Of ze komen er na 2 maanden achter dat je rug is gebroken...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Re: Of ze komen er na 2 maanden achter dat je rug is gebroken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:52

jeejtje,
wat dom van die dokter om jou zonder foto's naar huis te sturen..
volgensmij is het zo dat als je zegt ik wil foto's dat ze verplicht zijn om jou die foto's te geven. ook vind ik dat een beetje voelen niet genoeg zegt ik denk dat het gewoon beter was als ze gelijk die foto's hadden moeten nemen.

heel veel sterkte en ik hoop dat het goed komt

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:43

Heel veel sterkte en doe rustig aan.
Beetje jammer dat ze niet gelijk foto's gingen maken.
Je weet maar nooit

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 20:33

Ik had in dit topic al gepost over mijn nek. Het 'leuke' is dat ik toen ook mijn enkel gebroken had. De dokters hadden overal röntgenfoto's van gemaakt, behalve van mijn knieën naar beneden. Dus toen ik in het ziekenhuis lag en zei dat ik mijn been gebroken had, geloofden ze me niet en zeiden ze dat het gekneusd was. Ik bleef maar klagen over de pijn maar ik mocht toch niet uit bed.

Ik had ook een hersenkneuzing dus ik was sowieso een beetje in de war. Toen besloot ik om mijn nekding van mijn nek te halen en om mijn enkel heen te doen met als idee: ik had pijn aan mijn nek, ik deed dat ding er om heen, als ik dat ook eens bij mijn enkel doe! :)* (nou dat was nog eens een goed idee! :') ) Naja, dus ik uit bed, maar ik zat vast aan de hartbewakingplakkers dus die gingen meteen piepen. Ook kon ik natuurlijk niet op mijn benen staan want ik had een gebroken enkel. Maar ik had het ding wat om mijn nek zat wel losgekregen!!

Zusters kwamen aangestormd en ik werd eerst gestabiliseerd en daarna ging dat ding weer om mn nek. Toen een boze preek en toen gingen ze toch eindelijk röntgenfoto's maken. En ja hoor gebroken! Het mooiste was nog dat ze alleen foto's van mijn enkel gemaakt hadden. En toen die gebroken bleek te zijn moest ik 2 uur later weer terug naar de röntgen voor foto's van mijn scheenbeen. Want als de een stuk was, was de andere wrs ook stuk. Dus ik heb gewoon een week in het ziekenhuis gelegen met een gebroken been. :P Ik vond het wel een creatieve oplossing (zo enorm van het padje dat ik toen was), maar de dokters en mijn ouders minder. Ik moest voortaan snachts in de kluisters (vastgebonden op bed) omdat ze bang waren dat ik anders weer ging stunten. Dat was erg balen...

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 20:36

ik zou een klacht neerleggen....
dit is niet normaal :oo

veel beterschap met je rug!!!

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 22:21

Karin, wat rot voor je. Maar hopen dat je snel weer de oude bent en met je paardjes aan de slag kunt. Heel veel beterschap :(:)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 22:35

Ik zou in elk geval ook kijken naar mogelijkheden met betrekking tot aansprakelijkstelling... Lijkt me dat hier wel eens sprake zou kunnen zijn van nalatigheid...

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 23:25

Ik wacht morgen even af en als er inderdaad een blijvend 'letsel' of blijvende last uit blijkt te komen, ga ik zeker een clame indienen.
Hoop dat het meevalt, vanmiddag ;) weet ik meer...

@ Iris 82: jeetje, dat is ook heftig zeg...pff

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 00:06

jeetje!
heeft je fysio het in de tussentijd dan ook nog eens gekraakt ook
Dat hij niet eerder wat voelde...
balen hoor!
Hoop voor je dat je snel van de pijn af bent en weer in het zadel zit.

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 06:29

@ Zodiacje: de breuk zit niet aan de rugzijde, maar aan de binnenkant van de wervels (aan de buikkant zeg maar) vandaar dat de fysio dit ook niet echt kon voelen.
Ik hoop ook dat ik snel pijnvrij ben, het gaat nu alleen bergafwaarts helaas...:( om 10 voor 12 weet ik meer vandaag

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:25

Een paracetamol lijkt tegenwoordig wel HET wondermiddel. Ik heb wel meer van deze verhalen gehoord over de HP van Helmond. Bedroevend.

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:30

lekker dan sterkte met je rug!
En als je blijvende schade blijft houden dan zou ik ze zeker aanklagen.

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 15:42

Nou, na een hele middag ziekenhuis ben ik eigenlijk nog geen steek verder.........:(
Ik kan binnen nou en 2 weken door de MRI (dat is dan spoed zeggen ze) en krijg maandag pas een afneembaar gipscorset...de gipskamer zat vol, goed, vol is vol, maar ik zit er weer mooi mee te kijken :( en dan betaal je €100,- ziektekostenverzekering per maand...vind het allemaal wel erg lang duren.
Weet eigenlijk na de MRI pas wat ze nog kunnen doen voor mijn ruggetje...

Weekend rustig aan doen en maandag zien we wel weer verder, het is toch allemaal niet anders en we zullen het ermee moeten doen...

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 15:49

bel je zorgverzekeraar, of die niet een versnelling kunnen regelen, desnoots bij een ander ziekenhuis :)
daar betaal je tenslotte je geld voor !!
ik moest voor een neurologische afspraak eens 11 weken wachten bij mijn normale ziekenhuiz, maar bij 1 die 15 min verder zat maar 1.5 week!!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:54

Dat is inderdaad een goede tip charily!
Kan me voorstellen dat je er van baalt TS.
Hoeveel uur per dag moet je dat gipscorset nu om?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 23:16

Hoi,

sorry maar ik vind dit niet normaal hoe er met je om gesprongen wordt! Je bent nog jong (neem ik even aan :D ) en je rug moet nog de rest van je leven mee. Kijk er echt mee uit, want ik heb na een val van een paard mijn nek gebroken. Dit is wel direct opgemerkt, maar na 9 jaar heb ik er nog met enige regelmaat last van.

Ik weet niet waar je woont, maar als je dicht bij de grens woont loont het misschien de moeite om eens naar een Belgisch ziekenhuis te bellen. Daar kun je over het algemeen heel erg snel terecht en daar is schijnbaar de zorg (van horen zeggen) erg goed. Wel eerst bij je verzekering navragen of ze dit dekken!!!! En anders zou ik eens informeren of je niet sneller in een ander ziekenhuis terecht kan. Geef aan dat je heel veel pijn hebt en je er niet gerust op bent.

Sterkte!!!

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 09:04

Bedankt voor jullie tips!
Ik hoop morgen een brief binnen te krijgen van wanneer de MRI plaats zal vinden.
Mocht het me te lang duren ga ik naar Mill bellen, daar is mijn vader geopereed aan een dubbele hernia, maar daar schijnt de wachttijd ook lang te zijn.
Ik krijg morgen het gipscorset en hoor dan hoeveel uur ik hem per dag om moet, ben erg benieuwd..

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 09:19

Zo lekker balen dat dit is gebeurd. Een MRI valt wel mee, heb er 2 meegemaakt, het is ong. 30 minuten met een koptelefoon liggen en that's all. Wanneer je claustrofobisch bent dan is het niet echt lekker. Ik heb momenteel ook mijn rug gebroken omdat ik van mijn paard ben gevallen. Het is nu 3 maanden later en ik ben vanaf gister korset loos. Het kan echt snel gaan. Bij mij kwamen ze er achter omdat ik mijn been niet meer kon bewegen, anders zou ik er ook weer opstappen. Dat is er zo ingestampt in de paarden wereld, opstappen wanneer je er af gevallen bent...... Heel veel sterkte met MRI enzo, lig je momenteel in het ziekenhuis of gewoon thuis plat?

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 09:21

Ik ben gewoon thuis, moet veel rusten, maar omdat ik 2 maanden 'gewoon' heb doorgelopen is het moeilijk om nu ineens niets te doen...
Ik loop gewoon wat rond, lig wel regelmatig een half uurtje of uurtje op bed, maar het is irritant om nu ineens rustig aan te doen terwijl je bent doorgegaan :S

ippolata

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 09:29

Lastig allemaal! beterschap, hopelijk geneest het snel!
Ik kan ook niet meer op één hand tellen hoe vaak ze in het ziekenhuis bij mij breuken over het hoofd hebben gezien

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:38

Wat ik apart vind is dat ze je nu ook nog gewoon een week laten doorlopen met een gebroken rug terwijl het nu wel bekend is. Dit lijkt me toch spoed en het lijkt mij logisch (maarja, wie ben ik dan weer) dat jij binnen een paar dagen in een corset moet zitten en ze je in die aantal dagen complete bedrust geven.. Want tja, met de 3 weken dat jij nu doorloopt kan je het wel verergeren..

En verder is het een hele vervelende situatie. Als ik jou was zou ik niet overal zomaar genoegen mee nemen en erop staan dat spoed ook echt spoed is en niet binnen 2 weken (iemand met een hartstilstand laten ze toch ook niet 2 weken liggen?). ;)

Sterkte!

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 23:19

Meid, verschrikkelijk! Hoe ze zo'n fouten kunnen maken, ongelofelijk.
Ik heb zelf meegemaakt (niet met een breuk) dat vroeger mijn beste 'vriend', van 13 jaar een tumor had. De artsen dachten dat er niets aan de hand was. 2 weken na het onderzoek is hij overleden. Ik heb dus zowiso geen vertrouwen in doktoren, ze schepen je te snel af met 'gewoon wat rust nemen'.

Ik hoop voor jou dat het goed komt met je rug, en dat je al gauw weer op je paardje zit.

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 12:49

Even een korte update:
Ik ben gisteren in het ziekenhuis geweest voor de uitslag van mijn MRI-scan.
Hij is door 5 orthopeden beoordeeld en ze zijn allemaal van mening dat het met rust een het dragen van een gipscorset goed moet komen, hoef dus niet onder het mes gelukkig!
Ik moet het corset nu nog 4 1/2 week om en dan mag ik langzaam afbouwen.
De foto's en scan worden voor alle zekerheid nog doorgestuurd naar een orthopeed in Eindhoven voor een second opinion, dit wilde de orthopeed die me behandeld zelf ook.
Ik ben wel blij met deze uitslag.
Over 6 weken moet ik terug naar het ziekenhuis om weer foto's te maken, dan krijg ik te horen of het zodanig is genezen dat ik met fysio mag beginnen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 15:24

Maar je moet nog minimaal 6 weken thuis blijven dus?
Sterkte iig...

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 17:43

@ Iris82: Ik hoef in princiepe niet thuis te blijven.
Ik werk nu mijn lesuren (ik werk op een school) en voor de rest lig ik veel op bed om mijn ruggetje te laten rusten.
Ik moet gewoon rustig aan doen en mag niet zwaar tillen.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:02

jemig! Sterkte!

Bij mij kwamen ze er na 15 (nou, ja 15,, ehh, zeg 3 want je moet natuurlijk eerst je melktanden kwijt voor ze iets kunnen zien op foto) jaar achter dat ik 14 tanden te veel heb..