrubben nadat je verbrand bent :PSpreekt uit ervaring :P

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:04

Dat plakkerige ja! Ik verdraag amper zonnecreme op mijn gezicht daardoor! Merken onderling verschillen hierin wel erg, mijn laatste voelde ik amper zitten. Was die van de hema geloof ik.

En als je dan in stoffige omgeving gaat... helemaal drama. Heb zo paardrijfoto's waar ik precies een neger ben. Niet van de zon, maar van het stof dat dus bleef plakken, joepie :')

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:06

Whaha let's see :P

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:07

ik ken het helemaal,
mijn armen verkleuren wel redelijk maar mijn benen zijn echt een drama heel fijn zijn dan ook die goed bedoelde adviezen die je krijgt..
waarvan vaak de helft je een verbrande huid oplevert :o?

ja wat helpt? probeer steeds even in de zon te zijn dat je het een beetje opbouwt(wel gewoon smeren natuurlijk)

poes

PSM: Nja liever niet :')

Fenrir

Ik vind het veel vervelender dat je hele hoofd van zonnebrandcreme altijd zo ontzettend gaat glimmen, net alsof het gewoon onwijs vet is. -O-

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:08

Daarom draag ik petjes, hoedjes etc etc :')

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:08

poes schreef:
PSM: Nja liever niet :')

Via pb dan ;( :o

Wickedwyvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:09

Ik ben blond, met erg lichte huid en redelijk wat sproeten en moedervlekken. Word nooit meer dan een gelig-bruin en verbrand snel. Zeker aan t begin van de zomer. En als ik dan even in felle zon zit heb ik zo zonne-allergie te pakken. Meestal een combinatie bij mij van zweten, of natte huid en dan volle, felle zon.
Heb altijd t gevoel gehad (en ben zo opgevoed) dat ik wel een lekker kleurtje MOEST hebben. Maar in de zon zitten vind ik helemaal niet fijn!! Geef mij maar schaduw.
Dus heb ik dat idee van bruin MOETEN zijn met veel moeite los gelaten en geniet ik tegenwoordig heerlijk van lekker weer IN DE SCHADUW.
Als ik dan toch de zon in moet, smeer ik me goed in. Factor 50 hoeft voor mij nou ook weer niet, maar factor 20-30 heb ik in het begin wel nodig.
Zonnebank verhoogt het risico op huidkanker, zeker met zo'n lichte huid. Dat geldt ook voor verbranden. Dus tegenwoordig houd ik er ook nog zoveel mogelijk rekening mee om tussen 1 en 3 uit de zon te blijven.
Voor het verbranden van je hoofdhuid zou ik eens kijken naar leuke hoeden of bandana's. Ik ga tegenwoordig in elk geval voor off white i.p.v. bruin, heb standaard gezichtscreme met UV bescherming en smeer me in elk geval 1x per dag in als ik de zon in moet.
Dus niet zo ernstig als in jouw geval, maar een andere mindset heeft mij in elk geval al flink geholpen.
Scrubben zorgt voor een egaal bruin worden en een bruin dat beter/langer blijft zitten, omdat je de dode huidcellen hebt verwijderd.
Ik wens je in elk geval een hele plezierige vakantie toe!
Laatst bijgewerkt door Wickedwyvern op 14-06-10 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:10

toen ik naar Cuba ging waren er ongeveer dezelfde temperaturen. ik heb het gewoon overleefd met factor 50 van... omg hoe het het ook alweer... iig een iets duurdere, maar werken deed ie!
nu ben ik wel bruiner, maar ik woon dan ook daar waar de zon schijnt. en dus niet alleen mn sproeten ;) dus er is nog hoop voor je ;)

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:12

Ik ben ook zo'n bleekscheet :7
Ik smeer eigenlijk altijd factor 50 en dan nog moet ik zo erg oppassen dat ik niet verbrand :(:) En ik ben ook wel eens zo verbrand dat de blaren en daarna de korsten op mijn lijf zaten. Of zo erg in je gezicht verbranden dat je gezicht zo dik word dat je je ogen bijna niet meer kunt opendoen etc etc :+

Ow ja van dat bruiningsspul van dove word ik trouwens ornaje ipv bruin :Y)
Zonnebanken heb ik 1 seizoen gedaan, maar dat werkte ook niet. Ag ik accepteer maar dat ik bleek ben en mijn gezicht en onderarmen zijn voor mijn doen nu al echt bruin. Maar goed als ik dan naast iemand anders zit die nauwelijks zon heeft gezien en nog bruiner is dan dat ik ben dan moet ik wel eens slikken :(:)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 15:17

__PSM__ schreef:
Hmm verstandig, dan haal je helemaal alle oude huidcellen van je lijf, en verbrand je denk ik alleen maar sneller...

Geen aanrader is trouwens je laten scrubben nadat je verbrand bent :PSpreekt uit ervaring :P

Hihi, scrubben doe ik regelmatig, maar niet iedere week.. Laat maar even waaien dus! _O-

Arie, was dat een factor 50 die niet zo'n gore laag op je huid legt??

Ik heb overigens ook een extreem droge huid normaal, dus buiten dat ik verbrand, moet ik de boel ook goed vettig houden..

had op ten duur een zonnebrandcreme die een gore laag op mijn huid legde en dat ging echt heel ranzig stinken op ten duur, JELCH :r

hippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:19

Ik verbrand ook heel snel, heb rood haar en een bleke huid het enige wat kleurt is mijn gezicht en armen. Laatst heb ik me laten sprayen in zo'n spraycabine en daar krijg je wel een kleurtje van maar beschermd je natuurlijk niet tegen de zon.
Als ik me insmeer met factor 50 gaat het goed. Ook ik hou er altijd rekening mee dat ik snel verbrand en ga dan ook snel in de schaduw zitten. Gelukkig houden veel mensen in mijn omgeving hier wel rekening mee.

Verder vinden vrienden het altijd leuk om wanneer ze terug zijn van vakantie even te vergelijken met mij, dan lijken ze nog bruiner :D