Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Futurefox schreef:Ik had deze week met 2 verschillende testen vage streepjes maaaaar...toch ongesteld en nou geen streepjes meer te zien. Ik zou nog even wachten en nog een test doen...voor de de zekerheid. Wij waren ook al in de gloria.....
Futurefox schreef:Ik had deze week met 2 verschillende testen vage streepjes maaaaar...toch ongesteld en nou geen streepjes meer te zien. Ik zou nog even wachten en nog een test doen...voor de de zekerheid. Wij waren ook al in de gloria.....
Freya schreef:Futurefox schreef:Ik had deze week met 2 verschillende testen vage streepjes maaaaar...toch ongesteld en nou geen streepjes meer te zien. Ik zou nog even wachten en nog een test doen...voor de de zekerheid. Wij waren ook al in de gloria.....
Klopt, dit had ik vorige week ook, alle sympthomen waren weer aanwezig als bij mijn eerste zwangerschap, nog geen 2 dagen later kwam de menstruatie om de hoek kijken en nu totaal geen streepje meer te bekennen en alle symptomen ook als sneeuw voor de zon verdwenen.
Ik zou ook wachten tot morgenochtend, ook al is het moeilijk , maar je ochtendurine is het wel het betrouwbaarst in een vroeg stadium van een zwangerschap.
cissie schreef:Je moet het helemaal zelf weten of je strakjes nog een test gaat doen, zelf zou ik het morgen ochtend weer proberen....
Mocht je het vanmiddag nog een keertje doen houdt dan rekening met een negatieve uitslag, dit omdat je ochtend urine het betrouwbaarst is in het begin van een zwangerschap, het HcG neemt bij veel vrouwen in de loop van de dag af, waardoor juist in een vroege zwangerschap een test het meest zinvol met de eerste ochtend urine.
Veel water drinken zodat je toch naar de wc kunt om te plassen zou ik niet doen in dit stadium, water zorgt voor een afname van de concentratie van HcG waardoor de uitslag sneller 'niet zwanger' is terwijl dat niet zo hoeft te zijn.
Je kunt vanmiddag nog een test doen en misschien komt er weer een vaag streepje te staan, maar de kans er 'niet zwanger' of feen streepje verschijnt is ook groot, dan zou ik de test op zn vroegst morgenochtend herhalen.
SunnyBL schreef:cissie schreef:Je moet het helemaal zelf weten of je strakjes nog een test gaat doen, zelf zou ik het morgen ochtend weer proberen....
Mocht je het vanmiddag nog een keertje doen houdt dan rekening met een negatieve uitslag, dit omdat je ochtend urine het betrouwbaarst is in het begin van een zwangerschap, het HcG neemt bij veel vrouwen in de loop van de dag af, waardoor juist in een vroege zwangerschap een test het meest zinvol met de eerste ochtend urine.
Veel water drinken zodat je toch naar de wc kunt om te plassen zou ik niet doen in dit stadium, water zorgt voor een afname van de concentratie van HcG waardoor de uitslag sneller 'niet zwanger' is terwijl dat niet zo hoeft te zijn.
Je kunt vanmiddag nog een test doen en misschien komt er weer een vaag streepje te staan, maar de kans er 'niet zwanger' of feen streepje verschijnt is ook groot, dan zou ik de test op zn vroegst morgenochtend herhalen.
Dat is niet meer waar hoor. De testen van tegenwoordig zijn zo gevoelig dat je ze op elk moment van de dag kunt gebruiken (staat ook in gebruiksaanwijzing). Wel inderdaad oppassen met te veel water drinken (staat er ook in). En een vage streep is ook een streep (staat wederom in de gebruiksaanwijzing) over 3 dagen is die waarschijnlijk duidelijker.
Lezen van de gebruiksaanwijzing is het advies!
En laat ik dit niet vergeten: Gefeliciteerd!!

cissie schreef:Hier nog zo iemand heb al 2 keer een positieve test in handen gehad, maar helaas die verrekte ongi kwam opzetten na enkele weken en het was uit met de pret, ik test daarom nooit maar dan ook nooit meer na enkele weken overtijd, het doet gewoon veel verdriet als je graag zwanger wilt worden en je test heel enthousiast vrij vroeg.