Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Biskwie schreef:Anorexia mag volgens de DSM4 pas worden vastgesteld naar een periode van minimaal 3 maanden, waarbij aan de volgende criteria voldaan wordt:
-Weigering om het lichaamsgewicht op een voor de leeftijd en lengte normaal niveau of daarboven te houden (bijvoorbeeld een gewicht van 85% van het normale niveau of het uitblijven van gewichtstoename waardoor het gewicht 85 % van het normale niveau is).
-Intense angst voor gewichtstoename of dik worden, zelfs bij ondergewicht.
-Een stoornis in de wijze waarop het lichaam of het gewicht wordt ervaren, overdreven waarde hechten aan het lichaamsgewicht of de lichaamsvorm bij het vormen van een zelfbeeld of ontkenning van de ernst van het te lage lichaamsgewicht.
-Amenorroe bij vruchtbare vrouwen, in dit geval het uitblijven van minimaal drie opeenvolgende menstruele cycli. (De diagnose amenorroe kan worden gesteld als de ongesteldheid alleen optreedt na hormoonbehandeling).
Pas na een jaar anorexia, kwamen bij mij de eerste lichamelijke klachten. Toen was ik al ruim 35 kilo kwijt. Dit scoor je niet met een maandje of misschien twee maandjes minder eten. Pas na 1,5 jaar werdt dit in mijn bloed duidelijk (Kalium/ijzer e.d.)
Daarbij wordt anorexia vaak nooit vast gesteld door een huisarts, maar geeft deze wel richting en zal na een uitgebreid medisch onderzoek en een diagnostisch intervieuw van een psycholoog, een etiket 'anorexia' plakken. Hoe jij nu je verhaal schetst klinkt het meer als een ED-NOS of een 'Anorexia in ontwikkeling'. Ligt je ouders in, laat je omgeving je steunen en aanvaard professionele hulp. Anorexia is een hel en het laatste wat je wilt.
XmissdaphX schreef:Ik had het echt totaal niet verwacht...
Ik anorexia...
Een meisje die altijd het heel zielig vond voor andere een ik heb me altijd in anorexia verdiept.
En nu heb ik het zelf.. Baal echt als een stekker!
Wist dat het niet goed met me ging.. Maar dat het zo erg is!!![]()
Ik had het ook niet verwacht omdat ik helemaal niet "dun" ben!
Ik ben namelijk 1.73 en weeg 65 kg!
Ik zit nu echt ff in een dip...
Me ouders durf ik het ook niet te vertellen!
Wat moet ik nu doen meiden...?
Vertellen of eerst afwachten??
XmissdaphX schreef:Ik heb ook goed op internet rondgezocht en ik heb inderdaad veel dingen die aanleiden naar anorexia!
Ik heb menstruatieproblemen, haaruitval, ik braak, ik slik laxeermiddelen, haaruitval, altijd koud hebben en nog wel wat dingetjes!
Ook eet ik als het mee zit ook maar 1x per dag...
Afgelopen maand ben ik 10 kg afgevallen :S
Nee even zonder gekkigheid
TS heeft ook een kort verhaal neergezet en dan kan er verwarring ontstaan. Ik vind niet dat er zo snel geoordeeld mag worden.