Kiespijn en bang voor tandarts

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 16:03

Wortelkanaalbehandeling doet helemaal geen pijn, ik heb zelfs de verdovingsspuiten niet gevoeld. Ik liep ook al een jaar met een halve kies, helemaal tot aan de zenuwen bloot lag ie, al heel lang. Tot het zo erg ontstoken was dat ik niet anders meer kon en toen die behandeling gedaan. Niks gevoeld.

Even doorbijten, het is erger om de praktijk binnen te stappen dan de behandeling an sich. gewoon gaan, het is echt een opluchting als het gedaan is.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 16:04

Mooi dat het achteraf mee viel :j.

Bij mij is er een hele poos terug ook een vulling uit mijn kies gegaan.
Daarvoor (toen het een gaatje was) was de keus al, trekken of tóch proberen te vullen. De kans dat het vullen zou lukken was nog de helft, en dat hij vervolgens zou blijven zitten was wat minder, en dat hij dan ook nog pijnloos zou blijven zitten was ook de helft. Toch voor vullen gegaan, want dat geluid met trekken vind ik echt vies :oo. Om de verdoving ging het mij niet, die heb ik nog gehad.

Hij: 'Wil je een verdoving?'
Ik: 'Is dat nodig dan?
Hij: 'Ik had het wel gedaan.'
Ik: 'Doe maar gewoon zonder proberen.'
Hij: 'Ik weet zeker dat je het anders gaat voelen.'
Ik: 'Oke, doe dan maar.' :+

Iig, heb er toen geen last van gehad (afkloppen). En hij was er uiteindelijk wel vrij snel uit gegaan, (maar veeeel langer blijven zitten dan verwacht :D). En als hij eruit zou gaan, moest mijn kies waarschijnlijk getrokken worden omdat hij erg lastig te vullen is (en wat daarboven al staat). Dus ik wacht gewoon tot het echt niet meer gaat, en dan laat ik hem pas trekken :).

(Hoop stiekem dat het nog lang duurt :)) )

Bokkiej

Re: Kiespijn en bang voor tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 18:08

T voelt echt vet raar! maar de ibrofen (ofzoiets) helpt iig goed! :) denk dat ik niet meer nodig heb, en t voelt ook niet meer zo vies.

Vanochtend en vanmiddag bloedde het trouwens wel weer! maar dat heb ik overleefd!