Een menstruatiecup: do or don't?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:57

:wow: maar dat haal je er met de jaren natuurlijk wel uit door geen tampons te kopen :)*

Plassen doe je door een ander gaatje ;)

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:58

Justy schreef:
Hoe je er seks mee zou kunnen hebben mag je me even uitleggen, want bij mij past er niet echt nog iets bij als dat ding erin zit := En gezien het tuutje dat aan de onderkant net niet uitsteekt lijkt het me voor een man ook niet heel erg aangenaam :+ Of ben jij misschien in de war met zo'n sponsje?

Uhm ik weet niet hoor maar mis jij niet een aantal centimeters diepte?
Want net niet uitsteken?
Er net aan bij kunnen bedoel je denk ik eerder?
Of plaats jij hem soms net op je baarmoedermond maar gewoon zo dat hij erin zit en niet verder?

Boemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:58

Ik ga dit even volgen ik kende het niet namelijk

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:01

@ phormicola: Daarom, kijk eens wat een doosje tampons kost :j

Plassen gaat inderdaad langs een andere weg :+

@Moontje: als je hem eruit haalt moet hij er zover in zitten dat je hem met duim en wijsvinger kunt samenknijpen. Je trekt hem niet aan het tuutje eruit, het ding zit namelijk vacuum gezogen dus dat is niet echt aangenaam. En het ding verder plaatsen dan je baarmoedermond lijkt me helemaal een uitdaging, daar krijg je zo'n cup echt niet zomaar doorheen ;-) De cup hoort zoals in de openingspost staat net iets lager te zitten dan een tampon. En seks hebben met een tampon in is wat mij betreft al geen optie (maar misschien ben ik anatomisch wel heeeel vreemd hoor, kan best :D ).

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:05

Justy schreef:
@ phormicola: Daarom, kijk eens wat een doosje tampons kost :j

Plassen gaat inderdaad langs een andere weg :+

@Moontje: als je hem eruit haalt moet hij er zover in zitten dat je hem met duim en wijsvinger kunt samenknijpen. Je trekt hem niet aan het tuutje eruit, het ding zit namelijk vacuum gezogen dus dat is niet echt aangenaam. En het ding verder plaatsen dan je baarmoedermond lijkt me helemaal een uitdaging, daar krijg je zo'n cup echt niet zomaar doorheen ;-) De cup hoort zoals in de openingspost staat net iets lager te zitten dan een tampon. En seks hebben met een tampon in is wat mij betreft al geen optie (maar misschien ben ik anatomisch wel heeeel vreemd hoor, kan best :D ).

Ik zeg ook niet verder maar er tegen aan dat is in mijn beleving dieper dan een tampon.
Ik denk dat we elkaar of niet begrijpen of dat een van ons heel raar in elkaar zit.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:08

Laten we het op het eerste houden :D

Maar die cup is ook een stuk groter dan een tampon hè, ik denk dat de doorsnede al zeker 3,5 centimeter is en inclusief tuutje zal hij toch een centimeter of 7 lang zijn. Als ik hem dieper zou plaatsen dan ik nu doe (wat me al niet zou lukken) dan zou ik hem nooit meer te pakken krijgen :=

Edit: en sowieso, als er dan nog een mannelijk geslachtsdeel bij zou moeten van, laten we eens optimistisch zijn :P , een cm of 15... Nee, zo diep ben ik volgens mij toch niet :D
Laatst bijgewerkt door Justy op 26-05-10 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Re: Een menstruatiecup: do or don't?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:10

Met een tampon in kan je toch ook niet seksen :P

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:11

15 cm maar? Dan is mijn man gezegend :')

Nee, sex met dat ding in lijkt me idd geen optie, ik heb dan ook geen ruimte meer over hoor Justy :)) Daarbij wil ik ook niet seksen tijdens m'n menstruatie, getsiederrie!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:15

15 cm en dan ben je optimistisch? := Wat heb jij dan in je leven gezien, ik krijg al haast medelijden. :(:) :')

Lijkt me raar zo'n ding. := Ik zou bang zijn dat hij schuin gingen hangen en alles in 1 keer eruit loopt. :')
Ergens klinkt het best handig, maar ik zie mezelf al lopen met dat ding naar de kraan in de keuken (wij hebben geen kraantje op het toilet zelf hier thuis :+ ).

Seks met dat ding in gaat toch nooit passen. := Met een tampon lukt dat al niet, lijkt me.
Overigens is seks tijdens de menstruatie best te doen hoor (onder de douche desnoods? :)) )

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:16

Ik gebruik zelf deze http://www.softcup.nl/
en ja dames, seks kan gewoon! en je mag hem 12uur laten zitten.
Ik vind ze persoonlijk echt ideaal! :D
Laatst bijgewerkt door missRosanne op 26-05-10 21:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:16

En hoe krijg je die uit zonder dat je alles over je handen heen giet? :+

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:19

Wikipedia schreef:
Uit informele onderzoeken blijkt dat de gemiddelde lengte van de penis bij volwassen mannen ongeveer 14,3 centimeter is in erectie.

Toch best optimistisch dus :D Mannen zouden wel anders willen, maar helaas ;)

Scheef hangen zal wel meevallen, als je slaapt ligt het ding ook horizontaal hè... Hij zit vastgezogen dus lekken kan in principe niet.

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:20

Fiffill schreef:
En hoe krijg je die uit zonder dat je alles over je handen heen giet? :+

De softcup heeft een harde plastic rand boven het opvang zakje zegmaar. Daar kan je zo met je vinger tussen en dan kan je hem er zo uit trekken. :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:21

Justy schreef:
Wikipedia schreef:
Uit informele onderzoeken blijkt dat de gemiddelde lengte van de penis bij volwassen mannen ongeveer 14,3 centimeter is in erectie.

Toch best optimistisch dus :D Mannen zouden wel anders willen, maar helaas ;)

Scheef hangen zal wel meevallen, als je slaapt ligt het ding ook horizontaal hè... Hij zit vastgezogen dus lekken kan in principe niet.

Ik las het net, dan ben ik toevallig altijd tegen de goeie aangelopen. _O- _O-
"Mannen liegen soms over hun penislengte of ronden deze naar boven af." Hihi achossie. :')

Enfin, ik weet het niet. Ergens klinkt het wel handig zo'n cup maar aan de andere kant....
@missRosanne: en hoe vaak moest je dat oefenen voor het goed ging? :')

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:22

Net gevonden op de site over deze cups... Vooral punt 1 vind ik mooi gevonden :D

Openbaar toilet
Voor het schoonmaken in een openbaar toilet zijn er verschillende oplossingen:
• Als je moedig bent loop je naar de wasbak en spoel je de cup daar uit.
• Je kunt een waterflesje met een spuitmondstuk meenemen naar het toilet en de cup boven het toilet uitspoelen.
• Je veegt de cup met toiletpapier af. Zorg dat er geen papier achterblijft. Gebruik geen vochtige doekjes omdat deze irritatie kunnen veroorzaken.
• Je gooit de cup leeg en brengt hem weer in.
• Je kunt in de cup plassen, je eigen urine is namelijk steriel.
• Neem een veiligheidsspeld mee om de gaatjes open te maken.

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:24

Fiffill schreef:
@missRosanne: en hoe vaak moest je dat oefenen voor het goed ging? :')

Tot mijn eigen verbazing, NIET! :D
Ging gelijk de eerste keer al goed, gebruik ze nu een jaar en nog nooit een bloeddouche over mijn vingers gehad dus ik kan het alleen maar aanraden! :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:25

waar kan ik de goedkoopste bestellen of kopen?

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:27

phormicola schreef:

Softcups kan je gewoon bij de DA halen. Deze zijn alleen niet herbruikbaar maar je kan ze wel 12 uur inhouden.
Voor meer info kijk even op mijn link een paar posts terug.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:27

Justy schreef:
Hoe je er seks mee zou kunnen hebben mag je me even uitleggen, want bij mij past er niet echt nog iets bij als dat ding erin zit := En gezien het tuutje dat aan de onderkant net niet uitsteekt lijkt het me voor een man ook niet heel erg aangenaam :+ Of ben jij misschien in de war met zo'n sponsje?

Je hebt toch ook geen seks met een tampon in hoop ik??? Is hetzelfde principe. :D

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:28

Op deze link staat alle info, incl verkooppunten

http://home.tiscali.nl/cupper/wat/wat.html

missRosanne schreef:
phormicola schreef:

Softcups kan je gewoon bij de DA halen. Deze zijn alleen niet herbruikbaar maar je kan ze wel 12 uur inhouden.
Voor meer info kijk even op mijn link een paar posts terug.

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:30

Jenny21 schreef:
Is het niet veel frutselen?? :o
Ik zie me al helemaal staan... constant met je vingers in je flamoes }>

Ik vind van niet. Inbrengen is een beetje het idee van zo'n opgooitentje vind ik. :+ Gewoon de zijkanten samen drukken en in doos brengen en dan loslaten, tada tent staat. Eruit halen gaat makkelijker dan inbrengen vind ik eigenlijk.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:39

diana schreef:
hmz lijkt mij niks,gewoon tampon erin,en als je ergens heen gaat eerst even thuis verschonen.
moet je dat ding afspoelen onder de kraan?,hoeveel bacterien zitten er wel niet op de kraan dan??

En elke anderhalf uur terug naar huis? Dan blijft er niet veel van mijn sociaal leven over vrees ik :+ .

Ik vind het opzich wel interresant. Misschien bestel ik op termijn wel eens zoiets om uit te proberen :j. Ben dat constante gewissel van tampons beu.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:45

Het klinkt als een goede oplossing, heb helemaal geen last van die rode vlag(door een spiraaltje), maar anders klinkt dit wel heel positief helemaal omdat je er zo lang niet bij stil hoeft te staan en hoeft te gaan wisselen enzo. Mijn moeder heeft ze wel vroeger gebruikt, maar of ik dat nou wilde weten. Heb me wel kapot gelachen. Maar volgens mij moet je er niet mee willen sexen, maar ik weet dan ook niet hoe strak hij vacuum zuigt, niet dat hij bij een harde stoot met iets meer als de gemiddelde penis dat hij er zo afschiet.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:55

mij lijkt het echt heel smerig..vooral het uitdoen... denk dat het erg aan het bloeden ligt (hoevaak je hem uit moet doen)
als je erg veel bloed dan natuurlijk miss wel 1 of 2 x
anders kan je het de hele dag inhouden...

echter maandverband snap ik sowieso niet, vroeger deed ik dat toen ik nog geen tampon durfde als klein meisje...erna nooit meer! smerig gedoe..geef mij maar een tampon..heb dr geen last van behalve als hij verkeerd zit en dat verwisselen is zo gedaan :D

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:56

AlexandraM schreef:
mij lijkt het echt heel smerig..vooral het uitdoen... denk dat het erg aan het bloeden ligt (hoevaak je hem uit moet doen)
als je erg veel bloed dan natuurlijk miss wel 1 of 2 x
anders kan je het de hele dag inhouden...

echter maandverband snap ik sowieso niet, vroeger deed ik dat toen ik nog geen tampon durfde als klein meisje...erna nooit meer! smerig gedoe..geef mij maar een tampon..heb dr geen last van behalve als hij verkeerd zit en dat verwisselen is zo gedaan :D

Tampons wisselen vind ik ook goor :P