kanker...wie kan dit vreselijke woord ook niet meer zien?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 18:12

2 weken geleden is mijn oma begraven.
en mijn opa heeft het ook...(van andere kant)
en ongeveer 1,5 jaar geleden is een kennis van mij overleden.
en 0,3 maand geleden ook een kennis.
kloteziekte :(

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 18:14

Bonny4life schreef:
Natasja__ schreef:
Pfff ja vreselijk.
Het zit niet in míjn familie, maar wel om me heen.. en ook dat is niet leuk!
Rot ziekte! ;(

Edit: er mee om gaan.. tja. zou ik ook wel willen weten.

ja echt je hoort het overal om je heen...het lijkt wel een uitroeiende plaag!

idd :j
en het ergste is dat ze denken dat het een stoer scheldwoord is

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 18:18

Ook ik ben er erg bang voor..
Aan mijn vaderskant komt het niet zo voor, maar aan mijn moederskant wel. Mijn oma aan die kant is aan kanker overleden en de zus van mijn moeder ook. Mijn moeder zelf heeft 2 jaar geleden borstkanker gehad maar is wel genezen. Toen kwam ik er toch wel achter dat het zo maar kon gebeuren. Je komt thuis van school, half uur later komen je ouders beiden binnen, 'We moeten je iets vertellen...' Tja dat slaat wel goed in...

arabianwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 18:19

in mijn familie ook oom en tante overleden,bij me oma was ze al opgeven maar dankzij een moerman dieet heeft ze nog oud mogen worden.mijn vader had darmkanker ,ze gaven hem 3maanden maar het werden gelukkig nog 3 jaar,maar 1op de 6 mensen hebben het zonder dat ze het zelf waarschijnlijk zelf weten,zei de arts die me vader toen behandelden,dus ik bedoel maar...
ik wil wel de mensen die deze ziekte hebben veel sterkte wensen en vooral ook niet je koppie laten hangen ,blijf sterk hoe moeilijk het ook is.....

nynke1995

Re: kanker...wie kan dit vreselijke woord ook niet meer zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 19:05

Ja het is idd een rotziekte! maarja het is er en daar is niet veel meer aan te doen. Er echt mee omgaan zal denk ik nooit lukken aangezien je er een familie lid mee bent kwijt geraakt. hoogstens kun je het misschien een plekje geven. en dan heb je nog al die mensen die er gewoon wat mee schelden.. sommigen :(

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 20:03

Van 1 kant zijn mijn opa, oma en tante overleden aan kanker, een andere tante is de behandeling geslaagd.
Ik zie wel als iemand van mn naasten of ik het daadwerkelijk heb, eerder daar druk om maken heeft toch geen zin.
Wat dat schelden betreft; sterrebeeld Kreeft is in het latijns Cancer...dán baal je pas ;)

Suzanne556

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 20:23

Bij mij valt het wel mee in de familie.
M'n vader en m'n oma (van m'n vaders kant) hebben het.
En de tante van m'n moeder.
Ik vind het zo dom als mensen ermee gaan schelden..
Snap dat echt niet..

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 22:06

jeetje wat een verhalen allemaal,
wat een ellende!

dat van de anticonceptie pil lees je steeds vaker....bah toch wel een eng idee, heel veel mensen slikken die...maarja zo kan je van alles wel kanker krijge natuurlijk, sterkte allemaal met jullie moeilijkheden!

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:10

Hier nog een. Heb zelf mijn opa aan blaaskanker verloren, verder is het gelukkig nog niet veel voorgekomen :=
Maar echt, als het woord verkeerd word gebruikt kan ik soms zo kwaad worden :\

dlientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:16

Ik vind het ook erg dat iedereen tegenwoordig het woord bij alles gebruikt. Zelfs jonge kinderen lopen er de hele tijd mee te gooien :n

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:18

Hier in m'n omgeving ook heel veel. M'n moeder heeft borstkanker gehad (leeft nog) m'n opa heeft longkanker gehad, toen geopereert en genezen verklaart, nu is het weer terug en hij valt het niet meer te genezen, het is nu afwachten tot wanneer hij er aan overleeft. Nicht van m'n moeder (ken ik niet) heeft -jawel- 9 verschillende soorten kanker gehad en allemaal van genezen!

M'n buurmeisje van 9 heeft kanker.... ofja had kanker (Hersentumor) en is daaraan geopereerd, maar is het een en 't ander wel beschadigt geraakt helaas.....

Ik vind 't echt afschuwelijk dat er zo mee gescheld word. Ik scheld sowieso al zelden maar al helemaal niet met een ziekte!

Gillian_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:22

iedereen die iemand verloren heeft nog onwijs veel sterkte :(:)

Ik vind het vreselijk als mensen het als scheldwoord gebruiken. Soms vraag ik me af of ze wel weten wat het nou echt inhoud.

Bij mijn vriend werd er 2 jaar geleden ook kanker ontdekt. Het was een vreselijke tijd. Gelukkig is die in september gezond verklaart en gaat nu alles heel erg goed. En ik hoop dat het zo blijft. Het is verschrikkelijk als iemand in je omgeving zo ziek word en hem/haar zo ziet vechten voor zijn/haar leven. Dan zijn er ook nog mensen die het als scheldwoord gebruiken dan heb ik altijd de neiging om de nek om te draaien..

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:43

Enyaa schreef:
Bonny4life schreef:
ja echt je hoort het overal om je heen...het lijkt wel een uitroeiende plaag!

idd :j
en het ergste is dat ze denken dat het een stoer scheldwoord is

Precies wat ik dacht toen ik dit topic opende! Gelukkig ken ik niet veel mensen die het hebben. Wel veel gevallen van darmkanker in de familie gehad maar zij waren al gestorven voor ik geboren werd. Het lijkt me vreselijk om te hebben of wanneer een naaste het heeft, dus iedereen veel sterkte gewenst die ermee te maken heeft!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 23:14

Ja, hier ook de een na de ander.
alleen al in mijn paardengroepje valt binnen nu en 1 jaar nummer 3 al weg.
Allemaal jonge mannen, resp. 46, 42 en 28 jaar.
laten gezinnen achter waarvan twee met een kindje van nog geen 1 jaar oud.
Die moeten dan hun papa al weg brengen......hartverscheurend!!!
Mijn pa had het vorig jaar, werd bij toeval ontdekt omdat mijn oom(zijn broer) het had en de huisarts vond dat mijn pa maar eens een darm onderzoek moest laten doen vanwege buik klachten en jawel hoor....maar gelukkig in een zeer vroeg stadium en hij is volledig na een operatie hersteld.
Zijn broer heeft het niet gered, is kort daarna overleden en een broertje van mijn moeder had het ook, en dat is een familiaire vorm.
Ikzelf loop ook een verhoogt risico omdat ik DES dochter ben en geregelt wel eens PAP3 uitslagen bij de uitstrijkjes heb.
Mijn "kippenhok" zoals ik mijn vrouwelijk inboedel altijd noem is dus ook een tijdbom, maar de artsen weigeren het weg te halen, ondanks dat ik "al" 46 ben en door het DES ook onvruchtbaar.

Maar hemeltjelief....wat zijn hier een hoop jonge mensen die al een ouder jong aan kanker verloren zijn zeg....ik schrik daar echt van.
Voor al diegene die deze nare ziekte van dichtbij mee maken of mee gemaakt hebben en een dierbare zijn verloren, heel veel sterkte gewenst! :(:)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 23:30

Bij mijn moeder die een paar dagen voor kerst 2009 opgenomen werd in het ziekenhuis (uitdroging,s verschijnselen en acute
verwardheid)stelden ze vast dat ze helemaal vol kanker zat .
In de rechter long , lever, botten lymfe klieren .Hier had ook niemand van ons mee gerekend .
3 Weken na opname in het ziekenhuis is ze overleden , het ging zo snel dat ik het gevoel heb niet eens afscheid hebben
te kunnen nemen .2 Maanden later overleed mijn vader die in een verzorgingstehuis zat , hij wilde niet meer eten of drinken .
Het hart was zo sterk dat hij bijna nog twee weken heeft gelegen nadat ze geen eten en drinken meer gegeven hebben .
Bij mijn zwager hebben ze vorig jaar maag kanker vast gesteld , nu zit het in de longen en ook in de hersenen .
De grootste tumor in de hersenen hebben ze vorige week verwijderd , en hij zelf ...staat heel positief tegenover dat alles .
Bewonderenswaardig .

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 23:58

Jeetje Ditano....dus in 2 maanden tijd was je beide ouders kwijt...wat een drama!
Sterkte meid, want dit moet een enorme klap geweest zijn. :(:)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 23:59

Ik kan het woord wel uitspreken.. Maar vind het wel een vreselijke ziekte !!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 00:28

heb ook diverse mensen verloren door de ziekte.
onder andere mijn super opa, hij is nu 2 jaar weg en zo vreselijk ziek geweest.

helaas draagt iedereen het met zich mee.

wat ik nog veel erger vindt is het gescheld er mee.
verschrikkelijk ;( het is echt een mode trend ;(

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 03:56

Heb ik inderdaad ook wel.
Mijn moeder is overleden aan kanker, mijn oma, mijn oom, mijn tante heeft het meerdere malen gehad.. Het houdt gewoon niet op.
Ik ben ook gewoon bang dat ik het ook krijg omdat er zoveel mensen in mijn omgeving overleden zijn aan kanker, of kanker hebben.
Het leven is gewoon heel oneerlijk..

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:13

Onassa schreef:
Jeetje Ditano....dus in 2 maanden tijd was je beide ouders kwijt...wat een drama!
Sterkte meid, want dit moet een enorme klap geweest zijn. :(:)

Dank je Onassa !!

Dat was inderdaad zeer hard , ook al waren ze beide op leeftijd .
Missen wil je ze toch niet .
Bij moeders ging het heel erg snel ,ik was er zelfs bij .Daarna waren zo veel dingen te regelen .
Paps zat toen in een verzorgingstehuis die was dement .Dus we waren bezig met voogdij etc .
En dan...komt de volgende klap ....het ergste was het wachten tot het lichaam het echt op gaf ...bijna twee
weken heeft het geduurd ...vreselijk ...dit vond ik echt zo onmenselijk :( .

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:43

Dat vond ik ook erg, het pijn lijden.. mijn moeder ging snel achteruit en had nog geen euthanasieverklaring getekend. Ze kreeg zo veel morfine, dat dat ook niet meer ging (niet meer wilsbekwaam of hoe je dat noemt). En dan zit je daar naast een bed, naast iemand die een enorme hoeveelheid morfine krijgt en toch ontzettend pijn lijdt, altijd een vechter was en alleen nog maar zegt "ik wil dood"... en dan moet je dat nog een paar dagen afwachten. Ik bedoel, een huisdier zou je het niet aandoen, waarom een mens wel...
Dus nee, als je het ooit gezien hebt, roep je nooit meer "kanker" tegen iemand, je zou het je ergste vijand nog niet toewensen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:18

Had mijn vader toen maar meer morfine of een slaapmiddel gekregen .Ik heb er vaak om moeten bedelen .
Meneer is niet ongemakkelijk ...zeiden ze dan .
Nou ik kan me niet voorstellen als je twee weken ligt , zonder eten en drinken te krijgen , je de vellen op je
tong en in de mond hebt , je geen pijn hebt :n .
Ik zag het in zijn ogen , en dement of niet , hij had tot het laatst waarnemingen .

Echt zo zielig , en je bent zo machteloos .

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:27

Tsja... ik heb 80% kans dat ik de 50 niet haal door een agressieve en erfelijke vorm van kanker in de familie.
5 tantes hebben de 50 niet gehaald en mijn vader is nu 57... en terminaal. 3 opa's en oma's hebben de 60 niet gehaald...

Ik probeer het positief in te zien en ben alvast aan mijn midlife-crisis begonnen _O-

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:45

Mijn vader heeft kanker, het indolente non hodgkinlymfoom, door het hele lichaam (gradatie 4) Dat betekent dat het langzaam groeid. Vandaag toevallig weer darmonderzoek gehad (daar zitten allemaal poliepen) en dat zag er allemaal niet zo best uit...
Kanker komt bij zijn moeder in de familie heel veel voor, zijn moeder is er aan overleden, zijn zusje aan darmkanker.
Hij deed vorig jaar een darmondezoek voor een familiair onderzoek, en toen kwam dit er dus uit

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 21:18

bah wat vreselijk wat ik allemaal lees... ik vind het knap hoe sommigen nog zo goed in het leven kunnen staan na alle ellende, allemaal heel veel sterkte..