Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
veerledec schreef:Het klinkt zo simpel, en dat is het achteraf ook vast, maar als je nog moet is het toch net ff wat minder.....
Dus dat zal in dit geval ook wel zo zijn, hoop ik
cas schreef:Ja, je kan kiezen tussen goud of wit. Goud is aan de buitenkant van het gebit wel met een porseleinen of kunststof laag. Anders zou je er wel heel bling bling uitzien. Je kauwvlak is dan wel goud, dit is wel sterk. Je kan ook een witte kroon krijgen is wel mooier om te zien, maar of het even sterk is weet ik niet, ze hebben ze in verschillende materialen geloof ik. Maar dat bespreek je veel later pas, als je implantaat vastgegroeid is en dat duurt wel een tijdje. Ik liep in de tussentijd wel met een
gat tussen mijn kiezen.
. die spacemaker blijft bij mij zitten tot ik de uiteindelijke neppert krijg. Dus het kan niet gaan vergroeien, heb natuurlijk niet voor niets 1,5 jaar met een beugel gelopen
cas schreef:Maak je echt niet te druk, het is zo gebeurd. Ik ben er nu zo blij mee. de andere optie was dat er ook een brug gezet kon worden, maar dan werden de kiezen ernaast afgeslepen en daar
kronen opgezet, maar dan waren er dus 3 kiezen nep en met die
implantaat heb ik dus maar 1 kroon. De keus was voor mij dus zo gemaakt, al zag ik er ook wel tegenop hoor. Maar de behandeling stelt dus niets voor. Later die afdrukken maken vond ik vervelender, zit je daar met je mond vol gips te wachten tot het uithard. Moet er heel mal hebben uitgezien haha.
cas schreef:Ik kreeg een spoelmiddel daarna mee en pijnstillers. Die heb ik niet nodig gehad die pijnstillers. Wel mag je poetsen maar je moet de plek waar het implantaat zit eerst wat ontzien.
. Lynske78 schreef:Gaat nu online mijn aanvullende tandartsverzekering aanpassen..........

annastasia schreef:heb al een indicatielijstje gevonden, alleen of deze up to date is.......
http://www.tandarts.nl/html/watkosteenb ... kroonplast
annastasia schreef:Met een implantaat heb ik geen ervaringen.
Anders doe je toch oordopjes in, dan hoor je er ook niets meer van.
Iemand enig idee wat een kroon kost?
Mijn tandarts heeft een wortelkanaalbehandeling gedaan, even later kauwde ik op een lolly, kies afgebroken, dus noodvulling erin, maar die was er 2 dagen later al weer uit.
Nu kauwde ik op een dropsleutel, en ik geloof dat die gehele kies nu afgebroken is.
happytime schreef:ik zit in het zelfde schuitje,ook ik mis een kies, maar ga voor een brug,wel ben ik bij de implanteloog geweest,maar heb nu gekozen voor een brug,implantaat kan altijd nog