Help, ik word helemaal gek van de jeuk!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Princesj

Re: Help, ik word helemaal gek van de jeuk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:18

Ik heb jeukstillende lotion van de apotheek, deze is welleenswaar alleen op recept te verkrijgen, maar het verlicht snel en houd een tijd de jeuk weg

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:18

bij mijn baby heb ik badolie van balneum, voor extreme droge huis
misschien dat die lijn ook iets van olie voor op je hoofd heeft
ik heb het bij de apotheek gekocht, en het laat een laagje achter, waardoor de huis wat vetter blijft

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 11:19

Als ik allergisch zou zijn, zou ik toch ook op de rest van m'n lijf van die jeuk moeten hebben en niet alleen op m'n hoofdhuid?
De meest voorkomende (of eigenlijk altijd voorkomende) bijwerking is uitdroging van de huid, dus ik ga er vanuit dat die jeuk alleen komt van het feit dat m'n hoofdhuid zo droog is.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:21

Bio Oil misschien?
http://www.bio-oil.com/nl/gebruiksdoeleinden.html

en voor de echte jeuk heb je ook mentho 10 gel
Afbeelding

Voordeel is dat het niet heel erg plakkerig is. Het hielp bij mij heel goed toen ik een allergische reactie kreeg op een AB kuur :) Maar weet niet of jou huid daar tegen kan ivm acne.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 11:23

Bio-oil heb ik voor mijn gezicht, werkt daar super. Maar voor op m'n hoofd is ie te licht denk ik, want daar werkt ie niet!

Die mentho is echt menthol denk ik? Ik weet idd niet of mijn hoofdhuid daar nu zo blij mee is, omdat ie zo enorm droog is, volgens mij gaat dat branden :=

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:24

Dat valt wel mee(denk ik :o). Het brand alleen als je het dus al echt kapot gekrabt heb. Het nadeel is dat het niet je droge huid voed. Maar het stilt wel echt de jeuk. Je hebt evt. ook poeder er van.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:24

Ik heb ooit mijn haar in vlechten gehad en daar kreeg ik ook enorme jeuk van. En eigenwijs als ik was wilde ik ze er niet uithalen. Uiteindelijk heb ik bij de kapper destijds antiroos shampoo gekocht met daarin Menthol. En niet een beetje menthol, nee, zoveel menthol dat het prikte in je ogen.

Het lekkere aan deze shampoo was dat het zo lekker koud voelde op je hoofdhuid dat de jeuk bij mij spontaan verdween. En ook echt een dag of wat weg bleef.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:26

Probeer zo min mogelijk je haar te wassen. Iedere keer dat je je haar wast was je je natuurlijke talg van je hoofdhuid weg. Dit natuurlijke talg is heel vet en houdt de huid soepel en gehydrateerd. Nadeel is dat je wss wel met een vette coupe moet lopen.

Om je een hoop te geven, mijn vriend heeft ook deze medicijnen geslikt en is helemaal glad en littekeloos geworden! :) (wel een periode dat zoenen zo'n pijn deed van die korstige en gebarsten lippen :P )

Ik zou juist uitkijken voor sterke shampoo's. Deze drogen je hoofdhuid nog verder uit, dat maakt het alleen maar erger. Ik zou shampoo's met menthol e.d. links laten liggen, maar gaan voor het wassen met zwitsal shampoo (zeeploos).

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 11:28

Hm, nu ga ik twijfelen of dat gaat helpen :D

Ik heb al zoveel dingen gekocht dat ik niet weer 6 verschillende dingen wil kopen :o

Focussed: dat je vriend er helemaal vanaf is, dat geeft moed :D . Ik heb idd ook van die korstjes langs m'n mond, van het uitscheuren van m'n lippen. Heel charmant! En kussen is idd wat lastig :+

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:35

Idd teveel wassen is gewoon slecht droogt ook weer alles uit.
Probeer naast jouw kuur alles zo natuurlijk mogelijk te houden emt zo weinig mogelijk toegevoegde stoffen
Insmeren met goede olie
daarnast wassen met n ph zo vriendelijk mogelijke shampoo. neutraal of shampo zoals brandnetel.Heel veel sterkte joh.
Smeer je lippen in met n goede lipverzorging die van Purol is erg goed en ook vettend.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:51

Over zeepvrije shampoos gesproken, zwitsal maakte mijn haar erg vettig. Bij de Aldi hebben ze een zeepvrije wasgel (voor gezicht, lichaam en haar) te koop. Ruikt lekker, erg fijn aan de huid, en mijn haar glanst er super van.
Bij het gebruiken van normale shampoo's krijg ik bultjes op mijn hoofd, ontstoken haarvaatjes? puistjes? Ik weet het niet. Maar met deze shampoo heb ik dat nooit meer gehad... Ook geen jeuk, heel fijn spul gewoon.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:58

Wonderolie? Daar was laatst een heel topic over ivm wimpergroei.
Ziet er zo uit: http://dandelion.punt.nl/upload/20070522-wonderolie.jpg

Ik heb het een poosje op een blaar gesmeerd en het viel mij op dat de huid veel soepeler werd en het heelde ook beter. Nadeel is dan weer wel dat het heel vet is.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:02

Heb je al eens een product van de lush geprobeerd? Dat is allemaal natuurlijk spul zonder chemische toevoegingen. Bij mij werkt zoiets beter dan een "gewone" shampoo.