Geen normaal eetpatroon ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Geen normaal eetpatroon ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:11

Als ik jou was zou ik eens snel naar een psycholoog gaan.
Je bent alles behalve gezond en goed bezig :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:13

Ik denk ook dat het verstandig is om meer hulp te vragen :j
Daarnaast zou je misschien herrineringen in je telefoon kunnen plannen? Zodat hij een aantal keer per dag afgaat, en je er dan ook aan denkt wat te eten?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:23

Het menselijk lichaam waarschuwt je automatisch als het voedingsstoffen of vocht nodig heeft. Dit heet honger en dorst. Deze twee zijn heel moeilijk te negeren. Maar als het je lukt ze te negeren verdwijnen ze na een tijdje. Doe je dit heel lang, zal je lichaam niet meer laten merken wat het nodig heeft, je zult geen honger en dorst meer krijgen. En in dat stadium ben jij nu. En geloof me dat is niet iets wat van de ene dag op de andere dag ontstaat. Daar ben je al heel lang mee bezig. Ja je leest het goed, jij bent er mee bezig. Dit zijn natuurlijke indrukken, die krijg je alleen uitgeschakeld door bewuste keuzes. En daarom ga naar een psycholoog. Want jij hebt deze eetstoornis zelf ontwikkeld, nu realiseer je het, of hebben anderen het je laten realiseren, en wil je er vanaf.

Ik zal je zeggen, je hebt nog een lange en zware weg te gaan. Ik ben zelf iemand die hier mee moet oppassen. Ik hoef maar een periode lang heel druk bezig te zijn, waardoor ik mezelf zeg 'je eet straks wel' en na twee weken krijg ik over het algemeen geen hap meer door mijn keel. Maar dan laat ik het niet zo ver komen dat ik bijna flauw val, na die twee weken dwing ik mezelf te eten, normale porties. Heb er nog nooit van over gegeven. Je lichaam protesteert enkel, dreigt ermee maar de maag heeft nog dezelfde capaciteit als ervoor en dus het risico op daadwerkelijk overgeven is klein. Ik eet mijn porties langzaam en schep soms wel drie keer kleine porties op, om één normale maaltijd binnen te krijgen. Na een week of twee kan ik weer normaal eten. Ik ken mezelf, weet dit van mezelf en weet ook hoe ik het moet oplossen als het toevallig weer eens zo ver is.

Jij hebt deze bewustwording duidelijk nog niet, en eet ondanks alle duidelijke signalen nog niet eens goed door. En daarom zou ik jou geval zeggen professionele hulp.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 17:37

Zo, daar schrik ik toch eigenlijk best wel van ....

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:39

Uiteindelijk kunnen zelfs je organen ernstige schade oplopen.
Ga dus aub snel psychologische hulp zoeken.

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:45

ik begrijp eigenlijk wel dat je vergeet te eten,
vriendin van mij heeft ook gluten, en eet ookn niet graag in het bijzijn van velen anderen omdat ze dan gaan vragen van wat is dat en is dat wel lekker en dit en dat,
daardoor eet zij ook weinig,
ik weet dat en help haar altijd herrineren om te eten dan wel niet in de pauze dan wel ergens anders...

misschien een idee om aan je vrienden te vragen of ze je willen helpen herineren om te eten?

helpt hier in elk geval erg goed

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:49

Ik kan best voorstellen dat het schrikken is. Maar echt, 'vergeten te eten' bestaat niet! Is fysiek niet mogelijk! Daar waar het menselijke bewustzijn zich begint te bemoeien met het hongergevoel, gaat het mis.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:51

Vergeten te eten is niet moeilijk. Even een praatje hier, sigaretje daar.. snel naar de wc & de pauze is voorbij. Het overkomt me zo vaak.
Vooral in de vakanties, als ik niet in mijn normale ritme zit, dan komt het nog wel eens voor dat ik alleen 'sochtends een ontbijt heb en voor de rest van de dag niets. Gewoon omdat ik er niet aan denk.
Ik weet dat ik er op moet letten, maar ik doe het niet bewust.

Laatst kwam ik weer van werk. Ik had al een beetje hoofdpijn en begon allemaal lichtvlekken te zien. Na verloop van tijd viel een heel deel van mijn gezichtsveld weg & was ik bang voor een migraine aanval. Totdat mijn moeder zei:'hoeveel heb je gegeten?'.
Oja :)*, direct twee tosti's naar binnen gewerkt & daar was ik weer.

Ik ben echt niet bezig een eetstoornis te ontwikkelen, bij mij is het gewoon dat ik te druk ben, te snel afgeleid ben, waardoor ik er gewoon niet aan denk.
Op het moment dat bij een hongergevoel komt opzetten, en ik kan/wil nog niet eten, dan is het na verloop van tijd weg.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 17:59

Moon schreef:
Vergeten te eten is niet moeilijk. Even een praatje hier, sigaretje daar.. snel naar de wc & de pauze is voorbij. Het overkomt me zo vaak.
Vooral in de vakanties, als ik niet in mijn normale ritme zit, dan komt het nog wel eens voor dat ik alleen 'sochtends een ontbijt heb en voor de rest van de dag niets. Gewoon omdat ik er niet aan denk.
Ik weet dat ik er op moet letten, maar ik doe het niet bewust.

Laatst kwam ik weer van werk. Ik had al een beetje hoofdpijn en begon allemaal lichtvlekken te zien. Na verloop van tijd viel een heel deel van mijn gezichtsveld weg & was ik bang voor een migraine aanval. Totdat mijn moeder zei:'hoeveel heb je gegeten?'.
Oja :)*, direct twee tosti's naar binnen gewerkt & daar was ik weer.

Ik ben echt niet bezig een eetstoornis te ontwikkelen, bij mij is het gewoon dat ik te druk ben, te snel afgeleid ben, waardoor ik er gewoon niet aan denk.
Op het moment dat bij een hongergevoel komt opzetten, en ik kan/wil nog niet eten, dan is het na verloop van tijd weg.

Hier herken ik mezelf ook heel erg in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 18:08

oooh kap allemaal eens met dat ' ik ben echt geen eetstoornis aan 't ontwikkelen :n '...

Wat denk je dat alle potentiele anorexia en boulimiapatienten zeggen ' haha ik eet niet meer, dat vind ik wel geestig want dan krijg ik een eetstoornis ' .

precies dat laatste is het hele punt
Citaat:

Je verzadigingsgevoel gaat vanzelf naar de knoppen, en dat gaat het niet zomaar.

En daarnaast. Bokt + je moeder herinnert je eraan... En je bent ook nog eens misselijk en dan neem je een glas cola. Dat je iets te drinken neemt ipv iets te eten vind ik persoonlijk nogal veelzeggend.

Ik wil niet zeggen dat je een eetstoornis hebt, er zijn heel veel mensen die een korte periode precies hetzelfde hebben en dan gelukkig weer tot normaal inzicht komen (maar dan moet ze dus wel weer veranderen..!). Maar als je zo door blijft gaan, gaat het dus niet echt de goede kant op.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 18:14

Ik ben het met menino eens, als je dit patroon bewust aan blijft houden gaat het niet goedkomen. Er bestaan nog meer eetstoornissen dan anorexia.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 18:53

Ik heb in me mobiel gezet dat ik om de 2 uren even iets eet.
Heb nu net een pannenkoekje op met een banaan en een glas water.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 19:23

_Sannee schreef:
Ik heb in me mobiel gezet dat ik om de 2 uren even iets eet.
Heb nu net een pannenkoekje op met een banaan en een glas water.

is dat het enige wat je eet s'avonds? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 19:24

dus je hebt nu over vandaag een glas cola, een pannekoekje en een banaan op :?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 19:37

's ochtends; groot bak yogurt en nog een bakje met vla. + een glas water.
's middags; 2 pannekoekjes met een glas sinasappelsap.
tussendoor: 1 waterijsje een pannekoekje en een banaan.
's avonds: sperzieboontjes met een tataartje en aardappels. en nu 2 glazen cola + vitamine pil ( maar dat is geen eten. )

en nu krijg ik van papa zo een klein stukje chocola. :9

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 19:39

Maak daar dan in ieder geval 4 pannekoeken van ipv 2 :) .

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 19:39

Ja, maar dat kan ik gewoon echt niet op. Die pannenkoeken maak ik dan zelf en die zijn echt super dik en groot..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 19:40

Je lijf heeft het blijkbaar toch echt nodig..

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 19:40

En probeer ook te varieren, ik zou niet als tussendoortje een pannekoek eten als ik dat als lunch ook had gehad!

Verder werkt appelstroop op brood om je ijzer op pijl te houden (heeft Oma me ooit wijsgemaakt!)

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 19:43

Cayenne schreef:

Ik heb in totaal 3 pannenkoeken op he. :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 19:46

_Sannee schreef:
Cayenne schreef:

Ik heb in totaal 3 pannenkoeken op he. :)

2,3.. in ieder geval te weinig :)
Ga je hulp inschakelen?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 19:47

Ik wil wel even rond vragen in ziekenhuis enz omdat ik toch wel merk dat jullie wel heel erg tegen dit zijn.
Ik wist niet dat ik zo erg bezig was?!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 19:58

Het loopt in ieder geval flink uit de hand wanneer je lichaam al op deze manier gaat reageren zoals het jouwe doet.
Ik zou ook even je bloed laten controleren als ik jou was :) Kan nooit kwaad.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 19:58

Cayenne schreef:
Het loopt in ieder geval flink uit de hand wanneer je lichaam al op deze manier gaat reageren zoals het jouwe doet.
Ik zou ook even je bloed laten controleren als ik jou was :) Kan nooit kwaad.

Ik heb al heel vaak me bloed moeten laten controleren voor me glutenallergie, en dat zag er gewoon goed uit. Iets te weinig van de witte bloedcellen, maar dat was niet ernstig.

betssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 20:24

Het kan nooit kwaad om er eens over te praten met iemand!

Maar dat je direct een eetstoornis hebt/aan het ontwikkelen bent, ben ik niet van overtuigd. Mijn vriend kan ook gerust een dag niet eten (tegenwoordig heb ik hem REGELMAAT geleerd, gelukkig!) en hij weet echt niets van eetproblemen. Vroeger veel gesport en sinds hij daar mee gestopt is, at hij soms ook bijna niets. Dan geen dagen achter elkaar hoor, maar soms vergat hij het helemaal. En hij heeft nooit problemen met zijn zelfvertrouwen oid gehad, hij snapt ook helemaal niets van de 'vrouwen' problemen met dik zijn/dingen niet eten omdat je 'erop moet letten' etc.
Niet meteen een vrijspraak voor jou, wie weet is er (onbewust) toch wel wat aan de hand! Zoals ik al zei, als je ervan af wilt kan een een gesprek geen kwaad... succes!