Het is bevestigd...Ik heb anorexia..!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het is bevestigd...Ik heb anorexia..!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 00:25

laxeerders zijn trouwens alleen maar vochtverminderaars. Ik ben er echt ziek van geweest toen dus pas er mee op! Ze zijn echt heel gevaarlijk als je ze lang gebruikt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 01:04

kan je huisarts niet samenzitten, vind zo apart dat hij allemaal verwijst zonder tussenkomst ouders

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 01:08

lesilla schreef:
kan je huisarts niet samenzitten, vind zo apart dat hij allemaal verwijst zonder tussenkomst ouders

Ik vind het idd ook een beetje raar, aangezien TS 'pas' 16 is, maar daar en tegen heeft een HA een geheimhoudings plicht en ben je ook niet verplicht om met ouders op bezoek te komen.

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 08:17

Ik vind dit sowiso een wat ongeloofwaardig topic worden.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 08:28

Ik heb een beetje het idee dat er thuis het een en ander niet helemaal goed gaat waardoor je ergens controle op wil hebben?
Ik kan er helemaal naast zitten hoor, maar jezelf op deze manier te grazen te nemen zou je alleen maar verder in de problemen brengen. Je ouders hoeven het idd niet te weten, maar je moet er ook niet nog meer problemen mee krijgen! Ik ken je ouders niet, ik weet niet hoe ze zullen reageren.

Ik heb geen ervaring met eetstornissen, gelukkig maar ook! Wel denk ik dat jij in iedergeval op tijd bent! Zoek lekker positieve dingen op meis, zal je je al een stuk beter van voelen ;)
Je gewicht is naar mijn mening niet slecht ( ik ben 1.74 en weeg 63 kg).

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 09:29

Omdat ik zie dat sommige nu aan het twijfelen zijn zal ik vanmiddag even het hele verhaal vertellen!
Heb nu even geen tijd! denk dat het rond half 2 word dat het erop staat!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:33

Biskwie schreef:
Anorexia mag volgens de DSM4 pas worden vastgesteld naar een periode van minimaal 3 maanden, waarbij aan de volgende criteria voldaan wordt:
-Weigering om het lichaamsgewicht op een voor de leeftijd en lengte normaal niveau of daarboven te houden (bijvoorbeeld een gewicht van 85% van het normale niveau of het uitblijven van gewichtstoename waardoor het gewicht 85 % van het normale niveau is).
-Intense angst voor gewichtstoename of dik worden, zelfs bij ondergewicht.
-Een stoornis in de wijze waarop het lichaam of het gewicht wordt ervaren, overdreven waarde hechten aan het lichaamsgewicht of de lichaamsvorm bij het vormen van een zelfbeeld of ontkenning van de ernst van het te lage lichaamsgewicht.
-Amenorroe bij vruchtbare vrouwen, in dit geval het uitblijven van minimaal drie opeenvolgende menstruele cycli. (De diagnose amenorroe kan worden gesteld als de ongesteldheid alleen optreedt na hormoonbehandeling).

Pas na een jaar anorexia, kwamen bij mij de eerste lichamelijke klachten. Toen was ik al ruim 35 kilo kwijt. Dit scoor je niet met een maandje of misschien twee maandjes minder eten. Pas na 1,5 jaar werdt dit in mijn bloed duidelijk (Kalium/ijzer e.d.)

Daarbij wordt anorexia vaak nooit vast gesteld door een huisarts, maar geeft deze wel richting en zal na een uitgebreid medisch onderzoek en een diagnostisch intervieuw van een psycholoog, een etiket 'anorexia' plakken. Hoe jij nu je verhaal schetst klinkt het meer als een ED-NOS of een 'Anorexia in ontwikkeling'. Ligt je ouders in, laat je omgeving je steunen en aanvaard professionele hulp. Anorexia is een hel en het laatste wat je wilt.

Jij lijkt te weten waar je het over hebt, en als ik jouw verhaal zo lees, dan komt TS inderdaad -vooralsnog- redelijk ongeloofwaardig over.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:35

XmissdaphX schreef:
Ik had het echt totaal niet verwacht...
Ik anorexia...
Een meisje die altijd het heel zielig vond voor andere een ik heb me altijd in anorexia verdiept.
En nu heb ik het zelf.. Baal echt als een stekker!
Wist dat het niet goed met me ging.. Maar dat het zo erg is!! ;(
Ik had het ook niet verwacht omdat ik helemaal niet "dun" ben!
Ik ben namelijk 1.73 en weeg 65 kg!
Ik zit nu echt ff in een dip...
Me ouders durf ik het ook niet te vertellen!
Wat moet ik nu doen meiden...?
Vertellen of eerst afwachten??

wacht even....wat moet ik dan wel niet hebben... ben 1.80 en weeg 53 kilo...

ben je echt bewust bezig met je gewicht dan? Zoals hierboven beschreven, ik denk dat je in de begin fase zit.
Laatst bijgewerkt door Urko op 09-06-10 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:39

Urko schreef:
wacht even....wat moet ik dan wel niet hebben... ben 1.80 en weeg 53 kilo...

ben je echt bewust bezig met je gewicht dan?

Zwaar ondergewicht ?

Tutchi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:39

Weet je wat IK apart vind?? Dat er echt mensen zijn die opmerkingen maken over het gewicht in combinatie met lengte! Of moeite hebben met het serieus nemen. Nou prima, maar dan reageer je toch even niet? Dit kan echt niet hoor, jullie bevestigen in mijn ogen dat je pas echt serieus wordt genomen met een probleem als het al heel heel ernstig is! Als de TS een kilo of wat lager had gezeten, was het waarschijnlijk een heel ander topic geweest.

Heb je tips voor de TS, over hoe om te gaan met anorexia of ouders of huisartsen bijvoorbeeld, plaats dan een goeie reactie. Heb je moeite met dit topic om de één of andere reden? SLUIT HET DAN GEWOON en ga op zoek naar voor jou 'leukere' topics! Je beseft misschien niet goed wat zulke woorden met mensen kunnen doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:56

XmissdaphX schreef:
Ik heb ook goed op internet rondgezocht en ik heb inderdaad veel dingen die aanleiden naar anorexia!
Ik heb menstruatieproblemen, haaruitval, ik braak, ik slik laxeermiddelen, haaruitval, altijd koud hebben en nog wel wat dingetjes!
Ook eet ik als het mee zit ook maar 1x per dag...
Afgelopen maand ben ik 10 kg afgevallen :S

Dan ben je er dus nog hartstikke op tijd bij.. Vertel het ajb je ouders, ze kunnen je helpen en dat voorkomt dat je nog verder doorslaat en richting de 40/50 kilo gaat.. Nu is de schade qua gewicht nog beperkt, maar het wordt alleen maar erger!

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:02

Dat zou voor mij echt een ideaal gewicht zijn :o Nee even zonder gekkigheid

als je het je ouders wil vertellen en je durft het niet neem dan je beste vriendin mee. :)*
Bijvoorbeeld die vriendin waar ook een lampje bij ging branden.
Zei kan jou ondersteunen en als je het moeilijk vind om uit je woorden te komen tegenover je ouders kan zij misschien bij springen.
Bespreek het met haar en vraag of ze je daarbij wil helpen.

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:04

Ts, ik denk dat je bij jou niet kan spreken van anorexia.
Dat is niet omdat ik je niet geloof, maar omdat ik zelf ervaring ermee heb.
Ik denk dat jij bezig bent met een eetstornis ontwikkelen... Gelukkig heb je dit nu al zelf door en ben je er dus op tijd bij.

Zoals al eerder gezegt; een anorexia patient ontkent alles.. Die ziet zichzelf ook echt niet als te dun.
Menstruatie problemen komen ook vaak pas als je zo dun bent dan je lichaam zo verzwakt is dat er van binnen van alles fout zit.
Is er geen andere reden bij jou voor je menstruatieprobleem? is het onregelmatig oid? Dat kan nl ook aan je pilsoort liggen.

Edit; En 10 kilo.... Dat is HEEL veel in een maand tijd. Dat moet iedereen zijn opgevallen. Bij iemand met een normaal postuur zie je nl 2,5 kilo al.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:59

Precies, vind het niet verantwoord dat er zo gereageerd wordt van: ik vind het niet geloofwaardig. Dit kan iemand heel erg kwetsen. Dus ga hier aub voorzichtig mee om :) TS heeft ook een kort verhaal neergezet en dan kan er verwarring ontstaan. Ik vind niet dat er zo snel geoordeeld mag worden.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 13:09

Ik ga nu me verhaal schrijven!
Dus over een kwartiertje plaats ik hem!

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 13:26

Nou het begon allemaal 2 jaar geleden ongeveer!
Ik was heel erg in de stress door mijn broer!
Hij had gigantische problemen thuis en ik kon dat niet echt hendelen :(
Hij heeft mij ook meerdere keren bedreigd..
Dat was ongeveer een jaar dat het zo erg was.
Alles ging weer lekker thuis en ik voelde me weer echt gewoon goed!
Toen kwam me zus.. Die raakte zwanger en had geen vriend meer omdat hij haar had verlaten!
Dus alle aandacht ging naar me zus der zwangerschap en ik heb in die 9 maanden niets "leuks" gedaan met me ouders..
Toen kwam me nichtje.. Heel lekker kind hoor! Is ook een topwijffie!
Toen ging het weer een tijdje goed..
De ruzies met me ouders kwam steeds vaker..
Op dit moment heb ik zeker 2x per dag ruzie met haar en anders is het een wonder!
Ik had dus steeds ruzie met me moeder en ze zei dat ik de kant van mijn broer op ging...Drugs en ik was volgens hun een "probleem"kind!
Niet echt fijn om te horen :(
Ik zit trouwens absoluut niet aan de drugs! Daar ben ik echt tegen!
Ik vond mezelf te dik en was besloten om af te vallen!
Al lukte dat niet!
Ik begon steeds minder te eten maar ik had wel afentoe dat ik gewoon lekkere dingen at!
Bleef ook een beetje schommelen met me gewicht!
Naja vanaf dat moment ging het helemaal fout..
Ik ging minder eten en nam niks lekker meer..
Met alles denk ik hoeveel erin zit en of ik het wel mag van mezelf!
Dat ging niet echt snel dat afvallen dus ik ging maar braken..!
Ik merkte dat ik dat niet echt lang vol ging houden dus ben er laxeerpillen bij gaan slikken..
En ja hoor! Ging vorige week op de weegschaal staan en ik woog nog maar 65 kg!
Ik was echt blij!
Vele mensen zien ook echt dat ik ben veel afgevallen!
Maar dit hele verhaal vertelde ik aan een vriendin.. Die zei van spoor jij wel??
Ik moest van haar een afspraak maken bij de dokter omdat zei dacht dat ik een eetstoornis had/ heb!
Ik lachte een beetje omdat ik dacht van nee joh ik een eetstoornis.. Dat kan gewoon niet!
Daarna heb k echt na gedacht... En inderdaad vele dingen komen overeen met een stoornis.. :(
Ik naar die vriendin gegaan en zei heeft voor mij een afspraak gemaakt bij de dokter!
En ja ik kreeg bevestiging van de dokter dat ik anorexia heb en dat ik meteen met een psycholoog moet gaan praten!Dat is dus nu!
Ik moet nog gebeld worden door de dokter van wanneer de afspraak staat!
Nu zie ik wel in dat ik anorexia heb maar nog niet zo extreem :(
Ik vind mezelf nog steeds te dik en wil nog steeds afvallen!
Ook al is dit niet goed!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:28

een dokter heeft zwijgplicht vanaf 12 jaar, mag jij zelf beslissen of je ouders het weten ja of nee.

TS ik zou toch maar proberen doormiddel van een brief het aan je ouders te vertellen
Jij bent toch hun kind, ondanks dat ze zeggen dat je een " probleem kind" bent.
Als je in de malle molen komt van allerlei onderzoeken ect, dan heb je hun hulp hard nodig.

Wens je veel succes :(:)
Laatst bijgewerkt door Esmeralda op 09-06-10 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 13:29

Hij staat boven je ;)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:30

XmissdaphX schreef:
Hij staat boven je ;)

had hem al veranderd ;)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:31

Och meis.

Ik maak op dit moment hetzelfde mee met iemand in mijn directe omgeving.

Ook zij heeft anorexia. Nog niet zo ver dat ze graatmager is maar wel al geconstateerd. Alleen zij wil geen hulp! Eerst nog 5 kg afvallen.

Ik zou zeggen, licht je ouders in, evt met behulp van de huisarts.
Ik vind het super van je dat je hulp zoekt en naar de psycholoog gaat!

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:33

Goed dat je er op tijd bij bent en hulp vraagt!
Het is vervelend om zoveel ruzie te hebben thuis, misschien kan de psycholoog jou en je ouders helpen.
Zou het wel zo snel mogelijk tegen ze gaan vertellen, het lijkt me voor je ouders niet leuk om niet te weten dat er zoiets in het leven van je dochter speelt.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:34

Ik denk dat het sowieso goed is dat je naar een psycholoog gaat. Het kan heel prettig werken als iemand je klankbord is en jou helpt te bedenken hoe je met je problemen om kan gaan.

Gelukkig is jouw gewicht nu nog hartstikke mooi. Door nu gewoon gezond en regelmatig te eten en hierbij lekker te sporten, behoud je je mooie gewicht!
Mijn lengte en gewicht zijn ongeveer hetzelfde als die van jou. Bij mij was het andersom. Ik woog heel weinig ondanks dat ik veel at. Geloof me, te dun zijn is heel frustrerend, mensen zeuren daar net zo hard (en misschien wel harder over) als wanneer je te zwaar bent. Nu krijg ik altijd complimenten over mijn figuur. En ik ben er trots op omdat ik er moeite voor heb moeten doen om dit gewicht eindelijk te krijgen!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:40

BEn blij te lezen dat je weet dat het niet goed is dat je meer moet afvallen al zou dit wel tegen je gevoel in zijn.
Ik weet dat eetstoornissen vaak komen door psychische problemen. Daarom schreef ik al eerder dat het misschien wel met je thuissituatie te maken heeft. Het is dus verstandig dat je naar een psych gaat.
Ik heb je profiel even begluurd. Volgens mij ben je een leuke jonge meid! Ik las dat je voor kok studeerde? Dat lijkt me erg lastig met je anorexia..
Ik wil je in iedergeval veel steun toe wensen! Geloof in je zelf! Ook jij bent belangrijk, net als je gezondheid! Gezondheid is belangrijker dan gewicht of hoe je er uit ziet. En dat wordt er niet beter van als je zo door gaat ;)
Jammer dat je ouders geen vertrouwen in je hebben. Ze hebben natuurlijk al wat telleurstelling gehad van je broer en zus. Bij ons was het niet echt anders hoor. Zo mocht ik niet naar het AOC omdat ik toch ging doen wat mijn zus deed. Is maar een klein voorbeeld maar voor ouders wel een maatstaaf denk ik.
Fijn dat je vriendin zo goed op je past! Petje af voor haar optreden!

Veel sterkte in iedergeval!

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 13:41

Omdat ze nu 3 weken vakantie hebben ga ik het nog niet vertellen!
Daarna ga ik het ze vertellen!
Maar hoe.. dat weet ik nog niet!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:43

Blij in iedergeval niet te lang piekeren. Misschien weten de psych of je huisarts iets?