Falona schreef:Hoe lang blijf je met schoenen doorlopen? Tot het echt helemaal kapot is of trek je ze al uit wanneer het gevoelig begint te worden.
Mijn rechtervoet is net iets breder en daar heb ik ook regelmatig dat het net wat prettiger zou zijn wanneer de schoen 2mm breder was. Zo heb ik nu ook weer een paar die op het randje zit. Ik trek deze nu aan tot het gevoelig wordt en dan gaan ze uit tot de gevoeligheid weg is en dan trek ik ze pas weer aan. In het begin was een dag echt de max, wanneer ik 's avonds thuis kwam moesten ze echt uit. Nu heb ik ze al de hele week aan en schroom ik ook echt niet om ze aan te houden wanneer we boodschappen gaan doen oid.
De truuk is dat je je voeten niet kapot laat gaan, maar ze uittrekt voordat je voeten kapot gaan. Dan kan de huid herstellen, maar wordt deze niet nog gevoeliger (wat wel het geval is wanneer je je voeten kapot laat gaan) en kweek je ook een beetje "eelt" waardoor je de schoenen uiteindelijk veel langer kan dragen.
Overigens, op het moment dat je voeten op bepaalde plekken gevoelig zijn moet je echt schoenen aantrekken die absoluut niet knellen op dezelfde plekken, want anders schiet je er nog niks mee op.
Ik weet niet tegen wie je het hebt, maar ik antwoord toch maar
Het probleem is dat ik ze helemaal niet voel knellen en imo doen ze dat ook niet. Het eerste uur heb ik meestal geen last, en opeens voel ik een blaar opkomen. Dan loop ik soms in de stad oid dus kan ik ze niet zomaar uittrekken
Kousenvoetjes helpen in dit geval ook niet helaas. Dan krijg ik alsnog blaren.
Het vreemde bij mij is dat ik het vooral in platte schoenen heb (ballerina's en zomerschoenen).
Ik heb ook een stel hakken en daarin heb ik bijna geen last.