Zwanger terwijl ik Mirena heb?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:39

Ik heb ook een Mirena en een half jaar geleden was ik er ook bijna van overtuigd dat ik zwanger was. Alle tekenen waren er tot pijnlijke borten aan toe. Zelfs na een negatieve test kon ik het niet geloven dat het niet zo was.

Toch bleek het (gelukkig) allemaal hormonaal te zijn. Ik lees nu in het topic dat meerdere hier last van hebben gehad met spiraal. Zou dit erbij horen?

Lees dat je de test hebt gedaan. Succes/gefeliciteerd
Vervelend dat je toch zwanger wordt als je denkt veilig te zijn.

Ben ook wel benieuwd of het schade kan veroorzaken aan de vrucht

Girley_

Re: Zwanger terwijl ik Mirena heb?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:42

Jeetje TS wat is er uit de test vanmorgen gekomen? veel sterkte...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:42

Heftig, ik heb ook een Mirena :=

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:44

Dat is wel balen dan zeg, je hebt je spiraal immers niet voor niets laten zetten.

Ligt er natuurlijk aan hoe ver je bent maar volgens mij krijg je een miskraam als je het spiraal niet op tijd verwijderd.

Succes!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:51

Ik heb ook een Mirena, de tweede zit er nu een jaartje of 1,5 in. De eerste is er na 1 jaar ongeveer uitgehaald omdat ik eiceldonor werd en hormonen moest gaan spuiten.
Mag ik vragen hoe lang de spiraal er al in zit? Ze zeggen dat het ding 5 jaar werkt, maar wellicht is dat korter? Ik laat hem er ook na vier jaar uithalen voor de zekerheid, ik ben gek op mijn kinderen, maar hoef er niet nog een bij...

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:53

amies100 schreef:
Dat is wel balen dan zeg, je hebt je spiraal immers niet voor niets laten zetten.

Ligt er natuurlijk aan hoe ver je bent maar volgens mij krijg je een miskraam als je het spiraal niet op tijd verwijderd.

Succes!

weet niet.
maar de spiraal verwijderenlijkt me ook een risico voor de vrucht

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:53

Ook hier een Mirena :\

Weet niet of je graag gefeliciteerd wilt worden, dus doe dat nog maar niet.
Maar wat klote......

Daan_Romi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 11:09

Hallo allemaal,

Tsja echt zwanger hoor. Weet niet of ik er blij mee ben.
Heb inderdaad de mirena niet voor niks laten plaatsen, hij zit er nu een maand of 5 in.

Huisarts gaf vanmorgen aan dat het inderdaad wel vaker kan gebeuren. Dinsdag wordt de mirena verwijderd, kans op een miskraam is dan heel groot.
Dus ik wacht maar af..

Had me toch een iets ander weekend voorsteld..

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:10

Daan_Romi schreef:
Hallo allemaal,

Tsja echt zwanger hoor. Weet niet of ik er blij mee ben.
Heb inderdaad de mirena niet voor niks laten plaatsen, hij zit er nu een maand of 5 in.

Huisarts gaf vanmorgen aan dat het inderdaad wel vaker kan gebeuren. Dinsdag wordt de mirena verwijderd, kans op een miskraam is dan heel groot.
Dus ik wacht maar af..

Had me toch een iets ander weekend voorsteld..

O joh... schrikken hoor.. Heel vervelend dat je er vanuit gaat beschermd te zijn en je nu ook nog kans hebt op een miskraam.. Sterkte met je ongetwijfeld verwarde gevoelens :(:) :(:)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:11

Hm echt balen, want als je ook nog een miskraam krijgt dan moet je weer zo'n ding laten plaatsen of iets anders verzinnen. Ik zou het niet meer vertrouwen!

5 maanden is maar kort zeg!! Hoe oud is je jongste kindje?

Hoe reageerde je partner?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:13

ach jeetje, dat is ook wel erg dubbel...
voorbehoudsmiddel gebruiken om niet zwanger te worden, en dan zwanger blijken met een kans op een miskraam.

heel veel sterkte gewenst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:15

Nou TS, in elk geval heel veel sterkte! Als je geen miskraam krijgt en er misschien toch blij mee bent alvast gefeliciteerd. Anders heel veel sterkte!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:18

lijkt me schrikken zeg
Ik wil ook spiraaltje na mijn bevalling 2 mnd geleden, ivm borstvoeding en door pil heen zwanger te zijn geworden
is dan niks meer veilig op vandaag ( behalve hele definitieve behandelingen)

Ik wens je sterkte met jullie beslissing

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:20

Nouja, in elk geval gefelciteerd!!

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:20

Jeetje zeg, veel sterkte en ik hoop voor je dat het verwijderen goed gaat..Ik kan me voorstellen dat je eraan moet wennen om toch ongepland zwanger te zijn, maar de zwangerschap verliezen door het verwijderen van het spiraaltje is ook niet niets.

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:21

Als je de spiraal eruit laat halen komt in 9 van de 10 gevallen ook de vrucht mee. Dat is bedoeld als back-up voor mensen die ondanks de mirena toch zwanger worden. Staat ook in de bijsluiter (in iets andere/moeilijkere bewoordingen). Mirena zorgt er alleen voor dat het baarmoederslijmvlies niet kan opbouwen en de vrucht normaal gezien niet kan innestelen. Je krijgt wel elke maand een eisprong en je kunt dus elke maand bevrucht. Doordat de vrucht echter niet kan nestelen wordt je effectief niet zwanger en als dat in uitzonderlijke gevallen wel zo is, dan komt het af bij het verwijderen van de spiraal (tenzij het erg goed vast zit). Hierbij is het uitgangspunt dat als je een spiraal draagt je ook niet zwanger wilt worden en het de bedoeling is dat de vrucht afkomt bij het verwijderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:24

Hmmm da's wel naar... ik wil niet zwanger worden, maar als ik het toch zou worden ondanks het spiraaltje, dan zou ik het absoluut willen houden als die kans er was...

Wat gebeurt er als je het spiraaltje laat zitten?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:25

Ja zoals Rock dat ziet ook, sommige mensen zijn falicant tegen abortus.

Ik denk dat de spiraal de vrucht beschadigd/belemerd als je het laat zitten. Toch?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:25

vanitymay schreef:
Jeetje zeg, veel sterkte en ik hoop voor je dat het verwijderen goed gaat..Ik kan me voorstellen dat je eraan moet wennen om toch ongepland zwanger te zijn, maar de zwangerschap verliezen door het verwijderen van het spiraaltje is ook niet niets.

Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden. Sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:26

Nou ik geloof dat er wel eens kinderen 'met de spiraal in de hand' worden geboren... dus moet haast wel mogelijk zijn om hem te laten zitten zonder al teveel risico...

Zo'n kind groeit over het algemeen wel door.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:30

Jeetje wat een moeilijke situatie...veel sterkte!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:32

Zowel gefeliciteerd als sterkte! Heel lastig... maar aan de andere kant, het enige wat écht helpt tegen niet zwanger worden is geen seks. Bij alle andere conceptiemiddelen heb je toch altijd een kleine kans, en ookal is deze kans miniem klein, het kan altijd gebeuren. Heel vervelend dat het bij jou gebeurt is :(:)

Ik ga ook met VM mee!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:34

Hemel wat een verhaal! Gefeliciteerd toch maar en ik weet niet of ik nu moet duimen voor straks of wat...

Sjee dit is echt ontzettend dubbel hoor!

Ik heb altijd gehoord dat spiraal er echt uitmoet omdat innestelen quasi onmogelijk is met spiraal... bovendien geeft hij wel degelijk hormonen af ook, verstoort toch de zwangerschap lijkt me?

Ben er stil van...

joykel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:34

jeetje, hier schrik ik ook van. ik heb het spiraaltje ook (was trouwens een van de ongelukkige die door de grond gingen van de pijn, maar ja, dat is maar 1 keer in de 5 jaar)
ik ben sinds ik hem heb nooit meer ongesteld geworden, en volgens mij gebeurd dat bij velen. maar dan is het dus apart dat gezegd wordt dat ik wel elke maand een eisprong zou hebben, want wat gebeurd daar dan mee?
wat zegt je man ervan? rot om eerst zwanger te worden, en dan weinig keus hebben aangezien blijkbaar de kans heel erg groot is dat het meekomt met het spiraal eruit halen. is emotioneel toch ook wat....
in ieder geval sterkte!!!!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:36

Jeetje dat is ook geen makkelijk situatie..

Ik wil je iig heel erg veel sterkte wensen met welke beslissing je ook gaat nemen, of wat er gebeurd met het uithalen van t spiraaltje :(:) Niet niks!
Weet niet of ik je moet feliciteren of niet..

En voor de andere mensen die het erover hadden dat ze "schijn"zwanger waren met het spiraaltje (zo noem ik het maar even). Ik heb dat idd ook gehad. Heilig van overtuigd dat ik zwanger was, misselijk in de ochtend, buikpijn, pijnlijke borsten tot en met. Maar bleek niet zo te zijn, heb zelf 2 testen gedaan (en dat 2 keer), en ook nog naar de HA geweest. Die wimpelde het af met kan bij t spiraaltje horen.
Maar pas toen ik voor een andere reden een inwendige echo kreeg en er niks te zien was, was ik helemaal gerustgesteld hihi.