Pil(len) vergeten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

praatgraag86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 12:11

Er is bv een vroege zwangerschapstest van Testpoint, die je 10 dagen na de geslachtsgemeenschap kunt doen. de reviews zijn zeer positief, zeer weinig gevallen van verkeerde uitslag, integenstelling tot Clearblue

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:23

Ah oke, een ander soort test dus. :) Nou heel veel succes en ben benieuwd wat eruit komt!

praatgraag86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 12:24

Dank je wel, laat het natuurlijk gelijk weten wanneer ik een test heb gedaan

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:31

testen!
ik vergeet mn pil ook wel eens maar dat je m de 1e 2 dagen bent vergeten nadat je ong..d bent geweest is het minder risicovol dan wanneer je hem in week 2 of 3 vergeet..
maar dat draaierig is misschien onbewust omdat je toch ergens weet dat je het vergeten bent..
ik moet zeggen dat ik altijd mn wekker zet van mn telefoon.. en soms dan vergeet ik m zelfs nog.. maar dan schiet het me tebinnen wanneer ik dus met mijn vriend soort van ga beginnen.. dus dan ff afkappen.. innemen en verder gaan :P
dat je urine heel anders ruikt hoeft er niet perse mee te makne hebben..
dat kan ook HEEL GOED met je staalpillen te maken hebben.. ;)
maar gewoon even een testje doen.. dan heb je wat meer zekerheid ;)
en niet meer vergeten .. ;)

praatgraag86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 12:33

Die staalpillen heb ik lange tijd achter elkaar geslikt en niks opgevallen aan de urine, het is inmiddesl alweer een paar weken geleden dat ik stopte met die staalpillen.

Bovendien lees je overal dat de 2e week juist niet erg is maar de 1e week wel

Bon_Bon

Re: Pil(len) vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:36

Als je aan de pil zit zijn 1e en 3e week risky, gebruik je geen pil (wat ik niet aanraadt als je geen beeb wilt :p) dan is de 2e week meest risky.

Wat betreft urine, ik ben nu 10 weken zwanger maar ruik niets anders aan mn urine hoor..

praatgraag86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 12:37

Ik ook niet maar mijn vriend wel, maar ach, ik weet heel goed dat je eigen lichaam je voor de gek kan houden als je er teveel over nadenkt, dus ik bestel een test en wacht af

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:41

Hoi,

ik zou zeker even goed nakijken of je die test inderdaad al zo vroeg kan doen. De meeste testen kun je inderdaad pas gebruiken in je stopweek, dus eigenlijk de eerste dag dat je overtijd bent. Belangrijk is om hem met ochtendurine te doen, omdat dat het meeste geconcentreerd is. Dat de andere dag je urine anders rook heeft denk ik meer te maken met je staalpillen. De andere dag heeft de bevruchting misschien nog niet eens plaatsgevonden en heeft het zich nog niet ingenesteld, mocht je zwanger zijn. Mijn urine heeft trouwens nooit anders geroken tijdens mijn zwangerschappen.

Bij twijfel, dus als je test negatief is maar jouw gevoel zegt iets anders, zou ik een week later nog eens testen. Ik dus namelijk wel eens een negatieve uitslag gehad met een clear blue toen ik al 5 dagen overtijd was. Het controlevenster had netjes een streepje en ik had met ochtendurine getest... toch negatief terwijl ik echt al bijna 5 weken zwanger was.

Deze keer heb ik een kruitvattest gebruikt en heb ik omdat ik geen geduld meer had 's avonds al getest. 2 dagen voor ik ongesteld moest worden. Ik voelde echt dat ik zwanger was en deze keer had ik gelijk een + je. Ik ben dus best tevreden over de kruitvattesten.
Ik zou trouwens wel stoppen nu met de pil!!! Mocht je zwanger zijn, dan is het beter voor het kleintje. En daarnaast kun je door de pil toch in de stopweek een bloeding krijgen ondanks dat je zwanger bent.

Laat je even weten hoe het afgelopen is?? Wel fijn dat mocht je zwanger zijn, het kleintje welkom is. Zelf ben ik op mijn 23e mama geworden en ons dochtertje kwam ook als een verassing. Nu zijn we dolblij dat we na een miskraam toch weer zwanger zijn van onze tweede spruit.

Jollyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:41

Inderdaad, de eerste week de pil vergeten is het meest riskant. Of nouja, een stopweek van meer dan zeven dagen, dus niet op tijd weer beginnen met de pil of vlak voor je stopweek vergeten en dan direct je stopweek erachteraan. Dan loop je namelijk risico dat je eigen hormonen toch voor een eisprong zorgen en dat eitje zou dan dus bevrucht kunnen worden als je daarna onveilige seks hebt.
Een test is de enige manier om erachter te komen, dus goed dat je daar achteraan gaat.

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:45

praatgraag86 schreef:
Nee dat begrijp ik, als je nog niet klaar bent met je opleiding enz.
Vriendlief en ik zijn dat al wel een hele tijd, en werken allebei fulltime.
Dus wat dat betreft zit het wel goed.

In de laatste week pillen vergeten is juist totaal niet erg, bovendien zijn er vernieuwde regels over het vergeten van de pil. Die regels zijn een stuk minder strict dan voorheen. Je vindt ze hier.

Verder zou ik eens een belletje naar de huisarts doen. Ik vind het onverantwoord om te verschuilen achter het feit dat je kindje, hoewel niet gepland, toch gewenst. Kinderen krijgen is iets wat je tegenwoordig prima kunt plannen.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:48

Citaat:
Ik vind het onverantwoord om te verschuilen achter het feit dat je kindje, hoewel niet gepland, toch gewenst.

Ik zal wel blond zijn.. ;) maar ik snap echt niet wat je hiermee bedoeld..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:50