tshirt ruikt opeens altijd naart kattenpis na paar min!?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:12

muiszje schreef:
Ha! Ik ken het ook.. Ik heb 1 ultiem : zuur-zweet-truitje en het gaat er écht niet meer uit. Ik doe hem dan ook nooit meer aan, maar vind het zonde om hem weg te gooien, in de hoop dat er een recept is voor het wegkrijgen van die nare lucht.
Dettol dus?

Odorex werkt bij mij ook niet, en vind het niet zo ideaal want die soort anti-transpiratie plakken je huid gewoon dicht, odorex is imo gewoon een soort lijm. Zweten kan niet meer, mits het niet zoveel is dat het er gewoon doorheen breekt.

Rexona heeft ook een stick? hoe werkt die dan?

Kijk mijn bovenstaande post, er ís al een oplossing.....

_PassoaJus

Re: tshirt ruikt opeens altijd naart kattenpis na paar min!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 13:32

Hoe duur is dat spul van Rexona en Odorex dan? Begin je dan trouwens niet op andere plekken te zweten? :=

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 13:38

_PassoaJus schreef:
Hoe duur is dat spul van Rexona en Odorex dan? Begin je dan trouwens niet op andere plekken te zweten? :=

Ik heb Odorex Extra Dry met depper, die was €3,50 als ik me niet vergis.

Ik ga niet meer op andere plekken zweten, merk er eigenlijk helemaal niks van (dus heb het ook niet warmer oid) maar denk gewoon af en toe: he normaal zou ik me nu echt scheelzweten onder m'n oksels, en nu is alles poepiedroog :D

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 13:43

Ik gebruik ook odorex maar ik zweet nog wel :S
Dat shirtjes gaan stinken is volgens mij omdat de mouwtjes in je oksel opgesloten zitten als het ware, het rolt helemaal op..tenminste dat ik mijn ervaring. Ik heb ook nooit strakke shirtjes aan tijdens het rijden of andere sporten..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 13:44

Gebruik je de speciale Extra Dry of de gewone rollers?
Dus heb je degene die je moet afwassen of gewoon "deo" als het ware?

Bij mij werkt ie echt super. Hoef 'm 1x per week te gebruiken (eigenlijk 1x per 2 weken, maar doe meestal 1x per week, better safe than sorry) en zweet echt 0,0!

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 13:47

Misschien een domme vraag, maar is er Dettol wasmiddel of mieter je er dan gewoon van die handzeep bij?

Het ligt ook aan het materiaal waar je kleding van gemaakt is. Het ene truitje heeft het sneller dan het ander.

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 13:47

Daar zit helaas alcohol in |( ,
als ik dat doe kan ik schreeuwen vd pijn,

ik heb deo van thermen ofzoiets!
kost ook ronde 4 euro en zonder alcohol

Focussed schreef:
kaatje77 schreef:
Ja, die rexona is nu weer in de schappen en ik heb hem ook, stick gebruik je 2x in de week en weg zweetoksels, tenzij het erg extreem warm is. ;)
Maar die geur is iig weg :Y)

Ik gebruik Odorex. 1x in de week opdoen voor het slapen gaan, 's ochtends afwassen en ik zweet helemaal niet meer onder m'n oksels, zelfs niet als het extreem warm is. Is speciaal tegen overmatig transpireren, kostte me €3,- dacht ik .

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 13:48

Thermen heeft alleen een speciale tegen transpiratie, die ik €15,-. Die jij dan hebt is de gewone deo.

Odorex mag je ook nooit gebruiken nadat je je geschoren hebt! Er zijn nu wel speciale varianten zonder alcohol trouwens ;)

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 13:54

Hmm, heb het topic even doorgelezen, en het probleem is erg herkenbaar :\

Maar, je mag de goedjes van odorex en rexona dus niet na het scheren doen? De dag erna toch wel he? Neem ik aan?
En ondertussen scheren? kan dat wel? Ik haal namelijk bijna dagelijks een messie onder m'n oksels door om de boel een beetje in fatsoen te houden :P

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:08

Moon schreef:
Hmm, heb het topic even doorgelezen, en het probleem is erg herkenbaar :\

Maar, je mag de goedjes van odorex en rexona dus niet na het scheren doen? De dag erna toch wel he? Neem ik aan?
En ondertussen scheren? kan dat wel? Ik haal namelijk bijna dagelijks een messie onder m'n oksels door om de boel een beetje in fatsoen te houden :P

Ik doe het 's avonds erop, 's ochtends af wassen en dan meteen mesje erover heen halen! Daarna kan je het ook gewoon blijven bijhouden, totdat je weer een keer Odorex op moet doen. Dan zou ik even 1 dagje wachten :j

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:49

Focussed schreef:
Ik gebruik Odorex. 1x in de week opdoen voor het slapen gaan, 's ochtends afwassen en ik zweet helemaal niet meer onder m'n oksels, zelfs niet als het extreem warm is. Is speciaal tegen overmatig transpireren, kostte me €3,- dacht ik .
Wij hebben echt veel hetzelfde :') Dat heb ik namelijk ook, Odorex, al jaaaaren. En dat spul werkt echt meesterlijk! Ik heb het niet maar 1x per week, maar 2x per week. Meestal zo rond dinsdag en zaterdag, aan 1x heb ik echt te weinig. En heb geen last meer van zweetoksels! Enige nadeel is van het 's avonds opbrengen dat ik tegen mijn vriend moet zeggen dat ie niet aan mn oksels moet likken als ie wil 18 plussen als ie naar bed gaat :')

Scheren doe ik ook de volgende dag, eraf wassen en meteen scheren. Om het erop te doen als je net geschoren hebt heb ik 1x gedaan. Resultaat was half verbrande oksels en een nacht geen slaap.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:51

@Majo: Briljant, die opmerking over het 18 plussen, haha! Maaruh mn vriend en ik hebben nog nooit elkaars oksels gelikt hoor... Achja, ieder zn ding ;)

Maar nu weer ff on topic, zijn jullie niet bang als je dat anti transparant gebruikt, dat het op een of andere manier heel slecht voor je is? Ik gebruik het best weinig, omdat ik het idee heb dat het heel agressief is (ik heb 2 odorex dingen en 1 zo'n therme ding, om te kijken wat nu het beste werkt).

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:37

Ik heb dit ook met een paar tshirts! Niet met allemaal dus, en ook met een aantal vesten, echt heel poedersuiker, want ik vind die dan weer heel mooi :+

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 07:54

joyce2 schreef:
@Majo: Briljant, die opmerking over het 18 plussen, haha! Maaruh mn vriend en ik hebben nog nooit elkaars oksels gelikt hoor... Achja, ieder zn ding ;)
Whahaha, het was ook maar bij wijze van. Mekaars oksels likken lijkt me nou ook niet echt lekker, jak!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 07:57

Ladygiroc schreef:

Dan heb je denk ik de deo, nietwaar? Als je het spul hebt dat je op moet deppen, een nacht in moet laten trekken en de volgende dag af moet spoelen, dan zweer ik erbij dat je niet meer zweet onder je oksels. Vroeger had ik altijd truitjes aan waar ik kleffe oksels van kreeg. VIES zat dat! Altijd van die natte koude oksels, echt te goor. En als je een trui aanhad, dat je gewoon zweetdruppeltjes naar beneden voelde kruipen. Ieuw! Ik ben met de Odorex begonnen, echt die-hard 2x per week, en het hele zweetprobleem was opgelost. Ik zweet nu gewoon 0% meer onder mijn oksels, als ik het goed blijf gebruiken. En mijn shirtjes blijven dus lekker zitten en gaan niet stinken! Ik vind het echt een uitvinding!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:48

Nou, ik ga helemaal mee
met de laatste post!

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:54

ik ga de wastips bij de boddywarmers proberen mijn shirts en hemden was ik op 90 graden (zoek ze er op uit) maar de boddywarmers en ander fijn wasgoed kan daar niet tegen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 23:20

@TS: Dettol schijnt idd te helpen. Ik ken het probleem, ik kreeg de tip om kleding waar je dit probleem bij hebt een nacht in een soda watertje te laten weken. Vooralsnog lijkt dit helpen!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 23:30

Geweldige tips in dit topic! Ik vind het altijd zo zonde van leuke shirtjes...

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 08:01

Overigens: als je truitjes al jaaaren hebt, kan het ook zijn dat ze stinken omdat het katoen is vergaan.
Hoog tijd om ze dan weg te gooien en nieuwe te kopen :)

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:54

Majo schreef:
Ladygiroc schreef:

Dan heb je denk ik de deo, nietwaar? Als je het spul hebt dat je op moet deppen, een nacht in moet laten trekken en de volgende dag af moet spoelen, dan zweer ik erbij dat je niet meer zweet onder je oksels. Vroeger had ik altijd truitjes aan waar ik kleffe oksels van kreeg. VIES zat dat! Altijd van die natte koude oksels, echt te goor. En als je een trui aanhad, dat je gewoon zweetdruppeltjes naar beneden voelde kruipen. Ieuw! Ik ben met de Odorex begonnen, echt die-hard 2x per week, en het hele zweetprobleem was opgelost. Ik zweet nu gewoon 0% meer onder mijn oksels, als ik het goed blijf gebruiken. En mijn shirtjes blijven dus lekker zitten en gaan niet stinken! Ik vind het echt een uitvinding!

Ik had ook een depper...gister maar een nieuwe gehaald..tot nu toe ben ik droog en fris gebleven *D

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 17:58

Ik heb zojuist van Odorex zo'n deoroller van € 3,50,- gekocht. Vanavond even op doen.. Ben benieuwd!

Maar als ik het goed begrijp moet ik het er dan morgenochtend afwassen? En misschien is dit echt een hele domme vraag, maar ik kan er toch wel gewoon mijn normale deodorant op spuiten? :=

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:01

Ik doe soms voor het "idee" ook nog een beetje normale deo overheen. Kan gewoon hoor :j Doet ook geen pijn :)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:15

Als je ook parfum gebruikt, hoeft dat niet. Omdat je oksels over het algemeen (bij goed gebruik) droog blijven, is een deo niet nodig.
Ik doe het zelf wel, omdat ik geen parfumgebruiker ben. Heb dr gewoon niet zoveel mee. Dus om een lekker geurtje te hebben, doe ik er deo op, die ruik ik 's avonds nog als ik mijn kleren uitdoe!

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:18

:D

Straks even proberen! Hoelang duurt het ongeveer voordat het wat opgedroogd is? :)