Nauwelijks meer kunnen eten..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maradhja

Re: Nauwelijks meer kunnen eten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 07:46

Hallo!

Ik sta op het moment in dezelfde schoenen.
Ik heb echt last van een branderig gevoel in mijn maag waardoor mijn eetlust helemaal over is!
Ik ben ook afgevallen, wat van mij echt niet had gehoeven ik had er liever wat bij gehad.

Ik heb een afspraak gemaakt met de huisarts.
Misschien weet hij iets.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 09:14

Omdat je examen hebt gedaan is je lichaam nog gestresst, bovendien zou ook wel eens mee kunnen werken dat je het zwarte gat op je af ziet komen. Na je examen is er ineens niets meer. En volgend jaar moet je natuurlijk aan wat nieuws beginnen, vergeet niet dat dat ook veel stress oplevert.

Ik heb dat ook een tijd gehad, en als ik meer at dan werd ik gelijk misselijk en voelde het alsof alles er weer uit kwam %). Ik heb nu nog steeds wel dat als ik veel stress heb dat ik gelijk geen trek meer heb ik vette dingen en vlees staat me dan ook enorm tegen. :r

Het gaat wel weer voorbij en ik maak me er niet zo druk meer om. Ik eet dan gewoon wat ik hebben kan en ik let er wel op dat ik ook nog fruit en groente eet (dat smaakt me dan meestal ook beter).

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 09:56

x_Marr schreef:
Je examenuitslag ;)

Oooh, haha, zo! :')
Nee, maar ik ben er eigenlijk zeker van dat ik geslaagd ben.
En mensen zijn verbaasd dat ik daar zo relaxt over ben. :)

phormicola schreef:
Mijn moeder had dit ook een aantal jaar geleden, ze woog op een gegeven moment nog maar 49 kilo ;( Na een jaartje kon ze ineens weer beetje bij beetje gaan eten en is ze weer bijgekomen. Nu is ze zelfs aardig 'gevult' ;) Ze hebben ook nooit kunnen vinden wat het was.

Probeer vitamine pilletjes te nemen, dat helpt al iets.

Dat is niet echt een leuk vooruitzicht. -O-
Ik ga mams vragen de Hema leeg te shoppen! :+

Arabesk schreef:
Omdat je examen hebt gedaan is je lichaam nog gestresst, bovendien zou ook wel eens mee kunnen werken dat je het zwarte gat op je af ziet komen. Na je examen is er ineens niets meer. En volgend jaar moet je natuurlijk aan wat nieuws beginnen, vergeet niet dat dat ook veel stress oplevert.

Ik heb dat ook een tijd gehad, en als ik meer at dan werd ik gelijk misselijk en voelde het alsof alles er weer uit kwam %). Ik heb nu nog steeds wel dat als ik veel stress heb dat ik gelijk geen trek meer heb ik vette dingen en vlees staat me dan ook enorm tegen. :r

Het gaat wel weer voorbij en ik maak me er niet zo druk meer om. Ik eet dan gewoon wat ik hebben kan en ik let er wel op dat ik ook nog fruit en groente eet (dat smaakt me dan meestal ook beter).

Op zich schiet ik niet een zwart gat in hoor. :)
Ik heb drie bijbaantjes waar ik me prima mee kan vermaken, dus wat dat betreft is er voor mij geen "groot niets". :Y)
En fruit, daar let ik inderdaad wel op ja. :j :)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 10:00

Denk dat het ook met je examens en de uitslag te maken heeft. je bent bewust misschien heel relaxt maar onderbewust geeft het toch veel spanning...

Ik heb van de week een heel belangrijk (her)tentamen en bewust ben ik heel rustig en weet ik dat ik het wel kan maar onderbewust maak je je er toch heel druk om! (ben al dagen misselijk en onrustig van de zenuwen, nu gaat het redelijk maar heb ook 2 dagen niet meer dan een paar crackertjes gegeten van alle spanning.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 10:05

Haha, wat gek, ik heb echt het idee dat het allemaal wel op zijn plek valt, maar dat het onderbewust dan zo door kan werken, dat had ik niet verwacht.. :P

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:31

Zit in ook zo'n situatie, afgelopen weken vooral ivm met veel stress.
Je kan niet eten, wel iets maar na een paar happen hoef je ook niet meer. Telkens op zoek naar eten wat je WEL wilt maar niets vinden.
Denk dus toch door de examen-uitslag-stress (onderbewust wel) .

Heb je ook het idee dat je niet graag eet? In het algemeen, buiten deze periode om

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:03

Huisarts kan niet alles testen,mijn dochter heeft 6 jaar bijna niks gegeten.Ben je ook misselijk of alleen geen honger gevoel? Bij een allergie centrum kwam er uit een koemelk eiwit allergie en candida schimmel.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:07

Ik herken dit heel erg, ik heb dat ook mijn hele leven al, het komt ook echt in fases. Op dit moment slik ik medicijnen waarvan ik weet dat ze het ook nog versterken. Ik luister naar mijn lijf, zodra het honger krijgt ga ik eten ik let daarbij niet meer op tijden. Honger = eten. Dat werkt voor mij het beste.......

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 22:04

marleen_usar schreef:
Huisarts kan niet alles testen,mijn dochter heeft 6 jaar bijna niks gegeten.Ben je ook misselijk of alleen geen honger gevoel? Bij een allergie centrum kwam er uit een koemelk eiwit allergie en candida schimmel.

Nee, ik word gewoon misselijk als ik teveel eet. :)

Maar het gekke is dat ik het gewoon opeens met alles heb, dus ik denk niet dat een allergie voor de hand ligt. :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 22:30

Mmm...zie interessante dingen langskomen, ken het van mijzelf. Heb tijdenlang last gehad van totaal geen eetlust, kon zelfs geen lust krijgen van mijn altijd zo geliefde zelfgemaakte kipnuggets. Alleen eten omdat je nu eenmaal iets moet eten (trek krijgen als in hongergevoel deed ik gek genoeg wel) en idd snel misselijk worden van (te)veel) eten. Vreselijk lastig. Nog l*lliger dat ik er geen grammetje bij afviel. >;) (idd, ruilen? heb nog genoeg vulsel zitten :P )
Bij mij is het spontaan overgegaan na een bezoekje aan de fysio voor mijn rugpijn. Weet niet wát ze toen heeft uitgespookt maar heb daarna de supermarkt leeggekocht en dan zelfs dingen die ik niet meer kon hebben zonder misselijk te worden. Had ineens overal weer trek in. Helaas is de weinig eetlust wel weer iets terug maar heb gelukkig nog wel snel trek in gezonde lekkertjes als fruit en fruitachtige substanties...
Aan mijn medicatie zou het niet kunnen liggen volgens de HA, daar zou je eerder meer van moeten willen eten. Veel meer kwam er niet uit, hij vond het iig niet schrikbarend.

Stress kan overigens idd op vreemde manieren doorwerken, zelfs zonder dat je het zelf door hebt. Ik kan me bv ergens totaal niet druk om maken, echt niet, geen kriebels, geen nervositeit, niets, maar heb de volgende dag bv wel dan ineens 'onverklaarbare' zware koppijn, gruwelijke moeheid of andere lichamelijke klachten. Overduidelijk gevalletje stresskip in mijn geval.

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 17:46

Ik heb dit ook :?. Kwam op dit topic door de zoekmachine, misschien dat er iets over stond. En ja hoor!
Ik krijg sinds zaterdag niks meer naar binnen, sta sindsdien ook onder flinke stress :=.
Dus dat kan het dus misschien wel zijn.
Maar ik krijg gewoon niks meer naar binnen. Word van alles misselijk, maar heb wel honger? :?
Ben al 3(!) kilo afgevallen sinds zaterdag!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:03

Dan zal 't bij jou echt aan de stress liggen hoor :j Onbewust heeft dat toch een flinke impact op je lichaam.