help! dokter helpt niet, hevige pijn in onderbuik!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charis_xX

Re: help! dokter helpt niet, hevige pijn in onderbuik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:12

Volgens mij (weet het niet zeker) kun je dat alleen zien door een uitstrijkje, ja.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:13

zou er ook gewoon bij vermelden dat je het niet zo ziet zitten om dubbelgevouwen naar het altaar te moeten strompelen, lijkt me dat de HA zich daar ook wel iets bij voor moet kunnen stellen.
hoop dat er wat uitkomt morgen :)

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 22:17

denk dat ik dan ook meteen maar weer een uistrijkje laat maken, liever teveel onderzoeken dan te weinig. ben ik weer even apk gekeurd.

jah ik zie me al gaan, in me jurk, dubbelgevouwen, tussen het ja-woord een kreun door... hehe nee liever niet, is een goede dat je dat zegt, ga dat er zeker even bijvermelden..
maar stiekem hoop ik dat ik me morgen stukken beter voel, maar zie het somber in..

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:19

wat erg voor je!
hey als je echt heeel veel pijn hebt en de huisarts doet niks, zou ik desnoods gewoon naar t ziekenhuis ehbo gaan!
en zeggen dat je t niet meer trekt enzo misschien dat je geluk hebt en zij je wel goed onderzoeken?
doe t morgen! want je hebt maandag je bruiloft!

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:22

Allereerst, gefeliciteerd *\o/* ..

En ik zou gewoon naar de EHBO gaan en je klachten vermelden, hoelang je er al mee loopt, en dat je dus niks meer kan.. ze moeten je echt wel helpen dan hoor.. Succes en beterschap

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 22:25

MaaikeMo schreef:
Allereerst, gefeliciteerd *\o/* ..

En ik zou gewoon naar de EHBO gaan en je klachten vermelden, hoelang je er al mee loopt, en dat je dus niks meer kan.. ze moeten je echt wel helpen dan hoor.. Succes en beterschap

dank je wel!

ik zal ze morgen meteen bellen! hopen dat ze beetje medeleven hebben en me goed willen onderzoeken.
nou heel erg bedankt allemaal, we zullen zien wat morgen brengt!
ik ga nu me kruikje opwarmen en dan lekker onder de wol liggen, misschien dat een beetje slaap nog wonderen doet!

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:29

sterkte!

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:33

Veel sterkte en hou je ons op de hoogte?

:(:)

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:37

Een vriendin van mij heeft ook dezelfde klachten gehad als jij beschrijft, ze had dan ook vaak blaasontsteking erbij, dus dat klopt dan weer niet in het klachtenpatroon...

Bij haar was het een allergie voor de eiwitten die in sperma voorkomen, met een rubbertje eromheen was ze van de klachten af.

Heel veel sterkte met de buikpijn en hopelijk zijn jullie er snel achter wat het bij jullie is :(:)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 23:08

blue_kim schreef:
chocobroodje schreef:
Een allergie bouw je op, dat gebeurt meestal niet ineens. Tsja als het morgen niet over is zou ik terug gaan naar je huisarts, vragen om een echo of iets..... Heel vervelend zo aan de vooravond van je huwelijk!

nou echt, baal als een stekker, helemaal met alle voorbereidingen die nog gedaan moetenw orden.
ik ga als het morgen ngo zo is gewoon om een echo vragen.. dat mogen ze niet weigeren toch...

echt heel erg bedankt allemaal voor het meedenken... begon al te denken dat ik me aanstelde..

Komt vast wel goed :(:) Bel morgen zodra je HA open is met de assistente en vertel je verhaal nogmaals, zou er ook duidelijk bij zeggen dat je maandag gaat trouwen. Geen idee wat er aan de hand is, kan echt van alles zijn. Van stress (ja sommige mensen worden letterlijk ziek van de stress) kan je lijf ook gekke dingen doen.
Edit: Zou puur voor de zekerheid een uitstrijkje en een soa test laten doen, je weet maar nooit.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 09:22

nou vandaag gaat het dus weer wonderbaarlijk goed, kan weer prima lopen en heb eigenlijk nergens last van, alleen als ik op mijn onderbuik druk doet het nog wel pijn, maar niet heel erg meer... dus kijk het even aan tot vanmiddag, als het dan weer erger wordt ga ik langs de ehbo om toch even een echo te maken.
en morgen ochtend ga ik naar de ggd hier in de buurt, daar kun je dan opt inloopspreekuur een soa test en uitstrijkje laten doen. inderdaad puur voor de zekerheid.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:23

Fijn dat het nu weer wat beter gaat! Volhouden hoor! :)

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 09:25

ja ik hoop ook echt dat het nu weg blijft, en niet dat ik morgen weer krom lig van de pijn!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:27

Dit klinkt als iets wat ik heb gehad vorige week. Bij mij begon het in mijn rug en trok het door naar de onderbuik. Een hevige pijn waarvan ik alleen maar opgerold kon liggen kermend van de pijn. Na 1.5uur trok het bij mij weg.

In totaal heb ik twee heftige aanvallen gehad met 36 uur ertussen. Beide keren begon het met een zeurderige pijn in mijn rug (nieren) welke naar voren trok.

Gelukkig mocht ik wel naar de huisartsenpost. Urine had ik al van huis meegenomen: Conclusie: Nierstenen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:31

Ik moest inderdaad meteen aan jouw verhaal denken Mo!

Ts, hopelijk is het over. Veel plezier toegewenst op de grote dag!

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 09:33

ah bah, die moet je toch uitplassen dan? lijkt me zeer pijnlijk!

maar bij mij is het niet me rug, is echt het gedeelte waar je baarmoeder/blaas zit, zeg maar het hele gebied van onder je navel tot de schaamstreek.

we gaan dr hoe dan ook een leuke dag van maken :P al moet ik strak staan van de pijnstillers! maar ik hoop echt dat het niet meer terug komt!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:37

Die moet je inderdaad uitplassen. Ik heb twee dagen last gehad na het uitplassen (althans, ik denk dat ze eruit zijn).

TS, Bij mij was het het hele gebied links van de navel tot net onder het het heupbot. Heeft de HA geen urine van jou op kweek gezet? Ik had er 4 bloedeenheden inzitten (en die waren niet op het oog te zien).

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 09:46

hij heeft wel mijn urine onderzocht, maar niet op kweek gezet voor zover ik weet. ik moest het inleveren bij de balie, en de assistent zou het onderzoeken, en die kon ik paar uur later opbelde en enige wat ze zei was dat het schoon was... dus denk neit dat ze het op kweek hebben gezet, dat zou dan toch paar dagen moeten ofzo?

hmm lekker nou maak je me bang haha want ik heb ook in dat gebeid last maar dan ook aan de rechter kant. en aangezien nieren aan beide kanten zitten :P

[edit] maar had jij dan niet daarvoor ook last met het plassen? voor je wist dat het neirstenen waren?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:47

Wat bij mij opkomt, ook uit eigen ervaring, is het volgende. Kan het zijn dat je vriend iets te diep is doorgedrongen tijdens het vrijen? Het kan zijn dat hij onbewust de baarmoedermond heeft aangetikt, en dat je daar heel gevoelig op gereageerd hebt. Dat resulteerde in pijn, waarop jij ging spannen, en die spieren daar nu spierpijn van hebben gekregen. Klinkt misschien een beetje raar, maar het is mogelijk. Zeker omdat je ook af en toe geen last hebt, maar wel als je op je buik drukt.

Ik wil je wel even complimenteren dat je dit soort privé-zaken op een publiek forum zet, heel goed van je!

Ga toch nog een keer naar je huisarts, leg uit dat je gaat trouwen en dat je dat fatsoenlijk wilt kunnen doen, zonder krom te liggen van de pijn! Al geeft ie je maar een zware pijnstiller voor in geval van nood, die je misschien niet eens gaat gebruiken~!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:51

Sorry :)

Mijn urine was na 15min al onderzocht (in het ziekenhuis). Je nieren zitten aan beide kanten, maar dan in je rug. Je blaas zit recht onder je navel. Het zou dus idd kunnen. Rechtsonderin zit ook je blinde darm (o jee, ga ik je nu nog meer enge dingen vertellen!)

Waar woon je? Ik heb nog wel een morfinepil voor je (grapje)!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:58

Ik denk niet dat je naar de EHBO moet; daar sturen ze je vast weer weg. De spoedeisende hulp is nl. niet voor 1e lijns gezondheidszorg en daar hoor je in principe alleen op doorverwijzing te komen (behalve in noodsituaties maar dat is dit niet).
Ik denk dat je meteen je huisarts moet bellen voor vandaag nog een consult en benadrukken dat je echt veel pijn hebt en dat je maandag gaat trouwen.
Bovendien vind ik een opmerking dat het 'onschuldig' is te summier; dan hoort daar ook een diagnose en uitleg bij.

Verder zou ik maar lekker pijnstillers slikken; combineer ibu met paracetamol of nog beter Voltaren (da's vrij verkrijgbare diclofenac) met paracetamol en dat is erg effectief.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:01

Beantsie, Hier aan de balie van de EHBO word je inderdaad weggestuurd. Na sluitingstijd HA, moet je naar de HA-post en vandaar uit ga je naar de EHBO (of je moet echt in de kreukels liggen).

Zit er in Voltaren ook maagbeschermer? Diclofenac kan namelijk je maag beschadigen. Ik moest zelfs maagbeschermers slikken icm diclofenac zetpillen!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:03

weten ze heeeeel zeker dat het geen blindedarmontsteking is?

Tante van mij is daar zondag mee in ziekenhuis gekomen. Bloed was goed, urine was goed, chirurg geloofde er niet in.
naar geneacologie, deze zag toch vocht bij de darmen.

weer terug naar chirurg, geloofde het nog steeds niet, maar vooruit: kijkoperatie.

oorzaak buikpijn: geperforeerde blinde darm....

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 10:06

kleinvosje schreef:
Wat bij mij opkomt, ook uit eigen ervaring, is het volgende. Kan het zijn dat je vriend iets te diep is doorgedrongen tijdens het vrijen? Het kan zijn dat hij onbewust de baarmoedermond heeft aangetikt, en dat je daar heel gevoelig op gereageerd hebt. Dat resulteerde in pijn, waarop jij ging spannen, en die spieren daar nu spierpijn van hebben gekregen. Klinkt misschien een beetje raar, maar het is mogelijk. Zeker omdat je ook af en toe geen last hebt, maar wel als je op je buik drukt.

Ik wil je wel even complimenteren dat je dit soort privé-zaken op een publiek forum zet, heel goed van je!

Ga toch nog een keer naar je huisarts, leg uit dat je gaat trouwen en dat je dat fatsoenlijk wilt kunnen doen, zonder krom te liggen van de pijn! Al geeft ie je maar een zware pijnstiller voor in geval van nood, die je misschien niet eens gaat gebruiken~!

ja ik dacht als de dokter me niet wijzer kan maken, ik denk misschien bokt wel :P er zitten hier zoveel mensen op, en een hoop mensen met een heleboel levenervaring etc. dus ik dacht al, hier moet ik toch een hoop wijzer woden!

verder wat je zegt over het de diep gaan... dat zou wel een mogelijkheid kunnen zijn. nu ik eraan terug denk, heb ik wel even gehad dat ik dacht van oei, iets voorzichtiger mag wel :P en dat de dokter aan mijn baarmodermond zat te wriemelen, deed het wel erg pijn....
maar als de dokter er al met zijn vingers bij komt... ligt je baarmoeder mond zo laag in de vagina dan? dacht altijd dat die veel verder zat... want als je er met je vingers al tegenaan kan komen.. dan moet de man er toch helemaal tegenaan komen? of ben ik nou gek...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:09

Blindedarm was bij mij ook het eerste waar ik aan dacht.
Deze klachten lijken erg veel op blindedarm ontsteking.
Vooral omdat je pijn hebt rond de navelstreek en als er op je buik gedrukt word.