Kind met uitslag; wie herkent dit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

beebie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 18:02

Lijkt een allergische reactie (?) op ' iets'?
Mijn Mini had dit laatst toen ie allergisch bleek voor de antibiotica!

als het op de plekken is waar de zon komt,lijkt dat het meest voor de hand te liggen.

Blue_Eyes

Re: Kind met uitslag; wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 18:08

Dat leek mij ook. Op moment lijkt het weg te trekken. Ik ga haar nu nog een keer insmeren met Calendulan en dan gaat ze naar bed, want ze heeft er verder geen last van. Ga straks natuurlijk nog wel wat extra kijken.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:45

Ja is zonneallergie!
Ik heb het ook enorm!
Bij mij jeuk het echt! Als ik met factor 50 smeer heb ik er geen last van!

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 20:59

Het is inderdaad urticaria of netelroos. Vaak is dat een uiting van een allergie. Dat kun je op grond van het verhaal alleen niet zo keihard zeggen, maar het is wel waarschijnlijk.
Zonne-allergie is zeker niet de enige oorzaak, kan ook door medicijnen of voedsel zijn. Als de zonnebrand helpt heb je denk ik wel een duidelijk antwoord.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 21:03

Tja, ze heeft niets anders gegeten of gedronken dan anders, dus dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk, eten. Medicijnen heeft ze niet gehad. In de klas of op het schoolplein staan ook geen planten ofzo.
Gisteren zijn we op het vliegveld geweest en daar zaten echt honderden kevertjes die rondvlogen en steeds op je kwamen zitten, zou het daar iets mee te maken kunnen hebben? Daarna is het opgekomen, maar ook weer weggezakt en vandaag is het dus zonder kevertjes weer teruggekomen.

Telstar2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:06

Zonne allergie zou goed kunnen natuurlijk. Ik heb het zelf ook, gelukkig enkel in het buitenland in de volle zon.
STEL dat het dit niet is, zou het kunnen zijn van stress? Wellicht is er op school iets gebeurd? Ook omdat je aangeeft dat het wegtrekt als ze thuis is. Ik ken je kind uiteraard niet, maar die tekst viel me op.

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:10

gebruik p20 of ultrasun. Dit hoef je namelijk maar 1 keer per dag in te smeren een half uur voor ze de zon in gaan. Dan hoeft de juf ook niet te smeren. p20 is in de aanbieding bij de etos.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 21:16

Volgens mij heeft ze het juist heel erg naar haar zin op school, dat gaat heel erg lekker. Het is een kind dat alles vertelt wat er voorvalt, tot in de kleinste details toe, en ik heb niets gehoord wat ook maar enigszins afwijkend zou kunnen zijn. Behalve deze bulten ook niets aan haar gemerkt - en ook toen ik gisteren mee was met de klas naar het vliegveld, niets aparts opgemerkt aan de interactie. Maar het is wel een alerte opmerking :j Thanks!

P20 zal ik eens naar kijken, thanks!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:18

hoi ik heb de 4de en 5de ziekte gehad en daarkomt dit soort uitslag bij voor misschien is het dat

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:20

Ik vind het niet echt op zonne allergie lijken eerlijk gezegd. Netelroos ook niet echt. Netelroos is als je de huid straktrekt wit en slaat eigenlijk ook niet zo rood uit.
Heb niet alles even goed gelezen maar een bezoekje aan de huisarts( die was op vakantie?), maar goed dan de vervanger... kan geen kwaad. Allergieën zijn vreselijk, soms meer pijn dan jeuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:22

Pak eens een glas en wrijf die over haar arm. Gaan de vlekken dan eventjes weg?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 21:27

Ze ligt nu lekker te slapen, maar ik zal morgen even kijken :-)

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:48

In theorie kan het wel iets met die kevertjes te maken hebben, afhankelijk van wat voor kevertjes het zijn. Je ziet dat alleen meestal bij planten of medicijnen. Stoffen blijven vrij lang in je lichaam achter.
Zonneallergie is niet echt een goede term, zonovergevoeligheid is de officiële term. Het lijkt daar m.i. niet echt op. Dit is namelijk geen echt eczeem, maar urticaria of netelroos als ik naar de foto's kijk. Ik neem aan dat de roodheid weg te drukken is (leeg glas erop drukken werkt dan het beste).
Zie ook deze links over urticaria en zonneallergie:
urticaria
zonneallergie

Volgens deze site (officiële site van de beroepsvereniging van dermatologen) zou lichtovergevoeligheid wel kunnen. Ze geven ook tips hoe je klachten kunt voorkomen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 22:15

Het is inderdaad weg te drukken (madam was even wakker om te plassen dus ik heb de proef op de som genomen) en lijkt wel wat op de plaatjes op die site over netelroos, maar het jeukt niet! Ze heeft alleen een of twee keer 'au' gezegd (dan prikte het wat, zei ze) - en als je vraagt of het jeukt mompelt ze wel ja, maar ik heb haar nog niet een keer zien krabben, ze is ook zonder morren gaan slapen.

Edit: wat zoeken levert mij op dat het volgens mij Johanneskevers waren, maar ik weet het niet zeker (wat lijken die beesten veel op elkaar :+)

Ik zal morgen wel even zien. Proefondervindelijk met factor 50 en lange mouwen ;) Thanks en welterusten allemaal!
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 02-06-10 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:26

volgens mij heb ik dit ook eens gehad.
het kwam bij mij door een bepaalde soort pluisjes die van de bomen kwamen.
het was na een dagje ook weer weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:31

Ik heb dit ook gehad. Ik kreeg het van warmte, met warmte werd het erger. Het kan behoorlijk jeuken, maar het hoeft niet echt niet hoor, ik had er ook amper jeuk aan. Ik kreeg anti histamine tabletten. Dit was netelroos, het lijkt ook wel of je in de brandnetels hebt gerold.

Oorzaken
■Geneesmiddelen (antibiotica, pijnstillers)
■Infecties (bacteriën, virussen, parasieten)
■Prikkels (inspanning, druk, kou, warmte, zon)
■Voeding (voedingsmiddelen die er bekend om staan een allergie te kunnen veroorzaken zoals garnalen)
■Insectenbeten (vlooien, muggen)
■Ziekten (ziekte van Hodgekin, auto-immuunziekten)
■Allergische reactie (contact met de huid)

Ik heb het eenmalig gehad, het duurde een paar weken, het kwam en ging in die weken en nu heb ik het niet meer.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-06-10 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 22:32

Hee, dat kan ook, er zweven ERG veel pluisjes door de lucht op moment, vooral op de weg naar school! Van populieren, volgens mij...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:33

Netelroos is vrij onschuldig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:35

mistery schreef:
Ik vind het niet echt op zonne allergie lijken eerlijk gezegd. Netelroos ook niet echt. Netelroos is als je de huid straktrekt wit en slaat eigenlijk ook niet zo rood uit.
Heb niet alles even goed gelezen maar een bezoekje aan de huisarts( die was op vakantie?), maar goed dan de vervanger... kan geen kwaad. Allergieën zijn vreselijk, soms meer pijn dan jeuk.

Mijn netelroos zag er eender uit hoor, de plekken waren bijzonder rood.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:53

Eten jullie nieuwe aardappels en/of aardbeien? Daar kun je ook gevoelig voor zijn, ik krijg als ik dagelijks nieuwe aardappels eet of dagelijks aardbeien eet en in de zon kom ook een dergelijke uitslag.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 11:18

Ik ben vanmorgen bij de huisarts geweest met haar: inderdaad netelroos. Hij tekende zo met zijn nagel een hartje op haar buik ;)
Volgens hem is het waarschijnlijk een combinatie van zon, populierenpluis (haar zusje is daar ook allergisch voor, maar krijgt het op haar luchtwegen) en dan nog wat kleine dingetjes zoals de aardbeien van zaterdag of iets dergelijks. Hij zei dat het allergie-emmertje is overgelopen, van die dingen ieder voor zich zou ze waarschijnlijk geen last krijgen, maar nu gecombineerd wel.
Ze heeft er geen last van, dus heeft ze nog niets gekregen. Krijgt ze jeuk of wordt ze ziek, dan mag ik bellen en krijgt ze antihistaminica.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:10

Fijn dat je in elk geval weet wat het is, en slim dat je even naar de huisarts bent geweest, altijd beter dan zelf gokken wat het is.. :)