Wat te zeggen tegen een nagelbijter?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Re: Wat te zeggen tegen een nagelbijter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 23:03

Ik heb wel vrij sterke nagels gelukkig, ze groeien alleen wel vrij breed zegmaar op mijn middelvinger (rest groeit wel vrij netjes)

Ik had Bytex vroegah :P En zo heb ik ook het geprobeerd: eerst 1 nagels bijtvrij, daarna 2 etc. Mijn duimen zijn nog lang kort geweest terwijl de rest al erg netjes was :)

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 23:06

Heino schreef:
Ik heb wel vrij sterke nagels gelukkig, ze groeien alleen wel vrij breed zegmaar op mijn middelvinger (rest groeit wel vrij netjes)

Ik had Bytex vroegah :P En zo heb ik ook het geprobeerd: eerst 1 nagels bijtvrij, daarna 2 etc. Mijn duimen zijn nog lang kort geweest terwijl de rest al erg netjes was :)

Mijn nagels zijn idd ook breder dan anders.
Duimen en middelvingers voornamelijk.
Mijn pinken en wijsvingers zijn erg netjes bijgetrokken. Mijn ring vingers twijfel ik nog over, of ze nou erg breed zijn of dat het aan mijn grovere handen ligt :o

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 23:31

Heino schreef:
Mijn nagels zijn nog steeds mijn zwakke plek

Ja, letterlijk. Je nagels worden zwakker door het bijten.

Toen ik dat hoorde besloot ik om nu écht te stoppen met bijten. En ik bedacht ook een manier die voor mij werkt: met mezelf sloot ik het compromis dat ik 1 keer per week :P 1 nagel eraf mocht bijten. Reikhalzend kijk ik dus nu iedere week uit naar de vrijdag... komende vrijdag mag mijn rechterduimnagel eraf :9 Maar eigenlijk wel zonde, hij is zo mooi lang. Ik twijfel of ik het wel moet doen... dus voor mij werkt dit eigenlijk best goed. Maar ik ben een "bewuste" bijter, meestel heb ik wel in de gaten als mijn vingers weer eens richting tanden gaan.

Wat overigens ook heel goed helpt is veel met je paard bezig zijn. Of schoffelen, of iets anders waar je zwarte randjes van krijgt :r

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 23:36

Ik zeg: Clickertraining :+

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 23:41

men pakken een vijl heb ik mn vriend ook gegeven en hij is drastisch geminderd ik krijg al kippenvel als mn nagel ombuigt vreselijk.
en nu zijn mn nagels naar de maan want had kunstnagels. ik roem de dag dat de barsten zijn uitgegroeid

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 00:33

Vreselijk hé die nepnagels.
Staat echt heel mooi, totdat ze eraf gaan/vallen/breken. Dan houd je alleen nog maar broze nagels over

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 06:45

Hardstikke leuk hoor, dat jullie berichten plaatsen over jullie nagels. Maar ik ben op zoek naar een gouden tip...

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:25

Klinkt beetje apart, maar kan je niet gewoon gaan chanteren als er echt niets anders helpt. Zo heeft het bij mij geholpen. Het is toch vaak dat een nagelbijter zich betrapd voelt en het ook onbewust doet.
Als diegene dus bijt in jou bijzijn staat daar iets tegenover. Iets uitdelen of iets anders etc. Of als die niet meer bijt krijgt hij/zij een beloning. Ik had het wel snel door hoor, elke keer al reikte ik naar mijn vinger schoot er iets door mijn hoofd; ', oh nu zit ik fout'.
Nouja en blijft diegene het toch steeds doen, stiekem van dat vieze gore troep op zijn nagels doen. Anders zou ik het ook niet weten.'

Succes ermee.

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:37

mijn zusje beet ook heel erg nagels die hebben we toen in de slaap bytex op alle dagels gedaan, toen ze de volgende dag weer wou bijten was dat zo smerig dat ze het nooit meer heeft gedaan. ze wil geen lange nagels. nu knipt ze elke week netjes haar nagels. het lijkt een stuk netter zo:D mijn vriend bijt ook heel erg maar bij hem helpt echt niks. hij kan de hele dag wel door bijten al je er niks van zegt... zelfs tijdens het autorijden is hij onbewust nog wel is aan het bijten. verschikkelijk vind ik het. maja ik wacht nog steeds op de dag dat hij verstandig word haha ( al kan dat nog wel even duren verwacht ik)

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 20:01

Hier ook 1 |(
Altijd een nagelbijter geweest..
Heb 2 weken geleden nagelak opgehad 1 week lang dat helpte gelukkig wel want toen beet ik niet, nou heb ik een randje 9 nagels 1 nagel heb ik eergisteren kort gebeten was zenuwachtig.
vind wel mooie dat ik een randje heb :P
Tja ik denk dat ik er nooit van af zal komen.
Ook word er heel vaak gezegt tegen me volgens mij ben jij een nagelbijter en heb je honger :P

Freppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:02

Als mijn zus of moeder aan het nagelbijten is zeg ik gewoon: Hou eens op met dat gekluif! :Y)
Maarja, of je dat tegen deze mensen ook kan zeggen weet ik natuurlijk niet.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:44

CRos95 schreef:
Mijn vader zingt altijd: 'Yvonne zit niet op je nagels te bijten, bah wat vies Yvonne' maar of ze dat nou zo leuk vinden _O-

dat ken ik van mijn vader :j
vervolg is:

je zult met dat bijten je nagels verslijten, bah, wat vies Louise!
Hou met dat bijten op,
anders heb jij een strop
je [kleine] vingers zijn toch geen lolly's lieve pop.

overigens kan ik me er niet aan storen, als iemand anders het doet. Ik ben al 20 jaar geleden gestopt, maar af en toe als ze te lang zijn en ik heb geen schaartje bij de hand haal ik de randjes er weer vanaf.

/add
even gegoogled
http://www.musicfrom.nl/songteksten/car ... ijten.html
het is van Lou Bandy en de tekst hierboven was bijna helemaal goed.

en de oplossing voor TS:

Louise kreeg verkering
Met een leuke jongeman
Haar nageltjes zijn aangegroeid
Je ziet er niets meer van
En als je vraagt: hoe komt dat nu
Dan antwoordt zij vol pret
Mijn jongen houdt mijn handen vast
En steeds mijn mond bezet

Maar even serieus. TS, als je je er echt zo aan stoort, gewoon vriendelijk vragen lijkt me de enige juiste weg, en even uitleggen wat er voor jou zo vervelend aan is. Maar ik kan me hun reactie ook wel voorstellen eerlijk gezegd.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 19-05-10 10:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:47

Een vriendin van mij bijt ook nagels, ik vind het echt vreselijk, ze zit soms gewoon met dr hele hand in dr mond tijdens de lessen :+
Ik vind het heel onsmakelijk, en ik sloeg haar een tijdje, heel zachtje, als ze nagelbeet. Maar dat helpt niets..
Ze wil er wel vanaf komen, maar ze wil er geen moeite voor doen eigenlijk, en ze doet het toch steeds, het is echt eng gewoon, ze heeft het niet eens door!
Ik ben gestopt me eraan te ergeren, zij stopt er toch nooit mee }:0

heyhallohey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:29

Zeggen dat ze moeten stoppen en daarna hard wegrennen? om geen klap te krijgen XD