Hoeveel kg per week kan ik kwijt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 11:18

hoi wel gewoon blijven eten en verder meer frisdrank inderdaad laten staan maar je moet wel genoeg binnen krijgen voor je groei heel belangrijk.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 11:20

Sultana als tussendoortje zou ik niet aanraden. Zit veel suiker op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 11:21

_Tara_ schreef:
Het is denk ik meer dat de meeste mensen na 20:00 uur niet meer veel bewegen. Dus wat je dan eet met een hoge voedingswaarde, wordt inderdaad opgeslagen. Vandaar dat een stuk fruit/beetje yoghurt dan het beste is.

Ben trouwens toch wel benieuwd waarom die ontbijtkoek niet goed is. Ik dacht dat gewoon een droog plakje simpele ontbijtkoek niet veel kwaad kon.

Calorieën zijn calorieën, of je ze nu 's morgens vroeg of 's avonds eet..

_Tara_

Re: Hoeveel kg per week kan ik kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 11:24

Toch niet hoor. Ik had 't vandaag nog ergens gelezen maar ik weet echt niet meer waar... Je kunt echt beter iets licht verteerbaars eten 's avonds dan iets met veel koolhydraten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 11:27

_Tara_ schreef:
Maar muesli van zonnatura ofzo, dat is wel prima toch.

De pure muesli's op zich (en dus niet troep van Kellogs enzo ;) ) zijn an sich gezond, maar leveren wel veel energie en die energie moet je wel inplannen dat je die met veel beweging weer compenseert.
Dus mensen met een actief leven is het geen probleem voor, maar als je na een dag kantoor op de bank ploft voor de tv dan wordt het een extra stukje hardlopen ;)
(In het zelfde kader vallen onbewerkte noten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 11:29

_Tara_ schreef:
Toch niet hoor. Ik had 't vandaag nog ergens gelezen maar ik weet echt niet meer waar... Je kunt echt beter iets licht verteerbaars eten 's avonds dan iets met veel koolhydraten.

Ja maargoed, dat is natuurlijk altijd zo he als je af wilt vallen. Als je licht verteerbare dingen eet gaat dat sneller dan wanneer je koolhydraten eet.

Overigens zou ik wel iets van Sultana, Liga oid tussendoor eten omdat het afvallen wel een beetje leuk moet blijven he. Ik ben ook aan het letten op wat ik eet en zo, maar eet gewoon sultana tussendoor. Niet je hele leven moet gaan draaien om wat je wel en niet mag eten.

Urielle

Rebeccaa schreef:
Calorieën zijn calorieën, of je ze nu 's morgens vroeg of 's avonds eet..

Nee, want 's avonds bewegen veel mensen niet meer zoveel en je spijsvertering draait 's ochtends harder dan 's avonds. Je lichaam gaat voor bedtijd ook echt meer in ruste. Dus hetzelfde produkt krijg je 's avonds moeilijker verbrand.

xkimmie

Spieren wegen wel meer dan vet, maar je hebt heus niet gelijk een sixpack. Als je net begint zijn buikspieroefeningen meer om vet te verbranden.

Anoniem

En dan verbrand je dat de ochtend daarna weer :).

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 11:32

Zo werkt dat niet, overtollige reserves worden gewoon in je lichaam opgeslagen en dan krijg je weer extra vet, cellulitis etc.
Precies waar je als vrouw NIET op zit te wachten!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 11:36

Jaimyliefje schreef:
Hooguit één glaasje sinaasappelsap (zonder toegevoegde suikers!) bij het ontbijt.

Ik mag dat absoluut niet, omdat je voor een glas vers geperst sap al snel 3 a 4 sinaasappels nodig hebt. De suikers die in fruit zitten (uit de middengroep) zijn te snel opneembaar, dus max 1 stuks fruit per keer en niet alledrie de eenheden fruit achter elkaar opeten. Dus geen smoothies, geen vruchtensappen, etc.
Hoe gelijker je je bloedsuikerspiegel kunt houden, hoe minder vreetkicks.

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 11:37

Ik zie al veel goede tips voorbij komen, belangrijk inderdaad; blijf eten! maar eet gezond en niet de hele dag door, maar op vaste tijden. Beste ontbij je inderdaad 's ochtends stevig en eet je 's avonds wat lichter.

Kijk ook uit met de light producten, buiten het feit dat dit natuurlijk chemische troep is, kan je lichaam het signaal; hé ik krijg suiker binnen krijgen. Dus voorkeur geen light producten!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 11:38

Rebeccaa schreef:
_Tara_ schreef:

Ja maargoed, dat is natuurlijk altijd zo he als je af wilt vallen. Als je licht verteerbare dingen eet gaat dat sneller dan wanneer je koolhydraten eet.

Overigens zou ik wel iets van Sultana, Liga oid tussendoor eten omdat het afvallen wel een beetje leuk moet blijven he. Ik ben ook aan het letten op wat ik eet en zo, maar eet gewoon sultana tussendoor. Niet je hele leven moet gaan draaien om wat je wel en niet mag eten.

Nja ik eet die kant en klare dingen allemaal niet. Hooguit de eat natural repen. Maar liga en sultana, die neem ik echt niet.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 11:42

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 11:44

Wordt al eens genoemd maar de frisdrank vervangen door thee en crystal clear. Crystal clear heb je met en zonder prik en in een heleboel smaken. Ik drink dat zelf erg veel. Verder gewoon 3 gezonde maaltijden eten. savonds liefst aardappels, groente , vlees. Tussendoor eet je wat wanneer je trek hebt. Op deze manier ben ik behoorlijk afgevallen. (nu moet ik ook zeggen , dat bij mij stress/drukte ook een rol spelen).
De ene dietiste , is de andere niet. Iedereen zegt wat anders. Ik heb toevallig een preventieplan over gezonde voeding geschreven.
Ik kan je vertellen wat volgens mijn dietiste gezonde producten zijn. Als je dat graag wilt weten dan moet je maar even een pb sturen.
Overigens geeft zij aan dat lightproducten niet slecht voor je zijn. Hooguit dat je van de xylitol in kauwgum wat last van je darmen kunt krijgen.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 11:44

Erg bedankt voor al de gegeven tips, ga ik zeker wat mee doen! :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 11:45

SETEFURII schreef:
Je kan natuurlijk wel beter een waterijsje nemen dan een grote zak chips he? :))
En 'k weet niet hoe 't met sorbets zit, die zijn meestal wat kcal armer, maar ik denk wel dat 't suiker bommetjes zijn..

Waterijsjes bevatten vaak evenveel suikers als gewoon ijs zei mijn diëtiste dus ik laat ze staan.
Heb tot dusver alle ijs laten staan, maar gisteren in het ziekenhuis kreeg ik suikervrij ijs wat laag in kC zou moeten zijn. Het was van het Ijsboerke, dat is ook in Nederland te koop volgens mij. Heb net even opgezocht en het heet Icy. Ik heb zelf niet kunnen controleren maar het ziekenhuispersoneel bezweerde me dat ik dat mocht eten.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 11:50

Er loopt ook een Atkins topic,dat is geen dieèt maar een levens (eet) wijze.Het is een gezonde eet wijze,en je hebt geen honger.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:43

Dieet/afval gerelateerde topics mogen alleen geopend worden door een TS vanaf 18 jaar. Zie ook de regels van MW:
[MW] Welkom op Mensenwelzijn
Hier dus een slotje.