Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wat denken ze dan? Dat hun kind dan ook geen s*x gaat hebben
Ben blij dat mijn ouders er nooit moeilijk over hebben gedaan
Relaxed schreef:Vind het zo raar, dom en naïef dat ouders de pil gaan verbieden aan hun kindWat denken ze dan? Dat hun kind dan ook geen s*x gaat hebben
)listiglistje schreef:Relaxed schreef:Vind het zo raar, dom en naïef dat ouders de pil gaan verbieden aan hun kindWat denken ze dan? Dat hun kind dan ook geen s*x gaat hebben
Ik denk er net zo over....ik snap dat soort echt ouders niet? Beetje kop in het zand steken....
zeker als TS al langer een vast vriendje heeft!
Ik ben blij dat mijn ouders vroeger erg ruimdenkend waren![]()
Ik was trouwens met 17 aan de pil en op mijn 19e pas sex gehad, dus dat van die vrijbrief vind ik onzin, je maakt zelf de beslissing wanneer!
Je huisarts heeft idd zwijgplicht en de pil is overigens tegenwoordig vrij verkrijgbaar en hoeft dus niet meer op recept!
Over de kosten:(indien je het niet mag van je ouders en contant moet betalen)
Ik heb zelf Mercilon en betaal € 8,- + € 21,- bijbetalen van de verzekering, dus € 29,- voor een half jaar
Ik heb voorheen ook de Nuvaring gebruikt, deze was een stuk duurder (toen) € 38,- voor 3 maanden.

xx_Kelly_xx schreef:Ik rook niet, maar een huisartsen bezoek is toch gratis?
Ik wil de eerste keer wel op recept halen, omdat je eigen huisarts het beste kan inschatten wat jij moet gebruiken.
xx_Kelly_xx schreef:Mijn reactie op jullie:
Mijn moeder wilt inderdaad voorkomen dat ik sex heb, mijn vriend vinden ze aardig en ze kennen hem ook (hij komt ook gewoon bij mij thuis). Als ik begin over de andere voordelen van de pil, zoals een keertje kunnen doorslikken, minder buikpijn (daar heb ik altijd heel veel last van), zegt ze dat ik dat gebruik om aan de pil te kunnen voor de sex.
Ik heb het er meerdere malen over gehad/aangekaart bij mijn ouders, ze willen het niet. BASTA.
Dus dan zit er niks anders dan de pil ''stiekem'' gaan halen.
Ik wil niet alleen een condoom gebruiken, stel je voor dat die scheurt, ik ben 16.. nee daar wil ik niet aan denken.
Mijn ouders draaien geen 180 graden, heb er al zovaak ruzie over gemaakt dat ik het daarom op deze manier wil doen.
Ik kan het makkelijk zelf betalen, werk naast school bij de Jumbo en daar verdien ik een leuk zakcentje mee (rond de 300 euro).
xx_Kelly_xx schreef:Mijn reactie op jullie:
Mijn moeder wilt inderdaad voorkomen dat ik sex heb, mijn vriend vinden ze aardig en ze kennen hem ook (hij komt ook gewoon bij mij thuis). Als ik begin over de andere voordelen van de pil, zoals een keertje kunnen doorslikken, minder buikpijn (daar heb ik altijd heel veel last van), zegt ze dat ik dat gebruik om aan de pil te kunnen voor de sex.
Ik heb het er meerdere malen over gehad/aangekaart bij mijn ouders, ze willen het niet. BASTA.
Dus dan zit er niks anders dan de pil ''stiekem'' gaan halen.
Ik wil niet alleen een condoom gebruiken, stel je voor dat die scheurt, ik ben 16.. nee daar wil ik niet aan denken.
Mijn ouders draaien geen 180 graden, heb er al zovaak ruzie over gemaakt dat ik het daarom op deze manier wil doen.
Ik kan het makkelijk zelf betalen, werk naast school bij de Jumbo en daar verdien ik een leuk zakcentje mee (rond de 300 euro).