er zijn genoeg verpleegsters die het helemaal niks boeit, mijn zus had de ziekte van crohn (geopereerd) en heeft daar voor nog in het ziekenhuis gelegen omdat ze out was gegaan, ze belde voor een pijnstiller voor de hevige pijn, zuster kwam niet en is ze haar zelf maar gaan zoeken, en verpleegster in kwestie zat gewoon te geiten met collega's.
Scheer anders bijna elke verpleegkundige over dezelfde kam zeg...
Wat lees ik hier toch maar allemaal... Klacht indienen voor het niet geven van zo'n stoel en dergelijke?
Zorg gewoon dat er iets gedaan wordt aan het probleem. Laat een dokter van vaatheelkunde kijken naar de doorbloeding van haar benen (zeker mocht ze toevallig ook ouderdomsdiabetes hebben).
Neurologisch zal er wel geen probleem zijn aangezien ze wel kan opstaan enzo, maar niet ver kan stappen. Je kan altijd een botscan vragen om te kijken of er orthopedisch geen probleem is. Iemand die ouder wordt kampt heel vaak met ostheoporose, misschien kan de oorzaak hier ook liggen.
Je moet gewoon zorgen dat er een paar onderzoeken gedaan worden. Vergeet trouwens niet dat je moeder die plaspillen niet voor niets neemt. Zonder deze medicatie houdt ze teveel vocht vast wat niet goed is voor haar hart en waardoor ze nog moeilijker zal stappen. Ze heeft die medicatie echt heel hard nodig.
Ik ben de laatste die zegt dat ze de verkeerde med. heeft. Maar iemand die niet alleen kan lopen en waar tegen wordt gezegd , u moet niet zeuren als u naar de wc moet. Ik vind dat niet kunnen . Kijk dat zijn twee zusters op 10 hele goede. Ik heb geen klacht in gediend , ik heb een brief geschreven met vragen. Daarbij heb ik wel aangegeven dat mijn moeder geen zeurend klein kind is. Hoe zorg ik dat er onderzoeken worden gedaan????? Neurologisch is er wel een probleem. Ze heeft geen diabetes.
kohtje
Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-10 06:26
Phaser zie net dat jij een broeder bent. Ik zal je vertellen een wereld van verschil!!!!! Broeders zijn hier altijd vriendelijker,zorgzamer en zien alles. Nee geef mij maar meer broeders in het ziekenhuis
nienke1208
Geplaatst: 18-05-10 08:52
TS: door aan de zaalarts een consult te vragen voor de vaatheelkunde en daarbij vertellen dat je graag wilt laten kijken naar haar benen, omdat ze zo moeilijk loopt (zegt een hele lieve zuster )
kohtje
Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-10 10:56
Update! Gisteren is mijn moeder overgebracht naar Neurologie! Nadat ze zaalarts en de maatschappelijk werkster beide 3 x gebeld hadden was het zo geregeld. Ze heeft vanmorgen al wat onderzoeken gehad. We zijn zo blij dat er nu echt gekeken wordt. Ook is deze afdeling beter ingericht naar mensen die moeilijk bewegen. Wc dicht bij, wasbak op de kamer en personeel die weet hoe ze hier mee om moeten gaan. Ze rijden nu met een rolstoel achter dr aan als ze een stukje moet lopen
En hoe is het nu met je moeder? Als ik het goed inschat ligt of lag ze in het spaarneziekenhuis
Mijn vader heeft daar vorig jaar 11 maanden gelegen. Wij hebben niets als goeds meegemaakt daar wat betreft de verzorging. Een arts die erg met hem begaan was kwam nagenoeg elke avond na zijn werk nog even bij hem langs. We hadden zelfs zijn mobiele telefoonnummer en zijn e-mailadres zodat we hem altijd konden bereiken.
Toen mijn moeder na tien maanden elke dag op bezoek door oververmoeidheid gevallen was mocht zij ook een paar dagen blijven.
Enig minpunt wat ik he bij het spaarneziekenhuis is dat ze mijn vader eerder door hadden moeten sturen naar een academisch ziekenhuis. Toen hij eenmaal doorgestuurd werd naar het AMC en daar is geopereerd was hij met een maand weer thuis.