Eet ik nu te weinig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Duke

Re: Eet ik nu te weinig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 22:27

Ik vind het niet weinig voor iemand die veel bedrust heeft. Volgens mij at ik niet meer toen ik hoogzwanger in het ZH lag. Ik weet hoe weinig je dan kan en wil eten. Je kindje drukt je maag wat in, waardoor je gewoon minder honger hebt (maag eerder vol) en met alle rust en weinige beweging. Ik vind het wel meevallen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 08:35

Ik vind het ook niet schrikbarend voor een zwangere dame met bedrust :) Ze zouden je eventueel wat supplementen kunnen bijgeven, maar als je meer gaat eten met al die bedrust is het waarschijnlijk niet goed voor jou en je baby in verband met je zwangerschapssuiker. :)

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:43

Ik had ook zwangerschapssuiker. Onze zoon is nu 2 weken precies. Heb ook het hele traject doorgelopen van dietiste tot internist. Ik at ongeveer hetzelfde wat jij nu eet toen ze erachter kwamen. Ik was op dat moment al 12 kilo aangekomen. Mijn gewicht was al veel te hoog en moest al in het ziekenhuis bevallen wegens te hoog bmi.
Ik kreeg het advies van de dietiste mee: 5 boterhammen per dag met mager beleg, 3 aardappels, 200 gram groente, 100 gram vlees en 2 stuks fruit. Dit heb ik precies 4 weken volgehouden en ben toen dik 6 kilo aangekomen -:(-
Na 4 weken mee gestopt en weer mijn eigen ding gedaan. De laatste 6 weken toen niets meer aangekomen gelukkig.

Ik moest thuis prikken en kon op zich nog goed dus ging elke dag nog een rondje lopen dat heeft wel geholpen. Omdat ik heel veel vocht vasthield en een hoge bloeddruk had hebben ze onze zoon gehaald met 38 weken en 5 dagen.
Van de totaal 24 kilo die ik ben aangekomen hoef ik er nog maar 6 kwijt van de zwangerschap, en dat na 2 weken :D

Ik zou zeggen als je suikers goed zijn en je bent niet flauw dan heeft je lichaam er voldoende aan toch? koolhydraten zijn hetgeen je lichaam moeite mee heeft. Je kan gerust een stuk kaas of worst eten (vetten) zonder dat je suiker omhoog gaat.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 09:53

Knap dat je zo snel weer van de kilo's afbent Tinkiebel!
Mijn suikerwaardes zijn goed, pakweg tussen de 65 en de 85 mg/dl (voor de mmol delen door 18) en ik heb verder geen honger (wel snaailust, maar goed, ik heb gewoon zin in snoep en koek en cola hahaha) .
(kaas lust ik niet, dus daar doen ze me geen plezier mee ;) )