Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 11:40

Yonker ik ben dol op crackers misschien moet ik er dan maar 6 gaan eten ofzo ik vind slankie zooooo lekker dat ik het niet eens eet om af te vallen want op 6 crackers gaat een kuipje slankie :')
Ik eet ong 3x in de week crackers op werk in het weekend lust ik ze namelijk niet >;)

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 11:44

Jeannine schreef:
@ Tanteuh leuk dat je er ook weer bent. Ik heb je wel eens voorbij zien komen het eerste topic geloof ik.
Als je regelmatig traint, dan moet 10 kilometer haalbaar zijn.
Ik ben zo begonnen rond het eerste topic en kan nu ook wel 10 kilometer lopen. Het is dat mijn enkel en knie soms niet mee werkt en wil ik de boel niet forceren, maar ander had ik het al met 2 vingers in mijn neus gered.

Klopt inderdaad! Toen ben ik stilgevallen met een serieuze rugblessure, waardoor ik zeker een half jaar praktisch niks van sport heb gedaan -O-. Gelukkig nu geen last meer van!

Het probleem is bij mij echt wel de 'regelmatigheid' :D. Vermits ik in mijn examenperiode (die volgende week start) standaard ongeveer van 7u30 smorgens tot 8/9u 's avonds met mijn neus achter mijn boeken zit, heb ik vaak niet al te veel zin meer om nog te gaan lopen.... MAAR, laat dit topic een motivator zijn :Y)

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 11:48

Hey maar tussen het studeren door moet je wel af en toe even wat anders doen.
Ik zie hardlopen als eigenlijk als ontspanning haha. Maar ik snap dat niet iedereen dat doet.
Ik hoop dat we je een beetje kunnen motiveren! ;-)
Wel fijn dat je blessure nu over is!

@ Tita een slankieverslaafde haha , daar heb ik nog nooit van gehoord! :D

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:01

@Tantjeuh, ik ben ook student (momenteel volop in mijn scriptie + minor + examen) en daarnaast werk ik in de horeca en heb ik ook nog een paard waar ik graag naar toe ga. Absoluut geen regelmatig leven en laten we maar niet over mijn eet- + drinkgewoontes hebben := , ook hier heb ik totaal geen regelmaat in. Ik ren om de dag (moet mijn doel halen om de 5 km uit te rennen). Af en toe schuif ik mijn schoolwerk aan de kant om even een uurtje uit te sloven!!! Heerlijk vind ik dat!

Ik zag MB in een mega tempo die 7.2 km gelopen heeft... Mén, wat goed zeg!!!
En Angela de 14 km/h! Jeumig!! Dit zijn tenminste snelheden dames!! Ben blij dat ik niet live gevolgd word door jullie :Y)

Ik ben iig niet bewust bezig met afvallen. Ik weeg zo'n 63 kilo bij een lengte van 1.75 en ik jojo gigantisch met mijn gewicht. Vorig jaar was ik zomaar 10 kilo kwijt, terwijl het er nu allemaal weer op zit. Maar goed, vind het wel een fijn idee wanneer ik zonder al teveel vetjes rond augustus lekker lig te bakken onder de Turkse zon!!! 8-)

Ik ga vandaag weer los (eigenlijk gisteren, maar ik was echt moe van school en kon de motivatie niet echt opbrengen), maar jeumig! Wat een #*&$#&-weer!!! :( Haast om een winterdepressie van te krijgen!! Hoop dat het vandaag iig droog word! Ik heb een hekel aan regen!

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:08

@ Jeetje Mirkim , als het er nu weer allemaal opzit, dan woog je wel erg licht met 10 kilo eraf!
Ik ben ook 1,75, maar als ik 53 weeg, dan blijft er niet van mij over hoor!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:09

Mirkim, jij bent superslank! :D

Angela, wat goed zeg, jij gaat snel!!! :j

Tita, ik ben ook slankieverslaafd! Mmmm! :j

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:20

Die 10 kilo was ook niet helemaal de bedoeling, maar inmiddels zit het er dus allemaal alweer op! Enneh... ik kan ook net zo makkelijk naar de 68 schieten hoor... :o Ik kijk er straks echt naar uit wanneer ik afgestudeerd ben: eindelijk regelmaat! (superslank valt echt supertegen, ik heb niet zoveel buik (of lees: totaal geen buik), maar m'n kont en benen dat is echt een verschrikking... := daar zal wel 75% vanmijn gewicht zitten :D )
Laatst bijgewerkt door Mirkim op 12-05-10 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:41

@Mirkim, ik heb het andersom, van mij mag er wel wat van mijn buik naar mij kont! haha

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:44

Ik heb altijd een strakke buik gehad maar na de 3e baby waar ik enorm veel vruchtwater van had tijdens de zwangerschap is dat over en moet ik echt weer hard aan mijn buik werken, dat was altijd mijn trots, haha!

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:45

IK ga vanmiddag als t droog blijft waarschijnlijk weer :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:47

Ik moet vanavond weer trainen! Ik ben benieuwd wat we krijgen! :D

amoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:48

Hallo,
Ik meld me ook graag aan!
Enkele weken geleden begonnen met Start- to- Run.
Ik loop 2xpw, zijn aanbeland bij les 8.
Ik vind het echt heerlijk! Nooit verwacht dat ik dat kon uithouden.. vraag me wel af hoe ik ooit meer dan 5 minuten kan lopen,maar dat terzijde!
Zijn er hier meer mensen bezig met start- to- run?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:50

Ik ik ik, en ik dacht in het begin ook hoe moet ik ooit 5 minuten vol houden. Maar nu lukt dat prima hoor, zelfs 7 minuten gaat. Denk als ik zelf ga dat 10 minuten ook wel moet lukken. Maar dit komt pas over 2 weken geloof ik. Ben nu bij les 16 :)

Welkom!! :D

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:59

MamboBeach schreef:

Ik denk vast regen ;) :D

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:03

@ Amoebje, ik ben nu 4 weken echt fanatiek bezig. Ik ren om de dag zo ongeveer en anders om de twee dagen. Vandaag ga ik 6-4-6-4-4 rennen. En eigenlijk gaat het zo gemakkelijk af allemaal. Ik vind - maar dat vind ik persoonlijk - dat het allemaal ontzettend snel gaat, dat opbouwen! :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:10

Mirkim schreef:
MamboBeach schreef:

Ik denk vast regen ;) :D

Jij hebt vast bijdehandjes op vanmorgen! >;)

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:13

ik ben gewoon goed uitgeslapen! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:32

Hallo!

Weet je wat ik ook denk, is dat wij allemaal een stuk lichter zouden zijn bij het figuur wat we nu hebben als we niks aan sport zouden doen. Je spieren wegen ontzettend zwaar!

We hebben gisteren op de club een vetmeting gedaan, en dat was wel grappig om te zien.

amoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:43

Yonker schreef:
Ik ik ik, en ik dacht in het begin ook hoe moet ik ooit 5 minuten vol houden. Maar nu lukt dat prima hoor, zelfs 7 minuten gaat. Denk als ik zelf ga dat 10 minuten ook wel moet lukken. Maar dit komt pas over 2 weken geloof ik. Ben nu bij les 16 :)

Welkom!! :D

Heb ik te veel Ik gebruikt? hihi... dat krijg je bij een aanmeld/ voorstel rondje he! ;)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:54

Neeeeeeee :')
Ik bedoeld op de vraag wie er nog meer met Evy loopt. Enthiousiaist te zeggen dat ik dat ook loop snappie :=

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:33

Ik meld me ook weer!

Wat knap 14 km/uur! Jemig, man...

Ik heb gisteren 10 kilometer aan 1 stuk gelopen in 1 uur en 3 minuten. Dat is net ietsiepietsie te langzaam. Ik wil graag 10 km/uur lopen.
Vandaag heeeeel rustig aan doen, want ik het echt last van mijn knieën.
Donderdag ren ik weer, maar dan maar 5 kilometer en met heel veel intervallen. Eventjes mijn lichaam rust gunnen, ik vond het best zwaar.

amoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:11

Yonker schreef:
Neeeeeeee :')
Ik bedoeld op de vraag wie er nog meer met Evy loopt. Enthiousiaist te zeggen dat ik dat ook loop snappie :=

hahahahaha ik dacht al! Fieuw!

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:33

Net 6-4-6-4-4 minuten hardgelopen. Dit was weer makkelijk te doen. Ik merk dat ik die minuten die ik nu loop niet eens meer nodig heb om 'uit te puffen', maar dient meer als doel om zo door te gaan als waar ik mee bezig ben! :)
Daarnaast mijn debuut gemaakt om door het dorp heen te rennen := Normaal ren ik door het bos kriskras langs alle paadjes die ik na een half uur hardlopen al tig keer gezien heb, omdat ik het nogal eng vind om zo hard hollend langs het dorp te gaan, maar dit keer kon het me niet zoveel schelen. Natuurlijk is er met dit weer ook geen hond op straat :D

Ik vind het om eerlijk te zijn al wel mega knap van mezelf dat ik het én zo lang volhoud! En dat ik het nog leuk vind ook! (denk dat deze topic mij ook wel motiveert!).

Vrijdag de laatste les van week 4 en dan zondag ga ik alweer de eerste les van week 5 in!!! :) Dan zit ik bijna op de helft van mijn hardloopschema!!! Joehoeee!!!

Ik zweet wel als een otter, dus stap maar even onder de douche! :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:46

mag ik me hier ook melden??

heb vandaag de knoop doorgehakt en heb hardloopschoenen en sportkleding gekocht :)
kan vanwege flinke rugklachten en tijdgebrek niet meer paardrijden op het moment en ik zie meteen aan de weegschaal dat ik nu dus niet meer 4 a 5x per week rij :o

ik wil in ieder geval 2x per week gaan lopen, keertje door de week en in het weekend. minimaal 2 hersteldagen tussen de trainingen.
heb me al goed ingelezen op verschillende informatieve sites en begin mooi rustig aan aangezien mijn conditie echt noppes is.

hier nog mensen met tips voor een absolute beginner?

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 16:14

ik ga mezelf nu een schop onder mijn kont geven en lopen. Is nu nog droog :D