En dan valt er een beest op je studieboek, een teek?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 07:17

Teek heeft alle poten toch aan de voorkant zitten/naar voren wijzend? En vooral, de pootjes van een teek zijn in verhouding tot het lijdf véél kleiner, die zie je nauwelijks.
Volgens mij is dit gewoon een klein spinnetje, niks teek :n Poten zitten gewoon aan de zijkanten van het voorlijf, en zijn aardig lang, in verhouding.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 07:29

Ibbel schreef:
Teek heeft alle poten toch aan de voorkant zitten/naar voren wijzend? En vooral, de pootjes van een teek zijn in verhouding tot het lijdf véél kleiner, die zie je nauwelijks.
Volgens mij is dit gewoon een klein spinnetje, niks teek :n Poten zitten gewoon aan de zijkanten van het voorlijf, en zijn aardig lang, in verhouding.

Als dat geen teek is ben ik de paashaas... :+ En ze hebben echt niet alle poten aan de voorkant zitten... :?

Voorbeeld uit internet ter vergelijking:

Afbeelding
In allerlei kleuren en maten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 07:36

bromfiets schreef:
dat voel je wel hoor, dat jeukt nogal....

dus even afwachten of er een plekje gaat jeuken.

Nee! het gaat niet jeuken en dat is juist zo verradelijk.

Ook zal je niet altijd een rode ring of vlek krijgen.

Let goed op of je binnenkort ziek wordt, een gevoel van een griepje. Ga maar eens op de Lymsite lezen.

Het kan nl ook zijn dat je nog een teek hebt gehad en die wel gebeten heeft. Kennelijk ben je ergens geweest waar teken zitten....

het kan zijn dat je pas over een week of 6 ziek wordt en dat je dan vergeten bent dat het van de teek kan zijn, bv alleen keelpijn of zo......

Je zou een bloedtest kunnen laten doen, nu kan het nl nog aangetoond worden, over een paar weken niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 07:37

Rebeccaa schreef:
Ik heb ook eens teken gehad na schoolkamp in groep 8. Die heeft m'n moeder toen verwijderd en ik moest het gewoon in de gaten houden, maar je hoeft niet naar de HA hoor, pas op het moment dat het rood wordt/gaat jeuken oid..

Fout, fout, fout.....

Zo heb ik nl ook gedacht jaren geleden, maar ik ben wel de klos......

Charaz

Re: En dan valt er een beest op je studieboek, een teek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 08:15

As far as I know doet ee huisarts ook niets als je geen klachten hebt.

Inderdaad in de gaten houden op koorts, rode plek, rode kring, grieperig, dán wel naar de huisarts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 08:23

Maar het zou wel moeten zijn als je zegt dat er een teek op je heeft gezeten. Ik hoop dat HA wat meewerkender gaan worden sinds het onlangs de week van de teek is geweest. Elk jaar komen er weer duizenden nieuwe gevallen bij. En er zijn onderhand meer gebieden besmet met Lyme...het rukt op. Ook in je tuin kun je nl last van teken hebben, je hoeft niet per se onder een boom te hebben gezeten, zoals nog veel mensen denken.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 08:27

Charaz schreef:
As far as I know doet ee huisarts ook niets als je geen klachten hebt.

Inderdaad in de gaten houden op koorts, rode plek, rode kring, grieperig, dán wel naar de huisarts.

Dat is niet waar. Wanneer je zegt dat je vermoedelijk een tekenbeet hebt opgelopen wordt er een bloedtest gedaan om te zien of de teek Lyme heeft overgebracht.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 08:30

Oh bah teken.. mijn hond heeft ze ook af en toe als ze uit het bos komt. Ik heb er zelf gelukkig nog nooit 1 gehad.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 08:33

_Evelien schreef:
Oh bah teken.. mijn hond heeft ze ook af en toe als ze uit het bos komt. Ik heb er zelf gelukkig nog nooit 1 gehad.

Onze heeft heeft zo'n super halsband...Houdt 6 maanden en in die tijd heeft hij absoluut, 100% GEEN teken :D De halsband stinkt alleen een beetje...Maar goed, onze hond is niet in huis, dus we hebben er geen last van :)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 08:34

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 08:35

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 08:39

Hoe hun aangeven hoe je het beste een teek eruit kan halen is ook fout. Ze zeggen dat je er zachtjes aan moet trekken maar dan trek je 9 van de 10 keer nooit het kopje er mee uit en blijft die dus zitten. Je moet hem met een tekentang of pincet rustig tegen de klok in draaien maar nooit trekken.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 08:42

jelledaantje schreef:
Hoe hun aangeven hoe je het beste een teek eruit kan halen is ook fout. Ze zeggen dat je er zachtjes aan moet trekken maar dan trek je 9 van de 10 keer nooit het kopje er mee uit en blijft die dus zitten. Je moet hem met een tekentang of pincet rustig tegen de klok in draaien maar nooit trekken.

Haha sorry hoor, maar dit is juist door het NHG gewijzigd.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:42

ik heb eens een keer na schoolkamp in de ardenne 3 teken op mijn buik gehad! had ze zelf niet eens gezien zo klein waren ze, maar mijn moeder zag ze zitten. dus die de dokter gebelt en die zei dat als de plekjes rood werden ik naar de dokter moest gaan, maar verder niks.
ze heeft ze overigens met een pincet verwijderd, maar hoe weet ik niet meer, is al zo lang terug. volgens mij ook met een draaiende beweging...

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 10:59

Als mn keel gaat vervelen, zal ik niet denken dat het aan die teek ligt, heb zo vaak keelontsteking, maar ik zal het even onthouden :)

Ja hoe je een teek eruit moet halen in gewoon met een tekentang tegen de klok in draaien.
Godzijdank zat ie niet in mn huid, dat is al helemaal eng :')

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 12:23

karinFTbing schreef:
Als mn keel gaat vervelen, zal ik niet denken dat het aan die teek ligt, heb zo vaak keelontsteking, maar ik zal het even onthouden :)

Ja hoe je een teek eruit moet halen in gewoon met een tekentang tegen de klok in draaien.
Godzijdank zat ie niet in mn huid, dat is al helemaal eng :')

Ik ben juist van mening dat je niet moet draaien.....Daarmee heb je vaak dat er pootjes of zo blijven steken...Een teek "draait" zich ook niet in de mensenhuid...je moet er zeg maar schuin uittrekken...(ga even kijken of ik een plaatje kan vinden...)

Edit: zo dus

Afbeelding