wat je niet meer kunt als je kinderen hebt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:59

kleinvosje schreef:
Die vervagen met de jaren!Bij mij zie je ze haast niet meer!

Nou,tegen de tijd dat ik oud en gerimpeld ben,zijn ze wel vervaagd _O-

Nee ze zijn wel wit geworden,maar toch goed zichtbaar.
Langleve de bikini tops die zolang zijn als een hemdje.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:01

Hihi, herkenbaar, heb geen strepen, maar wel het bekende flubberbuikje en dat vind ik zelf dan weer niet mooi. Terwijl ik nooooit iets denk van vrouwen met flubberbuikjes of andere uitstulpingen en me eigenlijk dus gewoon niet moet aanstellen.

Ben geen 20 meer :D :+

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:02

Ik heb ze niet op mijn buik, alleen een beetje op mijn dijen. Mijn jongste kind is nu 6,5 jaar, en ik kan zeggen dat ik er toch al een jaar of 3-4 weinig meer van zie. Ik denk dat het wel bij iedereen verschillend zal zijn, aangezien er verschillende huidtypes zijn, en de een er erger last van heeft dan de ander. Ik zal eens kijken of ik een foto kan vinden...

WowAmigo, ik heb gelukkig geen flubberbuik, alleen drilbillen...

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:04

haha, die vallen bij mij dan weer mee. Alhoewel, paste laatst mijn nieuwe TANKini en werd er toch over het algeheel niet blij van. Want oh ja

- onbeperkt paardrijden zit er ook al een tijdje niet meer in :')

kleinvosje

Re: wat je niet meer kunt als je kinderen hebt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:05

Wat bedoel je daar dan mee, onbeperkt paardrijden? Ik rijd zeker 5 keer per week...

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:13

ben dan wel geen moeder maar mijn vallen toch wel dingen op die je niet meer kunt

zoals
lekker s,avonds op stap want om 7 uur heb je de kids weer
lekker samen een weekendje weg zonder eerst weken kop zorgen te hebben over het verblijf van de kids
en verzolgens om de paar uur een uilend kind aan de telefoon te hebben dat ze je zo missen
en je daardoor weer vrolijk na huis vertrekt :)

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 07:08

*Uitgaan tot in de vroege uurtjes, na 3 uur ben je zo moe dat je zelfs wel staand kan slapen.
*Lekkers ( koekjes/snoep etc) in de voorraad kast leggen, want voo rje het weet eten je kids stiekem de hele zooi op om 6 uur 's morgens.
*Even snel naar de supermarkt, 3 kids in de auto zetten duurt al langer als het winkelbezoekje.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 07:49

pfff haha het meeste is echt zo herkenbaar.. :D
Vanmorgen toen ik kwart over 6 wakker werd was het eerste wat ik dacht toch echt dat ik wel graag weer eens heerlijk uit zou willen slapen.. helaas ben ook ik, als ik wel kan uitslapen gewoon 7 uur klaar wakker ...

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 07:50

1. Uitslapen! Dat staat niet meer in mijn woordenboek.
2. Ongemerkt medeweggebruikers uitmaken voor doos. Ik zal even toelichten:

Enkele maanden geleden ging ik mijn zoontje van bijna 2 ophalen bij opa en oma. Bij een kruispunt wilde een automobiliste voor mij maar niet oversteken, terwijl dat allang had gekund, in mijn ogen. Ongemerkt riep ik dus "rijden doos!" Enige minuten later staan wij voor een stoplicht. Zegt mijn zoontje: "Mama..."
Ik: "Ja." Hij: "Rijden doos!"

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 07:57

Hihi, die komt me bekend voor!

*Idd, uitslapen, is er echt niet meer bij (elke ochtend half zeven...half acht is al een kadootje!)
*Rustig winkelen (niet in de kledingrekken hangen, geen schoenen gaan passen, niet rennen in de winkel)
*Idd, zo maar de deur uitlopen (zul je net zien, ze spugen, de luier lekt door etc, etc, dus altijd een weekendtas vol spul mee)
*Geconcentreerd paardrijden (koter loopt op het erf rond, dus die moet je ook met een half oog in de gaten houden)

Maar verder....ik wil hem echt niet kwijt, dat kleine monstertje!

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:04

Een nachtje doorhalen op een leuk feestje is er niet meer bij inderdaad. Uitslapen kan niet meer en bovendien ben ik er drie dagen ziek van.......

En als die baby er eenmaal is dat gevoel van: "wat heb ik nou eigenlijk helemaal gedaan vandaag?"

Op de baby gepast, op de baby gepast en op de baby gepast...... Hopeloos vond ik dat, er kwam gewoon soms niks anders uit je handen.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:17

En het gekke is...als Sven een dagje weg is geweest, vind ik het heerlijk om hem 's avonds weer op te halen!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:20

- Chocolade, chips, koekjes of snoep voor jezelf kopen.
- Vloeken
- Beeldspraak en uitdrukkingen gebruiken, alles wordt letterlijk opgepakt
- Maat 36 kleren aantrekken
- Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat op stal hangen
- Uitgaan (kan nog wel, maar vind ik niet meer leuk als het betekent dat kind naar oppas moet)
- Van alles gewoon laten rondslingeren (eerst hap, dan verstoppen, dan zich eraan pijn doen, dan kwijt maken, in volgorde van leeftijd)
- Een zonnige middag doorbrengen op een rustig terras zonder speeltuin
- Wat dan ook doen in je huishouden of tuin zonder 'meegeholpen' te worden zodat je zes keer zo lang bezig bent.
- Bovenop bij de seks gedurende het eerste jaar na de bevalling, boobs en buik vallen zo angstaanjagend slap naar voren dat alle lust gelijk weg is.
- Kleren passen in een pashokje met je kinderen erbij (rits... ineens gordijn open terwijl jij net in je onderbroek staat)
- Je GEEN zorgen maken
- Traanloos krantenartikelen lezen over ontvoerde, vermoorde of verkrachte kinderen en thema's als kinderprostitutie ed.
- Een ochtend in bad zitten terwijl je uitgebreid scheert, scrubt, maskertje op doet, voeten bewerkt met puimsteentje..
- Make up en sieraden voor jezelf houden (ik neem aan dat het bij jongetjes iets minder is trouwens? :+ )

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:22

Nee hoor Riv, ook jongetjes vinden het leuk om aan haren/kettingen/ringen/oorbellen etc te hangen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:27

Hangen gebeurt hier niet, kettingen/ringen/armbanden/make up/haarspelden/alle mogelijke verzorgingsprodukten etc. 'lenen' wel...

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:31

kleinvosje schreef:
Wat bedoel je daar dan mee, onbeperkt paardrijden? Ik rijd zeker 5 keer per week...

Ik reed bij de eerste nog 3x per week, nu met de tweede erbij al heeeel lang niet of 1, hooguit 2x. Ik ben al veel weg voor mijn werk (nu bijna 5 dagen, normaal 3 dagen) en dan wil ik niet dat ze de andere dagen ook nog eens naar opa en oma moeten omdat mama zo nodig wil paardrijden... 's avonds is niet echt een optie, paard staat redelijk ver weg, papa wil ook wel eens weg en momenteel heb ik het daar helemaal te druk voor...

Maar help is on it's way, we gaan hopelijk binnenkort bij mijn ouders op de boerderij wonen en dan wordt het makkelijker!

Urielle, ja, die was ik allemaal nog vergeten _O- :')

Zag gisteren nog "Mammoth", film over mama die arts is en zich schuldig voelt dat ze haar kind altijd bij de Fillipijnse oppas heeft die zich weer schuldig voelt ten opzichte van haar twee kinderen die nog op de Fillipijnen wonen en door oma opgevoed worden. Even in het kort. Zoooo herkenbaar...
Laatst bijgewerkt door WowAmigo op 19-05-10 08:33, in het totaal 1 keer bewerkt

colette40

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:32

haha inderdaad heeeel herkenbaar.
Ik heb een dochter van 5 en uitslapen komt niet bij haar op.
gemiddeld tussen 6 en half 7 wakker.

En als ze wakker is weet heel het dorp het :P

Kwaak kwaak en dat gaat door tot het 7 uur s,avonds is want dan gaat ze naar bed.
Zelf had ze bedacht dat ze toch pas ging slapen als wij naar boven gaan ,dus kon ze wel net zolang opblijven.
Of ik zit te gapen als ik haar een verhaaltje voorlees,ga jij maar naar bed en dan ga ik weer naar beneden :z

Je moet gewoon met alles rekening houden maar ik heb een hele lieve vader die gek op zijn kleinkind is en haar regelmatig meeneemt,ophaalt van school etc. *D

dat maakt het wel weer wat makkelijker.

(er is lichte adhd en eventuele autisme vastgesteld maar ze is nog te jong voor officiele diagnose)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:47

Urielle, ik moet je teleurstellen... Ik pas nog steeds in maatje 34-36, soms zelfs kindermaten...

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:49

Urielle, Urielle, ík stel je niet teleur hoor!!! _O- :')

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:49

Uitslapen kan hier wel. De kinderen (9 en 7) zijn in het weekend niet voor half 10 op.
Bovendien kun je het toch omstebeurt doen? Pappa op zaterdag, mamma op zondag?

Ik moet zeggen dat sinds de kids op school zitten ik niet zoveel beperkingen meer heb. Het enige is dat je 's avonds niet de deur uit kunt zonder iets te regelen maar dat vind ik niet zo'n probleem.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:52

Ga door!!

Lees af en toe mee in het zwangerschapstopic en nu dus ook dit topic.

Heb geen kinderwens en dat wordt alleen nog maar sterker naar aanleiding van jullie verhalen :D

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:54

WowAmigo schreef:
Urielle, Urielle, ík stel je niet teleur hoor!!! _O- :')

Ik ook niet hoor :D ! Ervaring is dat vrouwen na een bevalling (of meerdere) vaker niet als wel in maatje 36 kunnen :Y) .

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:00

Ik denk altijd nog, als ik maar weer eens.... (kon paardrijden bijvoorbeeld) dan pas ik echt wel weer in die broek. Maar vooralsnog krimpen mijn kleren vooral }:0

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:04

uiteindelijk kun je alles weer als je kinderen hebt, alleen nooit meer onbezorgd zijn...

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:05

Nou dat maatje 36 is hier ook wel voorbij, maartje 38 wil dan wel weer. maar dan heb je nog zo'n uitgerekte huidflap......
* uitslapen
* snel iets doen
* Zelf op tijd naar bed, als je dat bedenkt worden ze spontaan wakker en willen dan vanalles.....
* ff rustig douchen, ik krijg er zo een bij onder de douche. Alleen jammer dat hij zijn kleren niet uitdoet en zijn schoenen. en jij dit pas ziet als je je ogen weer open hebt en de shampoo uit je haar.