Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Tara_ schreef:Het is denk ik meer dat de meeste mensen na 20:00 uur niet meer veel bewegen. Dus wat je dan eet met een hoge voedingswaarde, wordt inderdaad opgeslagen. Vandaar dat een stuk fruit/beetje yoghurt dan het beste is.
Ben trouwens toch wel benieuwd waarom die ontbijtkoek niet goed is. Ik dacht dat gewoon een droog plakje simpele ontbijtkoek niet veel kwaad kon.
_Tara_ schreef:Maar muesli van zonnatura ofzo, dat is wel prima toch.
) zijn an sich gezond, maar leveren wel veel energie en die energie moet je wel inplannen dat je die met veel beweging weer compenseert.
_Tara_ schreef:Toch niet hoor. Ik had 't vandaag nog ergens gelezen maar ik weet echt niet meer waar... Je kunt echt beter iets licht verteerbaars eten 's avonds dan iets met veel koolhydraten.
Rebeccaa schreef:Calorieën zijn calorieën, of je ze nu 's morgens vroeg of 's avonds eet..
Jaimyliefje schreef:Hooguit één glaasje sinaasappelsap (zonder toegevoegde suikers!) bij het ontbijt.
Rebeccaa schreef:_Tara_ schreef:Toch niet hoor. Ik had 't vandaag nog ergens gelezen maar ik weet echt niet meer waar... Je kunt echt beter iets licht verteerbaars eten 's avonds dan iets met veel koolhydraten.
Ja maargoed, dat is natuurlijk altijd zo he als je af wilt vallen. Als je licht verteerbare dingen eet gaat dat sneller dan wanneer je koolhydraten eet.
Overigens zou ik wel iets van Sultana, Liga oid tussendoor eten omdat het afvallen wel een beetje leuk moet blijven he. Ik ben ook aan het letten op wat ik eet en zo, maar eet gewoon sultana tussendoor. Niet je hele leven moet gaan draaien om wat je wel en niet mag eten.
SETEFURII schreef:Je kan natuurlijk wel beter een waterijsje nemen dan een grote zak chips he?
En 'k weet niet hoe 't met sorbets zit, die zijn meestal wat kcal armer, maar ik denk wel dat 't suiker bommetjes zijn..