Ik vind die tip over het vragen van iets voor de zonne allergie ook wel heel fijn! Ik zal morgen meteen de dokter eens bellen om te vragen of ik het zo kan krijgen
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ik verbrand elke zomer wel een paar keer, dit jaar begon het al in februari - ach, het is nu eenmaal zo. Je moet er maar mee leren leven.
Leuk is anders, maar je kan er weinig aan doen. Vooral de zon mijden (nu heb ik al een hekel aan die hitte, dus zo'n ramp is dat niet).
maar echt niet dat ze na het verbranden bruin kleuren... ach, who cares, een roodharige die bruin is ziet er wss toch niet uit. Volgens mij is dat in combinatie met je haarkleur alleen maar lachwekkend. Tallie1979 schreef:Heb jij ook zo'n bleke huid? Welke sunblock gebruik jij? En wat doe je eraan om toch kleur te krijgen?
Ik ga niet eens het strand op als er geen parasols zijn..
Mijn vader heeft ook een redelijk lichte huid, maar die kleurt wel zonder verbranden..
Ik ben de mekkeraar die in de schaduw wil, die het spaansbenauwd vind in de zon.. ( schaduw is overigens hoe dan ook veul lekkerder om in te liggen
)
(Hoewel ik dit jaar opeens wel heel erg bruin ben voor mijn eigen doen, heel apart
) Ik gebruik altijd de factor 50 zonnebrandcreme van NO-AD, oa te koop bij het kruidvat. Deze bevalt me erg goed. Naast deze zonnebrandcreme haal ik (via de huisarts, op recept dus) ook altijd een flesje contralum bij de apotheek voor mijn pigmentlozen plek op mijn dijbeen, dat kan ik dus ook echt aanraden
.

) wil behouden omdat je de dode huidcellen dan al verwijdert...
De No-AD zonnebrand creme is trouwens zeeeeer betaalbaar, erg prettig
. (En als je een recept voor contralum kan krijgen, dan wordt dat wellicht gedekt door je verzekering...? )

dus er is nog hoop voor je
En ik ben ook wel eens zo verbrand dat de blaren en daarna de korsten op mijn lijf zaten. Of zo erg in je gezicht verbranden dat je gezicht zo dik word dat je je ogen bijna niet meer kunt opendoen etc etc
__PSM__ schreef:Hmm verstandig, dan haal je helemaal alle oude huidcellen van je lijf, en verbrand je denk ik alleen maar sneller...
Geen aanrader is trouwens je laten scrubben nadat je verbrand bentSpreekt uit ervaring