Ben ik dan de echt de enige; altijd kapotte voeten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: Ben ik dan de echt de enige; altijd kapotte voeten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 09:51

Op het moment dat het kapot is kan ik ook geen schoenen aan hebben die op dezelfde plekken drukken ;)

Ik werk in de makelaardij dus moet nette schoenen aan. Daar loop ik ze dus ook kapot en ik kan dan niet ff doodleuk een paar Le Coq's aan gaan trekken omdat mijn voeten kapot gaan. Als ik pauze heb en de stad in loopt doe ik ze vaak wel ff aan, of goede schoenen. Maar idd loop ik ze dus gewoon kapot omdat ik niks anders aan kan doen.

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:54

Nee, je bent niet de enige haha!
Ik heb ook áltijd pijn aan m,n voeten in zomer schoenen.
Heb ingegroeide teennagels dus standaard pijn aan m,n tenen en op mijn hiel ook altijd open of blaren ect.
Erg vervelend :( Kan nu eigenlijk ook alleen maar slippers of open schoenen aan ( niks over mn teen )
Baal daar echt van! Ik zou ook gewoon mooie pumps enz aanwillen, maar dat gaat gewoon niet!

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:54

Je hebt toch ook van die kousenvoetjes? Heb ze zelf nooit gehad, maar die zitten dan van je hak tot over je dikke teen. Die zou je dus in veel schoenen niet zien zitten.
Je bent trouwens niet de enige hoor, want ballarina's kan ik ook niet dragen. Ik heb bij veel van die schattige schoentjes dat ik de knobbel onder mijn dikke teen (dus breedste gedeelte van je voet) kapot loop. Dit terwijl ik normaal absoluut geen last heb van te brede voeten. Als de schoenen iets verder dan bij die knobbel dicht zijn kan ik ze wel dragen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:55

Wietse_07 schreef:
Nee, je bent niet de enige haha!
Ik heb ook áltijd pijn aan m,n voeten in zomer schoenen.
Heb ingegroeide teennagels dus standaard pijn aan m,n tenen en op mijn hiel ook altijd open of blaren ect.
Erg vervelend :( Kan nu eigenlijk ook alleen maar slippers of open schoenen aan ( niks over mn teen )
Baal daar echt van! Ik zou ook gewoon mooie pumps enz aanwillen, maar dat gaat gewoon niet!

Dan moet je iets laten doen aan die nagels lijkt me!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:58

Falona schreef:
Hoe lang blijf je met schoenen doorlopen? Tot het echt helemaal kapot is of trek je ze al uit wanneer het gevoelig begint te worden.

Mijn rechtervoet is net iets breder en daar heb ik ook regelmatig dat het net wat prettiger zou zijn wanneer de schoen 2mm breder was. Zo heb ik nu ook weer een paar die op het randje zit. Ik trek deze nu aan tot het gevoelig wordt en dan gaan ze uit tot de gevoeligheid weg is en dan trek ik ze pas weer aan. In het begin was een dag echt de max, wanneer ik 's avonds thuis kwam moesten ze echt uit. Nu heb ik ze al de hele week aan en schroom ik ook echt niet om ze aan te houden wanneer we boodschappen gaan doen oid.

De truuk is dat je je voeten niet kapot laat gaan, maar ze uittrekt voordat je voeten kapot gaan. Dan kan de huid herstellen, maar wordt deze niet nog gevoeliger (wat wel het geval is wanneer je je voeten kapot laat gaan) en kweek je ook een beetje "eelt" waardoor je de schoenen uiteindelijk veel langer kan dragen.

Overigens, op het moment dat je voeten op bepaalde plekken gevoelig zijn moet je echt schoenen aantrekken die absoluut niet knellen op dezelfde plekken, want anders schiet je er nog niks mee op.

Ik weet niet tegen wie je het hebt, maar ik antwoord toch maar :D

Het probleem is dat ik ze helemaal niet voel knellen en imo doen ze dat ook niet. Het eerste uur heb ik meestal geen last, en opeens voel ik een blaar opkomen. Dan loop ik soms in de stad oid dus kan ik ze niet zomaar uittrekken :+
Kousenvoetjes helpen in dit geval ook niet helaas. Dan krijg ik alsnog blaren.

Het vreemde bij mij is dat ik het vooral in platte schoenen heb (ballerina's en zomerschoenen).
Ik heb ook een stel hakken en daarin heb ik bijna geen last.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:02

Het is goed mogelijk dat je er in de zomer meer last van hebt omdat je dan door de warmte + geen sokken sneller zweet. Een vochtige huid is gevoeliger.

Wisselbaden en inwijven met kamferspiritus helpen om je voeten te 'harden'. Talkpoeder of een speciaal voetpoeder houden je voeten droog. Je zou ook nog op een wandel / hardloopforum om tips kunnen vragen - gegarandeerd dat er daar meer met dit probleem zijn!

Anoniem

Ik heb het ook alleen met Ballerina's en zomerschoenen. En bij mij puur omdat ik een zachte huid heb, die ook niet als eelt geneest maar gewoon weer net zo zacht worden, en die randjes net te hard zijn. De maat klopt bij mij ook prima :j

marjolein88

ik heb oook direct blaren in "zomer" schoenen als ik geen voetjes aan heb.
Je hebt van die panty-voetjes en die zie je dus helemaal niet als je ballerina's aan hebt. Bij vookomt dit dat ik blaren krijg.
(ik krijg namelijk blaren als mn voeten warmer worden, dan wordt het huidje heel zacht en komen er gelijk blaren)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:03

Unwritten schreef:
Ik heb het ook alleen met Ballerina's en zomerschoenen. En bij mij puur omdat ik een zachte huid heb, die ook niet als eelt geneest maar gewoon weer net zo zacht worden, en die randjes net te hard zijn. De maat klopt bij mij ook prima :j

*schudt de hand van UW* :D

Ik zou wel willen dat er eelt op kwam := Dat zou een hoop ellende schelen denk ik.
Nu zitten er alleen maar littekens op van de vele blaren :\ (waardoor het ook weer sneller open gaat.. zucht)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:05

Cayenne schreef:
Unwritten schreef:

*schudt de hand van UW* :D

Ik zou wel willen dat er eelt op kwam := Dat zou een hoop ellende schelen denk ik.
Nu zitten er alleen maar littekens op van de vele blaren :\ (waardoor het ook weer sneller open gaat.. zucht)

Ja dat heb ik ook, word er naar van.. dus ik loop nu gewoon de hele tijd op allstars, sneakers of teenslippers. Oja ik heb er op miojn naaldhakken van 10 cm geen last van :') maar die hou ik alleen voor hele nette gelegenheden :j

Noortje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:09

hoi,

ik heb ook altijd last van kapotte voeten door nieuwe schoenen tot bloedens toe, loop mijn leren schoenen door een tip van mn oma nu altijd in huis uit met natte pentykousjes, de schoen vormt zich zo naar je voet en heb hierna veel minder last van problemen. Daarnaast ben ik fan van gabor schoenen super zacht (wel aan de prijs circa 90 euro) maar ze lopen wel super, die hoef ik niet eens uit te lopen!

ohja en gebruik vaak de kousenvoetjes van de hema, die zie je niet, zitten alleen over je tenen en hakken, maar helpen ook echt tegen blaren.

Succes!
Laatst bijgewerkt door Noortje__ op 04-06-10 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:10

ik draag teva's heel goede sandalen, heb ik nog nooit last van gehad, doen nooit pijn en kan je heel eind mee stappen. miss dat eens proberen?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 10:13

Sandalen zijn niet echt netjes op mijn werk, dus valt sowieso af. Ik vind ze ook niet mooi :o

@ unwritten: bij mij komt er dus ook geen eelt op. Was het maar zo... dat had een hoop ellende gespaard.

@ traiectum: waar helpt kampferspiritus voor dan?

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:16

rowo schreef:
Ik heb ooit eens maat 40 (maatje groter gehad) en dat ging echt helemaal niet. Door het lopen loop je je schoenen uit en daardoor werden ze te groot. Ze vielen me dus steeds uit.

Daarna een zooltje erin doen?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 10:17

Tja kan ik wel doen, maar als ze te groot zijn (en ik heb al ongelijke voeten qua grootte) passen ze niet en wordt het alleen maar erger.

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:19

Ik heb niet alles gelezen. Het lijkt mij dat je voeten misschien wat meer zweten dan bij andere mensen. Dat je daarom sneller gaat schuiven in je schoenen en zo gevoelig wordt. Ik raad je aan om ze eens een weekje met talkpoeder in te smeren. Was ze 's avonds wel even en smeer ze dan in met goede voetencreme, want talkpoeder droogt uit!

Verder wil ik als tip geven om een paar schoenen niet twee dagen te dragen. Gewoon afwisselen zodat je schoenen de tijd hebben om te 'drogen'.

Edit: o ja, en schoenen pas aan het einde van de dag kopen, dan zijn je voeten op zijn dikst en kan je kijken wat het beste past!

Succes

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 10:20

Dat van dat talkpoeder ga ik zeker proberen. Mijn voeten zwemmen soms in de schoentjes (zonder te stinken overigens, ook zo raar) :+

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:24

Dat kan wel kloppen! Stinken doen ze pas als ze reageren met een bacterie!

De talk poeder werkte bij mijn vriend heel erg goed. Neem dan de Menthol die ze gebruiken bij waterpokken! Dat koelt ook af!

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:25

Ik heb er ook last van...

Altijd mijn hakken kapot... Ik heb het alleen niet met zomerschoenen...

Heb tijdje terug supergave puma's gekocht, helemaal happy, trek ze aan naar mn werk, ga smiddags een rondje wandelen, en ja hoor... Allebei mijn hakken tot bloedens toe kapot...

Heb t ook met ballerinas en pumps... Ik ga die blarenstick proberen en verder vaker mijn kousevoetjes dragen... (al verschuiven die bij mij regelmatig..)

Ik heb een hele tijd geleden hele fijne kousevoetjes gehad, waren van een soort kant en daardoor zag het er eigenlijk nog heel leuk uit als ze boven je schoenen uit kwamen en daardoor had ik nooit last van kapotte voeten... Kan ze alleen nergens meer vinden...

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:27

Kamferspiritus maakt de huid van je voeten 'harder' (minder gevoelig). Je huid gaat dus minder snel kapot. Het kan ook zweten verminderen. Hoe het precies werkt weet ik niet, maar het werkt bij de meeste mensen wél. M'n tante had vroeger ook altijd wondjes aan haar voeten, maar heeft vorig jaar de avondvierdaagse uitgelopen -zonder problemen. Nu wil ze aan de Nijmeegse meedoen :=

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:33

Traiectum schreef:
Kamferspiritus maakt de huid van je voeten 'harder' (minder gevoelig). Je huid gaat dus minder snel kapot. Het kan ook zweten verminderen. Hoe het precies werkt weet ik niet, maar het werkt bij de meeste mensen wél. M'n tante had vroeger ook altijd wondjes aan haar voeten, maar heeft vorig jaar de avondvierdaagse uitgelopen -zonder problemen. Nu wil ze aan de Nijmeegse meedoen :=

Oh ja ook een super goede. Kampferspiritus verhard je huid en koelt ook af! Ik heb het een tijd lang op mijn billen gesmeerd omdat ik constant mijn kont kapot reed! Is nu ook verleden tijd. Niet denken dat je een dikke eeltlaag krijgt of dat het er niet mooi uit ziet.....je ziet er niks van!

Ze gebruiken dat overigens in de zorg heel veel, ze smeren het op bedlegerige patiënten om doorlig-plekken te voorkomen!

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:34

Net even zitten zoeken op internet en die kanten kousenvoetjes gevonden... (Had ik daar maar eerder aan gedacht...)

Ga zo even hier in de stad kijken en anders bestel ik ze via internet... (kan ik toch mijn mooie nieuwe pumps en ballerinas aan op vakantie!!!)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 10:35

Heb je een foto van die sokjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:35

Wat ik ervaar met kousenvoetjes is dat ze toch er vaak net bovenuit steken. Zeker als je schoentjes ook kleine randjes hebben. Vooral aan de zijkant van je voeten.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:37