Soa test op je 15e.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

appelflap2

Re: Soa test op je 15e.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 06:00

meid wat verschrikkelijk voor je!!
maar je moet echt aan de bel trekken hoor!!!
ook al is dat vreselijk moeilijk je moet zorgen dat dit zo snel mogelijk stopt!!
en als je ouders dit horen dan valt alles toch op z'n plaats?!
zoiets stopt naar mijn idee niet zomaar vanzelf daarvoor moet jij het toch echt een halt toeroepen. hoe hard dat ook klinkt.
denk aan je zelf het heeft nu lang genoeg geduurt.
lieve anoniem VAN MIJ IN IEDER GEVAL EEN HELE DIKKE VIRTUELE KNUF en hoop dat de test geen enge dingen uitwijst.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 08:44

in nederland kun je bij de gratis een soa test laten doen, gewoon naar je huisarts..
Misschien kun je als je toch naar de huisarts gaat proberen of je een klein stukje van je verhaal aan je arts kwijt durft, hij is de aangewezen persoon om je te helpen!

waar kom je vandaan meis? Als je in de buurt woont wil ik best met je mee gaan hoor! mag ook via pb

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 08:53

meid geloof me als je aangiften doet valt er een heel pak van je schouders.
en een soa test is minder verveeld vergeleken met wat je allemaal mee maakt.

ik ga je even een pb sturen

Morgalyen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 08:57

Jeetje meid, wat vreselijk! Veel sterkte gewenst. Soa tests stellen geloof ik niet zoveel voor, fysiek gezien.
Als je hulp nodig hebt bij het aangifte doen tegen je buurjongen moet je het maar zeggen. Mijn vader is de liefste politieagent en onze kennis en hulp staat tot je beschikking. Je zaak is heel sterk en het zou eenvoudig zijn om het recht hier te laten zegenvieren. Hoewel dat misschien maar een kleine troost is na de verschrikkingen die jij moet doorstaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 08:59

Ow bah krijg hier kippenvel van, wat verschrikkelijk voor je!
Als ik jou was zou ik naar de huisarts gaan en daar een stukje van je verhaal proberen te vertellen. Neem iemand mee die je vertrouwd zodat diegene je bij kan staan op momenten dat het moeilijk word.
Aangifte moet je ook echt gaan doen, maar begrijp dat, dat moeilijk is om die stap te zetten.
Heel veel sterkte!

yoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 09:05

Tjonge, wat een heftig verhaal zeg :oo !
En als je nou eens tegen die jongen zelf zegt dat je niet meer wilt dat hij nog met z'n tengels aan je zit.
En dat als hij het toch weer doet je aangifte gaat doen..
Misschien dat je hem daarmee afschrikt!?
Het liefst kwam ik even naar je toe om die buurjongen van jou eens even een flinke pak rammel te geven :( :x .
Ga alsjeblieft zo snel mogelijk naar de ggd om je te laten testen. En probeer toch alle moed bij elkaar te rapen en geef die kl**tviool aan! Je hebt niets te verliezen je kunt alleen maar winnen, ookal denk je daar zelf heel anders over.Mensen die van je houden zullen dat echt wel blijven doen.

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 09:12

Myukii schreef:
Inderdaad, huisarts heeft wel zwijgplicht, maar alsnog zullen je ouders de rekening binnenkrijgen van een test (laboratoriumonderzoek oid) als het nog binnen je eigen risico valt. Bij de GGD loop je deze kans 100% zeker niet. :)

100% zeker? Ik kreeg een brief thuis!!!! over wat er bij de GGD was gebeurt. Deze heb ik 'gelukkig' uit de post kunnen vissen. ;)

Meid, wat een verhaal! Heel veel sterkte. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:06

Meid, je hoeft je absoluut niet te schamen!!
Ik ben zelf ook lange tijd misbruikt en weet precies hoe het is.
Als je geen aangifte durft te doen, wil ik best met je mee gaan hoor. Ik weet hoe vreselijk het is, maar die opluchting... het is alsof er een last van je afvalt.
Je bent nog zo jong en niemand zou misbruikt mogen worden. Je hebt hulp nodig om er overheen te komen.. Probeer aub voor jezelf op te komen! Wat zegt de verpleegkundige ervan?

Ik weet niet tot hoever het misbruik gaat, maar gebruik je / hij voorbehoedsmiddelen?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:10

Ben het met andere eens! Geef het alstublieft aan, hoe sneller hoe beter. Dat de dader een straf krijgt, en jij voor hem beschermd word!

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:15

Jeetje, wat ontzettend erg voor je! Dit is echt gewoon te erg voor woorden..
En dan zo lang al! Wat moet dat vreselijk voor je zijn zeg.. :(:)
Ik wens je heeeeeeeel veel sterkte de komende tijd en ik hoop echt heel erg dat er zo snel mogelijk een einde aan wordt gemaakt!!
O, en, ik ben 16, bijna dezelfde leeftijd dus. En mijn pb box staat altijd voor je open, mocht je behoefte hebben om met een leeftijdsgenootje te willen praten!

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:17

Lieve schat ga gewoon naar je huisarts!
Ook deze heeft een zwijg plicht en kan heel goed jouw vertrouweling worden.
Ik werk in het ziekenhuis en doe ook opvang van zedenslachtoffers.
Als jij aangifte doet gaat de zeden politie met jou naar een ziekenhuis of GGD daar krijg je een sporenonderzoek en aansluitend volledig gynaecologisch onderzoek, wat inhoud dat je op alle mogelijke soa's getest wordt en je krijgt bloed onderzoek op evt hiv.
Deze consulten zijn bij ONS gratis en dus krijgt niemand een rekening te zien.
Als je meer wilt weten laat het maar weten.
Het is heel goed dat je hiermee naar buiten komt, nu de kiezen op elkaar en dit laatste stukje ook doorzetten.
DIT MOET STOPPEN.
Beloof me dat je er wat mee doet!!!!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:20

Jeetje, ik schrik hier echt ontzettend van! Wat praat jij er kalm over! :oo
Lieve meid, ga alsjeblieft snel hulp zoeken! Dit mag niet doorgaan!! Dit moet echt stoppen, misschien heeft die buurjongen nog meer slachtoffers?

Wat lastig dat je niet zo'n goede band heb met je familie. Je praat hierover met je vriendin, wat zegt zij ervan? Kan zij niet meegaan bij het aangeven? Ik snap dat je het eng vind maar dit moet echt stoppen! Hij mag jou dit niet aandoen!

Heel veel sterkte! Ook mijn PB box staat open! :(:)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:23

wel naar zeg meis :(:)

wat ik me alleen afvraag, gezien het een buurjongen is en niet iemand uit de famillie, en jij schijnbaar niet meer thuiswoont (? las ergens dat het contakt verbroken was maar kan het fout hebben) dan vraag ik me af hoe het dan nog steeds door kan gaan, hoe komt die jongen bij jou??

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:28

lifaya schreef:
wel naar zeg meis :(:)

wat ik me alleen afvraag, gezien het een buurjongen is en niet iemand uit de famillie, en jij schijnbaar niet meer thuiswoont (? las ergens dat het contakt verbroken was maar kan het fout hebben) dan vraag ik me af hoe het dan nog steeds door kan gaan, hoe komt die jongen bij jou??

Lifaya: ze schrijft dat de band met haar ouders slecht is.
Het contact met de rest van de familie is verbroken.
Neem dus aan dat ze gewoon nog thuis woont.

Lieve TS: wil je heel veel sterkte wensen.
Hoop dat je ergens de moed vandaan haalt om (evt samen met iemand) aangifte te gaan doen. Dit moet zo snel mogelijk stoppen.

Dikke :(:)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:30

oo dan zal ik het wel verkeerd gelezen hebben :D in dat geval blijft mijn vraag nog steeds hoe die buurjongen telkens bij haar komt? Want doe jij de deur gewoon open als hij aanbelt ofzo en laat j hem binnen? want zoals ik al zei, het is geen famillielid, dus je bent niet "verbonden" met hem om het maar zo te zeggen....

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:37

Natasja__ schreef:
Myukii schreef:
Inderdaad, huisarts heeft wel zwijgplicht, maar alsnog zullen je ouders de rekening binnenkrijgen van een test (laboratoriumonderzoek oid) als het nog binnen je eigen risico valt. Bij de GGD loop je deze kans 100% zeker niet. :)

100% zeker? Ik kreeg een brief thuis!!!! over wat er bij de GGD was gebeurt. Deze heb ik 'gelukkig' uit de post kunnen vissen. ;)

Meid, wat een verhaal! Heel veel sterkte. :)

Een brief van de GGD? :oo Ik heb mijn adres nooit hoeven opgeven daar, mocht zelfs een schuilnaam geven als ik dat wilde, dus zou niet weten hoe ze dat kunnen doen! Dat mogen ze écht niet doen, soatests bij de GGD moeten volledig anoniem en gratis worden afgenomen.. Als dat bij jou niet zo was, zou ik zeker een klacht indienen, want dat mag niet!

En ts: Natuurlijk geldt mijn aanbod langer. Mocht je ooit zover zijn en aangifte willen doen (wat na zo'n lange tijd inderdaad heel moeilijk is om te doen, je moet het pas doen als het voor jezelf echt goed voelt en dan zo snel mogelijk :) ), kan je me een pbtje sturen! :)

Lifaya: maakt het uit?

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:39

Eerlijk gezegd is de kans heel groot dat je een soa hebt gezien jouw klachten en moet je daarvoor ook voor behandeld worden dus wacht niet te lang!!!!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:40

jeetje wat een verhaal.
ik snap ook niet zo heel goed hoe t kan dat hij jou aanrand.
en hij is 17 en jij 15?? en je bent door hem aangerand vanaf je 3de?? dan was hij 5 dat hij begon???

verder weet ik niet waar je woont maar zou je wel willen steunen hoor of met je mee gaan naar politie..
soa test is volgens mij bij de ggd gratis en anoniem t doen.

verder zou ik gewoon aan jezelf gaan denken want dit kan zo niet langer.

PineApple

Meis wat een kalmte straal je uit.
Een soa test kan idd gewoon bij de ggd. Kan je niet met de verpleegkundige overleggen of het ook in het ziekenhuis kan?
meis, ik zou zeggen: neem de bokker mee die dat al aangeboden heeft en ga aangifte doen. Je buurjongen moet gestopt worden.
Heel veel sterkte en zet hem op meis :(:)

Specials

Mijn vriend kreeg ook een brief van de week van de GGD..
Of hij zich nogmaals wilt testen op soa's omdat ze graag willen dat iedereen onder de 30 zich vaker laten testen oid..

Stond zelfs bij dat hij eerder was geweest voor een clamidia test..

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:41

zoon test is idd snel gemaakt.. heb je geen enkele vriendin die je in vertrouwen kunt nemen..ik ken namelijk ook mensen die hetzelfde ongeveer mee maakte en gelukkig hebben ze het me gezegt en kon ik zoveel als ik kon ze steunen.

Of miss is er een bokker die in je buurt woont die ff met je mee wilt gaan ter ondersteuning

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:45

Specials schreef:
Mijn vriend kreeg ook een brief van de week van de GGD..
Of hij zich nogmaals wilt testen op soa's omdat ze graag willen dat iedereen onder de 30 zich vaker laten testen oid..

Stond zelfs bij dat hij eerder was geweest voor een clamidia test..

:oo Ik schrik daar echt van, dat moeten ze bij mij echt niet proberen, want dan hebben ze een probleem }> Anoniem is anoniem.. Als je geen gegevens invult heb je natuurlijk sowieso nergens last van, maar alsnog vind ik het van de zotte dat als je dat wél doet, er mooi misbruik van wordt gemaakt.. Goede les voor iedereen dus: geen gegevens invullen bij de GGD. :)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:47

wat een verhaal zeg

Je moet die teste gewoon gaan halen het kost niets en je arts heeft zwijgplicht zwijgd hij niet kun je hem aangeven!

Ook zal je aangifte moeten doen dit moet gewoon stoppen zo is er geen leven voor jou je bent jong je moet van je leven kunnen genieten nu je nog jong bent en helemaal niet op deze manier

Ik weet niet waar je ergens woont anders wil ik eventueel ook wel mee ik heb altijd een luisterend oor je mag me altijd pb'en
Ik woon nu zelf in zeeland en mijn ouders in limburg dus in het onderste gedeelte van NL wil ik altijd met je mee gaan hoor

Helaas heb ik dit ook meegemaakt maar dat was gelukkig maar eenmalig ik heb ook aangifte gedaan dit is heel belangrijk want misschien ben jij niet de enigste

Ik heb er niet zoveel aan over gehouden alleen een angst voor vreemde mannen

ik hoop dat je snel aangifte gaat doen en een test laat doen!

Mijn part kom ik een weekje naar jou en zal die buurjongen eens aan zijn oren trekken ik kan me hier heel boos over maken mede omdat ik het zelf ook mee heb gemaakt en wat het met je doet zoiets blijft jeje hele leven achtervolgen helaas

Mijn pb box staat altijd voor je open meid!

ps je zegt dat het in de vakantie vaak is 2 keer is geen uitzondering
Kun je in je vakantie niet ergens heen waar je veilig bent?
Ik werk gewoon in de vakantie (werkzaam op een jachthaven bij een vakantie park)
Ik woon dus zeg maar op de bungalow camping mocht je er een weekje of mee tussen uit willen dan mag je altijd komen meid!
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 02-06-10 11:52, in het totaal 3 keer bewerkt

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:47

Ik ben er helemaal stil van...

TS waar woon je ergens in NL? misschien staat het al ergens maar ik ben zo in shock van dit topic dat ik er misschien overheen gelezen heb.

Ik neem aan dat je wilt dat dit stopt: en dan is er maar één ding mogelijk, aangifte doen. Weet je zeker dat je het enige slachtoffer van de buurjongen bent?

Kan me zomaar voorstellen dat er dan voor je ouders ook heel veel puzzelstukken op hun plaats vallen waardoor de relatie misschien ook beter wordt?

Je moet dit echt stoppen. Ik weet wat voor impact dit gaat geven in je verdere leven, ik heb het van dichtbij meegemaakt bij mijn zusje. Dit kan heel fout gaan lopen. Ga alsjeblieft naar de politie!

Heeeeeel veel succes en geluk TS....

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:48

ten eerste ik weet niet waar je woond maar als je hier dichtbij woont bel gerust bij me aan.....ik woon alleen heb groot huis.
dus misschien is het een optie.
verder zo`n test : plasje inleveren...bloed prikken en volgens mij ook een uitstrijkje om alle soa uit te sluiten.
ik heb dit ooit meegemaakt met een meisje verderop in me oude huis....dus weet wat er gaat en kan gebeuren.
vandaar kijk ff idd misschien dat een bokker bij je in de buurt woont......zijn er genoeg die je willen helpen.
dikke knufff en koppie op !!!

vught n-b