altijd maar moe, en ik word er gek van

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 18:52

Een teek heb ik niet gehad :n, dat is het dus niet...

heb dezelfde vraag als barbar, zijn er voor CVS medicijnen? Heb idd vaker aan CVS gedacht, ik heb wel paar symptomen ervan, maar echt niet alles zegmaar. Nu weet ik dat als je een ziekte hebt, je er echt niet alle symptomen van moet hebben.. Maar ik heb t gevoel dat het toch niet helemaal overeenkomt... uiteraard ga ik vragen of ze alles, wat het evt. zou kunnen zijn willen controleren... Blijkt er niks uit vraag ik wel over CVS...

Hoe stelt een dokter CVS vast dan? of kan dat alleen officieel worden vastgesteld, als je bent onderzocht in Amsterdam??

juudii5

Re: altijd maar moe, en ik word er gek van

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 18:56

laura, cvs is nog erg onbekend..
Kijk de site van amsterdam even die ik net postte..

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:15

Laura_ schreef:
Hallo!!

Bedankt voor het lezen alvast!!

toen ik in de 3e van de middelbare school zat (3 jaar geleden) was ik altijd veel ziek, niet echt een griepje, maar gewoon veel moe zijn, hoofdpijn hebben en het gevoel hebben dat ik koorts had, maar dat had ik niet etc. Veel naar de dokter geweest. Eerst voor ijzergehalte bloed afgenomen, dit bleek wel te laag te zijn. Bij een natuurwinkel ijzerpillen gekocht, eigenlijk vond de dokter dit niet heel goed. Ik moest maar meer rood vlees eten, nouja dat zou bij mij al helemaal niet werken en na een paar weken toen ik terug moest komen om te kijken of het hoger was bleek het alleen maar gedaald te zijn. Werd ook alleen maar misselijk van die pillen dus eigenlijk al snel mee gestopt, het werkte toch niet. Tja en was zou het nog meer kunnen zijn??

Op een moment, had ik hem eindelijk zover om is bloed te prikken op de ziekte van pfeiffer. Uiteindelijk bleek dat ik daar dus antistoffen voor had. Daar zou ik volgens hem toen geen last van hebben.. Nog steeds was ik veel moe enz. Verder niet meer echt over gedacht enzo. In de 4e ging het wel beter met me, was niet veel ziek meer, maar nog wel onwijs veel last van vermoeidheid enzo. Nouja ik had er ondertussen ook wel beetje mee leren leven...

Nu doe ik een eenjarige mbo 3 opleiding, en stroom volgend jaar door naar mbo 4. Hartstikke leuk allemaal.. maar sinds het begin van het jaar moet ik toch wel 1 middag in de week slapen, omdat ik het anders gewoon niet trek! heb dit jaar ook wel erg veel hoofdpijn.. De laatste tijd merk ik aan me dat ik toch steeds veel moeier ben als aan het begin van het jaar! Als ik de tijd heb, om te gaan slapen, doe ik dat ook.. ik trek het gewoon niet anders! De afgelopen weken tentamens gehad, en het is heel goed verspreid. Dus sommige dagen heb ik dan helemaal niks van toetsen. Leren doe ik altijd erg makkelijk, en steek daar ook niet veel tijd in! O:) maar alsnog krijg ik rond tussen 2 en 4 meestal een moment, dat ik even moet gaan slapen. Van helemaal niks doen, nouja niet veel.

Ook moet ik vanaf volgende week maandag, 7 weken lang stage lopen, 5 dagen per week. dus een volle werkweek.. en eigenlijk ben ik bang dat ik het niet echt goed ga trekken..

Nu moet ik volgende week sowieso naar de dokter(assistente) maar eigenlijk wil ik, nouja ik wordt zowat gedwongen door een vriendin, een afspraak bij de dokter om toch nog even bloed te prikken.. maar eigenlijk durf ik niet zo goed := maar ben toch wel een beetje benieuwd wat het is zou kunnen zijn

Nu vraag ik mij af of er meerdere bokkers hier last van hebben?? en ik weet, jullie zijn geen dokters, maar hebben jullie misschien een idee wat het zou kunnen zijn??.

eigenlijk weet ik niet zo heel goed wat ik hier mee wilt bereiken, maar oke :Y)

Hoi Laura,

Ik heb hier ook al jaren veel last van. Ik ben benieuwd hoe je spijsvertering is? Ga je vaak genoeg naar het toilet?

Bij mij komt de vermoeidheid door mijn darmen, die verteren mijn eten te langzaam waardoor de gifstoffen in mijn lijf blijven hangen en ik dus vaak moe ben.
Er is in 6 jaar tijd 3x op pfeifer geprikt en nooit heb ik gedacht dat het hierdoor kwam.
Ik ging 2, soms zelfs maar 1 keer in de week naar het toilet. Hoe slechter mijn darmen waren hoe moeier ik was. Ik heb hiervoor zwaar aan de laxeermiddelen en klisma's (op dokters advies en recept) gezeten, maar dit hielp op de langere termijn niet. Binnenkort dus weer verder onderzoeken, maar dit kan dus ook met je energie-niveau te maken hebben. :)

Mandy
Laatst bijgewerkt door Vue op 10-05-10 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:19

Interessant Mandy...

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:21

LindyH schreef:
Interessant Mandy...

Je zou er niet direct aan denken, maar de activiteit van je darmen is volgens artsen (en zoals blijkt bij mij) wel degelijk gekoppeld aan je energieniveau.
Is dus ook iets om naar te kijken.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:28

Was dat bij jou ook te zien in je bloed of niet?

En zou je dan met dingetjes als Yakult en Activia (toepasselijke naam iig ;)) al verschil moeten merken? Of ligt het op een ander niveau?

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:32

Nee, daar merk ik niks van. Zelfs van 4x op een dag zware laxeermiddelen hebben mijn darmen niet veel. ;)

Bruin brood, pruimen, etc etc... niks.

Bloed laat niet zien dat je darmen niet, nauwelijks of verminderd werken, alleen je schildklier. Na een gesprek met de arts en buikvoeling zijn er foto's gemaakt in het ziekenhuis waarop inderdaad te zien was dat mijn darmen compleet vol zaten en verstopt waren.
Ik moet weer terug maar ik moet even tijd verzamelen om te gaan. :o

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 20:35

spijsvertering is gewoon goed en ook best snel hahaha!!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:40

@Vue
Hoe checken ze je schildklier dan? Dat doen ze toch ook dmv bloed prikken?

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:49

Ja, dat zeg ik. ;) Darmen niet, schildklier wel.

Fijn dat je daar geen last van hebt Laura, ik heb geen idee wat het dan wel is, ben geen dokter.
Slaap je 'snachts voldoende? Hoe voel je je 'smorgens?
Heb je geen rugklachten?
Eet je gewoon gezond?

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 20:54

hahah nee ik snap dat je geen dokter bent! ;) ben al lang blij dat bokt zo goed helpt meedenken! zo weet ik ook iig een beetje wat ik sowieso wil dat geprikt wordt....
Slaap 's nachts gewoon voldoende! ga meestal tussen 22.00 en 23.00 slapen (meestal voel ik me 's avonds niet zo moe, al val ik wel altijd meteen in slaap) en sta 7 uur op... gewoon 8 a 9 uur slaap dus... 's morgens als ik wakker wordt, voel ik me vaak, meestal altijd nog moe... Tja, rugklachten heb ik laatste tijd wel vaker last van als eerst, maar dat is ook in periode's en dan niet alleen me rug, maar ook me nek en schouders die dan helemaal vast zitten, waar ik echt last van heb... Vaak is dit op zondag als ikwakker wordt ;) en na maandag is t wel zo goed als over....
Ik eet ook gewoon gezond, probeer hier ook wel goed op te letten.. dus probeer de aanbevolen groente + fruit binnen te krijgen....

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:00

@Vue
Oh sorry, ik begreep je ff verkeerd. ;)

Ik ben erg skinny. Is dat ook een teken?
En is er een naam voor wat jij hebt? Of is er misschien een website met meer info?

(Je merkt wel, ik klamp me overal aan vast :P)

@Laura
Bloed prikken is inderdaad goed, maar laat je er niet mee afschepen als er niets te zien is in je bloed! Dokters hebben daar vaak een handje van.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 21:04

idd, dat is vorige x gebeurt.. we zien niks in je bloed, dus ga maar weg.. t gaat wel over... als er nu alleen niks in me bloed te zien in, ga ik wel misschien overwegen naar dat cvs centrum in amsterdam te gaan... maar daar had ik ook gelezen, dat je eerst op een paar dingen getest moet zijn etc. Al denk ik niet dat dat het is, of ik wil het niet denken :=

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:08

Laat dan ook eens naar je rug kijken. Als je daar bepaalde blokkades hebt kan dat ook vermoeidheid veroorzaken.

Lindy; Dat weet ik nog niet, ze zijn nog aan het onderzoeken.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:08

is je suiker al eens geprikt ??

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 21:11

Suiker is nog nooit geprikt :n

vindt naar me rug kijken ook een hele goede, heb voornamelijk last van me rug, als ik zonder zadel/met barebackpad heb gereden....

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:12

Neemt je lichaam wel genoeg voedingsstoffen op?

Ik ben zelf ook heel erg vermoeid, ok niet zo ernstig als jij het beschrijft maar als ik laat ga slapen moet ik uitslapen anders ben ik de hele dag niet lekker.. Misschien een andere oorzaak maar toch ;)
Loop nu zelf bij een bioresonant en merk dat het al een stuk beter gaat dan voorheen :)
Bij mij was het ook zo dat mn lichaam niet goed voedingsstoffen opnam en dat sommige organen niet in balans waren.

Hoop voor je dat ze snel iets kunnen vinden zodat je minder moe bent, weet hoe vervelend het kan zijn.

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:14

Lau,

Ik ben trots op je dat je naar de dokter gaat vrijdag.
Wilde ik even typen, want ik ben toch wel bezorgd.
Nu weer ontopic :)

X

amoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:15

Ik ben ook mijn hele leven (volgens mijn moeder al als klein kind) altijd moe geweest. Na school kon ik slapen, na werk kon ik slapen, na uitgaan was ik 3 dgn naar de klote en vaak nog ziek erbij ook. Het werd op een gegeven moment zo erg, dat ik nog geen minuut kon hardlopen en kotsmisselijk werd van inspannig.
Veel meer dan eens bij de huisarts geweest voor bloedprikken: 9 van de 10 keer niets aan de hand, of ze gooide het op ijzer en ook nog een keer op B12.

Vorig jaar ben ik begonnen met een alternatieve geneeswijze: Bioresonance.
Wat een uitvinding voor mij! Ik ben door een diep dal gegaan, moeier dan ooit geweest... maar om er een fit lijf voor terug te krijgen!
Ik fiets nu een half uur naar stal, een vol uur intensief paardrijles, en fiets met een grijns op mijn gezicht naar huis. Ik geniet echt van de energie die ik eindelijk voel... en het grappige is dat mijn paard er volledig in mee gaat -> ook veel actiever!

Dus misschien een tip: baat het niet, dan schaadt het niet! Ik heb er veel aan gehad.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 21:19

Charmaiineee schreef:
Lau,

Ik ben trots op je dat je naar de dokter gaat vrijdag.
Wilde ik even typen, want ik ben toch wel bezorgd.
Nu weer ontopic :)

X

nouja, eerst nog maar afspraakie maken.... maar ik ga naar de dokter, dat is al heel wat :+

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:24

Ik vraag mij af, moest je er eens gewoon tegenin gaan en wat actiever gaan leven, gezond eten, buitenleven, wandelen met een hond bijvoorbeeld, zou je je dan niet beter gaan voelen? Als er niets aan je bloed mankeert, denk ik dat het een soort chronische depressie is die je hebt. Begin te leven en misschien volgt je lichaam vanzelf, je komt mij heel gelaten over...

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:38

Ik was ook altijd erg moe, snel en vaak ziek enz. In de 1e of de 2e van de middelbare kreeg ik bloedarmoede.. Staaltabletten gehad, HB weer wat omhoog. Toch bleef ik moe, zo was mijn HB iedere x wat aan de lage kant. Toen ik 16 was, weer bloedarmoede, ben toen aan de pil gegaan. Bloedarmoede over. Daarna ging het eigenlijk best wel goed.. Tot de winter begon, weer veel ziek, veel luchtweg infecties, erg moe. Sinds vorige zomer ging ik afvallen. Paar x bloed geprikt, kwam niks uit. Schildklier geprikt, was prima (schildklierproblemen in familie). HB was weer wel aan de lage kant, dit vond de HA erg vreemd aangezien ik aan de pil ben. Nou goed in december zat ik ongeveer iedere week of een paar x per week bij de dokter. Ik had veel last van mijn buik, en had diarree.. Bij mij werd alles op psychisch gestoken :(. Tot ik in januari een enorme bobbel op mijn buik kreeg, dat was een groot abces waar ik begin februari aan geopereerd ben. Toen wou de internist toch verder onderzoeken, bleek dat heel mijn dikke darm ernstig ontstoken was. Blijk nu dat ik Crohn of Colitis Ulcerosa heb.. Zijn ze eindelijk achter na zo lang tobben en ziek zijn.. Heb ook altijd gedacht dat ik CVS zou hebben.. Laat je eigen goed onderzoeken, en je niet van het kastje naar de muur laten sturen! Dokters zijn nogal van ach even aankijken, het is niets ernstigs, het gaat wel over. Zo was mijn dokter ook, maar die is toch flink geschrokken, toen ik met die enorme bult op mijn buik bij hem kwam!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 21:41

@ vancky2005 Ik eet gewoon gezond, heb geen overgewicht of iets, en probeer nog eens extra op te letten dat ik voldoende fruit, groente en water binnenkrijg.. Sowieso is er in de afgelopen 2 jaar ook echt niet op alles geprikt, naar mijn weten alleen op pfeiffer, de kattenkrabziekte en ijzertekort. Kan dus nog van alles zijn!
Verder leef ik ook nog veel bij de paarden en veel in de buitenlucht dus..

Sowieso heb ik het vermoeden dat het bloedarmoede of b12 tekort is....nu nog zeker weten, en weten wat er aan te doen is.

Als er is bloedgeprikt, en alles uitgesloten is... kan het misschien daar aan liggen.. dat zien we dan wel weer verder.. en kijken wat dokter er van vindt!
Laatst bijgewerkt door Laura_ op 10-05-10 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 21:46

@wietsje 92: mijn dokter is ook al niet zo van t bloedprikken, iig niet voor ziekte van pfeiffer, dat heeft me toch ff geduurt toen...

CVS denk ik niet echt dat t kan zijn, tuurlijk ik heb wel paar symptomen ervan.. maar ik weet niet, heb bij t woord CVS het idee dat het allemaal veel erger is...

denk eerder bloedarmoede, of b12 tekort... Dit omdat het toch iets meer voorkomend is dan CVS...

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:02

Wat jij zegt, klinkt me heel erg bekend in de oren.

Ik ben ook al jaren vermoeid. Al sinds mijn 14e/15e. Toen ging ik altijd al om 9 uur 's avonds slapen en dan pas om half 8 de volgende dag opstaan en dan nog vermoeid zijn. Later ging ik ook echt elke middag slapen. Nu doe ik dat nog maar sporadisch. Als ik echt laat uit ben geweest en héél vroeg heb moeten opstaan.

Bij mij is het vooral heel veel prikkels. Mijn lichaam voelt niet zozeer moe aan, maar mijn geest meer. Ik kan het niet echt uitleggen. Bij mij is het gewoon dat mijn hoofd echt duf aan voelt. Ik heb vaak hoofdpijn en ook regelmatig het gevoel van koorts, terwijl er niets aan de hand is. Dat trekt ook weg als ik iets ga doen. De hoofdpijn komt echt voornamelijk door mijn nek, schouders en rug. Regelmatig een massage helpt daar echt goed tegen!

Voor mij helpt toch vooral het gaan leven tegen de vermoeidheid. Gewoon bezig blijven, niet ermee bezig blijven dat ik voldoende slaap moet krijgen, maar focussen op wat ik allemaal ga doen. Voor mij werkt het erg goed. Dit is wel een proces van jaren geweest en ik merk het nog steeds. Wanneer ik moet leren voor school, hou ik het gewoon niet lang vol. Dan vallen mijn ogen bijna letterlijk dicht en moet ik eventjes slapen. Mijn hoofd maakt als het ware overuren. Met mijn rug en schouders gaat het juist beter naarmate ik meer spierontwikkeling heb en ik krijg juist ook weer last van mijn schouders als ik te lang in bed heb gelegen. Dus dat veel slapen is op die manier weer uit den boze.