Vlekken op bovenbenen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 22:20

Wispeltuur schreef:
Oke misschien klinkt het stom maar, gebruik je een kruik in de winter? ik heb dus altijd zulke vlekken van een iets te hete kruik op mijn benen

JA! Dit precies heb ik dus ook, echt! Bij mij wordt het in de zomer dan ook iets minder.

IMJ

Re: Vlekken op bovenbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 22:23

Bier-spots, zoals het beschreven wordt ik de link hier 2 posts boven is denk ik wat ik als kind had. Vind het er op de foto alleen een beetje anders uitzien. :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 06:58

lijntje87 schreef:
het lijkt niet op vitiligo.
Je ziet duidelijk je adertjes lopen, dat zijn die rode rondjes on die witte vlekken volgens mij. Jeuk het ook?
Het ziet er niet echt uit als een schimmel oid. Maar goed, als je het zeker wilt weten even langs HA

Ik moest juist wel denken aan Vitiligo, omdat mijn zoon dat ook heeft en exact dezelfde vlekken op dezelfde plaats als TS heeft. Daarnaast heeft hij over zijn hele lijf vlekken (met name zijn handen, benen, armen en een paar in zijn gezicht). Bij hem is het door de dermatoloog als onmiskenbaar Vitiligo benoemd en heeft hij zelfs cremes moeten gebruiken. Van de week moet hij weer heen voor verdere behandeling, want de cremes helpen niet (hij krijgt er alleen maar brandblaren van en hevige pijn), maar dat even terzijde.
@ TS: Naar de huisarts gaan en een verwijzing vragen voor een dermatoloog. Deze kan met zekerheid zeggen of het in jouw geval wel of geen Vitiligo is, want ook al lijkt het sterk op datgene van mijn zoon, ik ben ook geen arts. ;)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 07:07

Jeukt het ook?
Kan het misschien een allergische reactie ergens op zijn?

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 07:54

Wispeltuur schreef:
Oke misschien klinkt het stom maar, gebruik je een kruik in de winter? ik heb dus altijd zulke vlekken van een iets te hete kruik op mijn benen

Heeeeeee, ja dus!
Ik gebruik 's winters altijd een kruik, omdat ik anders 's ochtends zo stram ben van de rugpijn, dus daar zou het heel goed van kunnen komen...
Maar goed, wat is het dan?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 09:48

Zie het artikel dat eerder geplaatst is.
Mogelijk heeft het gewoon met uitgezette vaatjes te maken.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 10:00

Over bierspots? Zo ziet het er dan weer niet uit...
Maar ik denk dus dat het dit is:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aan ... chten.html
Hopen dat het nog wegtrekt vanzelf, heb namelijk al een aantal winters achter elkaar met een kruik geslapen iedere nacht en heb hem op de een of andere manier vaak tussen mn knieën liggen...