echo van borsten laten maken 7 juni

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Re: echo van borsten laten maken 7 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:27

Heel veel succes meid. Hopelijk is het niets ernstig. Een cyste hoeft niet erg te zijn, ik heb er ook kans op maar hoefde niet daarvoor op controle te komen alleen als ik echt last zou krijgen.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:18

Vervelend zeg dat je er ook zo'n last van hebt!
Ik heb twee keer echo moeten laten maken en een keer moeten prikken. Echo is niet pijnlijk en dat prikken voelde ik eigenlijk ook niets van. Achteraf had ik niets ernstigs. Een borst zit waarschijnlijk bij mij ook een cyste, maar omdat ik er niet heel veel last van heb, hoeft deze niet weggehaald.
Sterkte ermee

peetjhu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:25

Hoii,

Ik was 15 en had precies hetzelfde als jij omschrijft, bij mij bleek het een grote cyste te zijn. Deze heb ik toen weg laten halen omdat hij ook kwaadaardig kon worden, de mammografie is echt geen pretje. Vooral omdat de cyste bij mij ook zo groot was en die dus ook platgedrukt werdt!

Als je vragen hebt kan je altijd een pbtje sturen!

Heel veel succes!!

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:12

Thorn2006 schreef:
Ja dat dacht ik ook!! Niet dus! 12 mei, uitslag, borstkanker!! En de knobbel kon je gewoon vast houden!! Dus dat zegt niks.
Binnen een maand 2 x echo en 2 x mamma gehad, is niet anders! Knobbel weg opt 4 mei en afgelopen vrijdag de lymfeklieren deels weg onder de oksel om te kijken of het is uitgezaaid!!! Dus ik ben nog lang niet klaar en dacht dat het niks was!! Huisarts en chirug ook!!

Bij mij hetzelfde verhaal. Ook een volgens de huisarts onschuldig aanvoelend knobbeltje, maar mij zat het toch niet lekker. Dus een doorverwijzing gevraagd en op 3 mei een mammografie en een echo laten maken. Hieruit viel niet op te maken om wat voor soort weefsel het zou gaan, dus biopten genomen en op 6 mei de uitslag gekregen dat het kwaadaardig is. Inmiddels vorige week geopereerd en nu in afwachting van het schildwachtklieronderzoek.
Ik weet dus wat je doormaakt, want ik zit in hetzelfde schuitje.

Het is dus altijd goed om onbekende knobbeltjes of schijven te laten onderzoeken. Borstkanker komt heel veel voor, ook op jonge leeftijd, maar is tegenwoordig wel goed behandelbaar. Hoe sneller je er bij bent, hoe groter de kans op volledig herstel. Dus ook al is de kans klein, je kunt nooit voorzichtig genoeg zijn. Voor TS is de kans dat het iets kwaadaardigs is gelukkig heel klein, maar ook dan kun je beter gaan voor zekerheid.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 13:17

bedankt voor de berichtjes.
en THORN2006@ heel veel sterkte!!

ik maak me er niet zo druk om het zal wel goed zijn.
maar soms denk ik ook, zal ik nou weer die pech hebben en wel kanker hebben?
die mammografie ben ik wel een beetje bang voor.
omdat dat ding al zoon pijn doet helemaal als ze hem gaan pletten.

spanningen en stress heb ik wel erg veel.
maar zie daar bij mijn borsten eigenlijk geen verandering in.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:01

Goed dat je je laat controleren..zulke dingen mag je nooit laten 'liggen' voor als je er last van krijgt, precies om wat de 2 dames hier vertellen.

Meid, ik heb aantal keer een mammo moeten laten maken en ik ben denk ik wel de meest kleinzerige troela van bokt :P maar het deed geen pijn.
Ik was er erg bang voor, wegens de vervelende verhalen en zei dat tegen de radiologe, of ze het me wilde uitleggen en ik het wat eng vond..helaas werd zij narrig en zei me "dan doen we het niet" ..ik vroeg haar alleen maar om uitleg..dus toen werd ik zo kwaad op mezelf (tis immers wel je lichaam waar je zuinig op moet wezen he, dus dan maar even op een houtje bijten), haha en werkelijk, niets van gevoeld.
Veel succes..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:03

Ik had last van mijn schouder tijdens mammo,en moest een onmogelijke houding aan nemen.Dat was niet te doen maar uiteindelijk was ze toch tevreden.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:05

Heb gisteren een mammogrfie laten maken van borsten, heb daarna nog even in de wachtkamer moeten wachten omdat er misschien een echo en punctie achteraan moest.
Gelukkig hoefde dat niet, ik kan vrijdag naar mijn HA bellen voor de uitslag maar ik had een hele lieve vrouw die het onderzoek deed en zij wist me stiekem te vertellen dat ik me geen zorgen moest maken en dat mijn HA verder uit zou leggen wat er aan de hand is.

Mijn rechterborst doet ong 9 mnd behoorlijk pijn, aan de zijkant zit een schijfje die pijnlijk is waardoor ik niet op mn rechterzijde kan slapen en zelfs als ik mn arm per ongeluk tegen de zijkant van mn borst druk steekt het.
In eerste instantie kwam de pijn rondom de menstruatie opzetten en verdween ook weer.
Maar de laatste maand is het constant en heeft het niks meer met de menstruatie te maken, daarom heb ik voor de zekerheid maar aan de bel getrokken en mijn HA vond geen verdachte knobbels maar de schijf was ook niet helemaal normaal daarom heeft ze me doorgestuurd.
Waarschijnlijk is het mastopathie...ik draag sinds anderhalve week een sportBH en dat scheelt al behoorlijk.
Sinds 2 dagen gebruik ik ook geen pijnstillers meer en dat gaat tot nu toe best goed........
Het heeft bij mij waarschijnlijk ook met het stoppen van de pil te maken en dus de hormoonhuishouding, toen ik 9 mnd geleden met de pil stopte kwamen de klachten vrij snel opzetten, daarvoor had ik er ook wel eens last van maar niet zo hevig als nu.

Veel sterkte de komende tijd en een echo is beter dan een mammo omdat ze daar meer op kunnen zien met name het klierweefsel is beter zichtbaar.

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:17

Toevallig moet ik morgen weer een echo laten maken. Heb een half jaar geleden een knobbeltje ontdekt in mijn borst.... bleek een fibro-adenoom te zijn. Dat is een goedaardige tumor van bindweefsel. Schijnt veel voor te komen bij vrouwen tussen het 16de en 25ste levensjaar. Borstkanker op je 19e is een hele kleine kans, zelfs als het in je familie voorkomt is het nog erg jong. En aangezien je er pijn aan hebt, lijkt het me geen kanker.

De vorige keer is er bij mij alleen een echo gemaakt... een mammografie doen ze zelden bij hele jonge vrouwen. Een echo is totaal niet pijnlijk en duurt maar heel even.

Sterkte iig.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 21:50

en hoe is de echo gegaan _malu_?

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:49

Ik moet 15 juni voor een echo van mijn borst, voelde zelf duidelijk een knobbeltje en de huisarts dus ook....
En ik ben ook erg jong (22) dus daarom hoef ik ook niet voor een mammo, maar voor een echo...

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:51

Wat moeten jullie allemaal lang wachten. ik ontedekte het knobbeltje in het weekend, heb donderdag gebeld, kon vrijdag naar de huisarts en de dinsdgs erop voor echo, mammagrafie en punctie

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:01

Bij mij komt kanker heeeel veel voor in de familie, mijn moeder heeft daardoor ook een echo laten maken maar ze konden er niet doorheen kijken :(

Ik heb er soms alleen last van met rennen, (gym)

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 11:50

gipsyboy schreef:
en hoe is de echo gegaan _malu_?

Het is toch geen echo geworden.... ze hebben het aangeprikt. Nu wachten op de uitslag, maar de arts weet 99,9 % zeker dat het een fibro-adenoom is, aangezien dat heel duidelijk was op de echo van een half jaar terug.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 21:12

hoe bedoel je aangeprikt? een punctie genomen??
laat je het dan ook weghalen?
sterkte

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:10

gipsyboy schreef:
hoe bedoel je aangeprikt? een punctie genomen??
laat je het dan ook weghalen?
sterkte

Ja een punctie.
Het hoeft in principe niet weg, aangezien een fibro-adenoom nooit kwaadaardig wordt. Het kan wel weggehaald worden als ik dat een fijner idee vind. Ik denk dat ik het voorlopig gewoon laat zitten... zit niet op een litteken te wachten :)

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 14:33

hallo

ik kom net uit het ziekenhuis vandaan.
en alles is gelukkig goed.
ik schijn grof weefsel te hebben,
en dat voel je ook. en het is een ophoping van weefsel.
je kan het zegmaar vergelijken met een knoop, en daar lopen ook spieren en zenuwen doorheen en dat doet zeer.

ik ben zo blij.
ik zat wel even te stressen in de wachtkamer.
ik moest de kleedkamer in en boven kant bloot maken.
toen naar binnen waar gelukkig een vrouw was.
en zegt ze ik zal de dokter er even bij roepen. :? (wat doe jij hier dan dacht ik)
en dat was dus een man :7

maargoed.
het is allemaal goed en ben erg blij *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:34

Heel fijn dat het niets ernstigs is. :D

Gaan ze er ook wat aan doen of kan dat niet?

Eva_vanO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:37

Fijn dat het niets is!!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:00

Gelukkig hoor dat het niks is, ik zit onder de fibro,s en bij elke nieuwe is het weer stress.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:43

Dat is goed nieuws!!!
Als je nu niet was gegaan had je je al die tijd voor niks bang zitten maken. En ik zeg altijd maar ; beter 10x voor niks dan 1x te laat naar de dokter lopen. Je moet elke maand genoeg betalen voor de gezondheidszorg. Neemt niet weg dat je toch beter voor een ander kunt betalen dan voor jezelf.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:48

Fijn dat het niets ergs is!
Word hier ook wat aangedaan?

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:52

gipsyboy schreef:
hallo

ik kom net uit het ziekenhuis vandaan.
en alles is gelukkig goed.
ik schijn grof weefsel te hebben,
en dat voel je ook. en het is een ophoping van weefsel.
je kan het zegmaar vergelijken met een knoop, en daar lopen ook spieren en zenuwen doorheen en dat doet zeer.

ik ben zo blij.
ik zat wel even te stressen in de wachtkamer.
ik moest de kleedkamer in en boven kant bloot maken.
toen naar binnen waar gelukkig een vrouw was.
en zegt ze ik zal de dokter er even bij roepen. :? (wat doe jij hier dan dacht ik)
en dat was dus een man :7

maargoed.
het is allemaal goed en ben erg blij *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Gelukkig maar!! Dat is ook precies hetzelfde wat ze bij mij zeiden....... :D

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 21:42

ja ik ben ook echt blij.
nee er kan niks aan gedaan worden, helaas.
want het blijft zeer doen.

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:17

Gelukkig!!! Fijn dat het goed nieuws is!!!
Jammer dat ze verder niks voor je kunnen doen en dat het zeer blijft doen!