Borstvoeding: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: Borstvoeding: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:12

Ik gaf ook water bij met die leeftijd: moet ze niet :Y)
Voedde dan extra en dat doe ik nu op 1jarige leeftijd nog steeds, al drinkt ze nu natuurlijk wel meer bij maar krikt mijn voeding op en dan zit ik meer op mijn gemak :)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 08:32

Ik had ook een beetje zoiets van, dan drinkt ze maar wat meer/vaker.
Maar zal vandaag eens proberen of ze wat water lust. Wanneer geef je dat dan? Na de voeding of tussen 2 voedingen?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:09

Tussendoor gewoon... of als ze een tijdje buiten zijn, tijdens het wandelen of wat dan ook :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:41

ik leg tessa met dit weer gewoon vaker aan, dan drinkt ze een paar slokken en heeft ze mooi extra vocht binnen.
tessa drinkt sinds vrijdag 2 borsten ipv 1!

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 16:12

Rhune wordt vandaag 6 maanden! Wat gaat het snel zeg!
Woensdag kwam zijn eerste tandje, zaterdag het 2e al!

Heeft nu trouwens al 3 dagen groentepap gehad, en dat gaat super!
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 16:43

Lekker weekendje op de camping gehad, helaas wat eerder terug ivm de pollen. Voeden ging ook super, doordat het zo lekker ontspannen was en ze veel heeft geslapen zat er ineens 's nachts 5,5 en 1 keer 6 uur tussen de vorige voeding. Hopen dat dit zich thuis doorzet want ik vond het heerlijk. Ook zijn we nog op visite geweest bij een vriendin die ook in de kleine kinderen zit maar geen bv meer geeft, zij had nog een hele stapel avent bewaarbakjes staan die ik nu in bruikleen heb. Kan ik mooi gebruik van maken als ik over 3 weekjes weer aan het werk moet. Deze week dus nog maar even goed oefenen met de fles!

Las trouwens op borstvoeding.com dat extra aanleggen en extra vocht bij warm weer niet nodig is als je bv geeft omdat bv zelf voldoende vocht bevat, ik heb zelf dus niet extra aangelegd de afgelopen dagen.

Toke: volgens mij vond hij het erg lekker!

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 16:51

Ja, hij vond het heerlijk! De eerste keer at hij direct alles op, zo'n 300gr, gister iets meer als 200gr, en de courgette van vandaag was wel bijna 400gr! Vraag me af waar hij dat steekt!

Heb hem vandaag voor de eerste keer water aangeboden na de groentepap, 10ml dronk hij... Had hij geen dorst of vond ie het niet lekker???

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:16

Hij zal het wel nodig hebben als hij zoveel honger heeft.

Wat betreft water tussen de voedingen door geven, begreep dat dit juist niet zo goed is omdat de baby bij zweten naast vocht ook zouten verliest en water vult alleen het vocht aan terwijl bv de zouten ook aanvult. Een baby die zelf goed aan kan geven wanneer hij/zij wil drinken en die ook op verzoek gevoed wordt zorgt er zelf voor dat hij/zij voldoende vocht binnenkrijgt.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:01

jeetje toke, heeft rhune geen last van zijn tanden dan nu het zo snel gaat in ene? niet hangerig ofzo? heerlijke foto!

susan, die bakjes zijn zooooo handig! heb er hier zelf 30 en die zijn bijna allemaal gevuld nu haha. wel steeds maar met 100 cc overigens.
wbt aanleggen; ik drink ook meer, dus ga er vanuit dat een kindje ook meer dorst heeft met dit weer. als ik dadelijk naar frankrijk ga met haar, wil ik ook dat ze extra vocht binnen krijgt.
water geven doe ik niet zolang ze bv krijgt.

@hier:
gisteren ging tessa om 22.00 slapen. totaal uitgeput, want ze wilde niet toegeven aan haar slaap... vervolgens heeft ze het tot 4.00 uitgehouden en toen tot 10.15! lekker lang dus.
ze krijgt nu 1,5 borst per keer ipv 1 omdat ze iedere 3 uur bleef komen (overdag) en ik daar graag meer tijd tussen wilde. Nu zit er 3,5/4 uur tussen dus dat is wel lekker.
Vreemde is alleen dat ze tot nu toe vandaag nog maar 5 voedingen op heeft? haar luiers zijn goed zwaar, dus vocht krijgt ze genoeg binnen.

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 08:18

Nee, gelukkig heeft hij er (nog) geen last van!

@ba: Hoeveel voedingen heeft ze anders? Rhune zat op die leeftijd ook op 5. Wat vervelend als ze tegen hun slaap zitten vechten he!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:06

Nou, geloof dat ik weer terug naar de camping ga want daar slaapt Marinde veel langer aan 1 stuk door. Volgens mij moest ze weer even omschakelen, want ze wilde iedere 3 uur drinken vannacht. Om 23.44, 2.30 en 5.30. Na 5.30 was ze klaarwakker, dutte wel wat in om 6.30 dus haar weggelegd, maar ze bleef sputteren dus ik steeds weer uit bed om de speen terug te geven. Om 8.30 weer gevoed en nu slaapt ze als een roosje. Gelukkig kan ik weer goed inslapen tussen de voedingen door dus ik ben redelijk aan mijn slaap gekomen. Ik heb alleen nog wel last van mijn hooikoorts aanval van afgelopen weekend, dus echt topfit ben ik niet, voel me nog behoorlijk moe en sloom. Hoop dat ze na vandaag weer haar oude ritme op kan pakken en wat langer doorslaapt 's nachts. Ik ben weer wat uit de pollen hier dus als het goed is moet ik me na vandaag weer een stuk(je) beter voelen.

BA: lijken mij idd ook erg handige bakjes. Ik kan ze wel allemaal vullen maar denk dat dit niet in onze vriezer past, die is namelijk niet zo heel groot. 5 voedingen is toch prima op die leeftijd? Ik krijg iig steeds opmerkingen/vragen over of ze al op 5 a 6 voedingen zit (plus de goedbedoelde adviezen over hoe ik er een voeding af kan krijgen).

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:12

benangelique schreef:
water geven doe ik niet zolang ze bv krijgt.

Waarom geef je geen water? Ik geef eigenlijk juist wel water tussendoor. Vrienden om me heen geven limonade, maar Joy vindt gelukkig water ook lekker. Of geef je het niet vanwege die zouten? Of geldt dat niet meer op die leeftijd aangezien ze veel anders voedsel ook krijgt?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:18

Tessa krijgt nog geen ander voedsel dan borstvoeding, neem ik aan tenminste. ;) Daar is ze nog een beetje klein voor. Denk dat BA daarom ook geen water bij geeft.
Ik heb het gister wel geprobeert maar ze wilde het niet en heb het ook maar gelaten. Idd liever vaker borstvoeding.
En dat viel ook wel mee, alleen gisteravond heeft ze zowat constant aan de borst gehangen maar dat was niet erg, want dat heeft er wel voor gezorgt dat ze 8 uur tussen 2 voedingen gelaten heeft vannacht. :D Echt heerlijk!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:21

Jeetje...8 uur tussen 2 voedingen. Dat lijkt mij ook wel een keertje fijn, al denk ik dat ik wakker zou schrikken om te kijken of er niks aan de hand is. Zo lang hebben wij het iig nog nooit uit gehouden.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:24

Ik ben ook 3 keer wakker geworden maar ze heeft al één keer eerder 6,5 uur er tussen gelaten snachts dus schrok niet elke keer haha. Ze werd nu om 06.15 wakker en toen dacht ik wel waaaaa ik heb toch niet uren door liggen slapen terwijl ze ligt te huilen he. :oo Maarja dat kan natuurlijk niet want ik werd al wakker bij de eerste kik. ;)
Maar het is soms wel schrikken ja... hihi.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:50

Toke schreef:
@ba: Hoeveel voedingen heeft ze anders? Rhune zat op die leeftijd ook op 5. Wat vervelend als ze tegen hun slaap zitten vechten he!

tessa zat tot vorige week nog op 8, toen op 7 en nu dus in ene op 5! maar ja, ze wil ook 2 borsten ipv 1 per voeding, dus dat scheelt natuurlijk ook.

jenny, zolang ze bv krijgt leg ik haar liever extra aan dan dat ze water drinkt. is iets gevoelsmatig, kan het niet goed uitleggen.

tessa heeft het op 5 voedingen vannacht van 20.30 tot 4.45 uitgehouden! is toch ook weer 8 uur!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:57

grappig SusanH, zie net dat onze dochters op dezelfde dag geboren zijn!

Hier wisselt het aantal voedingen per dag 5 to 7 voedingen. Ook het aantal uur doorslapen. 4 tot 7 uur tussen de voedingen in de avond/ochtend. met bijvoeden langer dan alleen aan de borst drinken

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:30

Mmm, wij zitten op 7 en soms 8. Vandaag wil ze echt iedere 3 uur drinken dus denk dat we vandaag weer op 8 uit komen. Heb haar nu trouwens in haar ledikantje gelegd zodat ze lekker kan gaan slapen, ze is echt bijna vertrokken als ik haar neerleg en 5 minuten later ligt ze te schreeuwen. Ik vind het wel moeilijk hoor, om haar aan te leren dat ze overdag ook echt wel in haar bedje kan slapen. Het klinkt ook zo zielig....

Joyce B: dat is toevallig! Wist ik niet.

Edit: het heeft gewerkt, na een tijdje huilen (heb niet geklokt maar schat een minuutje of 20) slaapt ze nu. Moet er toch maar van uit gaan dat ze na drinken, boeren en verschonen echt alleen nog maar kan huilen omdat ze moe is.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:29

Oh foutje, had BA en Cyntje door de war gehaald :o die stomme gebroken nachten ook :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:11

Herkenbaar hoor Jenny, mijn hoofd is ook een vergiet op het moment.

Nou, daarstraks 1 borst afgekolfd en papa voor het eerst de fles laten geven. Morgenavond ben ik namelijk weg en papa had nog niet geoefend. Was wel nodig ook want hij vroeg na 5 minuten (helft flesje leeg) of het al klaar was. Heb hem even verder op weg geholpen en uiteindelijk heeft ze op een bodempje na alles op gedronken. Kan ik morgen met een gerust hart de deur uit ;)

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:12

Ben deze avond naar het CB geweest...
Rhune was wat gedaald in de grafieken van zijn gewicht... Niet direct om ons ongerust over te maken, maar ze willen hem wel wat extra opvolgen.
Spraken ook van sneller met vlees en fruitpap te beginnen, maar dat zie ik niet zo zitten, wil het niet overhaasten en hem er rustig mee kennis laten maken.

Aan zijn hoeveelheid eten ligt het niet, drinkt zo'n 270 ml, en ook zijn groentepap is tot nu toe minstens 200gr van naar binnengespeeld.

Volgens mij is het vooral omdat hij zo actief is (en overdag niet altijd veel slaapt) dat hij enorm veel verbrandt.

Ohja, hij is 26 weken, was 67 cm en woog 7180gr.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:43

joh toke, die curves lekker loslaten hoor!

suus, tessa slaapt net als jouw marinde; half slapend in bed om dan na 5 minuten gillend wakker te worden (overdag). lastig he?

wbt voedingen: tessa heeft erg veel spuitluiers momenteel. echt wel 5 tot 6 per dag?

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:43

Maak me er ook niet druk in hoor, ga hem nu echt niet overhaasten! Kreeg zo het gevoel dat ik hem maar zo snel mogelijk van de bv af moest hebben... Maar alles op zijn tijd!

Ivm die spuitluiers, met bv kan alles zeggen ze... Rhune had toen hij heel klein was bij iedere voeding een vuile broek, en later veranderde dat in soms maar 1x in 2 of 3 dagen...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:45

Grrrr ben echt heeeel boos. Mijn zusje heeft van het weekend op ons huis gepast en de vriezer niet goed dicht gedaan. Ik moet vanavond de deur uit en kom er dus net achter dat ik mijn hele voorraad melk door de gootsteen kan spoelen zo dadelijk :( . Kan ik weer opnieuw beginnen.

BA: Leg haar nu weg als ze moe is, na het huilen van gisteren lijkt het spreekwoordelijke kwartje gevallen, ligt nu ook stil in bed.

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:45

He, dat is balen SusanH! Natuurlijk was het per ongeluk, maar kan geloven dat je er niet goed van bent!