Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Verder ook vissticks en frietjes maar verder niets. Ik kook de heerlijkste dingen, maar hij proeft het niet eens.. als het niet gepaneerd, friet of fruit is kijkt hij er niet eens naar
En soms eet ze dan wel heel goed en schept ze zeg maar 2x op, andere dagen eet ze bijna niks (maakt niet uit, d'r lievelings eten is gewoon aardappels, groenten (lees: alleen sperziebonen) en vlees en friet met mayonaise).
, al vind ze het niet super lekker.
)Moontje1991 schreef:Waarom dwingen te eten?
Gewoon 3 tijden instellen waarop er kan worden gegeten dus ontbijt, lunch en avondmaal.
En als hij weigert te eten dan toch niet maar dan wel gewoon wachten tot het volgende maal en niet tussendoor koekjes of snoepjes of broodjes.
Gewoon eet je nu je avondmaal niet oke prima morgen ochtend is er weer ontbijt.
Dus bijvoorbeeld
Van 8:00 tot 8:15 ontbijt.
Van 12:00 tot 12:15 Lunch.
Van 17:30 tot 18:00 Avondeten.
Wat hij binnen die tijd op kan krijgt hij en meer niet.
Saskiaatje schreef:Moontje1991 schreef:Waarom dwingen te eten?
Gewoon 3 tijden instellen waarop er kan worden gegeten dus ontbijt, lunch en avondmaal.
En als hij weigert te eten dan toch niet maar dan wel gewoon wachten tot het volgende maal en niet tussendoor koekjes of snoepjes of broodjes.
Gewoon eet je nu je avondmaal niet oke prima morgen ochtend is er weer ontbijt.
Dus bijvoorbeeld
Van 8:00 tot 8:15 ontbijt.
Van 12:00 tot 12:15 Lunch.
Van 17:30 tot 18:00 Avondeten.
Wat hij binnen die tijd op kan krijgt hij en meer niet.
En wat dan als het kind nog niet eet? Mijn nichtje kan zichzelf letterlijk uithongeren. Zij zou gewoon heel de dag niks eten en dat laat je als ouder natuurlijk ook niet toe.
Mijn nichtje eet als je er een wedstrijdje van maakt.
"Oh, volgens mij ben ik eerder klaar dan jij!"
Dan begint ze te eten als een tierelier.
Dat lust de mijne dan weer niet, maar wel droge rijst.

Dat is ook wel mijn levensinstelling
, ook wat haar eetgewoontes betreft haha!
Bedenk me net dat hem dat later ongetwijfeld van pas kan komen, maar MIJ nu even niet.
, biba boerderij?ashley1 schreef:Vinden jullie die van mij trouwens erg ondervoed om te zien?
2 jaare, +/-87 cm, en 10,5 kg.
Ik ken namelijk ook heul veul 1 jarigen die ook op 10 kg zitten
supersambo schreef:Dat heeft hij wel een tijdje gegeten maar nu niet meer. Alleen voedsel wat je met je handen kan vasthouden![]()
Stickersysteem kan vast handig zijn, maar 2,5 is voor die van mij denk ik nog een beetje te jong om het lange termijn effect (het cadeautje) te begrijpen. En zoals ik al zei. Hij is volledig onomkoopbaarBedenk me net dat hem dat later ongetwijfeld van pas kan komen, maar MIJ nu even niet.
HeleneDas schreef:Ik heb niet alles gelezen , sorry als het al gezegt is.
Maar eet je zelf ook want anders ga jij gewoon eten en misschien doet hij het dan ook. Misschien werkt zo'n beloning bord als hij goed eet mag hij er een leuke sticker bij plakken en anders niet als hij er bijvoorbeeld 15 heeft mag hij een klein iets uitzoeken (lees: bellenblaas, kleurpotloodjes ofzo). Vertel hem ook dat hij later heel groot en sterk wordt als die nu goed eet. let niet zo op hem als die eet maar praat gewoon en maak het gezellig , ga anders samen boodschappen doen en laat hem iets kiezen wat hij nog nooit heeft gegeten misschien helpen die pasta's voor kinderen van dora, biba boerderij?
Ik hoop dat je er wat aan hebt
supersambo schreef:HeleneDas schreef:Ik heb niet alles gelezen , sorry als het al gezegt is.
Maar eet je zelf ook want anders ga jij gewoon eten en misschien doet hij het dan ook. Misschien werkt zo'n beloning bord als hij goed eet mag hij er een leuke sticker bij plakken en anders niet als hij er bijvoorbeeld 15 heeft mag hij een klein iets uitzoeken (lees: bellenblaas, kleurpotloodjes ofzo). Vertel hem ook dat hij later heel groot en sterk wordt als die nu goed eet. let niet zo op hem als die eet maar praat gewoon en maak het gezellig , ga anders samen boodschappen doen en laat hem iets kiezen wat hij nog nooit heeft gegeten misschien helpen die pasta's voor kinderen van dora, biba boerderij?
Figuurtjes macaroni geprobeert ! de gewone was leuker want die elleboogjes zijn net telefoons ! Dus elke keer zo'n klein prutsding tussen de vingers, naar zijn oor en dan. "Hallo wie is daar, met Finn"
supersambo schreef:HeleneDas schreef:Ik heb niet alles gelezen , sorry als het al gezegt is.
Figuurtjes macaroni geprobeert ! de gewone was leuker want die elleboogjes zijn net telefoons ! Dus elke keer zo'n klein prutsding tussen de vingers, naar zijn oor en dan. "Hallo wie is daar, met Finn"
ashley1 schreef:Supersambo: Serieus?!?! En hoe zit hij dan op de groeilijn? Ver boven het gemiddelde ofzo? Jeminee, wat een reus moet dat zijn in verhouding tot Ashley hihi...