Onrustige dreumes ( 's nachts)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MootjeK

Re: Onrustige dreumes ( 's nachts)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:29

Als je man geen werk heeft, kan hij er mooi uit 's nachts. ;)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:34

Mijn jochie ging trouwens ineens beter slapen toen hij een peuterbed kreeg. Hij had wat meer ruimte nodig blijkbaar.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:46

Mijn dochter was ook zo'n onrust in bed, schopte zichzelf bloot,was haar speen constant kwijt en haar favo knuffel was ook altijd zoek.
Ik werkte zelf in de horeca en was altijd al gesloopt bij thuiskomst (1 a 2 uur s'nachts),als mijn dochter dan ook nog eens 2,3x wakker werd bleef ik uiteindelijk maar wakker (wat je ook niet lang volhoud).
Uiteindelijk heb ik zo'n slaap/trappelzak gekocht en heel internet afgespeurd naar een identieke 2e favoriete knuffel (aan beide kanten van het bed 1). Ook ben ik langzaam begonnen met het aanleren van alleen inslapen met speen en daarna de speen weg (uit haar mond) halen. Dit heeft zeker gewerkt en na een paar weken kon vermoeide mama eindelijk weer rustig slapen.

Nu heeft ze overigens weer iets nieuws uitgevonden (nu 6 jaar). Voor het slapen krijgt ze nog wat drinken,gaat ze plassen en tandenpoetsen, ze ligt nog geen 10 min in bed of het is: maaaaaaaammmmmmmm ik moet plassen, ik heb dorst, ik heb honger, ik kan niet slapen, dit gaat door tot half 9.
Ik was het behoorlijk zat (denk je eindelijk even rustig te kunnen zitten) ik heb afgelopen week van die lichtgevende sterren etc gekocht, hele kamer vol geplakt en.......mevrouw is stil!!! ze is zo onder de indruk van die sterren dat ze vergeet om smoesjes te verzinnen om toch maar weer uit bed te kunnen. Nu maar hopen dat ze niet zo snel uitgekeken raakt :D

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 09:48

Slaapzak wil ze niet meer aan -O- Is ze namelijk te groot voor... Vind ze zelf...
Het is ook wel een "puckababy" meisje, ze heeft tot en met 7 maand in zo'n inbakerzak geslapen.

Mijn man gaat er wel eens uit hoor, maaaaaarrrr, ten eerste ben ik altijd meteen wakker en dan denk ik, ja, kan ook wel meteen gaan dan, en ten tweede, omdat ik nu veel weg ben heb ik natuurlijk ook last van dat eeuwige nooit aflatende schuldgevoel dat mama's altijd hebben :D Zucht. het is nooit goed he...

Groter bed heb ik trouwens wel aan gedacht, zou best wat kunnen zijn, zus slaapt in een ombouw-ledikant-die-nu-peuterbed-is, en ik heb er al aan gedacht om haar een echt groot bed te geven en de jongste weer het grote ledikant.

Die sterren is ook een leuk idee, alleen hebben wij dus geen probleem met inslapen. Ze lag van de week in haar eentje lang zal ze leven te zingen :') _O- (HOERAAAAAAAA!)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:51

Heino schreef:
Ibalia schreef:
Dat zeggen alle experts of mensen die geen kinderen hebben. ;)
Als dit helpt na een week slapeloze en onderbroken nachten, wil je wel graag je bed delen..

Kindloze en redelijk expert meldt zich ;)
Ik denk dat het toch belangrijk is om objectief proberen te kijken naar wat op lange termijn ook verstandig is, ook al begrijp ik dat het op zulke momenten verleidelijk is voor de snelst werkende oplossing te kiezen ;)

Tja, de mijne sliep pas door na haar 5de jaar, maar als ze bij ons in bed lag was ze rustig.
Dus af en toe (na maanden 's nachts er min 5x uit) legde ik haar weleens een weekendje bij ons in bed.
Dus dat was echt niet de snelst werkende oplossing om haar nooit in bed te nemen.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 09:58

En aan de andere kant, dat kindjes op hun eigen kamertjes moeten slapen is een Westerse gewoonte he!
(Moet je in Afrika eens om komen ;-))

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:02

Mijn vriendin is getrouwd met een Afrikaan en hun (5!) kinderen slapen vanaf de geboorte bij hun in bed en op de kamer.
Na 2 a 3 jaar willen ze uit zichzelf op een eigen kamer slapen (wat mijn vriendin dan weer jammer vind). hahaha

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 10:10

5, aaaaaargh!!!!

Ik wilde er altijd wel drie. Maar nu even niet _O-

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:35

Euh, nee dankje, vijf is voor mij ook wel van het goede teveel. :+ Heb genoeg aan mijn twee monstertjes!

Haha, lief is dat als ze zo liggen te zingen in hun bedjes, hé! *smelt*

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 14:50

Ik heb (nog) geen kinderen, maar ik ben wel babysitter. Ik heb ook eentje die net zo is als die van jullie (helaas is ze nu al 8). Toen ze nog klein was, begon ze vaak te huilen als ze haar speen kwijt was of de dekens van haar af waren. Was nooit een probleem, even opnieuw instoppen, kusje geven en klaar. Dat gebeurde 1 keer op een nacht, héél zelden vaker. Ze heeft dan ook een jonger zusje van 6 jaar, haar ken ik al sinds ze baby was. Met de jongste nooit problemen gehad, alleen rond haar 4 jaar een heleboel aanstellerij. Vorig jaar heeft ze ook een periode gehad dat ze nooit wou slapen, kwam ze met smoesjes af dat ze dorst had, of dan ging ze voortdurend naar het toilet en maakte hierbij haar zus wakker.
De oudste heeft de laatste jaren erg veel bang waardoor ze niet durft te slapen. Ze is doodmoe, maar ze kan dan gewoon niet slapen. Ik heb haar weleens bij me genomen zodat ze rustig kon slapen. Dit is nog maar 1 keer voorgevallen, vond het zo zielig dat ze niet kon slapen. Zodra ze bij me lag, heeft ze wel lekker rustig geslapen. Deze 2 kinderen zijn echt schatten, ze hebben heel veel respect voor mij en hun ouders.

Maar er is ook een gezin wat weer het uiterste is. Ouders hebben een heel andere visie op kinderen opvoeden dan ik. Mijn principe is: "Ze gaan in bed op het uur dat mij is opgedragen, voor dit uur worden ze gewassen, krijgen ze nog een beetje te drinken, plassen en bed in met een verhaaltje. Daarna wil ik ze niet meer horen, alleen wat praten heb ik niets op tegen. Maar ze mogen hun bed niet uitkomen." Toen ze op de leeftijd kwamen waar ze ouders begonnen te testen, hebben de ouders toegegeven. Nadat ze in bed werden gestuurd, kregen ze nog wat te drinken, nog een verhaaltje,... Ze mochten zelfs bij de ouders tv komen kijken. Hier ben ik compleet tegen, zeg dan dat ze om 11 uur mogen gaan slapen ipv 8 uur, als je ze toch nog tv laat kijken als ze komen huilen dat ze niet kunnen slapen.
Als ik daar dus ging babysitten, probeerden ze dit ook bij mij. Toen heb ik me eens boos gemaakt op hen en zei dat ik hen niet meer wilde horen. Toen de moeder belde voor een volgende afspraak, zei ze: "De oudste wil eigenlijk niet dat je nog komt omdat ze in bed moeten blijven als ze niet kunnen slapen. Neem hen maar bij je in de zetel als ze niet kunnen slapen, ik heb hen verteld dat ik dit ook tegen jou ging zeggen." Dit sloeg echt alles. Nog voordat ik terug in de zetel zat nadat ik hen in bed had gestopt, stonden ze al bij me: "wij kunnen niet slapen, van mama mogen we bij je in de zetel komen liggen" Ik heb verschillende keren geprobeerd om hen terug in bed te krijgen, maar ze weigerden. Ik heb me neergelegd en heb de kinderen laten zitten tot de ouders terug waren. Ik ben daar niet meer terug gegaan, ik vind zulke ouders verschrikkelijk!
Wat vinden jullie hiervan?(als ouder dan)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:08

Ik kan daar niet over oordelen omdat ik weet dat elke ouder wel iets heeft waarmee een andere ouder het niet mee eens is.

Maar het is wel zo dat ik van "mijn" oppas verwacht dat ze ongeveer dezelfde regels hanteert als ik.
Ik had 1x iemand (wel een bekende) die vond dat mijn kind oud genoeg was om zonder speen te slapen en deze dus niet wilde geven toen mijn kind naar bed ging.
Natuurlijk kun je vinden dat mijn kind te oud is voor een speen, maar het is niet aan de oppas om hem daarom maar niet te geven.

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:41

Brainless schreef:
Ik kan daar niet over oordelen omdat ik weet dat elke ouder wel iets heeft waarmee een andere ouder het niet mee eens is.

Maar het is wel zo dat ik van "mijn" oppas verwacht dat ze ongeveer dezelfde regels hanteert als ik.
Ik had 1x iemand (wel een bekende) die vond dat mijn kind oud genoeg was om zonder speen te slapen en deze dus niet wilde geven toen mijn kind naar bed ging.
Natuurlijk kun je vinden dat mijn kind te oud is voor een speen, maar het is niet aan de oppas om hem daarom maar niet te geven.

dat dacht ik ook niet nee geloof dat ik de oppas vriendelijk :+ had verteld dat het mijn kind is en dat ik bepaal

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:32

Nee ok, daar hebben jullie volkomen gelijk in. Ik denk dat als ik zelf moeder was, dat ik ook zou praten zoals jou RandyOrton.
Maar als jullie tegen de oppas zeggen half 9 bed in, verwacht je dan niet dat je kind om half 9 in bed ligt? Het kan inderdaad zijn dat de kinderen slaapproblemen hebben, maar je merkt toch duidelijk als ze met je voeten aan het spelen zijn. Als ze na 5 minuten bij me staan, noem ik dit geen slaapprobleem. Ik lig soms ook een uur(of langer) wakker voordat ik de slaap kan vatten.
Als ik, als ouder, met de oppas een uur afspreek waarop de kinderen moeten gaan slapen, verwacht ik dat mijn kinderen op dat uur in bed liggen.

PS: ik hoop niet dat jullie me nu zien als een eigenwijze oppas :+ Ik luister echt wel naar de ouders, maar ik laat niet graag met me sollen door de kinderen.