kind en eten..drama

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:18

Mijn dochter stopte met eten toen ze 4 maanden was,na jaren bleek een koemelk eiwit allergie de oorzaak.Wat heel moeilijk is maar wel noodzakelijk,je moet het los laten.Geen strijd en drama van maken.Wil je niet eten okee dan haal ik het weg, dat had ik toen mijn dochter net een jaar was.Dat is echt een opluchting,want het beheerste echt heel erg mijn leven.Ze at ook een hele tijd veel het zelfde,maar ik was blij dat er iets in ging.Als je iets wil weten roep het maar.Een oom van mijn man zette het eten gewoon weer in de koelkast en de volgende dag kwam het weer op tafel.Nou dat werkte echt niet.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:29

Mijn zoontje eet ook weinig. Het eerste jaar bunkerde hij alles naar binnen, maar nu is het echt nihil. Wij eten gewoon 3 maaltijden per dag met hem en hij krijgt 1 tussendoortje. Als hij niet eet negeren we dat, hij krijgt ook altijd een toetje. Het is ook eigenlijk altijd heel gezellig aan tafel, dus daar ligt het ook niet aan ;)
's ochtends en 's middags eet hij nog wel brood, maar 's avonds is echt drama.. hij lust gek genoeg ook alleen vegetarische nuggets en fruit, vooral kiwi ;) Verder ook vissticks en frietjes maar verder niets. Ik kook de heerlijkste dingen, maar hij proeft het niet eens.. als het niet gepaneerd, friet of fruit is kijkt hij er niet eens naar -O-
Iemand nog tips wat ik verder op kan dienen? :D

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:32

Ik heb ook zo'n 2-jarige druif:
die 'voer' ik na d'r middagslaapje (als ze 'op tijd' dus rond 15.00u) eigenlijk niks meer, misschien 1 dropje ofzo maar liever helemaal niks. Maar ze slaapt ook soms gerust tot ik d'r rond 16.50 wakker maak zodat ze in ieder geval ff goed wakker kan worden. Want als je net wakker bent heb je sowieso geen zin in een dampende bord met aardappels voor je neus :n En soms eet ze dan wel heel goed en schept ze zeg maar 2x op, andere dagen eet ze bijna niks (maakt niet uit, d'r lievelings eten is gewoon aardappels, groenten (lees: alleen sperziebonen) en vlees en friet met mayonaise).

En 's morgens bij het ontbijt en het middageten begint ze meestal met bij aan tafel en moet haar bordje vaak gaandeweg op haar eigen tafeltje gezet worden, naja als ze dan maar eet. En ook dan is het meestal inderdaad hapje eten, ff rondwandelen, weer een hapje, beetje spelen enz. Maar zo gaat er ongemerkt toch wel wat in hoor. Vervelende is wel: op het kinderdagverlijf eet ze meestal 2 boterhammen met korst (!) en drinkt ze zelfs melk! Nou daar hoef ik hier niet mee aan te komen. (stom hoor, heb haar eraan gewend maar is er toen eigenlijk weer tussenuit geslopen ivm appelsap en water drinken en nou krijg ik het er niet meer in). Maar daar drinkt het trutje het dus wel gewoon -O- , al vind ze het niet super lekker.

Ik weet dat het gewoon uitproberen en een fase is, daarom maak ik me er niet te druk om. Als ze eet mag ze ook best wat lekkers van me, maar als ze niet eet...prima moet ze zelf weten, maar dan ook niet om iets komen bedelen behalve fruit. Ook al zeggen ze op het consultatiebureau en in het ziekenhuis waar ze wegens een aangeboren afwijking loopt dat ze echt bij de ondergrens qua gewicht zit. Ze is 2 jaar, 87 cm lang en weegt ong. 10,5 kg. Maar ze is echt niet mager om te zien hoor[img]901597969_5_LYTB.jpeg[/img] Ik denk maar zo...ze zal d'r eigen echt niet laten verhongeren hoor. Dan eet ze maar wat minder, zoals je ziet zijn er genoeg 2 jarigen die zo lopen te klieren.

Gaat vanzelf wel weer over! (tenzij je zo'n zeikerd met eten blijft als ik, ik lust werkelijk bijna niks...maar probeer haar wel van alles te voeren zodat zij niet zo'n zeikerd wordt ;) )

Edit: iemand enig idee hoe ik een foto moet plaatsen? bijv. van m'n hyves?
http://prana.hyves.nl/album/27139269/As ... state__=19
oeiii deze link is van heel m'n hyves..ik dacht alleen van die ene foto. Nou ik haal 'm dr straks maar weer af...voor die foto's weet-ik-waar terecht komen. Maar dan kunnen jullie ff zelf beoordelen of jullie d'r echt ondervoed uit vinden zien.
Laatst bijgewerkt door ashley1 op 03-06-10 21:43, in het totaal 2 keer bewerkt

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:34

Risottoooooooooo!

En Kofta doet het hier heul goed!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:35

Tja...ook die van mij kan ik niet overhalen om iets nieuws te eten.
Als ik iets aanbied, kijkt ze er meestal naar en zegt ze : nee 'k hoeffuh nie, bah getsie vies.

Ook al eten ik en m'n vriend het wel om te laten zien dat het heus wel lekker is, als mevrouw dat besloten heeft, dan is het zo....zucht...

malita04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:36

prachtig systeem my_precious

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 21:44

Ja precies !! vegatarische hamburgers, gekookte eieren, vega balletjes, kiwi's geen probleem. Alleen patat lust hij niet.

Maar das niet zozeer het probleem. Behalve het hele zachte spul (kiwi, meloen, aardbei) gaat alles tergend langzaam. Ook brood. Een boterham duurt al gauw een uur.
Snoep e.d. is hier amper aan de orde en zeker niet dagelijks (op het snoepje bij de kassa na). Vanmiddag had hij een heel klein bakje chips(amper een handvol van die pombeertjes). En zelfs daar heeft hij meer dan een uur over gedaan. Heb zelfs al wel eens gedacht dat het aan tandjes lag, maar volgens mij heeft hij alles wel.
Maar het is wel echt tijd om spelen en eten uit elkaar te halen denk ik.
Vanwege zijn onomkoopbare gedrag zie ik kookwekkers e.d. niet zo zitten.

Wat betreft tips over het soort voedsel. Smurf hier leeft op komkommer, tomaat, alle soorten fruit, vega spul, macaroni zonder saus, eieren met zo nu en dan knakworstjes en pannekoek.

Volgens het "consternatiebureau" is dat geen enkel probleem. Komkommer en tomaat was prima. Ik geef hem nog wel regelmatig pap met peutermelk voor de vitamientjes, maar dat is meer voor mijn eigen gevoel.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:49

Moontje1991 schreef:
Waarom dwingen te eten?
Gewoon 3 tijden instellen waarop er kan worden gegeten dus ontbijt, lunch en avondmaal.
En als hij weigert te eten dan toch niet maar dan wel gewoon wachten tot het volgende maal en niet tussendoor koekjes of snoepjes of broodjes.
Gewoon eet je nu je avondmaal niet oke prima morgen ochtend is er weer ontbijt.

Dus bijvoorbeeld
Van 8:00 tot 8:15 ontbijt.
Van 12:00 tot 12:15 Lunch.
Van 17:30 tot 18:00 Avondeten.

Wat hij binnen die tijd op kan krijgt hij en meer niet.

En wat dan als het kind nog niet eet? Mijn nichtje kan zichzelf letterlijk uithongeren. Zij zou gewoon heel de dag niks eten en dat laat je als ouder natuurlijk ook niet toe.

Mijn nichtje eet als je er een wedstrijdje van maakt.
"Oh, volgens mij ben ik eerder klaar dan jij!"
Dan begint ze te eten als een tierelier. :Y)

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:50

malita04 schreef:
prachtig systeem my_precious

dankjewel, het is ook echt aan te raden.. zelfs op het consultatie bureau en op school vonden ze het een goed idee..

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:52

Saskiaatje schreef:
Moontje1991 schreef:
Waarom dwingen te eten?
Gewoon 3 tijden instellen waarop er kan worden gegeten dus ontbijt, lunch en avondmaal.
En als hij weigert te eten dan toch niet maar dan wel gewoon wachten tot het volgende maal en niet tussendoor koekjes of snoepjes of broodjes.
Gewoon eet je nu je avondmaal niet oke prima morgen ochtend is er weer ontbijt.

Dus bijvoorbeeld
Van 8:00 tot 8:15 ontbijt.
Van 12:00 tot 12:15 Lunch.
Van 17:30 tot 18:00 Avondeten.

Wat hij binnen die tijd op kan krijgt hij en meer niet.

En wat dan als het kind nog niet eet? Mijn nichtje kan zichzelf letterlijk uithongeren. Zij zou gewoon heel de dag niks eten en dat laat je als ouder natuurlijk ook niet toe.

Mijn nichtje eet als je er een wedstrijdje van maakt.
"Oh, volgens mij ben ik eerder klaar dan jij!"
Dan begint ze te eten als een tierelier. :Y)

werkt ook goed, doen wij ook vaak zat zelfs met het opruimen van speelgoed wie het snelst is.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:53

Haha, macaroni zonder saus :') Dat lust de mijne dan weer niet, maar wel droge rijst. :Y)
Hij eet ook echt geen komkommer of tomaat, terwijl echt al het fruit er zo in gaat. Gebakken eitje ook, als het maar vegetarisch is ;)

Supersambo, Daniel is gek op witte bonen in tomatensaus, misschien is dat iets voor jullie?

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:55

Nou da's al meer groenten als dat die van mij eet!
Die van eet sperziebonen en....sperziebonen.
Meer niet, met geen mogelijkheid. Macaroni met een sausje zelfs soms ook wel, tortelini, aardappels, vlees: eigenlijk alles wat d'r vader ook eet en ze eet ook graag van mijn vega-dingen mee, knakworstjes, rosti-rondjes, bami, appels, banaan, dol op druiven, friet met mayo, frikandel, kaassouffle. Geen ei of kaas, vind ze vies. Maar indd, op het consulatiebureau zeiden ze ook dat alleen sperziebonen niet zo'n ramp was. Ze is van feb. 08 dus 2 en een paar maandjes en krijgt tussen de middag 120 ml peuter groeimelk voor d'r middagslaapje en 's avonds 180ml (dus volle fles). Dus voor de rest krijgt ze alles wel zo'n beetje binnen. 1x in de week eten we friet en soms in een hectische of tijdens een dagje weg 2x. Verder veel aardappels (dus sperziebonen) en meestal 1x p.week zelfgemaakte bami. Ook wel eens hamburgers op brood ofzoiets makkelijks. Dat gaat er ook goed in, geen pannekoeken trouwens.

Achja, 't komt oal goed, ist vandaege nie, dan merrege wel zeggen ze bij ons ;) Dat is ook wel mijn levensinstelling :D, ook wat haar eetgewoontes betreft haha!

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 21:56

Dat heeft hij wel een tijdje gegeten maar nu niet meer. Alleen voedsel wat je met je handen kan vasthouden :D

Stickersysteem kan vast handig zijn, maar 2,5 is voor die van mij denk ik nog een beetje te jong om het lange termijn effect (het cadeautje) te begrijpen. En zoals ik al zei. Hij is volledig onomkoopbaar :+ Bedenk me net dat hem dat later ongetwijfeld van pas kan komen, maar MIJ nu even niet.
Laatst bijgewerkt door supersambo op 03-06-10 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:56

Vinden jullie die van mij trouwens erg ondervoed om te zien?
2 jaare, +/-87 cm, en 10,5 kg.
Ik ken namelijk ook heul veul 1 jarigen die ook op 10 kg zitten :o
Laatst bijgewerkt door ashley1 op 03-06-10 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:56

Ow jee ik herken het helemaal, trauma's had ik ervan. Mijn zoontje (nu 18 jaar) at ook bijna niets. Hij dronk gelukkig wel pap uit de fles maar eten pfffff. Ik weet dat ik me zorgen maakte over vitaminen ed. Hij kreeg dus standaard een fles pap mee naar bed. Voor de rest alle trucjes gehad, incl. eten bij buren. Hij wilde nog wel eten als de buurmeisjes hem kwamen voeren.

Ik kan je alleen zeggen, je kid eet wat hij nodig heeft, het is een fase. Over een jaartje kan het heel goed zijn dat de oren van je hoofd gegeten wordt :D
Je zou kunnen proberen hapklare stukjes brood op een bordje en aan de salontafel voor de tv zetten. Af en toe eens zeggen is je brood lekker? Meerdere soorten beleg op de stukjes wil ook wel eens helpen.

Probeer er idd geen probleem van te maken, geef desnoods alleen fruit. Of van die te dure verpakkingen kids groente en fruit (sorry ik weet niet hoe het heet) Enne ga afwassen ofzo als je kid eten heeft, scheelt je een hoop ergernis s6.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:57

mijn dochter van net 2 jaar eet al slecht zolang ik me kan heugen. s'ochtens, s'middags of 's avonds maakt niet uit als madam niet wil, dan eet ze niet.
We zijn er wel achter gekomen dat als ze lekker rond speeld in huis ze het meest eet, dus bordje op de salon tafel en madam met haar speelgoed er vlakbij dan neemt ze afentoe een hap.
Ze wil alleen maar zelfstandig eten, soep eten met haar is een ramp!

Als er een oplossing is graag! dus ik lees mee :D

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:59

Ik heb niet alles gelezen , sorry als het al gezegt is.

Maar eet je zelf ook want anders ga jij gewoon eten en misschien doet hij het dan ook. Misschien werkt zo'n beloning bord als hij goed eet mag hij er een leuke sticker bij plakken en anders niet als hij er bijvoorbeeld 15 heeft mag hij een klein iets uitzoeken (lees: bellenblaas, kleurpotloodjes ofzo). Vertel hem ook dat hij later heel groot en sterk wordt als die nu goed eet. let niet zo op hem als die eet maar praat gewoon en maak het gezellig , ga anders samen boodschappen doen en laat hem iets kiezen wat hij nog nooit heeft gegeten misschien helpen die pasta's voor kinderen van dora :+ , biba boerderij?

Ik hoop dat je er wat aan hebt

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 22:00

Ja precies, zo doet die troela van mij dat ook het liefst, beetje eten, beetje rondkeutelen...maar zo gaat er stiekem toch heel wat in hoor. Maak me er al niet meer zo druk om, hoop alleen wel dat er toch variatie in d'r groenten enzo gaat komen, nu doet ze alles bij voorbaat al af met : nee, 'k hoeffuh nie, bah getse vies. Wat we ook proberen...

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 22:00

ashley1 schreef:
Vinden jullie die van mij trouwens erg ondervoed om te zien?
2 jaare, +/-87 cm, en 10,5 kg.
Ik ken namelijk ook heul veul 1 jarigen die ook op 10 kg zitten :o

Kan het erg slecht zien op de foto.

Finn (als ik smurf blijf zeggen denken jullie nog dat ie echt blauw is) is 95 cm 2,5 jaar en bijna 14 kilo.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 22:01

supersambo schreef:
Dat heeft hij wel een tijdje gegeten maar nu niet meer. Alleen voedsel wat je met je handen kan vasthouden :D

Stickersysteem kan vast handig zijn, maar 2,5 is voor die van mij denk ik nog een beetje te jong om het lange termijn effect (het cadeautje) te begrijpen. En zoals ik al zei. Hij is volledig onomkoopbaar :+ Bedenk me net dat hem dat later ongetwijfeld van pas kan komen, maar MIJ nu even niet.

ne hoor is zeker niet te jong met 2 jr begrijpen ze dingen heel goed..
mijn zoontje was 2 toen ik er mee begon, en de dochter van die vriendin van mij is op dit moment 2 die is van januari dus bijna 2.5 en werkt ook perfect.
die van mij is/was onkoopbaar maar nu dus echt niet meer.
en een klein kadootje bij de eerste 10 stickers gaan ze zeker meer hun best doen.
je moet natuurlijk ook niet gelijk een vol bord geven maar gewoon klein beginnen.
hij is 2,5 jr dus beginnen met 2 stukjes groente of 1 lepel groente en 1 aardappel zodat het niet teveel lijkt op een bord, als ze nog meer honger hebben kan je altijd meer geven.
proberen kan geen kwaad en als het niet werkt dan heb ik toch me best gedaan door het uit te leggen.

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 22:03

HeleneDas schreef:

Maar eet je zelf ook want anders ga jij gewoon eten en misschien doet hij het dan ook. Misschien werkt zo'n beloning bord als hij goed eet mag hij er een leuke sticker bij plakken en anders niet als hij er bijvoorbeeld 15 heeft mag hij een klein iets uitzoeken (lees: bellenblaas, kleurpotloodjes ofzo). Vertel hem ook dat hij later heel groot en sterk wordt als die nu goed eet. let niet zo op hem als die eet maar praat gewoon en maak het gezellig , ga anders samen boodschappen doen en laat hem iets kiezen wat hij nog nooit heeft gegeten misschien helpen die pasta's voor kinderen van dora :+ , biba boerderij?

Figuurtjes macaroni geprobeert ! de gewone was leuker want die elleboogjes zijn net telefoons ! Dus elke keer zo'n klein prutsding tussen de vingers, naar zijn oor en dan. "Hallo wie is daar, met Finn" _O-

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 22:05

supersambo schreef:
HeleneDas schreef:

Figuurtjes macaroni geprobeert ! de gewone was leuker want die elleboogjes zijn net telefoons ! Dus elke keer zo'n klein prutsding tussen de vingers, naar zijn oor en dan. "Hallo wie is daar, met Finn" _O-

Geniaal, probeer gewoon allemaal pasta;smet kleurtjes en rare vormpjes

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 22:06

Supersambo: Serieus?!?! En hoe zit hij dan op de groeilijn? Ver boven het gemiddelde ofzo? Jeminee, wat een reus moet dat zijn in verhouding tot Ashley hihi...
Nou is ze ook wel met een vrij zeldzame afwijking geboren met een sterftekans van 50% dus eerste paar weken op de IC enzo gelegen maar daar merk je nu helemaal niks meer van dus ze heeft ook geen achterstand, zowel geestelijk als lichamelijk gelukkig niet. 'T is gewoon een fijntje hoop ik, ik ben ook maar 1.60 en m'n vriend is 1.78 en daarbij is het natuurlijk een meisje.

Iedereen in m'n omgeving zegt: welnee, ze ziet er prima uit hoor, lekker slank haha! Ze is wel fijn, maar is ook een meisje..maar tis echt niet dat je zegt 'nou nou...die is wel erg mager'.
http://prana.hyves.nl/album/27139269/As ... state__=19

Dus ik ga denk ik maar gewoon op m'n eigen gevoel af en wat m'n omgeving zegt, dan wat het consultatiebureau ervan vind.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 22:07

supersambo schreef:
HeleneDas schreef:

hahahahahahahhahaha sorry moest even lachen ( zo'n prutsding)???? :D :D :D

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 22:09

ashley1 schreef:
Supersambo: Serieus?!?! En hoe zit hij dan op de groeilijn? Ver boven het gemiddelde ofzo? Jeminee, wat een reus moet dat zijn in verhouding tot Ashley hihi...

Mijn dochtertje is net twee en weegt al 14,3 kilo :o

Buurmeisje is ook zo'n popje, ruim 2,5 en net boven de 10 kilo. DIe moet wel voor controle enzo terugkomen omdat ze wel eigenlijk te klein is, maar daar is eigenlijk verder ook niet echt wat mee aan de hand.