kiesimplantaat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Re: kiesimplantaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:16

De tint wit moet ook nog bepaald worden, dat hebben ze met mijn nu tijdelijke noodbrug en noodkroon ook gedaan.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 21:16

veerledec schreef:
Het klinkt zo simpel, en dat is het achteraf ook vast, maar als je nog moet is het toch net ff wat minder.....:+

Ik heb ook serieus zitten huilen toen mijn kiezen getrokken werden(dit was nog toen ik een naald"fobie" had) maar achteraf dacht ik echt, was dat het nou? :+ Dus dat zal in dit geval ook wel zo zijn, hoop ik :o

cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:25

Ja, je kan kiezen tussen goud of wit. Goud is aan de buitenkant van het gebit wel met een porseleinen of kunststof laag. Anders zou je er wel heel bling bling uitzien. Je kauwvlak is dan wel goud, dit is wel sterk. Je kan ook een witte kroon krijgen is wel mooier om te zien, maar of het even sterk is weet ik niet, ze hebben ze in verschillende materialen geloof ik. Maar dat bespreek je veel later pas, als je implantaat vastgegroeid is en dat duurt wel een tijdje. Ik liep in de tussentijd wel met een
gat tussen mijn kiezen.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:27

Hmm, dat is bij mijn voortand niet zo fijn, ik heb al 4 weken met een gat van 2,5 tand rondgelopen. Ik denk dat een noodbrug wel weer mogelijk moet zijn zolang bij mij.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 21:28

cas schreef:
Ja, je kan kiezen tussen goud of wit. Goud is aan de buitenkant van het gebit wel met een porseleinen of kunststof laag. Anders zou je er wel heel bling bling uitzien. Je kauwvlak is dan wel goud, dit is wel sterk. Je kan ook een witte kroon krijgen is wel mooier om te zien, maar of het even sterk is weet ik niet, ze hebben ze in verschillende materialen geloof ik. Maar dat bespreek je veel later pas, als je implantaat vastgegroeid is en dat duurt wel een tijdje. Ik liep in de tussentijd wel met een
gat tussen mijn kiezen.

Er zit bij mij momenteel een spacemaker tussen mijn kiezen, en ik mis die kies nu al een jaar of 7, dus wat langer zonder kan nog wel ;) . die spacemaker blijft bij mij zitten tot ik de uiteindelijke neppert krijg. Dus het kan niet gaan vergroeien, heb natuurlijk niet voor niets 1,5 jaar met een beugel gelopen ;)

cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:41

Maak je echt niet te druk, het is zo gebeurd. Ik ben er nu zo blij mee. de andere optie was dat er ook een brug gezet kon worden, maar dan werden de kiezen ernaast afgeslepen en daar
kronen opgezet, maar dan waren er dus 3 kiezen nep en met die
implantaat heb ik dus maar 1 kroon. De keus was voor mij dus zo gemaakt, al zag ik er ook wel tegenop hoor. Maar de behandeling stelt dus niets voor. Later die afdrukken maken vond ik vervelender, zit je daar met je mond vol gips te wachten tot het uithard. Moet er heel mal hebben uitgezien haha.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 21:44

cas schreef:
Maak je echt niet te druk, het is zo gebeurd. Ik ben er nu zo blij mee. de andere optie was dat er ook een brug gezet kon worden, maar dan werden de kiezen ernaast afgeslepen en daar
kronen opgezet, maar dan waren er dus 3 kiezen nep en met die
implantaat heb ik dus maar 1 kroon. De keus was voor mij dus zo gemaakt, al zag ik er ook wel tegenop hoor. Maar de behandeling stelt dus niets voor. Later die afdrukken maken vond ik vervelender, zit je daar met je mond vol gips te wachten tot het uithard. Moet er heel mal hebben uitgezien haha.

Dat doe je bij de ortho ook, met dat gips, dus dat is op zich niet zoo'n probleem. Ik ben benieuwd, waarschijnlijk trek ik het die dag pas echt niet meer.. :o

cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:50

Ik kreeg een spoelmiddel daarna mee en pijnstillers. Die heb ik niet nodig gehad die pijnstillers. Wel mag je poetsen maar je moet de plek waar het implantaat zit eerst wat ontzien.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 21:52

cas schreef:
Ik kreeg een spoelmiddel daarna mee en pijnstillers. Die heb ik niet nodig gehad die pijnstillers. Wel mag je poetsen maar je moet de plek waar het implantaat zit eerst wat ontzien.

Dat is inprincipe hetzelfde als dat er een kies getrokken wordt. Alleen dat deed wel pijn omdat ze mijn andere kiezen ook raakten, die NIET verdoofd waren.. :+

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:26

Met een implantaat heb ik geen ervaringen.
Anders doe je toch oordopjes in, dan hoor je er ook niets meer van.

Iemand enig idee wat een kroon kost?
Mijn tandarts heeft een wortelkanaalbehandeling gedaan, even later kauwde ik op een lolly, kies afgebroken, dus noodvulling erin, maar die was er 2 dagen later al weer uit.
Nu kauwde ik op een dropsleutel, en ik geloof dat die gehele kies nu afgebroken is.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:30

Nog geen idee, kan alleen nog aanvullen dat een brug 1500 euro zou zijn.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:36

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 08:39

De kosten zullen een beetje afhangen van hoe uitgebreid de hele ingreep is, dus hoeveel implantaten en hoeveel kronen. Puur alleen het zetten van het implantaat met de bijkomende controles bij kaakchirurg heeft mij ruim €900,- gekost en dan zit de kroon er dus nog niet op. Ongeveer de helft hiervan is vergoed uit mijn tandartsverzekering. Wat de kroon ongeveer gaat kosten, heb ik wel ergens op papier staan, maar weet ik niet uit m'n hoofd.Jekunt altijd je tandarts even om een offerte vragen.

De kroon laat ik waarschijnlijk pas volgend jaar maken, omdat ik dan weer een beroep kan doen op de verzekering. De overige kosten zijn trouwens, als je drempelbedrag niet te hoog is, nog van de belasting af te trekken :+ .

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 08:49

ik zit in het zelfde schuitje,ook ik mis een kies, maar ga voor een brug,wel ben ik bij de implanteloog geweest,maar heb nu gekozen voor een brug,implantaat kan altijd nog

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 09:51

Lynske78 schreef:
Gaat nu online mijn aanvullende tandartsverzekering aanpassen..........

Denk niet dat je dit gaat lukken, als je hem omhoog wilt 'schroeven' zul je eerst een keuringsrapport moeten laten doen bij je tandarts. Hij moet naar eerlijkheid invullen wat er 'snel' moet gebeuren en wat er 'in een aantal jaar moet gebeuren'. Als er dus teveel moet gebeuren zullen ze het weigeren.

Ik assisteer zelf bij een kaakchirurg dus ook bij het zetten van implantaten. Wat alles gaat kosten is afhankelijk van wat er precies moet gebeuren. Soms is je kaak te smal (kaakverbreding) of als het in de bovenkaak is, zit het te dicht op je sinus en moet er een sinuslift gedaan worden. Maar goed deze dingen zullen worden besproken adhv een foto in een intakegesprek.

Bij ons kost één implantaat 1150,- en dat is zonder een kroon.
Mocht iemand de rest van de prijzen; sinuslift, kaakverbreding meerdere implantaten (meerdere in een keer is áltijd goedkoper) willen weten stuur mij even een pb :)

Voor de rest stelt een implantaat niet zo heel veel voor.. Je krijgt verdoving, wordt een snee in je tandvlees gemaakt. Dan wordt het 'gat' voor de implantaat in het bot gemaakt. Dan komt het implantaat er in en wordt het tandvlees weer netjes vastgehecht rond het implantaat. En that's it.. Daarna zul je nog voor een kroon naar je eigen tandarts moeten of een prothese.

@Annastasia:
Een kroon kost ongeveer 5á 600 euro afhankelijk van welk materiaal en de techniekkosten van het laboratorium.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 09:54

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:27

Wendely, bij mij is het mijn bovenkaak, wat is een sinuslift dan precies?

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:42

Je sinus is de neusbijholte/kaakholte. Een implantaat moet toch een aardig eindje het bot in om een goede houvast te hebben. Soms is hier te weinig ruimte voor, dan wordt er dus een sinuslift gedaan. Dit houdt in dat de sinus iets wordt opgehoogd met kunstbot of bot van een varken. Je moet niet denken dat dit echt een heel stuk bot is. Het zijn hele kleine snipperjtes.. Zo wordt het kaakbot dikker gemaakt/opgehoogt en is er plaats om een implantaat te plaatsen. Maar goed zoals ik in mijn begin post zette; Dit is niet bij iedereen het geval.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 15:28

annastasia schreef:
Met een implantaat heb ik geen ervaringen.
Anders doe je toch oordopjes in, dan hoor je er ook niets meer van.

Iemand enig idee wat een kroon kost?
Mijn tandarts heeft een wortelkanaalbehandeling gedaan, even later kauwde ik op een lolly, kies afgebroken, dus noodvulling erin, maar die was er 2 dagen later al weer uit.
Nu kauwde ik op een dropsleutel, en ik geloof dat die gehele kies nu afgebroken is.

Bij mijn moeder is deze week ook de kies helemaal gebroken, die moest eruit.. Die krijgt ook een implantaat als deze `wond` genezen is. ;)

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 15:29

happytime schreef:
ik zit in het zelfde schuitje,ook ik mis een kies, maar ga voor een brug,wel ben ik bij de implanteloog geweest,maar heb nu gekozen voor een brug,implantaat kan altijd nog

Als je nu een brug neemt, dan worden toch 2 goede kiezen bij geslepen, dus als je dan een implantaat wilt later, zullen alle 3 de kiezen moeten lijkt mij? Of zeg ik nu iets stoms? :+

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:31

Misschien een etsbrug, of misschien waren dat al kronen?

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 16:46

veerledec schreef:
Misschien een etsbrug, of misschien waren dat al kronen?

wat is een etsbrug als ik vragen mag? Want ik heb persoonlijk liever een andere mogelijkheid dan een implantaat.. Maar daar hebben ze het niet over gehad. :+

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 16:48

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 17:14

Bij een brug worden idd 2 goede kiezen beslepen zodat daar een nep element tussen kan hangen aan 2 kronen. Waarom zou je daar later een implantaat willen als je brug nog prima zit? Als de brug verloren gaat of een van de elementen waar de brug op 'hangt'. Moet ie er toch uit en heb je dus ook geen probleem met een implantaat.

JackenJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 17:22

Mijn voortand was bij de wortel gebroken en moest er dus uit. Dat eruit trekken was echt geen probleem. Kreeg daarna zo'n plaatje zodat de boel kon herstellen. Na een paar maanden werd het implantaat geplaatst, wat ik overigens geen fijne handeling vond. Na weer een paar maanden vastgroeien is de kroon gemaakt en geplaatst en ik ben er ontzettend blij mee! Mijn tand voelt gewoon als mijn eigen tand, zit goed stevig, en niemand ziet dat het een neppe is. Ik zou het zo weer doen!