Wie stopt er mee met roken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Re: Wie stopt er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:37

Ik ben inmiddels alweer een half jaar gestopt met roken. Rookte vanaf mijn 15e. Op het laatst haast een pakje per dag..

Ben erg blij dat ik gestopt ben aangezien ik nogal sportief ben. Ik ben nu veel minder snel buiten adem.. En echt waar, ik proef dingen veel beter :)

Mijn vervanging voor de sigaretten was kauwgom, gewoon normale.

TinkerTwink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 12:56

Toch vind ik het super knap. Ik loop nu al tegen de muren omhoog haha.
Ok is misschien wel logisch als je 11 jaar ruim een pakje per dag rookte maar toch.
Ben net even half uurtje gaan wandelen met de honden en de afwas gedaan. Nu weer een moeilijk uur. Werken achter de computer (rookte dan stevast door werk nl thuis)

Ja, ik rook ook waar de kids bij zijn....schandalig is het en dat weet ik ook. Hoef ik dus geen commentaar op ;)

Mijn man weet nog niet dat ik ben gestopt dus die zal me raar aankijken als die straks zonder pardon buiten mag gaan roken. Daarbij...hij heeft het ook al maanden over stoppen, misschien doet die wel mee.

Die nicotine kauwgom ligt achter in de kast, is echt goor kan ook niet gezond zijn volgens mij. Heb me wel een kopje koffie gepakt maar maakt het niet moeilijker...geen idee hoe het makkelijker wordt ook niet daar niet van.

TinkerTwink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 12:57

Hebben/hadden jullie dat trouwens ook? Dat je na een paar uur gewoon het idee hebt of echt duizelig bent?

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:10

nee, ik herken dat niet, maar elk lichaam gaat er anders mee om. probeer wel echt afleiding te vinden. ik merk uit je berichten dat je er erg veel mee bezig bent en het "groter" maakt dan dat het is. Klaar is klaar, geen muren of hindernissen of lichamelijke klachten zien, gewoon niet roken.

Over 3 weken snap je mijn "gewoon niet roken" waarschijnlijk beter ;)

TinkerTwink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 13:12

Ja ben er zeker veel mee bezig. Bewust ook. De vorige keren (buiten die ene zeven dagen) deed ik precies wat jij nu zei met als resultaat dat ik in de avond mijn goede voornemens alweer was vergeten ;)

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:14

TinkerTwink schreef:
Ja ben er zeker veel mee bezig. Bewust ook. De vorige keren (buiten die ene zeven dagen) deed ik precies wat jij nu zei met als resultaat dat ik in de avond mijn goede voornemens alweer was vergeten ;)

:= oh ja das niet handig

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:49

Ik ben nu 2 en half jaar gestopt volgens mij (kan ook 3,5 jaar zijn).

Ik was het zat dat ik tijdens een lange treinrit mezelf zat op te vreten omdat ik niet kon roken.
Ik was het zat dat als ik uit de douche kwam mijn vingers nog naar sigaret roken en mijn kleding stonk.

Ik ben vanuit het niets gestopt pakjes was op en dat was het.
Mijn vriend heeft bijna 2 jaar lang doorgerookt maar daar had ik eigenlijk geen moeite mee.
Hij moest wel buiten roken en vond het ook echt stinken naar rook.

Ik merk nu dat ik beter ruik, mijn smaak is vooruit gegaan, veel dingen die ik toen lustte lust ik nu echt niet meer.
Vooral de energiedrankjes die ik toen als een gek dronk vind ik nu verschrikkelijk vies smaken.

Ik moet er niet aan denken ooit weer te beginnen met roken ik vind het stinken en mensen die roken vind ik ook stinken en zo wil ik dus echt niet ruiken.

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 15:00

Ik doe de cursus stoppen met roken van Stivoro. Ik moet na vandaag gestopt zijn, en dit keer gaat het me lukken!

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 15:05

Ik ben zelf vanaf januari 2008 gestopt en rookte echt ruim een pakje per dag!! T pakje was op en heb gewoon geen nieuwe meer gehaald.

Mijn advies: Blijf vooral bezig! Zoek voorlopig niet de plekken op waar je normaal rookt (mijn werkproductie schoot in 1x mega omhoog, omdat ik niet meer naar de rookruimte ging op werk ;) ) en zoek afleiding als je eraan denkt. De eerste 3 dagen sliep ik mega slecht, omdat mijn lichaam van de nicotine moest afkicken, daarna ging het slapen weer goed.

Ik moet nu nog steeds niet een sigaret opsteken of 1 haaltje nemen... want ik weet van mezelf dat ik dan weer rook. Dus heel veel succes! Je kan het!!! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 15:15

Lieke_ (en TS), je hoeft het alleen maar te willen, dat is alles.

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 15:18

Lovely schreef:
Lieke_ (en TS), je hoeft het alleen maar te willen, dat is alles.

:j eens. Je moet het willen en je moet het niet groter maken dan het is. Het is alleen maar NIET die peuk opsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 15:21

En neem maar van mij aan dat alle gewoontes gewoon verdwijnen, dus je hoeft niet bang te zijn dat je het extra gaat missen als je thuis een filmpje kijkt of als je op de bushalte staat.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 15:22

Ik ben inmiddels alweer 2 jaar gestopt met roken. Van de een op de andere dag, zonder hulpmiddelen.
Had toen last van mijn keel, en geen zin in roken.
Het stoppen ging goed, maar was lastig. Nog steeds!!
In de zomer steek ik graag de sigaretten aan van man lief en ouders. Alleen voor de smaak :') Echt zelf roken doe ik nog maar zelden! (Heel af en toe neem ik nog eens een paar trkjes)

speedy66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 15:43

Ik ben nu 2,5 jaar gestopt na bijna 30 jaar minimaal 1 pakje per dag te roken. Ik was het beu dat ik het iedere keer benauwd had tijdens inspanning of het nu poetsen/andere activiteiten maar vooral tijdens het paardrijden. Ik moest dan bijna aan het zuurstof om het zo maar te zeggen, was ik net lekker in de galop naar een bepaald punt toe aan het werken en dan zag ik zwart voor mijn ogen en voelde mijn hart kloppen als een gek van de inspanning. Ik hoest nog steeds maar dan een drogere hoest en vooral bij diepe lachbui of bij vochtig weer komt dat ontzettend opzetten. Ik zit voor mijn leven lang aan de bloeddrukpillen omdat mijn vaten behoorlijk dichtgeslibt zijn van het roken waardoor mijn hart behoorlijk moest pompen en soms op hol sloeg.

Ik ben cold turkey gestopt dus zonder hulpmiddelen om andere te bewijzen dat ik het zo kon en sterker was/ben dan de meeste mensen om mij heen. Van het geld (minimaal 150 euro per maand) ben ik toen een paard gaan leasen dus ik kon niet meer terug beginnen want dan moest ik mijn paardje opgeven en dat waren die rotpeuken niet waard. Nu ben ik zover dat ik weer veel energie heb,geen hartkloppingen meer en nu sinds december mijn eigen paard heb dus het is het allemaal waard geweest. De zin erin heb ik af en toe nog maar dat is zo onderdrukt omdat het mij niet waard is om terug te beginnen. Ik ben blij dat ik niet meer stink want dju ik heb nooit geweten dat rokers zo stinken en zeker hun adem. Mijn neus is 50% verbeterd in reukvermogen wat niet altijd prettig is haha. Uiteindelijk gaat het om wilskracht en disipline en die eigenschappen bezit ik en daarom houd ik vol. Heel veel sterkte en succes met je poging,als je echt wil dan kan je het ook dus geen smoesje want dan wil je blijkbaar niet. :D

TinkerTwink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 16:19

smoesjes heb ik zeker niet ben gewoon stom, zeker omdat ik een half uur geleden een paar trekjes heb genomen.
Is stom stommer stomst en heeft niets met willen te maken....maar puur met het me niet ellendig willen voelen wat overigens niet lukt want voel me nu weer ellendig dat ik die trekjes heb gehad :s

Dus weer van voren af aan. IK wil NIET roken....heb liever 80 euro per maand over...als ik dat zo optel kan ik mijn lieve Twink misschien volgend jaar laten dekken ;) (we rijden allebei en ook de kids dus is ook wel fijn als je over een paar jaar eens met een van de kids kan gaan rijden tuurlijk kunnen we dan wel eentje bijkopen maar een veulen van haar is een droom) wel very off topic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:21

Maar TinkerTwink, wat hebben die trekjes je gebracht? Niks toch eigenlijk? Je hebt het nicotinemonstertje zijn zin gegeven, maar je bent er zelf niks mee opgeschoten.
Trouwens, ik heb ook wel baat gehad bij biergisttabletten.

shaviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:27

ik zou ook super graag willen stoppen met roken,
maar wat mij tegen houd is dat ik heel erg bang ben dat ik flink aan zal komen,
ik heb van me zelf een zeer slanke bouw maar moet ook nog een paar zwangerschaps kilo's kwijt.
voor mij dus erg dubbel

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:50

Echt aankomen doe je niet hoor. Ik iig niet. Ik ben eerder afgevallen. Maar dat zal alle stress van afgelopen jaar wel zijn :')

TinkerTwink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 21:07

Zou eigenlijk zo een ticker moeten hebben ;) motiveert.
Maar goed tot nu ben ik al heel trots...drie sigaretten in plaats van ruim 30 is toch al een fikse stap. Maar het moeten er natuurlijk 0 zijn

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:53

ik rookte 4 jaar geleden 1 pakje per dag, inmiddels rook ik bijna nooit meer, afentoe voor de gezelligheid, of soms heb ik mijn momenten, maar ik rook ook wel eens een week niet. Ik heb het in een korte tijd erg afgebouwd en probeerde andere dingen te doen dan roken, gezien het ee soort bezigheidstherapie is :D Ik ben dus eigenlijk niet verslaafd, heb het onder controle, en echt stoppen zal ik doen als mijn sloffen uit egypte op zijn (totdat ik weer sloffen in egypte kan kopen) want ik ga niks meer in NL kopen en verspillen aan sigaretten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:00

TinkerTwink schreef:
Zou eigenlijk zo een ticker moeten hebben ;) motiveert.
Maar goed tot nu ben ik al heel trots...drie sigaretten in plaats van ruim 30 is toch al een fikse stap. Maar het moeten er natuurlijk 0 zijn

Er zijn programmaatjes die je kan installeren en die vertellen je dan elke dag hoeveel sigaretten je niet gerookt heb sinds je stopmoment, hoeveel geld je dat heeft gescheeld en allemaal van dat soort dingen.

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 08:15

Nell_ schreef:
Echt aankomen doe je niet hoor. Ik iig niet. Ik ben eerder afgevallen. Maar dat zal alle stress van afgelopen jaar wel zijn :')

Ik wel ;( 10 kilo zelfs!! Maar, nou en? 8 daarvan zijn er inmiddels al weer af. Na een break van 1 maand ga ik nu weer verder (vanaf gister) om de rest eraf te halen en dan ben ik weer mezelf maar dan gezonder.

De kilo's die je aankomt (zelfs al zouden ze blijven zitten) zijn geen vergelijking met de nicotine qua hoe schadelijk het voor je lichaam is. Eerst stoppen met roken en dan de kilo's als die erbij zijn gekomen er weer afhalen. 1 voor 1 doen, maar leg je prioriteit waar die hoort -> stoppen met roken

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 09:15

Ik rook niet. Maar mijn beste vriend, en een goede vriendin van mij zijn aan het stoppen met roken.

Die vriendin van mij zei tegen me: ik stop met roken. En ze is er niet meer aangekomen. Ze heeft een hele sterke wil, vind het erg knap van haar. Zij rookt nu al 5 maanden niet meer. We hebben haar beloofd dat als ze 1 jaar niet heeft gerookt, ze een mooi dekje voor haar paard krijgt van ons (paar vrienden).

Maar mijn beste vriend heeft het er moeilijk mee. Hij kauwt de hele dag kauwgoms, en kan niet aan sigaretten denken dan wilt hij er al weer een. Hij heeft nu al 4 weken niet gerookt, maar eet wel 3x zo veel.

Ik wens je succes! :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 07:55

@ TinkerTwink, hoe gaat het nu met het stoppen? :)

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 08:23

hier nog een een zware EX verslaafde.
inmiddels al bijna ander half jaar gestopt.
ik heb 18 jaar gerookt als een schoorsteen,de laatste 6 jaar toch wel bijna 2 pakjes sigaretten per dag., :o

roken was voor mij levensbehoefte nummer 1!
ik heb 2 kinderen en zelfs in de zwangerschappen gerookt,en schaam mij daar diep voor.......
gelukkig hebben bijde kinderen er (zover bekend) niks aan overgehouden en wogen bijde ruim 8 pond,maar toch.........

7 jaar geleden is mijn moeder overleden aan (long) kanker,ook zij was een zware rooker en heeft haar eigen letterlijk dood gerookt,het stomme is dat toen zij kwam te overlijden ik van af toen alleen maar meer ben gaan roken,heb 2 oudere zussen en zelfs die roken nog......hoe stom kan je zijn he?
heb mijn eigen moeder er door dood zien gaan,en gewoon stom door blijven roken terwijl ik zelf kinderen heb! |o

als ik s'morgens op stond dan stond ik te hoesten en te bulderen en zelfs over te geven,niet normaal toch?
ik rookte altijd en overal,ik was het zelf zooooooooooooooo vreselijk beu,ik wilde niet meer,maar was zo verslaafd aan de nicotine,als ik er alleen al aan dacht dan begon ik al meer te roken.

tot dat ik het boek van allen carr had gelezen......heel langzaam gingen mijn ogen open,en toen ik dat boek uit had was ik er helemaal van overtuigd dat ik nooit meer zou gaan roken........3 weken volgehouden! :+
en door een slap excuus weer begonnen.
MAAR sinds ik dat boek had gelezen ben ik gaan inzien hoe de verslaving in elkaar steekt,en ruim 2 jaar later heb ik een afspraak gemaakt bij http://www.prostop.nl
bij de 1 is het DE metode,en de ander komt al rokent naar buiten ;)

maar godzijdank ben ik die ene waar het wel bij heeft gewerkt,en door mijn sterke wil.
die wil is echt heel erg belangrijk,zelfs het aller belangrijkste,anders zal het NIET gaan lukken.

stoppen is stoppen,en als je denkt dat het af en toe wel kan.........nee dat kan niet dus,je zal zeer zeker weer gewoon een roker gaan worden.
ook kaugom of nicotine plijsters werken vaak niet.
je blijft je lichaam nicotine voeren en daardoor verslaafd.......

toen ik zo stopte had ik alle afkick verschijnselen,was wel 3 weken duizelig in mijn hoofd,kon niet slapen,zeer kort lontje,zweten dromen over peuken enz enz
met de laser behandeling was dit allemaal zeer veel minder,en daardoor voor mij vol te houden.

nu ik niet meer rook heb ik zoveel energie meer,ik loop nu zelfs 3 x in de week 5 km hard!
2 jaar geleden kon ik de trap hier thuis met moeite op en af komen.

en het bord dat voor mijn kop zat is weg........ik durf nu met zekerheid te zeggen dat ik NOOIT meer een roker zal zijn!
waarom weer gaan roken? kan geen 1 reden meer verzinnen,roken zit niet meer in mijn systeem,eindelijk na 18 jaar verlost :D
het is vreselijk duur!
je kan er dood van gaan!
het stinkt ontzettend! (ik ruik zo wie er wel en wie er niet rookt!)
je lichaam knapt er zo van op als je stopt!
en je houd erg veel tijd over,en geld :D

niet meer buiten hoeven te staan om te MOETEN roken.
kan nog wel even doorgaan zo ;)

ik hoef mijn eigen nu niet meer te schamen omdat ik een verslaafde ben,heerlijk gevoel tegenover mijn kids.
mijn partner rookt nog wel.........helaas,maar hij is er nog niet klaar voor,en stoppen kan je niet dwingen,je moet echt zelf willen.

hier heb ik zelf heel veel steun aan gehad,en hier steun ik nu nieuwe (s)toppertjes.

[HK] Stoppen met roken, deel 2

heel veel succes aan alle die gaan stoppen.
blijf het positief bekijken,zie het stoppen niet als een straf,maar als een bevrijding van je verslaving.