Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Delphi schreef:Lauratje_88 schreef:Ik ben voor euthanasie.
Ik heb mijn moeder zien aftakelen door longkanker, zij wou euthanasie maar ze wouden haar dat niet geven.
Er is verschil tussen actieve euthanasie (spuitje geven) en passieve euthanasie (laten sterven aan ziekte zonder bemoeienis van bv. dokter). Uiteindelijk toen ze een lange lijdensweg had afgelegd kreeg ze toch passieve euthanasie. Ze is gestorven door de slijm dat in haar keel is blijven zitten (eerst haalde de verpleegster dat er altijd uit en lag mijn moeder op haar zij om niet te stikken) ze hebben haar op haar rug gelegd en zo is ze gestikt.
Verschrikkelijk voor je moeder en jullie! Ik vind dat zo onhumaan. Als je weet dat iemand toch komt te overlijden, waarom niet diegene haar wens horen en haar uit haar lijden verlossen? Waarom iemand door laten ´vechten´ met veel pijn tot ze echt niet meer kunnen?
Ik had er niet bij stil gestaan dat je actieve en passieve euthanasie hebt. Nu gaat er inderdaad een lampje branden bij me. Is passieve euthansie niet dat ze je bijv. veel morfine geven en daarmee de tijd tot je overlijden aanzienlijk verkorten?