Volgens mij is dit gewoon een klein spinnetje, niks teek
Poten zitten gewoon aan de zijkanten van het voorlijf, en zijn aardig lang, in verhouding. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Poten zitten gewoon aan de zijkanten van het voorlijf, en zijn aardig lang, in verhouding. Ibbel schreef:Teek heeft alle poten toch aan de voorkant zitten/naar voren wijzend? En vooral, de pootjes van een teek zijn in verhouding tot het lijdf véél kleiner, die zie je nauwelijks.
Volgens mij is dit gewoon een klein spinnetje, niks teekPoten zitten gewoon aan de zijkanten van het voorlijf, en zijn aardig lang, in verhouding.
En ze hebben echt niet alle poten aan de voorkant zitten... 

bromfiets schreef:dat voel je wel hoor, dat jeukt nogal....
dus even afwachten of er een plekje gaat jeuken.
Rebeccaa schreef:Ik heb ook eens teken gehad na schoolkamp in groep 8. Die heeft m'n moeder toen verwijderd en ik moest het gewoon in de gaten houden, maar je hoeft niet naar de HA hoor, pas op het moment dat het rood wordt/gaat jeuken oid..
Charaz schreef:As far as I know doet ee huisarts ook niets als je geen klachten hebt.
Inderdaad in de gaten houden op koorts, rode plek, rode kring, grieperig, dán wel naar de huisarts.
_Evelien schreef:Oh bah teken.. mijn hond heeft ze ook af en toe als ze uit het bos komt. Ik heb er zelf gelukkig nog nooit 1 gehad.
De halsband stinkt alleen een beetje...Maar goed, onze hond is niet in huis, dus we hebben er geen last van
Charaz schreef:Dat is toch niet het beleid wat in de NHG standaard staat...
Patientenbrief tekenbeet:
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k ... /PBS4a.htm
jelledaantje schreef:Hoe hun aangeven hoe je het beste een teek eruit kan halen is ook fout. Ze zeggen dat je er zachtjes aan moet trekken maar dan trek je 9 van de 10 keer nooit het kopje er mee uit en blijft die dus zitten. Je moet hem met een tekentang of pincet rustig tegen de klok in draaien maar nooit trekken.

karinFTbing schreef:Als mn keel gaat vervelen, zal ik niet denken dat het aan die teek ligt, heb zo vaak keelontsteking, maar ik zal het even onthouden
Ja hoe je een teek eruit moet halen in gewoon met een tekentang tegen de klok in draaien.
Godzijdank zat ie niet in mn huid, dat is al helemaal eng