Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jaimyliefje schreef:Gebruik een nuvaring!
Die dingen zijn hartstikke makkelijk, mijn ex vond het zelfs fijner, en je vergeet ze tenminste niet. Verder dezelfde werking als de pil...
Ik hoor ook van iedereen geweldige verhalen over het hormoonspiraaltje, die zijn nadat je een kind hebt gehad trouwens nog makkelijker te plaatsen ook... Dus dat kan je ook nog overwegen. Hormoonspiraaltjes zijn hééél veilig, en in tegenstelling tot de pil, kom je er in elk geval niet van aan
Samm schreef:Tja en dat maakt je leven niet bepaald makkelijk...
Vorig jaar kozen mijn man en ik ervoor dat we ons geluk wilden bezegelen met een kindje, binnen een maand was ik zwanger.![]()
Inmiddels hebben we een hartstikke leuk zoontje van nu 6 maanden, maar de angst dat ik weer zwanger zou worden, of zwanger zou zijn zonder dat ik het snel genoeg in de gaten zou hebben blijft me achtervolgen en ik word er gek van.
Ik heb een onzettend nare zwangerschap gehad waar ik nu nog last van heb.
Ben echt 9 maanden geen mens geweest, ziek, misselijk, misselijk, moe moe moe, pijn, pijn, pijn. Bekkeninstabiliteit waar ik nu nog mee zit ( inmiddels al bijna een jaar) het gaat maar niet weg. Moet binnenkort naar een revalidatiearts, kan nog steeds niet paardrijden, kortom allemaal ***! Daarbij 30 kilo aangekomen ( waarvan ik er gelukkig al weer 24 kwijt ben) en ook een makkelijke bevalling is mij niet bespaard gebleven. Hels was het!
Ik ben inmiddels zover en mijn man ook, dat dit ons enigste kindje zou blijven. Nooit wil ik meer zwanger zijn of moeten bevallen!
Omdat ik nu nog steeds bekkeninstabiliteit heb van de zwangerschap zou een 2 kindje als mijn bekken weer goed zouden zijn ook niet slim zijn omdat de kans dat het met een 2e zwangerschap weer terug komt 85% is en dan is het nog maar afwachten of ik daar ooit weer van herstel.
Maar elke keer bekruipt me dat gevoel van..och god ik zal toch niet zwanger zijn? Ik heb plakaten om mijn nachtkast geplakt met koeienletters dat ik de pil in moet nemen, maar het liefst doe ik elke dag een zwangerschapstest.
Ik hoe idioot het is, daarom doe ik het niet. Mijn man wil zich over een aantal jaar wel laten helpen, nu nog niet omdat het allemaal nog zo vers is.
Word er gewoon gek van, ik slik netjes de pil dan moet er over het algemeen niks kunnen gebeuren, maar stel je toch voor dat het wel gebeurd! Zijn hier op bokt mensen die dit een beetje herkennen, of zal ik een soort van trauma hebben?
Bedankt voor het lezen.