Pesten....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:02

Vind het al wat dat ze er over praat. Ze had zichzelf ook weer in slaap kunnen huilen vanavond. Je moet ergens beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:03

RedPassion schreef:
em_papillon schreef:
Dus, dan blijf je maar zitten en gepest worden?

Je moet wel dingen ondernemen om het jezelf beter te maken! Waarom wil je niet naar school met je ouders?

Succes, je komt er altijd sterker uit :)

Je zal het vast goed bedoelen, maar ik krijg echt de kriebels van je opmerkingen. Aangifte is echt niet overdreven, als TS in elkaar geslagen wordt is dat fysieke mishandeling en daar kan wel degelijk wat mee gedaan worden door de politie.

Verder komt alles niet altijd goed en komt niet iedereen overal sterker uit. Er loopt nog een topic over (het leven na) pesten hier en daaruit blijkt wel dat deze dingen meestal diepe sporen nalaten.

Helemaal mee eens!

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 12:04

ik had zoiets het moet er nu uit anders heb ik morgen weer kapotte knokkels (ik snij mezelf niet maar sla op me allerhardst tege me muur)

owens-mama

Re: Pesten....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:05

Ik heb je een PB gestuurd, en niet gaan slaan tegen muren.
Dan heb jij zere handen en hun hebben de lol.

Niet doen dus!!!!!
Ga maar je kamer opruimen als je boos bent....

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:07

RedPassion schreef:
em_papillon schreef:
Dus, dan blijf je maar zitten en gepest worden?

Je moet wel dingen ondernemen om het jezelf beter te maken! Waarom wil je niet naar school met je ouders?

Succes, je komt er altijd sterker uit :)

Je zal het vast goed bedoelen, maar ik krijg echt de kriebels van je opmerkingen. Aangifte is echt niet overdreven, als TS in elkaar geslagen wordt is dat fysieke mishandeling en daar kan wel degelijk wat mee gedaan worden door de politie.

Verder komt alles niet altijd goed en komt niet iedereen overal sterker uit. Er loopt nog een topic over (het leven na) pesten hier en daaruit blijkt wel dat deze dingen meestal diepe sporen nalaten.

Oh ik geloof zeker dat het diepe sporen na kan laten bij sommige. (ben zelf ook gepest.. misschien helpt het omdat mee te delen..)
Maar om te voorkomen dat het zover komt moet je zeker nu niet stil gaan zitten!

En ja ik vind dat je eerst naar de school en leraren moet stappen (inclusief ouders) om er een oplossing voor te vinden.
Als het dan nog niet werkt kan je uiteraard aangifte doen.

En de rest was inderdaad gewoon goed bedoeld :)

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 12:09

ok, het kwam wel beetje hard over ja
op bokt kan ik er tenminste over praten
iedereen buiten school zeggen dat ik me aanstel

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:12

En je ouders/verzorgers? Willen die je niet helpen om naar school te gaan?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:13

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel enigzins met Ulrika en Em_papillon eens ben.
Hoewel de pesters fout zijn, kun je toch alleen zelf de situatie veranderen, en daar moet je voor vechten.

TS: als jij niks doet verandert er niks, daar komt het eigenlijk op neer. JIJ zult je ouders en de leerkrachten moeten overtuigen dat er iets aan de hand is, JIJ zult moeten bepalen dat het pesten stopt.
Bepaal wie je liever wilt geloven: onaardige kinderen die jou lelijk noemen en zulke domme dingen doen als pesten, of je vriendinnen die zeggen dat het niet zo is.

Geslagen en geschopt worden is NIET acceptabel... als je vriendinnen het ook gezien hebben, neem ze dan mee naar de leerkracht en naar je ouders. Als het echt zo erg is als je zegt moet er bewijs te vinden kunnen zijn.

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 12:13

em_papillon schreef:
En je ouders/verzorgers? Willen die je niet helpen om naar school te gaan?

ben al zooo vaak naar school geweest om te praten
helpt niks

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:15

Ik ben ook altijd gepest. Metteen naar het schoolhoofd gaan en dat schorriemorrie aanpakken!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:16

Ik zou toch naar de politie gaan, als alle andere mensen je niet willen helpen..

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:18

Je moet ook niet naar school. Wat wil je dat ze daaraan doen op school? Ze kunnen daar niet zeggen dat ze jou wel geloven en de ander niet.
Je moet met je ouders naar de ouders van de pesters gaan. Die vinden het vast ook niet leuk dat hun kind een ander kind pest.

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:20

Akhal_Teke schreef:
Je moet ook niet naar school. Wat wil je dat ze daaraan doen op school? Ze kunnen daar niet zeggen dat ze jou wel geloven en de ander niet.
Je moet met je ouders naar de ouders van de pesters gaan. Die vinden het vast ook niet leuk dat hun kind een ander kind pest.

Ik weet niet of dit wel werkt...veel ouders zeggen "DAT GELOOF IK NIET MIJN KIND DOET ZOIETS NIET!"

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:21

Aangifte doen bij de politie , niet alleen van de kinderen maar ook dat de school er helemaal niets aan doet. ZIJ zijn verantwoordelijk wat er binnen de hekken van school gebeurt en moeten ALLES sirrieus nemen!

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:23

En.. wanneer de pesters weten dat ze naar hun ouders zijn gestapt hebben ze alleen nog maar meer redenen om verder te pesten..
School is op het moment zelf aanwezig.. een paar strenge preken, lang nablijven werkt denk beter..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:24

Taakstraf werkt denk ik het beste hoor ;)

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:26

lifaya schreef:
Taakstraf werkt denk ik het beste hoor ;)

Denk dat de persoon in kwestie alleen maar meer gespest gaat worden...je zult het echt zelf moeten doen...ik heb toen ook veel geprobeerd maar alleen als je echt voor jezelf op durft te komen hoe moeilijk het ook is en je niks van die mensen aan trekt zullen ze pas ophouden...na zo'n taakstraf zullen ze alleen nog harder meppe

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:28

neu. dat is tegenwoordig al weer stoer.. en dat gebeurd buiten school om.. dan kunnen ze het verbergen voor hun klasgenoten..

Oja, ts, probeer de aanstichter er tussenuit te pikken.. de gene die steeds begint en het hoogste woord heeft en anderen er toe aan zet..
Als je dan langs gaat met iemand weet je bij wie je het eerst moet wezen :)

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:33

hee wat vervelend voor je! Wat zeggen je vriendinnen ervan? Anders vraag je ze of ze met je mee uit school lopen of een stukje meefietsen?
Gewoon kijken idd wie er mee begint en de rest er tot aan zet. wat em_papillon zegt.

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:35

ik vind het ook wel raar dat de leraren haar niet geloven! Ze komt toch niet zomaar met ziets aanzetten?

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 12:38

shillelagh schreef:
ik vind het ook wel raar dat de leraren haar niet geloven! Ze komt toch niet zomaar met ziets aanzetten?

ze geloven me egt niet omdat de pesters het tegendeel bewijzen

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:39

shantalufyou schreef:
shillelagh schreef:

ze geloven me egt niet omdat de pesters het tegendeel bewijzen

Hoe bedoel je dit? Wat bewijzen zij dan?

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 12:40

dat ze het niet doen
en dan geloven ze mij niet meer

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:41

shillelagh schreef:

ze geloven me egt niet omdat de pesters het tegendeel bewijzen[/quote]

Hoe bedoel je dit? Wat bewijzen zij dan?[/quote]

daar benk ook wel benieuwd naar hoe willen ze dat bewijzen? Tis jouw woord tegen die van hun

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:44

Ik heb altijd gezegt dat als iemand aan mijn kinderen zou komen ik korte mette maak met de pesters (en als mijn kinderen pesten.. dan is er 'hell to pay' ). Ben zelf jaren lang gepest en heb hierdoor behoorlijk wat angstklachten ontwikkelt, heb 3 jaar lang in therapie gezeten en ben nu bezig om weer op het goede spoor te komen (door middel van vrijwilligers werk in een verzorgingshuis) Het probleem blijft dat er weinig tegen werkt om pesters aan te kunnen pakken.. en wat werkt is niet toegestaan. Als het eenmaal begint is er gewoon weinig wat je kunt doen, reageren vinden ze fantastisch niet reageren trickert ze alleen maar om nog harder te proberen.

Als ik jou was zou ik met je ouders praten, en hun met de leerkrachten. Je ouders zullen hun duidelijk moeten maken dat zolang de school niks doet zij medeplichtig zijn aan de mishandeling die jou word aangedaan. Van school gaan en naar een andere school is niet eens een hele verkeerde optie als de school geen stappen wilt ondernemen.
Laatst bijgewerkt door Benfan op 14-05-10 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt